[ BDW 2.4 177 KM] głośna praca wtrysków 2.4 lpg
co do przełacznia na benz. przy wyższych obrotach to sprawdziłem to na samym począ(doświadczenie po poprzednich samochodach).
Co do spadania wskazówki na rezerwie to już się przyzwyczaiłem - czy jest na to jakiś sposób?
Wskazówka mi spadła jak miałem zatankowane pół zbiornika benz. do rezerwy, po przejechaniu 150km na gazie.
Co do sondy to masz rację- nie różnią się, jutro wymieniamy. Zastanawia mnie co spowodowało jej padnięcie, czy to lpg?
NO i ten problem ze stukiem wtryskiwaczy może dolać jakiś uszlachetniacz do benzyny?
Co do spadania wskazówki na rezerwie to już się przyzwyczaiłem - czy jest na to jakiś sposób?
Wskazówka mi spadła jak miałem zatankowane pół zbiornika benz. do rezerwy, po przejechaniu 150km na gazie.
Co do sondy to masz rację- nie różnią się, jutro wymieniamy. Zastanawia mnie co spowodowało jej padnięcie, czy to lpg?
NO i ten problem ze stukiem wtryskiwaczy może dolać jakiś uszlachetniacz do benzyny?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
witam ponownie
sonda lambda została wymieniona.niestety silnik nie pracuje na benzynie idealnie równo i wtryski są nadal głośne. napewno tak nie pracowały wcześniej.
zastanawia mnie jednak przyczyna uszkodzenia sondy. wiem że przyczyną była zbyt bogata mieszanka paliwa.
jak wcześniej wspomniałem okazało się że OBD w instalacji gazowej było uszkodzone. zastanawiam się czy to że komunikacja pomiędzy oboma komputerami była zakłócona miało wpływ na działanie komputera i podawał zbyt dużoak, zę jak był włązony gaz paliwa i tym samym uszkodził sądę. W moim przypadku było tak, że jak był włączony gaz nie można było uzyskać kontaktu z komputerem benzynowym, popsute obd blokowało do niego dostęp.
Proszę pomóżcie, bo jeżeli jest to przez to, to gazownik zawalił sprawę.
Druga sprawa to po wymianie sądy nadal mam duże spalanie, czy coś może być źle ustawienie?
sonda lambda została wymieniona.niestety silnik nie pracuje na benzynie idealnie równo i wtryski są nadal głośne. napewno tak nie pracowały wcześniej.
zastanawia mnie jednak przyczyna uszkodzenia sondy. wiem że przyczyną była zbyt bogata mieszanka paliwa.
jak wcześniej wspomniałem okazało się że OBD w instalacji gazowej było uszkodzone. zastanawiam się czy to że komunikacja pomiędzy oboma komputerami była zakłócona miało wpływ na działanie komputera i podawał zbyt dużoak, zę jak był włązony gaz paliwa i tym samym uszkodził sądę. W moim przypadku było tak, że jak był włączony gaz nie można było uzyskać kontaktu z komputerem benzynowym, popsute obd blokowało do niego dostęp.
Proszę pomóżcie, bo jeżeli jest to przez to, to gazownik zawalił sprawę.
Druga sprawa to po wymianie sądy nadal mam duże spalanie, czy coś może być źle ustawienie?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze przepraszam za pisownie (klawiatura mi nawala).
Po drugie jeżdżę teraz tylko na benzynie,
więc duże spalanie jest na benzynie (jakieś 30% wzrosło).
Na innym forum dowiedziałem się, że bład połączenia przez OBD sterownika benzynowego i gazowego, może spowodować błędne podawanie paliwa, co skutkować może uszkodzeniem sondy lambda.
Wtedy komputer benzynowy wyrzuca błąd ukłądu wtryskowego i przechodzi w tryb awaryjny, bądź przeregulowuje sam otwarcie wtryskiwaczy i silnik nie jest w stanie poprawnie pracować na benz.(tak jak w moim przypadku). Wtedy jedynym wyjściem jest ponowne zaadoptowanie i wyregulowanie auta na sterowniku benzynowym w serwisie audi.
Błędne połączenie przez OBD, podobno może skutkować również szwankowaniem innych systemów elektronicznych, jak np. wskazania poziomu paliwa.
Według mnie to ma sens, nie wiem jak wy sądzicie?
Po drugie jeżdżę teraz tylko na benzynie,
więc duże spalanie jest na benzynie (jakieś 30% wzrosło).
Na innym forum dowiedziałem się, że bład połączenia przez OBD sterownika benzynowego i gazowego, może spowodować błędne podawanie paliwa, co skutkować może uszkodzeniem sondy lambda.
Wtedy komputer benzynowy wyrzuca błąd ukłądu wtryskowego i przechodzi w tryb awaryjny, bądź przeregulowuje sam otwarcie wtryskiwaczy i silnik nie jest w stanie poprawnie pracować na benz.(tak jak w moim przypadku). Wtedy jedynym wyjściem jest ponowne zaadoptowanie i wyregulowanie auta na sterowniku benzynowym w serwisie audi.
Błędne połączenie przez OBD, podobno może skutkować również szwankowaniem innych systemów elektronicznych, jak np. wskazania poziomu paliwa.
Według mnie to ma sens, nie wiem jak wy sądzicie?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jakieś brednie ktoś opowiada.
Gdyby sterownik przeszedł w tryb awaryjny to miałbyś check engine na zegarach.
Sterownik benzynowy jest bardzo mądrym urządzeniem i nie musi wracać do dealera Audi, żeby go przeprogramować, bo trochę korekty mu się rozjechały.
W większości obciążenia sterownik dąży do mieszanki stechiometrycznej czyli AFR 14.7 i jak korekty się rozjadą od gazu to wystarczy wykasować błędy co automatycznie zeruje korekty, lub wcale tego nie robić, i zacząć jeździć na benzynie a sterownik pomału zaadoptuje się na nowo czyli używając odczyt z sond zacznie naliczać korekty na nowo.
Co do spalania to jaki tryb i ile pokazuje fis?
Gdyby sterownik przeszedł w tryb awaryjny to miałbyś check engine na zegarach.
Sterownik benzynowy jest bardzo mądrym urządzeniem i nie musi wracać do dealera Audi, żeby go przeprogramować, bo trochę korekty mu się rozjechały.
W większości obciążenia sterownik dąży do mieszanki stechiometrycznej czyli AFR 14.7 i jak korekty się rozjadą od gazu to wystarczy wykasować błędy co automatycznie zeruje korekty, lub wcale tego nie robić, i zacząć jeździć na benzynie a sterownik pomału zaadoptuje się na nowo czyli używając odczyt z sond zacznie naliczać korekty na nowo.
Co do spalania to jaki tryb i ile pokazuje fis?
Błędy po wymianie sondy (podobno) zostały wykasowane.
Jeżdżę teraz na benzynie-rozumiem, że jeżeli sądy będą teraz poprawnie pracowały, to wtryski powinny z czasem same się skorygować i wrócić do poprawnej pracy (boję się tej głośnej pracy, żeby nic więcej się nie stało).
Co do spalanie, to do końca nie wiem co masz na myśli piszą, jaki tryb, lecz mogę powiedzieć, że na N splanie wskazuje 30 litrów, na trasie przy spokojnej jeździe do 100 km/h 12-15 litrów, na mieście 15-20 litrów.
Jeszcze jedno pytanie - co mogło być w takim razie uszkodzeniem sądy?
Posiedziałem dzisiaj na forum STAG i dużo ludzi pisze, że jest problem ze sterownikiem STAG PREMIUM, z połączeniem przez OBD. Kilku też miało problemy podobne do moich, że zaczynały się przez to problemy z wolnymi obrotami benz.
Jeżdżę teraz na benzynie-rozumiem, że jeżeli sądy będą teraz poprawnie pracowały, to wtryski powinny z czasem same się skorygować i wrócić do poprawnej pracy (boję się tej głośnej pracy, żeby nic więcej się nie stało).
Co do spalanie, to do końca nie wiem co masz na myśli piszą, jaki tryb, lecz mogę powiedzieć, że na N splanie wskazuje 30 litrów, na trasie przy spokojnej jeździe do 100 km/h 12-15 litrów, na mieście 15-20 litrów.
Jeszcze jedno pytanie - co mogło być w takim razie uszkodzeniem sądy?
Posiedziałem dzisiaj na forum STAG i dużo ludzi pisze, że jest problem ze sterownikiem STAG PREMIUM, z połączeniem przez OBD. Kilku też miało problemy podobne do moich, że zaczynały się przez to problemy z wolnymi obrotami benz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Już nie raz pisałem, że ten cały Premium jest nic nie warty i nie zastąpi dobrego montażu z dobrym strojeniem.
Skąd wziąłeś te wartości spalania? Patrzysz na chwilowe spalanie na fisie czy wyliczyłeś to na podstawie zatankowanego paliwa po przejechaniu powiedzmy 200km?
Wyzeruj na fisie średnie spalanie i pojeździj kilka dni na benzynie i wtedy napisz jakie średnie spalanie pokazuje Ci fis.
Skąd wziąłeś te wartości spalania? Patrzysz na chwilowe spalanie na fisie czy wyliczyłeś to na podstawie zatankowanego paliwa po przejechaniu powiedzmy 200km?
Wyzeruj na fisie średnie spalanie i pojeździj kilka dni na benzynie i wtedy napisz jakie średnie spalanie pokazuje Ci fis.
witam
po przejechaniu ok. 100 km, na komp. średnie spalanie na mieście spadło do 13 litrów, jednak to jest przy spokojnej jeździe do 2000 obrotów, jak trochę przyciskam to spalanie wskazuje ponad 40 litrów.
Mam nadzieję, że to z biegiem czasu się unormuje.
Jednak silnik ma całyczas minimalne drgania, nie pracuje tak jak wcześniej - to nie jest moje widzimisiel, potwierdza to równiez mechanik, który montował gaz.
Najgorsza jest praca wtrysków - stukają jak diesel.
fassi1 mówi, że tak może być, mylisz się kolego, tak nie może być. Jeżeli coś działa poprawnie przed założeniem instalacji to i po założenieu tak ma być.
Mówienie, że teraz wyszły jakieś błędy, sąda lambda padła sama z siebie, po przejechaniu 700 km na gazie, to wierutna bzdura.
Potwierdził mi to serwis audi, również przedstawiciel z centarali STAGA, powiedział, że jest taka możliwość, że źle złożóna instalacja i błędne działanie OBD sterownika gazowego, może być przyczyna rozstrojenia komputera benzynowego.
We wtorek jestem umówiony na oględziny z przedstawicielem STAGA, wtedy napiszę co jest.
po przejechaniu ok. 100 km, na komp. średnie spalanie na mieście spadło do 13 litrów, jednak to jest przy spokojnej jeździe do 2000 obrotów, jak trochę przyciskam to spalanie wskazuje ponad 40 litrów.
Mam nadzieję, że to z biegiem czasu się unormuje.
Jednak silnik ma całyczas minimalne drgania, nie pracuje tak jak wcześniej - to nie jest moje widzimisiel, potwierdza to równiez mechanik, który montował gaz.
Najgorsza jest praca wtrysków - stukają jak diesel.
fassi1 mówi, że tak może być, mylisz się kolego, tak nie może być. Jeżeli coś działa poprawnie przed założeniem instalacji to i po założenieu tak ma być.
Mówienie, że teraz wyszły jakieś błędy, sąda lambda padła sama z siebie, po przejechaniu 700 km na gazie, to wierutna bzdura.
Potwierdził mi to serwis audi, również przedstawiciel z centarali STAGA, powiedział, że jest taka możliwość, że źle złożóna instalacja i błędne działanie OBD sterownika gazowego, może być przyczyna rozstrojenia komputera benzynowego.
We wtorek jestem umówiony na oględziny z przedstawicielem STAGA, wtedy napiszę co jest.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Przeciez dokladnie tak pisalem wxzesniej I juz wiele razy na tym forum ze zle zestrojona instalacja spowoduje rozjazd korekt czyli rozstrojenie stetownika Pb, ktory sam na nowo potrafi sie zaadoptowac.
Poprostu trafiles na dupe nie gazownika I tyle.
W tym motorze sa fabryczne sondy szerokopasmowe i jesli gazownik podlaczyl je pod Staga to tym bardziej spapral sprawe bo jest to zbyt ryzykowne, ja nigdy nie podlaczam nawet waskopasmowych.
Ostatnio gazowalem A8 4.2 i auto wystrojone dziala na gazie bez problemu, klient zaplacil siadl w auto i odjechal. Po kilku minutach dzwoni I mowi ze auto nie chodzi na wszystkie cylindry.
Pierwsze podejrzenie instalacja bo przed montazem wszystko bylo ok.
Okazalo sie ze padla cewka. Zepsula ja instalacja czy pech, ze padla w tym momencie ?
Co do wiedzy panow z ASO to bez komentaza.
Poprostu trafiles na dupe nie gazownika I tyle.
W tym motorze sa fabryczne sondy szerokopasmowe i jesli gazownik podlaczyl je pod Staga to tym bardziej spapral sprawe bo jest to zbyt ryzykowne, ja nigdy nie podlaczam nawet waskopasmowych.
Ostatnio gazowalem A8 4.2 i auto wystrojone dziala na gazie bez problemu, klient zaplacil siadl w auto i odjechal. Po kilku minutach dzwoni I mowi ze auto nie chodzi na wszystkie cylindry.
Pierwsze podejrzenie instalacja bo przed montazem wszystko bylo ok.
Okazalo sie ze padla cewka. Zepsula ja instalacja czy pech, ze padla w tym momencie ?
Co do wiedzy panow z ASO to bez komentaza.
Fassi miałeś rację z zestrojeniem LPG. Przyjechał przedstawiciel ze STAG i w 2 godz. ją ustawił, plus przemontował niektóre elementy. Producent naprawdę profesjonalnie podchodzi do tematu - przeprosili za montaż warsztatu i zaproponowali rabat producenta przy następnej instalacji. Co do sądu lambda i głośnej pracy wtrysków benzynowych, to dostanę odpowiedź za kilka dnia pliki z kompa poszły do laboratorium w Białymstoku, najważniejsze że firma widzi problem i chce go rozwiązać.
Po profesjonalnym ustawieniu auto pracuje równo i już po 500 metrach przełącza się na LPG - tak powinno być.
Po profesjonalnym ustawieniu auto pracuje równo i już po 500 metrach przełącza się na LPG - tak powinno być.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga