[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Brak słów... Termostat wymieniony na nowy tak jak pisałem. Najpierw przy ostrzejszej jeździe (temp -5 na zewnątrz) złapał 4 kreskę po 10km jazdy, chociaż podczas wymiany auto stało ok 2 godzin w garażu w dodatniej temperaturze, więc ta zewnętrzna temperatura raczej się nie liczy.
Później po tej jeździe auto odstało w garażu 45 minut i ruszyłem do domu przez miasto. Trasa 8km spokojna jazda (specjalnie chciałem sprawdzić czy będzie różnica) i pod domem miałem 3 kreskę.
Zostawiam tak temat, może komuś innemu się uda. Mam to już w d...
Później po tej jeździe auto odstało w garażu 45 minut i ruszyłem do domu przez miasto. Trasa 8km spokojna jazda (specjalnie chciałem sprawdzić czy będzie różnica) i pod domem miałem 3 kreskę.
Zostawiam tak temat, może komuś innemu się uda. Mam to już w d...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Jak chcesz mieć pewność, że termostat działa poprawnie nie załączaj grzania w kabinie ustaw temp. nawiewu na LOW (powietrze z otoczenia) lub wcale nie załączaj zobaczysz, że silnik dojdzie do temperatury roboczej 90 stopni i będzie ją utrzymywał. Jak nie utrzyma to termostat NOK. Nagrzewnice zabierają dużo ciepła z silnika. U mnie jak jadę temperatura utrzymuje się na 90 stopniach, wystraczy że stanę na światłąah kilka minut i zaczyna spadać (oczywiście podczas pracy ogrzewania). To norma podczas niskich temperatur.
kaczy1217 pisze:Brak słów... Termostat wymieniony na nowy tak jak pisałem. Najpierw przy ostrzejszej jeździe (temp -5 na zewnątrz) złapał 4 kreskę po 10km jazdy, chociaż podczas wymiany auto stało ok 2 godzin w garażu w dodatniej temperaturze, więc ta zewnętrzna temperatura raczej się nie liczy.
Później po tej jeździe auto odstało w garażu 45 minut i ruszyłem do domu przez miasto. Trasa 8km spokojna jazda (specjalnie chciałem sprawdzić czy będzie różnica) i pod domem miałem 3 kreskę.
Zostawiam tak temat, może komuś innemu się uda. Mam to już w d...
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Termostat jest na pewno ok. Sprawdzałem go już przed montażem wodą o różnej temperaturze. Dopiero wrzątek sprawił, że zaczął przepuszczać.Flex 78 pisze:Jak chcesz mieć pewność, że termostat działa poprawnie nie załączaj grzania w kabinie ustaw temp. nawiewu na LOW (powietrze z otoczenia) lub wcale nie załączaj zobaczysz, że silnik dojdzie do temperatury roboczej 90 stopni i będzie ją utrzymywał. Jak nie utrzyma to termostat NOK. Nagrzewnice zabierają dużo ciepła z silnika. U mnie jak jadę temperatura utrzymuje się na 90 stopniach, wystraczy że stanę na światłąah kilka minut i zaczyna spadać (oczywiście podczas pracy ogrzewania). To norma podczas niskich temperatur.
Jest tak jak mówisz. Po załączeniu nawiewu na najniższą temperaturę i niską prędkość płyn nagrzewa się szybko, ale sorry mam zrezygnować teraz z jakiegokolwiek ogrzewania kabiny kosztem zagrzania silnika? W aucie tej klasy to jakieś nieporozumienie...
Z drugiej strony jak już włączam grzanie na AUTO to na 19-20 max, potem wracam do trybu manual i puszczam 16-17st. na samą szybę, a grzeję się od fotela.
Tak, spróbuję może w tym tyg jeszcze.mat1324 pisze:Spróbuj jeszcze odciąć z obiegu fragment układu z termostatem. Nic Ci nie zaszkodzi .
[ Dodano: 2019-01-27, 22:00 ]
Masz może pomysł jak sensownie zaślepić ten wąż od termostatu EGR, żeby nie zrobić sobie bałaganu w ukł. chłodzenia?
[ Dodano: 2019-01-27, 22:53 ]
Gdzie znajdę kostkę od pompy wody V400 (odpowiedzialnej za obieg wody w układzie chłodnicy EGR)?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wtyczka wchodzi do pompy. Jest to numer 4 na drugim obrazku.
a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodnicz ... htm#915722
a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodnicz ... htm#915722
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
JEST POSTĘP!
Po odłączeniu pompki (2 st. na zew.) i temperaturze startowej płynu poniżej 50st. Ostatnia kreska osiągnięta po równych 4km BARDZO spokojnej jazdy (max 2000 obr/min) oraz włączonym ogrzewaniem na 20 stopni. Wcześniej było to nieosiągalne, nawet na wyłączonym grzaniu i ostrej jeździe.
Przejechałem całe miasto na dość mocnym ogrzewaniu kabiny, spokojnie jadąc. Nawet razu, nawet na 2-3 minutowym postoju temperatura nie spadła.
Po 3 uruchomieniach auta zapalił się oczywiście check od pompki, ale to nic. Po powrocie pod domem otworzyłem maskę i górny wąż od chłodnicy był gorący, wręcz parzył co mnie trochę zmartwiło...ale to chyba normalne przy odłączonej pompce?
Spalanie momentalnie spadło do ok 7l...
Czy to oznacza uwalony termostat EGR? Czy nie ma się co z nim bawić po raz drugi (już raz wymieniony) i po prostu zaślepić go i będzie po wszystkim? Osobiście uważam, że najlepiej będzie zaślepić termostat EGR i wtedy cały płyn chłodnicy EGR będzie płynął sobie swoim obiegiem nie wpływając do głównego termostatu i nie wychładzając wody w małym obiegu silnika.
Proszę o sugestie jak poprawnie zakończyć ten temat.
PS. Zauważyłem jedną rzecz. Przy ogrzewaniu manualnym w momencie dodawania gazu miałem wrażenie, że nawiew chodzi mocniej, minimalnie - ale mocniej. Czy to objaw nieszczelności w dolocie czy tak może być podczas mocniejszego przyspieszania w tych autach? Auto nie kopci.
W poprzednim Audi A4B7 z 1.9TDi miałem podobny objaw i z biegiem czasu się pogarszało, spalanie wzrosło i auto kopciło mocniej. Tu akurat winna była pęknięta gumowa rura pomiędzy IC a Turbo.
Po odłączeniu pompki (2 st. na zew.) i temperaturze startowej płynu poniżej 50st. Ostatnia kreska osiągnięta po równych 4km BARDZO spokojnej jazdy (max 2000 obr/min) oraz włączonym ogrzewaniem na 20 stopni. Wcześniej było to nieosiągalne, nawet na wyłączonym grzaniu i ostrej jeździe.
Przejechałem całe miasto na dość mocnym ogrzewaniu kabiny, spokojnie jadąc. Nawet razu, nawet na 2-3 minutowym postoju temperatura nie spadła.
Po 3 uruchomieniach auta zapalił się oczywiście check od pompki, ale to nic. Po powrocie pod domem otworzyłem maskę i górny wąż od chłodnicy był gorący, wręcz parzył co mnie trochę zmartwiło...ale to chyba normalne przy odłączonej pompce?
Spalanie momentalnie spadło do ok 7l...
Czy to oznacza uwalony termostat EGR? Czy nie ma się co z nim bawić po raz drugi (już raz wymieniony) i po prostu zaślepić go i będzie po wszystkim? Osobiście uważam, że najlepiej będzie zaślepić termostat EGR i wtedy cały płyn chłodnicy EGR będzie płynął sobie swoim obiegiem nie wpływając do głównego termostatu i nie wychładzając wody w małym obiegu silnika.
Proszę o sugestie jak poprawnie zakończyć ten temat.
PS. Zauważyłem jedną rzecz. Przy ogrzewaniu manualnym w momencie dodawania gazu miałem wrażenie, że nawiew chodzi mocniej, minimalnie - ale mocniej. Czy to objaw nieszczelności w dolocie czy tak może być podczas mocniejszego przyspieszania w tych autach? Auto nie kopci.
W poprzednim Audi A4B7 z 1.9TDi miałem podobny objaw i z biegiem czasu się pogarszało, spalanie wzrosło i auto kopciło mocniej. Tu akurat winna była pęknięta gumowa rura pomiędzy IC a Turbo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Mówiłeś i miałeś rację
Ponawiam pytania: parzący wąż do chłodnicy to poprawny objaw? (już chyba zapomniałem jaki powinien być)
Trochę większy nawiew podczas dodawania gazu to normalka czy jakaś nieszczelność się ujawnia?
Nowe pytanie: Przy wyłączeniu z obiegu odcinka z termostatem EGR rozumiem, że cały układ chłodzenia będąc w pełni sprawnym będzie poprawnie pracował i trzymał temperaturę latem i zimą? Nie wpłynie to negatywnie na zużycie innych elementów auta? Pytam profilaktycznie
Ponawiam pytania: parzący wąż do chłodnicy to poprawny objaw? (już chyba zapomniałem jaki powinien być)
Trochę większy nawiew podczas dodawania gazu to normalka czy jakaś nieszczelność się ujawnia?
Nowe pytanie: Przy wyłączeniu z obiegu odcinka z termostatem EGR rozumiem, że cały układ chłodzenia będąc w pełni sprawnym będzie poprawnie pracował i trzymał temperaturę latem i zimą? Nie wpłynie to negatywnie na zużycie innych elementów auta? Pytam profilaktycznie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Gorący wąż to poprawny objaw, że nadmiar ciepła jest odprowadzany do chłodnicy.
Więszy nawiew to normalka podczas dodawania gazu, ale często winna jest nagrzewnica, która jest lekko przytkana i przy większych obrotach otrzymuje większe ciśnienie wywołane przez pompę.
Nic się nie stanie jak odłączysz odcinek z termostatem EGR.
Więszy nawiew to normalka podczas dodawania gazu, ale często winna jest nagrzewnica, która jest lekko przytkana i przy większych obrotach otrzymuje większe ciśnienie wywołane przez pompę.
Nic się nie stanie jak odłączysz odcinek z termostatem EGR.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Super. Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Odezwę się po zaślepieniu termostatu.
[ Dodano: 2019-01-28, 23:00 ]
mat1324 Mam jeszcze prośbę. Czy mógłbyś sprawdzić numery rur dochodzącej/odchodzącej do/od termostatu EGR?
Chodzi mi tutaj o ich średnicę wewnętrzną, żebym mógł dopasować do nich coś sensownego. Wg danych dot. samego termostatu ma on obie średnice zew. fi20mm, więc sądzę, że i rury powinny mieć taką samą średnicę wew.
Odezwę się po zaślepieniu termostatu.
[ Dodano: 2019-01-28, 23:00 ]
mat1324 Mam jeszcze prośbę. Czy mógłbyś sprawdzić numery rur dochodzącej/odchodzącej do/od termostatu EGR?
Chodzi mi tutaj o ich średnicę wewnętrzną, żebym mógł dopasować do nich coś sensownego. Wg danych dot. samego termostatu ma on obie średnice zew. fi20mm, więc sądzę, że i rury powinny mieć taką samą średnicę wew.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga