Max 3tyś u mnie to max 2tyśfassi1 pisze:Panowie zacznijcie uzywac pedalu gazu a nie max 3tys rpm
[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
Mam w a4 1.8 T , wytrzymały silniczek, bo przy 340tys przebiegu na 15 tyś km nic nie dolewam oleju (od nowego zalewam mobil1 5w40), ale za to 4 gary pracują tragicznie .Przy 110/h jak dla mnie, jest to nie do zniesienia! Dynamika też bez rewelacji.Spalanie to tylko litr gazu mniej niż w 3.0fassi1 pisze:To po co Ci auto z takim silnikiem?
Trzeba było kupić 1.8T, taĂąsze do zagazowania.
Tak się teraz zastawiałam, nie wiem dlaczego audi zrezygnowało z 5 cylindrowych rzędówek Konstrukcja minimalnie droższa od 4 garów ale na pewno taĂąsza niż 6 a kultura pracy tych silników była na bardzo wysokim poziomie i dorównywała widlastym szóstkom.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Spodziewałem się tego pytania. Właśnie po to, żeby można było tak spokojnie jeździć, a jak trzeba to mieć czym przycisnąć. Jeżdżąc do powiedzmy 2-2,5tyś obr ten samochód całkowicie normalnie przyspiesza i wcale się nie wlecze, a w środku kulturka i przede wszystkim cisza. Przy 1.8t nie będzie takiego efektu. To jak jak z wieloma rzeczami - po co komu kino domowe 250W mocy jak i tak nikt nie słucha tak głośno przez cały czas.fassi1 pisze:To po co Ci auto z takim silnikiem?
Trzeba było kupić 1.8T, taĂąsze do zagazowania.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli chodzi o kulturę pracy silnika Audi V6 to żadne rewelacja.
Kultura pracy to jest R6 BMW lub Lexus.
Po za tym 12-13l gazu w 3.0 to jedynie może wyjść średnie na trasie z prędkością nie przekraczającą 100km/h, żadna to jazda, ja bym tego nie wytrzymał.
Powiedzcie prawdę ile kilometrów robicie na zbiorniku gazu (ile litrów zatankowane) w codziennym używaniu czyli mieszana jazda i krótsze odcinki, do pracy, do sklepu po chleb itp.
Już 12-13 gazu nie wyjdzie, min 15 to się zgodzę.
Kultura pracy to jest R6 BMW lub Lexus.
Po za tym 12-13l gazu w 3.0 to jedynie może wyjść średnie na trasie z prędkością nie przekraczającą 100km/h, żadna to jazda, ja bym tego nie wytrzymał.
Powiedzcie prawdę ile kilometrów robicie na zbiorniku gazu (ile litrów zatankowane) w codziennym używaniu czyli mieszana jazda i krótsze odcinki, do pracy, do sklepu po chleb itp.
Już 12-13 gazu nie wyjdzie, min 15 to się zgodzę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Nie chciałem ani Lexusa ani BMW tylko Audi, a V6 chodzi o niebo lepiej niż R4. U mnie spalanie A6 jest zawsze z trasy i wychodzi takie jakie wychodzi - robię około 470km na baku lpg i tankuje do niego ~56l, czyli wychodzi około 11,5 - 12l LPG. Jazda w okolicach 100km/h, jakoś się nie skupiam szczególnie na oszczędzaniu, po prostu jeżdżę spokojnie. Po to mam jeszcze B4 z małym silnikiem, żeby nie bulić za dużo za gaziora jeżdżąc po mieście, poza tym stawiam go gdzie chce i się nim w ogóle nie przejmuję. A6 jest za duże do miasta i szkoda by było, żeby zaraz ktoś go porysował pod marketem. Tyle co zaoszczędzę na zupie z A6 spokojnie wystarcza na utrzymanie B4. Zawsze co dwie furki w domu to nie jedna.fassi1 pisze:Jeśli chodzi o kulturę pracy silnika Audi V6 to żadne rewelacja.
Kultura pracy to jest R6 BMW lub Lexus.
Po za tym 12-13l gazu w 3.0 to jedynie może wyjść średnie na trasie z prędkością nie przekraczającą 100km/h, żadna to jazda, ja bym tego nie wytrzymał.
Powiedzcie prawdę ile kilometrów robicie na zbiorniku gazu (ile litrów zatankowane) w codziennym używaniu czyli mieszana jazda i krótsze odcinki, do pracy, do sklepu po chleb itp.
Już 12-13 gazu nie wyjdzie, min 15 to się zgodzę.
Ja się nie szczypie tryb s zapięty i ogieĂą 18-20 benzy to standard miasto (robię głównie krótkie odcinki 10km i postój) rano mi się szybko nagrzewa bo mam garaż ogrzewany, myślę właśnie o gazie ale w perspektywie tras (latem w weekendy robię po 400km) bo w mieście zimą będzie 50/50 benz/gaz zanim się nagrzeje.
jest IBIZA 6j FR 1.9TDI
BMW było: E39 530D E36 2.0
AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.
BMW było: E39 530D E36 2.0
AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
- Imię: Marcel
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 210KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rumia
Ja smigam codziennie 50km w jedna str obwodnica (ze 140km/h nie schodzę) a wracam miastem (bez uzywania kierunków bo i tak mnie nikt nie wyprzedza ) Do baku wchodzi mi 50l i robię ok 350-380km po zmianie świec na irydowe denso. Wcześniej 350km było po za zasięgiem
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Panowie mam pytanie. W zimie miałem różnicę w spalaniu na poziomie 2,5l a teraz na poziomie 4l a jeżdżę tym samochodem tylko w trasie, więc proporcja benz/lpg jest raczej do pominięcia. Czy zmiana temp na dworze i może zmiana składu LPG na stacjach wpływa tak na instalkę. Zawsze tankuję na tej samej stacji. Zastanawiam się czy nie jechać do firmy zgłosić to, może jakąś kalibrację zrobią. Instalacja była zakładana w zimie.
Zima:
Fis: 10,2-10,5l -> real LPG 12-13l
Lato:
Fis: 9,8-12,2 -> real LPG 14,3-15,5l
miałem raz na spokojnej trasie 400km prędkość 100-120km z fisa 8,4l a LPG wyszło 12,3l
Zima:
Fis: 10,2-10,5l -> real LPG 12-13l
Lato:
Fis: 9,8-12,2 -> real LPG 14,3-15,5l
miałem raz na spokojnej trasie 400km prędkość 100-120km z fisa 8,4l a LPG wyszło 12,3l
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Odgrzebie trochę temat, chcę założyć instalację do swojego nowego nabytku, 3.0 ASN + Q + T, wiadomo że komponenty zmieniają się z czasem i chętnie bym usłyszał co obecnie jest na topie jeśli chodzi o graty do tego auta. Potrzebuję coś niezawodnego, butla w koło (jaka się zmieści), jaki reduktor, komp, wtryski, jakieś inne wskazówki co można zrobić a co unikać... np takie wtryski się zmieszczą pod osłoną, albo na tę butlę da radę położyć dojazdówkę, ale zmniejsza to pojemność, a więc i zasięg. W dużej mierze będę śmigał po mieście, więc akurat zasięg nie jest dla mnie kluczowy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Jak będziesz po mieście jeździł to się zastanów czy warto LPG ładować. Zimą ten silnik żłopie ogromne ilości paliwa zanim się rozgrzeje i przełączy na LPG. Jeżdżę nim tylko poza miasto bo do tego jest stworzone to auto i tylko za miastem można osiągnąć "normalne" spalanie.
Co do instalki to polecam konfigurację:
- Stag 300 Plus
- wtryski Hana 2000
- reduktor KME Gold (do 325KM)
- przewody Faro 8mm
- bak w kole 72l (58 tankuję)
Trzeba dobrego gazownika żeby odpowiednio wykonał tą instalkę. Ważne, by były zastosowane metody wyrównania ciśnienia pomiędzy listwami. Miejsca jest sporo i można tą instalkę ładnie pochować. ÂŻałuję tylko, że nie zastosowałem pojedynczych wtrysków bo można by je ładnie przy samym kolektorze pochować i skrócić do min przewody. U mnie wtryski leżą na pokrywach zaworów na potrójnych listwach. Instalacja wymagała dwóch dodatkowych wizyt w firmie w celu dostrojenia bo się mapy trochę rozjeżdżały i raz miałem błąd o zbyt bogatej mieszance a raz o zbyt ubogiej. Na ten moment od jakiś kilkunastu tyś jest wszystko dobrze. Zero błędów, nie czuć przełączenia ani spadku mocy - jeździ tak jak na benzynie.
Co do instalki to polecam konfigurację:
- Stag 300 Plus
- wtryski Hana 2000
- reduktor KME Gold (do 325KM)
- przewody Faro 8mm
- bak w kole 72l (58 tankuję)
Trzeba dobrego gazownika żeby odpowiednio wykonał tą instalkę. Ważne, by były zastosowane metody wyrównania ciśnienia pomiędzy listwami. Miejsca jest sporo i można tą instalkę ładnie pochować. ÂŻałuję tylko, że nie zastosowałem pojedynczych wtrysków bo można by je ładnie przy samym kolektorze pochować i skrócić do min przewody. U mnie wtryski leżą na pokrywach zaworów na potrójnych listwach. Instalacja wymagała dwóch dodatkowych wizyt w firmie w celu dostrojenia bo się mapy trochę rozjeżdżały i raz miałem błąd o zbyt bogatej mieszance a raz o zbyt ubogiej. Na ten moment od jakiś kilkunastu tyś jest wszystko dobrze. Zero błędów, nie czuć przełączenia ani spadku mocy - jeździ tak jak na benzynie.
LOQ, dzięki, czytałem uważnie ten wątek i Twoje przeboje. Ogólne trendy znam, ale to są przeważnie informacje sprzed roku jak nie więcej, np Stag 300 Plus już nie ma, jest albo premium albo ISA2...
Poza tym kompa mam, pojęcie jako takie też i wystroić instalację potrafię sobie sam. Warsztat który montuje tak jak chce z tego co ja chce też mam, pozostaje jedynie "co ja chcę" i tu chętnie wysłucham co się naprawdę sprawdza i co jest obecnie na topie.
Warto, warto... instalacja porządnie założona na prawidłowych komponentach można załączać już przy ~20 stopniach cieczy w układzie chłodzenia, w praktyce bym za bramę nie wyjechał a by zapinało już gaz. Wystarczy dobry termostat i sprawny układ chłodzenia.LOQ pisze:Jak będziesz po mieście jeździł to się zastanów czy warto LPG ładować. Zimą ten silnik żłopie ogromne ilości paliwa zanim się rozgrzeje i przełączy na LPG.
Poza tym kompa mam, pojęcie jako takie też i wystroić instalację potrafię sobie sam. Warsztat który montuje tak jak chce z tego co ja chce też mam, pozostaje jedynie "co ja chcę" i tu chętnie wysłucham co się naprawdę sprawdza i co jest obecnie na topie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga