Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 29 sty 2012, 12:04

fassi1 pisze:Panowie zacznijcie uzywac pedalu gazu a nie max 3tys rpm
Max 3tyś ?? u mnie to max 2tyś <lol>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sty 2012, 13:46

LOQ pisze:
fassi1 pisze:Panowie zacznijcie uzywac pedalu gazu a nie max 3tys rpm
Max 3tyś ?? u mnie to max 2tyś <lol>
To po co Ci auto z takim silnikiem?
Trzeba było kupić 1.8T, taĂąsze do zagazowania.

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 29 sty 2012, 16:09

fassi1 pisze:To po co Ci auto z takim silnikiem?
Trzeba było kupić 1.8T, taĂąsze do zagazowania.
Mam w a4 1.8 T , wytrzymały silniczek, bo przy 340tys przebiegu na 15 tyś km nic nie dolewam oleju (od nowego zalewam mobil1 5w40), ale za to 4 gary pracują tragicznie .Przy 110/h jak dla mnie, jest to nie do zniesienia! Dynamika też bez rewelacji.Spalanie to tylko litr gazu mniej niż w 3.0 !!
Tak się teraz zastawiałam, nie wiem dlaczego audi zrezygnowało z 5 cylindrowych rzędówek <zalamka> Konstrukcja minimalnie droższa od 4 garów ale na pewno taĂąsza niż 6 a kultura pracy tych silników była na bardzo wysokim poziomie i dorównywała widlastym szóstkom.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 29 sty 2012, 16:18

fassi1 pisze:To po co Ci auto z takim silnikiem?
Trzeba było kupić 1.8T, taĂąsze do zagazowania.
Spodziewałem się tego pytania. :p Właśnie po to, żeby można było tak spokojnie jeździć, a jak trzeba to mieć czym przycisnąć. Jeżdżąc do powiedzmy 2-2,5tyś obr ten samochód całkowicie normalnie przyspiesza i wcale się nie wlecze, a w środku kulturka i przede wszystkim cisza. Przy 1.8t nie będzie takiego efektu. To jak jak z wieloma rzeczami - po co komu kino domowe 250W mocy jak i tak nikt nie słucha tak głośno przez cały czas.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sty 2012, 17:08

Jeśli chodzi o kulturę pracy silnika Audi V6 to żadne rewelacja.
Kultura pracy to jest R6 BMW lub Lexus.
Po za tym 12-13l gazu w 3.0 to jedynie może wyjść średnie na trasie z prędkością nie przekraczającą 100km/h, żadna to jazda, ja bym tego nie wytrzymał.
Powiedzcie prawdę ile kilometrów robicie na zbiorniku gazu (ile litrów zatankowane) w codziennym używaniu czyli mieszana jazda i krótsze odcinki, do pracy, do sklepu po chleb itp.
Już 12-13 gazu nie wyjdzie, min 15 to się zgodzę.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 29 sty 2012, 20:44

fassi1 pisze:Jeśli chodzi o kulturę pracy silnika Audi V6 to żadne rewelacja.
Kultura pracy to jest R6 BMW lub Lexus.
Po za tym 12-13l gazu w 3.0 to jedynie może wyjść średnie na trasie z prędkością nie przekraczającą 100km/h, żadna to jazda, ja bym tego nie wytrzymał.
Powiedzcie prawdę ile kilometrów robicie na zbiorniku gazu (ile litrów zatankowane) w codziennym używaniu czyli mieszana jazda i krótsze odcinki, do pracy, do sklepu po chleb itp.
Już 12-13 gazu nie wyjdzie, min 15 to się zgodzę.
Nie chciałem ani Lexusa ani BMW tylko Audi, a V6 chodzi o niebo lepiej niż R4. U mnie spalanie A6 jest zawsze z trasy i wychodzi takie jakie wychodzi - robię około 470km na baku lpg i tankuje do niego ~56l, czyli wychodzi około 11,5 - 12l LPG. Jazda w okolicach 100km/h, jakoś się nie skupiam szczególnie na oszczędzaniu, po prostu jeżdżę spokojnie. Po to mam jeszcze B4 z małym silnikiem, żeby nie bulić za dużo za gaziora jeżdżąc po mieście, poza tym stawiam go gdzie chce i się nim w ogóle nie przejmuję. A6 jest za duże do miasta i szkoda by było, żeby zaraz ktoś go porysował pod marketem. Tyle co zaoszczędzę na zupie z A6 spokojnie wystarcza na utrzymanie B4. Zawsze co dwie furki w domu to nie jedna.

Tomash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:32
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomash » 29 sty 2012, 23:25

Ja się nie szczypie tryb s zapięty i ogieĂą 18-20 benzy to standard miasto (robię głównie krótkie odcinki 10km i postój) rano mi się szybko nagrzewa bo mam garaż ogrzewany, myślę właśnie o gazie ale w perspektywie tras (latem w weekendy robię po 400km) bo w mieście zimą będzie 50/50 benz/gaz zanim się nagrzeje.
jest IBIZA 6j FR 1.9TDI

BMW było: E39 530D E36 2.0

AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 30 sty 2012, 10:42

Ja smigam codziennie 50km w jedna str obwodnica (ze 140km/h nie schodzę) a wracam miastem (bez uzywania kierunków bo i tak mnie nikt nie wyprzedza <rotfl> ) Do baku wchodzi mi 50l i robię ok 350-380km po zmianie świec na irydowe denso. Wcześniej 350km było po za zasięgiem
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

Tomash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:32
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomash » 30 sty 2012, 22:17

daj coś więcej o modelu tych świec , do gazu jakieś dedykowane ?
jest IBIZA 6j FR 1.9TDI

BMW było: E39 530D E36 2.0

AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 31 sty 2012, 13:42

Denso IK20 polecil mi je gazownik z bytowa. Jak dla mnie rewelka. 10zl drożej od ngk na sztuce, ale moim zdaniem warto <okok>
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 10 kwie 2012, 21:07

Panowie mam pytanie. W zimie miałem różnicę w spalaniu na poziomie 2,5l a teraz na poziomie 4l a jeżdżę tym samochodem tylko w trasie, więc proporcja benz/lpg jest raczej do pominięcia. Czy zmiana temp na dworze i może zmiana składu LPG na stacjach wpływa tak na instalkę. Zawsze tankuję na tej samej stacji. Zastanawiam się czy nie jechać do firmy zgłosić to, może jakąś kalibrację zrobią. Instalacja była zakładana w zimie.

Zima:
Fis: 10,2-10,5l -> real LPG 12-13l

Lato:
Fis: 9,8-12,2 -> real LPG 14,3-15,5l

miałem raz na spokojnej trasie 400km prędkość 100-120km z fisa 8,4l a LPG wyszło 12,3l

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 kwie 2012, 22:05

Warto zerknąć na korekty paliwowe, może wtryski zaczęły lać.

314TeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 21:51
Lokalizacja: Sand City

Post autor: 314TeR » 13 mar 2013, 09:02

Odgrzebie trochę temat, chcę założyć instalację do swojego nowego nabytku, 3.0 ASN + Q + T, wiadomo że komponenty zmieniają się z czasem i chętnie bym usłyszał co obecnie jest na topie jeśli chodzi o graty do tego auta. Potrzebuję coś niezawodnego, butla w koło (jaka się zmieści), jaki reduktor, komp, wtryski, jakieś inne wskazówki co można zrobić a co unikać... np takie wtryski się zmieszczą pod osłoną, albo na tę butlę da radę położyć dojazdówkę, ale zmniejsza to pojemność, a więc i zasięg. W dużej mierze będę śmigał po mieście, więc akurat zasięg nie jest dla mnie kluczowy.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 13 mar 2013, 20:27

Jak będziesz po mieście jeździł to się zastanów czy warto LPG ładować. Zimą ten silnik żłopie ogromne ilości paliwa zanim się rozgrzeje i przełączy na LPG. Jeżdżę nim tylko poza miasto bo do tego jest stworzone to auto i tylko za miastem można osiągnąć "normalne" spalanie.

Co do instalki to polecam konfigurację:
- Stag 300 Plus
- wtryski Hana 2000
- reduktor KME Gold (do 325KM)
- przewody Faro 8mm
- bak w kole 72l (58 tankuję)

Trzeba dobrego gazownika żeby odpowiednio wykonał tą instalkę. Ważne, by były zastosowane metody wyrównania ciśnienia pomiędzy listwami. Miejsca jest sporo i można tą instalkę ładnie pochować. ÂŻałuję tylko, że nie zastosowałem pojedynczych wtrysków bo można by je ładnie przy samym kolektorze pochować i skrócić do min przewody. U mnie wtryski leżą na pokrywach zaworów na potrójnych listwach. Instalacja wymagała dwóch dodatkowych wizyt w firmie w celu dostrojenia bo się mapy trochę rozjeżdżały i raz miałem błąd o zbyt bogatej mieszance a raz o zbyt ubogiej. Na ten moment od jakiś kilkunastu tyś jest wszystko dobrze. Zero błędów, nie czuć przełączenia ani spadku mocy - jeździ tak jak na benzynie.

314TeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 21:51
Lokalizacja: Sand City

Post autor: 314TeR » 13 mar 2013, 20:35

LOQ, dzięki, czytałem uważnie ten wątek i Twoje przeboje. Ogólne trendy znam, ale to są przeważnie informacje sprzed roku jak nie więcej, np Stag 300 Plus już nie ma, jest albo premium albo ISA2...
LOQ pisze:Jak będziesz po mieście jeździł to się zastanów czy warto LPG ładować. Zimą ten silnik żłopie ogromne ilości paliwa zanim się rozgrzeje i przełączy na LPG.
Warto, warto... instalacja porządnie założona na prawidłowych komponentach można załączać już przy ~20 stopniach cieczy w układzie chłodzenia, w praktyce bym za bramę nie wyjechał a by zapinało już gaz. Wystarczy dobry termostat i sprawny układ chłodzenia.

Poza tym kompa mam, pojęcie jako takie też i wystroić instalację potrafię sobie sam. Warsztat który montuje tak jak chce z tego co ja chce też mam, pozostaje jedynie "co ja chcę" i tu chętnie wysłucham co się naprawdę sprawdza i co jest obecnie na topie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga