Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.8] Jaka instalacja i jakie spalanie LPG?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 lis 2012, 21:19

metyoo pisze:Valteki zaczynają koncertować dopiero po czasie, ale nie jest to jakoś szczególnie uciążliwe, właściwie słychać je tylko na jałowym, bo po dodaniu gazu silnik pracuje głośniej od wtryskiwaczy. Cena myślę, że bardzo przyzwoita, wręcz atrakcyjna, ale wiadomo- tańsze podzespoły-niższy koszt całkowity <lol>
No i każdy leje ile chce bo rozkalibrowane ale wszyscy mówią że ich auta dobrze jeżdżą i korekty mają dobre, tylko że sonda monitoruje cały bank czyli V6-3cyl a V8-4cyl a nie indywidualnie każdy cylinder.
Valdemar to strata czasu i z taką jakością można zapomnieć o ekonomii,
raz kupić porządne wtryskiwacze (Hana lub Matrix HS) i zapomnieć o instalacji a nie co pół roku lub raz w roku kalibrować i stroić.

[ Dodano: 2012-11-13, 21:23 ]
Adxs pisze:BTW. Czułeś lekki spadek mocy ? Niby na hamowni wyszło tylko 7KM mniej, na gazie jest przyspieszenie ale jak czasami przełącze na pb to tak jakby kuce same chciały sie rwać do jazdy... Wtedy jest naprawde "fun" z jazdy :D

Niby by jedzie tak jak na LPG, niby podobnie szybko wkręca się na obroty a jednak wydaje mi sie ze na PB się bardziej chce rwać do przodu :>
Wszystko zależy od wystrojenia i AFR, faktem jest, że ostatnio u klienta w A6C6 2.4 zamieniłem Staga na Techa i ten mówi że jest różnica i teraz nie wyczuwalna jest różnica między gazem a benzyną a na Stagu była lekka a oba strojone na AFR więc sterowanie wtryskiem gazu widać też odgrywa ważną rolę.

zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

Post autor: zbynekpik » 13 lis 2012, 22:00

Koledzy walnąłem gafę z tym przebiegiem u kolegi w aucie na BRC chodzą mu wtryski już 250 tyś. a nie 25 tyś. km. Jasne jest to, że 25 tyś. to żaden wyznacznik. Faktem jest również, że wtryski klekoczą, ale mi to nie przeszkadza. Jest to moja 3 instalacja BRC i pod moją maską nie wyląduje nic innego. Być może dla tego że miałem różne instalacje w autach i za każdym razem coś nie tak. Odkąd mam Brc to latam tylko na przeglądy co 15 tyś. km.
Spalanie gazu to 11,7 - trasa jak dziadek do 90, 13,5 szybciej bez butowania:), w mieście 15-16 i lepiej maks 20. Zawsze doliczam 1 litr PB do 100 km.
Moja żonka osiągnęła wynik w moim audi 10,3 litra LPG - jazda emeryta, nie chciałem jej wierzyć <szok>.
Instalacja nie jest tania bo koszt to 4550 zł, moim zdaniem, a nie jestem fachowcem, posiłkuje się własnym doświadczeniem jest najlepszy
3majta się

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 13 lis 2012, 22:27

fassi1 pisze:Wszystko zależy od wystrojenia i AFR, faktem jest, że ostatnio u klienta w A6C6 2.4 zamieniłem Staga na Techa i ten mówi że jest różnica i teraz nie wyczuwalna jest różnica między gazem a benzyną a na Stagu była lekka a oba strojone na AFR więc sterowanie wtryskiem gazu widać też odgrywa ważną rolę.
Kurcze do Anglii do Ciebie nie będę gnał na strojenie...
Ja podejrzewam swoją teorie:

Na benzynie jeżdzę z reguły ECO, raz na miesiąc sobie "pozwolę" na więcej.
Gaz zawsze mi stroili do mapy benzynowej. O ile mapa benzynowa sama sie na bieżąco zmienia - to mapa gazowa, przecież sama się nie koryguje ?

I tu może być problem... Wziałem instalację na stagu bo zawsze to było polecane na forach jako najlepsza ( wtedy ) elektronika i największe możliwości strojenia ;/

Nie przeszkadza mi to AÂŻ tak, bo wkońcu gaz mam do codziennej jazdy a jak będę chciał poszaleć to jeden przycisk ( Nitro :D LPG/PB ) i jest bucior.
kontakt administratora:
Polecam!

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 14 lis 2012, 21:44

zbynekpik pisze:Koledzy walnąłem gafę z tym przebiegiem u kolegi w aucie na BRC chodzą mu wtryski już 250 tyś. a nie 25 tyś. km. Jasne jest to, że 25 tyś. to żaden wyznacznik. Faktem jest również, że wtryski klekoczą, ale mi to nie przeszkadza. Jest to moja 3 instalacja BRC i pod moją maską nie wyląduje nic innego. Być może dla tego że miałem różne instalacje w autach i za każdym razem coś nie tak. Odkąd mam Brc to latam tylko na przeglądy co 15 tyś. km.
Spalanie gazu to 11,7 - trasa jak dziadek do 90, 13,5 szybciej bez butowania:), w mieście 15-16 i lepiej maks 20. Zawsze doliczam 1 litr PB do 100 km.
Moja żonka osiągnęła wynik w moim audi 10,3 litra LPG - jazda emeryta, nie chciałem jej wierzyć <szok>.
Instalacja nie jest tania bo koszt to 4550 zł, moim zdaniem, a nie jestem fachowcem, posiłkuje się własnym doświadczeniem jest najlepszy
3majta się
BRC ma bardzo dobre wtryskiwacze.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 15 lis 2012, 18:41

Witam.

Panowie mam takie pytanko

przy takiej mieszanej jeździe komputer pokazuje mi 11,8 - 12,5l / 100km czyli tak jak zwykle to było jak jeździłem na benzynce.

natomiast mówi się że lpg powinno spalić max 2l więcej niż benzyny czyli analogicznie spalanie powinno wynieść maksymalnie te 14,5l/100km lpg

u mnie natomiast ta różnica wynosi aż 4l.... i spalanie wychodzi 16,5l/100km <uoee>

co może być nie tak ? może jakaś dokładniejsza kalibracja jeszcze albo coś <uoee>


moja instalacja to KME silver/ STAG 300/ czerwone Valteki


Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 15 lis 2012, 19:43

xpbit, nie 2 litry tylko koło 20-30% więcej.. sprawdź korekty jak będą ok to może gdzieś masz małą nieszczelność.. kup piankę i sprawdź.. ewentualnie na płyn..

..i na tych waldemarach nigdy nie osiągniesz ideału.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 15 lis 2012, 19:46

do 20 % więcej, moze masz za bogatą mieszanke

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 15 lis 2012, 20:21

do 20% będzie ciężko.. a nawet bym powiedział, że wtedy w pewnych zakresach może być ubogo.. mi ostatnio puściła jedna listwa romano i też się spalanie zwiększyło (a raczej część lpg uciekało) do jakiś 35% więcej.. ale szybko pianką przeleciałem i znalazłem.. korekty są takie same jak na PB spalanie koło 22% większe..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 15 lis 2012, 21:19

arkadiuso pisze:xpbit, nie 2 litry tylko koło 20-30% więcej.. sprawdź korekty jak będą ok to może gdzieś masz małą nieszczelność.. kup piankę i sprawdź.. ewentualnie na płyn..

..i na tych waldemarach nigdy nie osiągniesz ideału.

20% to właśnie te 2l z haczykiem :] a teraz pali 35% więcej lpg niż pb

no czasami gazem zaleci od samochodu <uoee> byłem jakiś czas temu na przeglądzie i wszystko było szczelne niby to nie wiem <uoee>

na Valtekach przynajmniej mój silnik chodzi bardzo dobrze jeśli porównać cenę do jakości idealnie to na pewno nie jest :) . Być może na lepszych wtryskach chodziłby jeszcze lepiej no ale w chwili obecnej latam na takich :]

korekt niestety nikt nie ogarnia w całej okolicy.... jedynie w mławie jest jakiś spec ale on to sporo kasuje i pewnie i tak by mi kazał wymieniać całą instalacje bo takiej by nie chciał się męczyć i kalibrować <uoee>

mój mechanik kalibrował mi wszystko i nawet autko śmiga ale nie wiem czy do końca jest wszystko ok bo niestety nie wie jak poustawiać te korekty <uoee>

i nie wiem jak sprawdzić czy w całym zakresie obrotów mieszanka jest odpowiednia <uoee> czasami przy dziadkowatej jeździe spali te 16l a przy pełnym bucie 17-18.....

Pozdrawiam :(
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 15 lis 2012, 21:31

żeby sprawdzać korekty wystarczy kabelek z allegro za 50zł trochę poczytasz i sam ogarniesz temat.. noo jeszcze jakiś lapek do tego..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 15 lis 2012, 21:35

arkadiuso pisze:żeby sprawdzać korekty wystarczy kabelek z allegro za 50zł trochę poczytasz i sam ogarniesz temat.. noo jeszcze jakiś lapek do tego..
mam kabel do samochodu i laptopa też i polski vag 4,9 ale jak te korekty sprawdzić to już gdzieś pisałem i nikt mi nie odp :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 15 lis 2012, 21:49

Z tego programu nie korzystałem więc nie bardzo mogę pomóc.. poczytaj
a6-c5-24-28-30-42-zbior-wiedzy-na-temat ... t24124.htm
viewtopic.php?t=32115
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
PawełS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 08 sty 2012, 15:36
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: PawełS6 » 16 lis 2012, 10:45

vag podaje uśrednione korekty, lepiej kupić interfejs do LPG za niecałe 100zł. Później sprawdzę jaki może być
AUDI S6 340KM 2000r - wreszcie V8
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 16 lis 2012, 10:58

PawełS6, sprawdzasz na PB a najlepiej robisz logi.. później to samo robisz na LPG i porównujesz mają być takie same.. i zawsze masz krótkie i długie korekty..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 19 lis 2012, 13:50

w tym właśnie problem że na win7 działa tylko polski vag 4,9 <uoee>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga