Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C6+LPG] [ AUK 3.2 256 KM] [A6 C6 3.2] Co z instalacja LPG

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
koffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 25 wrz 2010, 10:25
Lokalizacja: Podkarpacie

[ C6+LPG] [ AUK 3.2 256 KM] [A6 C6 3.2] Co z instalacja LPG

Post autor: koffie » 04 gru 2011, 12:53

Witam mam pytanko widze ze juz zaczely wychodzic instalacje do 3,2 fsi silnika i ponoc 30% paliwa pali na najnizszym obciarzeniu silnika podobno co sadzicie o instlacji moze juz ktos ma takowa i moze dac namiary albo wypowiediec sie na ten temat widzialem ostatnio w nowym 1,4tfsi instalacje i powiem wam ze na hammowni nie ma roznicy czy lpg czy pb.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 16:23 przez koffie, łącznie zmieniany 1 raz.
Koffie
Byl,Fiat Uno 94 1.0,Vw Polo 95 1.3,Skoda octavia '01 1.9TDi Laurin&Klemen,Volvo S80 04 2,5T benzyna Aut,Mecedes C-klasa wagon '04 3,2 4 matic Aut,Saab 93 '04 2.0T Automat,Allroad '05 2,7 BiTurbo Automat,Jest A6 3,2 qattro '05 Tiptronic
Bedzie R8 Spyder 5.2

Awatar użytkownika
mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lis 2009, 23:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: [ AUK 3.2 256 KM] [A6 C6 3.2] Co z instalacja LPG

Post autor: mc » 04 gru 2011, 13:45

koffie pisze:Witam mam pytanko widze ze juz zaczely wychodzic instalacje do 3,2 fsi silnika i ponoc 30% gazu pali na najnizszym obciarzeniu silnika podobno co sadzicie o instlacji moze juz ktos ma takowa i moze dac namiary albo wypowiediec sie na ten temat widzialem ostatnio w nowym 1,4tfsi instalacje i powiem wam ze na hammowni nie ma roznicy czy lpg czy pb.
według mnie to pali gaz +30% benzyny, która potrzebna jest do chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych.
3 lata temu zastanawiałem się nad zagazowaniem passata 2.0 FSI.

mc

Awatar użytkownika
koffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 25 wrz 2010, 10:25
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: koffie » 04 gru 2011, 13:51

Tak tak sorry za omylke 30% gazu wiecej no i sie zastanawiacz czy wsadzic i kto moze powiedziec cos i polecic ewentualnie bo ceny paliw <szok>
Koffie
Byl,Fiat Uno 94 1.0,Vw Polo 95 1.3,Skoda octavia '01 1.9TDi Laurin&Klemen,Volvo S80 04 2,5T benzyna Aut,Mecedes C-klasa wagon '04 3,2 4 matic Aut,Saab 93 '04 2.0T Automat,Allroad '05 2,7 BiTurbo Automat,Jest A6 3,2 qattro '05 Tiptronic
Bedzie R8 Spyder 5.2

Awatar użytkownika
karol24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 02 sty 2011, 10:21
Lokalizacja: Legnica/dolnyśląsk

Post autor: karol24 » 04 gru 2011, 14:58

Wydaje mi się, że to kwestia bardziej indywidualna, bo jeżeli ktoś jeździ jak statystyczny Polak (czytaj 15-20kkm), to opłacalność jazdy na lpg z silnikiem fsi wymaga zastanowienia.

Powyżej 20kkm rocznie pewnie się opłaca, co do obsługi, awaryjności, czy problematycznoći takiej instalacji najlepiej niech się wypowie ktoś kto takową posiada i użytkuje już jakiś czas :]

SebastianS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 sty 2012, 03:08
Lokalizacja: Zbrosławice/Śląsk

Post autor: SebastianS » 12 wrz 2013, 02:29

Witam,

Informuję że około 2 tygodnie temu wyjechał od nas Audi A6 z silnikiem AUK, skonwertowana do zasilania gazem za pomocą STAG 400-6 DPI. To pierwszy taki silnik w Polsce zasilany gazem za pomocą Staga, nie oferuje go nawet... Stag :-)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 wrz 2013, 07:57

SebastianS pisze:Witam,

Informuję że około 2 tygodnie temu wyjechał od nas Audi A6 z silnikiem AUK, skonwertowana do zasilania gazem za pomocą STAG 400-6 DPI. To pierwszy taki silnik w Polsce zasilany gazem za pomocą Staga, nie oferuje go nawet... Stag :-)
Czyli pośredni wtrysk gazu do bezpośredniego wtrysku benzyny?
Na jakich gratach to poszło?

SebastianS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 sty 2012, 03:08
Lokalizacja: Zbrosławice/Śląsk

Post autor: SebastianS » 12 wrz 2013, 08:32

Tak jak piszesz.
Stag 400-6 DPI, Hana 2000, Magic III BIG evo2.

O proporcje gaz-benzyna nie pytaj - za wcześnie. Ale sądzę że mniej niż 3 litry/100km benzyny nie zejdziemy, pod rygorem zniszczenia wtrysków.

Awatar użytkownika
koffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 25 wrz 2010, 10:25
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: koffie » 12 wrz 2013, 08:59

Jaki koszt instalacji calosc? i gdzie mozna ja zalozyc? butla w kolo wlew kolo zbiornika
Koffie
Byl,Fiat Uno 94 1.0,Vw Polo 95 1.3,Skoda octavia '01 1.9TDi Laurin&Klemen,Volvo S80 04 2,5T benzyna Aut,Mecedes C-klasa wagon '04 3,2 4 matic Aut,Saab 93 '04 2.0T Automat,Allroad '05 2,7 BiTurbo Automat,Jest A6 3,2 qattro '05 Tiptronic
Bedzie R8 Spyder 5.2

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 wrz 2013, 10:54

Moim zdaniem system nie ma za bardzo sensu.
Caly pic czyli ekonomia i moc w tych silnikach polega wlasnie na bezposrednim wtrysku
a tu nagle posredni wtrysk gazu do kolektora, to jest nic innego jak zwykla sekwencja
z opcja podlania benzyny od czasu do czasu.
Bezposredni wtrysk gazu wtrtskiwaczami benzynowymi jak najbardziej tak.
Takie jest mije zdanie.

Awatar użytkownika
koffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 25 wrz 2010, 10:25
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: koffie » 12 wrz 2013, 13:44

Teraz ma cos wyjsc jakas instalacja wykorzystujaca wtryski benzynowe i ma palic wylacznie LPG
Koffie
Byl,Fiat Uno 94 1.0,Vw Polo 95 1.3,Skoda octavia '01 1.9TDi Laurin&Klemen,Volvo S80 04 2,5T benzyna Aut,Mecedes C-klasa wagon '04 3,2 4 matic Aut,Saab 93 '04 2.0T Automat,Allroad '05 2,7 BiTurbo Automat,Jest A6 3,2 qattro '05 Tiptronic
Bedzie R8 Spyder 5.2

Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

Post autor: Zajec » 12 wrz 2013, 14:16

koffie pisze:Teraz ma cos wyjsc jakas instalacja wykorzystujaca wtryski benzynowe i ma palic wylacznie LPG
Nic nowego nie odkryłeś ;)
Vialle oferuje to pod nazwą LPdi (Liquid Propane Direct Injection)
ICOM jako JTG HP
I... to na tyle. Co gorsza, ceny są wysokie, ICOM jakoś za dużo warsztatów u nas nie ma, a Vialle ogranicza się do silników max 1.8 z 4 cylindrami.

Prins się przymierza do wypuszczania Direct LiquiMax, BRC do LDI, ale opornie im to idzie.

SebastianS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 sty 2012, 03:08
Lokalizacja: Zbrosławice/Śląsk

Post autor: SebastianS » 12 wrz 2013, 18:36

fassi1 pisze:Moim zdaniem system nie ma za bardzo sensu.
Caly pic czyli ekonomia i moc w tych silnikach polega wlasnie na bezposrednim wtrysku
a tu nagle posredni wtrysk gazu do kolektora, to jest nic innego jak zwykla sekwencja
z opcja podlania benzyny od czasu do czasu.
Bezposredni wtrysk gazu wtrtskiwaczami benzynowymi jak najbardziej tak.
Takie jest mije zdanie.
Eee... jaka ekonomia? Toż to pijak jest niemiłosierny. A moc? Zwiększenie pojemności do z 3,0 (ASX) do 3,2 (AUK) dało wzrost z 220 do 250KM Wzrost proporcjonalny do pojemności dawałby 235KM, więc się raptem wiele nie wydarzyło. I na pewno nie wtrysk bezpośredni taki przyrost warunkuje, zwłaszcza od kiedy nie oznacza wykorzystywania mieszanki uwarstwionej, tylko homogenicznej (VAG uwarstwienie zarzucił na samym początku rozwoju tych motorów - Fuel Stratified Injection obecnie rozwija się jako Fuel Straight Injection).

I jeszcze raz piszę - to nie jest "podlanie benzyny od czasu do czasu", tylko realizacja każdego cyklu pracy na mixie dwóch paliw. Czy to ma sens? Cóż, w przypadku instalacji Vialle, od trzech lat panuje brak jakiegokolwiek postępu, więc niech każdy sobie odpowie sam, czy lepiej jest użyć dostępnego od już Staga który podpija benzynę, czy jeÂździć na benzynie najbliższe trzy-cztery lata, aż zakończą się spory sądowe pomiędzy Vialle a Prinsem, a ktoś wymyśli zwiększenie uniwersalizmu systemów wtrysku fazy ciekłej przez wtryski benzyny i da tym samym szansę na upowszechnienie się takiego rozwiązania.
Ja za parę tygodni (2-3) podam wyniki spalania dla AUK dla umożliwienia każdemu dokonania rachunku ekonomicznego. Na dzień dzisiejszy wiem tylko tyle, że auto jeÂździ od biegu jałowego do pełnego buta używając gazu, no i staraliśmy się by zużycie wachy nie było za duże.

Awatar użytkownika
koffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 25 wrz 2010, 10:25
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: koffie » 12 wrz 2013, 21:37

ok ale ja pytalem o koszt instalacji jaki jest mi generalnie odpowiada ta opcja tylko teraz czy cena bedzie atrakcyjna?
Koffie
Byl,Fiat Uno 94 1.0,Vw Polo 95 1.3,Skoda octavia '01 1.9TDi Laurin&Klemen,Volvo S80 04 2,5T benzyna Aut,Mecedes C-klasa wagon '04 3,2 4 matic Aut,Saab 93 '04 2.0T Automat,Allroad '05 2,7 BiTurbo Automat,Jest A6 3,2 qattro '05 Tiptronic
Bedzie R8 Spyder 5.2

SebastianS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 sty 2012, 03:08
Lokalizacja: Zbrosławice/Śląsk

Post autor: SebastianS » 13 wrz 2013, 01:38

koffie pisze:ok ale ja pytalem o koszt instalacji jaki jest mi generalnie odpowiada ta opcja tylko teraz czy cena bedzie atrakcyjna?
Nie chciałbym się narażać na zarzuty uprawiania działań naruszających zasady na forum, więc poproszę na PW takie pytania. Instalacja jest oczywiście droższa od zwykłej sekwencji z racji bardziej zaawansowanego sterownika i korowodów ze strojeniem, ale uważam że jest sensownie skalkulowana i nie narusza sensu ekonomicznego całego przedsięwzięcia.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 wrz 2013, 11:23

Jakas to tam opcja jest, wszystko kwestia oplacalnosci w czasie.
Caly czas jednak nie przekonuje mnie pisredni wtrysk gazu do bezposredniego wtrysku benzyny.
Jesli bezpisredni wtrysk benzyny nue wplywa znaczaco ba ekonomie i moc,
to z jakiego powodu VAG nagle wprowadza ta technologie do nowych aut
co zapewne wiaze sie z inwestycjami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga