Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5 Allroad+LPG] 2.7 biturbo ciężko pali

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Mefisto86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2012, 00:15
Lokalizacja: Kraków

[ C5 Allroad+LPG] 2.7 biturbo ciężko pali

Post autor: Mefisto86 » 23 lis 2012, 20:01

Panowie pomocy :/

Kupiłem pare miesięcy temu allroada 2.7 biturbo z brc instalacja na wtryskach hana

Auto jak sie okazało jak postoi ponad 30 min to ciężko pali . Tzn trzeba kręcić ok 6-8 sek żeby zapalił lub co ciekawe wystarczy że "cykne" rozrusznikiem i za drugim autem autko pali super . Dziwne jest to ze jak zakręce gaz na butli i go wypale z obiegu i auto zostanie na benie to "chyba" jest ok. Chyba tzn że zrobiłem tak dwa razy bylo ok ale może to przypadek . Autko trafiło wiec do gaziarzy . Silnik nie ma żadnych błedów . Po sprawdzeniu wtryskiwaczy i reduktora pod katem nie puszcania gazu jest wszystko ok. Doszli do tego że mam pomyloną kolejność wtrysków tak jakby ktoś gdzieś wyciągał silnik i nagle pomylił wpinanie wtrysków. Zmienili tak jak ma być , poustawiali , sprawdzili mapy i auto zaczeło palić normalnie i było super. Super było do pierwszego wyjechania od nich gdzie się okazało że nagle jedziemy sobie np ze stałą prędkością ok 50-70-90 km/h i puszczamy gaz bo dojerzdrzamy do czegoś i czuć takie mocne dwa szarpnięcia . Powrót do nich znowu coś ustawiają no i okazalo sie ze szarpie mniej ale spowrotem juz nie pali :/ po zostawieniu u nich auta okazało się mam czujnik ciśńienia do gazu nie od turbo tylko od zwykłego wolnossacego silnika wiec zamówili czujnik brc specjalny do turbo który podobno był odpowiedzialny za to szarpanie . Dziś odbieram auto i panowie mnie uświadomili że już nie szarpie ale dalej nie zapala i oni nie wiedza co może być. Bo dość ostrej wymianie zdań mój portfel został uszczuplony o 1100zl a auto jak nie paliło tak nie pali . Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem ? Pomożecie bo chyba już wole sam grzebać niż dawać auto tam . Co mogę sprawdzić waszym zdaniem ?

Pomocy panowie :/ !!!
No quattro no fun

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 lis 2012, 20:13

Ręce bym im połamał ;) żeby kolejnych nie mieli czym naciągnąć.
Skoro nie pomogło, to niech wyjmują co założyli, i sobie w dupę wsadzą, qrwa co za specjaliści :[, szkoda że ja nie mam takich klientów, wie Pan, tu ma Pan macierz za 40k Euro, to nie rozwiązało pana problemów, ale kupiłem, bo powinno, a teraz to ja już nie wiem o co chodzi, niech pan wezwie kogoś innego ... a za dwa miechy GT-R w garażu i RS6 na codzień, żeby klientów oczy od GT-R nie bolały ;)

A tak poważnie, http://lpg-forum.pl - tam poszukaj kogoś z okolicy, można zlecić poprawki, modernizację, raczej są ludzie co mocno kumają temat LPG.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 lis 2012, 21:17

Mefisto86 pisze: Co mogę sprawdzić waszym zdaniem ?
Jak wyłączasz zapłon to przełącznik od lpg/pb również gaśnie, czy może jeszcze się świeci przez chwilę?
Spróbuj odpalić awaryjnie na lpg gdy ciepły.

Mefisto86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2012, 00:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mefisto86 » 23 lis 2012, 21:31

grzemo pisze:
Mefisto86 pisze: Co mogę sprawdzić waszym zdaniem ?
Jak wyłączasz zapłon to przełącznik od lpg/pb również gaśnie, czy może jeszcze się świeci przez chwilę?
Spróbuj odpalić awaryjnie na lpg gdy ciepły.
Wydaje mi sie ze jeszcze chwile sie świeci ale to dzis pojde sprawdzic
Co do awaryjnego zapalania to chyba nie da sie tego zrobic chyba ze mu podam plusa na elektrozawor bo ja mam przelacznik skokowy a nie ten nowy malutki z przyciskiem sensorowym wiec mam 2 pozycje albo bena albo bena i jak sie nagrzeje to sie przelacza na gaz
No quattro no fun

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 lis 2012, 21:41

Mefisto86 pisze:Wydaje mi sie ze jeszcze chwile sie świeci
Jeśli od razu nie gaśnie to plus po stacyjce jest źle wpięty i trzeba to poprawić. Aby wtryski nie pracowały po zgaszeniu zapłonu, bo będą powodowały zalewanie.

Mefisto86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2012, 00:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mefisto86 » 23 lis 2012, 22:08

Az ide to sprawdzic odrazu

[ Dodano: 2012-11-23, 22:18 ]
grzemo pisze:
Mefisto86 pisze:Wydaje mi sie ze jeszcze chwile sie świeci
Jeśli od razu nie gaśnie to plus po stacyjce jest źle wpięty i trzeba to poprawić. Aby wtryski nie pracowały po zgaszeniu zapłonu, bo będą powodowały zalewanie.
Kolego wiadomo ze zapalilem na chwile wiec swiecila sie kontolka od benzyny no i oczywiscie od poziomu gazu w butli ale jak zgasilem zaplon to ok 1 sek moze 2 sek sie jeszcze swiecila . Niewiem czy tak samo sie bedzie zachowywal jak bedzie cieply i bedzie na gazie ale pewnie tak bo to kwestia zasilania. Myslisz ze tak krotkie swiecenie ma wplyw? Dodam ze jak go zgasze i odrazu zapale to jest ok pali od szczala . Musi postac tak z min 20 min
No quattro no fun

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 lis 2012, 16:03

Mefisto86 pisze: jak zgasilem zaplon to ok 1 sek moze 2 sek sie jeszcze swiecila
I przez ten czas wtryski lpg jeszcze pracują i podają gaz do kolektora.
Mefisto86 pisze: Dodam ze jak go zgasze i odrazu zapale to jest ok pali od szczala . Musi postac tak z min 20 min
Czyli dochodzi jeszcze inny problem. Możliwe że jednak reduktor lub wtryski popuszczają gaz. Zrób test i po zgaszeniu zdejmij przewód podciśnieniowy z reduktora. Zobaczysz jaki będzie efekt po ponownym uruchomieniu.
Przydało by się jeszcze sprawdzić w vagu jakie są korekty po jeździe na lpg.
Bo może jest za ubogo i ecu musi sporo korygować przy przejściu na pb i wtedy może zalewać w połączeniu z popuszczaniem gazu.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 24 lis 2012, 16:41

grzemo pisze:Mefisto86 napisał/a:
jak zgasilem zaplon to ok 1 sek moze 2 sek sie jeszcze swiecila

I przez ten czas wtryski lpg jeszcze pracują i podają gaz do kolektora.
To ciekawe co piszesz, możesz rozwinąć, jak mogą pracować wtryski LPG, skoro nie ma sterowania wtrysków Pb przez ECU??
grzemo pisze:Czyli dochodzi jeszcze inny problem. Możliwe że jednak reduktor lub wtryski popuszczają gaz. Zrób test i po zgaszeniu zdejmij przewód podciśnieniowy z reduktora. Zobaczysz jaki będzie efekt po ponownym uruchomieniu.
Przydało by się jeszcze sprawdzić w vagu jakie są korekty po jeździe na lpg.
Bo może jest za ubogo i ecu musi sporo korygować przy przejściu na pb i wtedy może zalewać w połączeniu z popuszczaniem gazu.
To ma sens, ale ja zrobiłbym inaczej, zakręcić LPG, zalać Pb, polatać trochę tylko na Pb i obserwować, jeśli będzie paliło jak należy, to puszcza pewnie reduktor, bo Hanek nie podejrzewam, albo jak pisze grzemo, mocno źle zestrojona instalacja.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 lis 2012, 19:23

Zagór pisze:To ciekawe co piszesz, możesz rozwinąć, jak mogą pracować wtryski LPG, skoro nie ma sterowania wtrysków Pb przez ECU??
Spróbuję.
Mimo że wyłączamy zapłon, oczywiście rozpatrujemy przypadek błędnego podpięcia plusa po stacyjce, sterownik lpg jeszcze widzi ostatnie obroty i czasy wtrysku i podaje impuls na wtryskiwacze mimo że silnik już nie pracuje. Mamy wtedy gaz w kolektorze. Przy próbie odpalenia dochodzi jeszcze pb i mamy za bogatą mieszankę i problem z odpaleniem.
Zresztą producenci sterowników lpg w swoich instrukcjach piszą o prawidłowym podpięciu plusa, właśnie aby koniecznie zanikał razem z wyłączanym zapłonem.
Zagór pisze: zakręcić LPG, zalać Pb, polatać trochę tylko na Pb i obserwować
Mefisto86 pisze: Dziwne jest to ze jak zakręce gaz na butli i go wypale z obiegu i auto zostanie na benie to "chyba" jest ok. Chyba tzn że zrobiłem tak dwa razy bylo ok ale może to przypadek .

Mefisto86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2012, 00:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mefisto86 » 24 lis 2012, 19:30

grzemo pisze:Czyli dochodzi jeszcze inny problem. Możliwe że jednak reduktor lub wtryski popuszczają gaz. Zrób test i po zgaszeniu zdejmij przewód podciśnieniowy z reduktora. Zobaczysz jaki będzie efekt po ponownym uruchomieniu.
Już to sprawdzałem . po opieciu ciśnienia z reduktora nadal jest problem z zapaleniem . zatylem przewód ciśnienia od reduktora palcem i nie czuć żeby puszczał nawet go "sliniłem " i o dziwo troszkę wciągało śline niż robiło bąbelek :/ ale to tak minimalnie więc chyba wtryski i reduktor ok .

w poniedziałek zobaczę z tym zasilaniem . jak to podpiąć żeby bylo dobrze ?? pod jakieś zasilanie ze sterownika czy czy pod co żeby gasło od razu jesli podstacyjkowy będzie tak opuźniał ??
No quattro no fun

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 lis 2012, 20:39

Mefisto86,
Musisz mieć schemat podłączenia sterownika lub dowiedzieć się jaki kolor ma przewód który podłącza się do plusa po stacyjce. Najlepiej poszukać przy stacyjce, aby plus pojawiał się i zanikał w zależności od położenia kluczyka.
Vaga posiadasz ??

Mefisto86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2012, 00:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mefisto86 » 24 lis 2012, 22:09

Vaga tak
No quattro no fun

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 lis 2012, 11:23

Mefisto86 pisze:Vaga tak
To podaj wartości z silnika grupa 032 po jeździe na lpg. Pod warunkiem że nie kasowałeś błędów w ostatnim czasie i zrobiłeś kilkadziesiąt km na lpg.

Mefisto86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2012, 00:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mefisto86 » 25 lis 2012, 12:54

ok sprubuje to w poniedziałek zrobić jak starczy czasu . nic nie kasowałem chyba że mechanicy ale to od nich auto odebrałem w piątek a już zrobiłem ok 200 km
No quattro no fun

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 25 lis 2012, 19:15

grzemo pisze:
Zagór pisze:To ciekawe co piszesz, możesz rozwinąć, jak mogą pracować wtryski LPG, skoro nie ma sterowania wtrysków Pb przez ECU??
Spróbuję.
Mimo że wyłączamy zapłon, oczywiście rozpatrujemy przypadek błędnego podpięcia plusa po stacyjce, sterownik lpg jeszcze widzi ostatnie obroty i czasy wtrysku i podaje impuls na wtryskiwacze mimo że silnik już nie pracuje. Mamy wtedy gaz w kolektorze. Przy próbie odpalenia dochodzi jeszcze pb i mamy za bogatą mieszankę i problem z odpaleniem.
Zresztą producenci sterowników lpg w swoich instrukcjach piszą o prawidłowym podpięciu plusa, właśnie aby koniecznie zanikał razem z wyłączanym zapłonem.
Ooooo. ja cię prierdziu, aleś teorię wymysłił <szok>
Jak silnik nie działa, to nie działa i sterownik LPG nie widzi żadnych obrotów, tym bardziej nie widzi sterowania wtryskiwaczami Pb, bo ECU już nie widzi obrotów wału, wałków, itd. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja