Witam
Mam nadzieje, że częsciowo wyjaśnie jak sprawa wyglada z zamiana climatronica. Moje auto to A6 rocznik modelowy 2007 czyli już miało byc łatwo:) Własnie przeszedłem pierwszy etap:) Sprawa wydaje sie niby prosta, brakuje 3 silniczków nastawczych klap klimatyzatora (wszystkie z lewej strony, silnik pośredniej klapy wentylacji, nawiew tułów, nogi lewa strona), czujnika jakości powietrza, inna wiązka. Motyw z przekładaniem kabelków w wiązkach moim zdaniem odpada, brakuje trzech wtyczek no i przełożenie, coprawda tylko jednego kabelka we wtyczce C climatronica ale to też jakiś kłopot. ÂŻeby sie do tego wszystkiego dostać trzeba wymontować deskę rozdzielczą (być moze komuś sie uda bez demontażu albo trzeba mieć małe zręczne rączki:)) Pierwsza różnica w prowadnicy powietrza to to, że klapy na tułów i nogi sa ze soba połączone jedna wygiętym drutem, druga trzpieniem. ÂŁatwo to rozmontowac i założyc dwa silniczki - luz. Problem jest ze klapką pośredniej wentylacji, w wersji basis jest ona zamknięta. Wydawało sie ze to nic wielkiego bo łatwy dostęp i możnaby było wyciąc np dremelem, ale bez rozłożenia prowadnicy powietrza na pół poprostu sie klapki nie da włozyc. Zamontowałem silniczek, zeby nie wywalało błedów, no trudno. Jest na to sposób ale wiąze sie to z kompletnym rozebraniem srodka:) Po zdjęciu deski trzeba wymontować kanał centralny tablicy przyrządów, wydaje mi sie, że to masa roboty:). Trzeba rozważyc czy ten element wart jest tej pracy:) Za pare dni biore sie za czujnik jakości powietrza, ale on jest łatwo dostepny, 3 kabelki(plus, minus, jeden do panelu).
Podsumowując (to tylko moja opinia moze sie myle):
- najlepiej kupic cała nagrzewnice, z wiązką, silniczkami, pozniej wymienić same silniczki i wiązka (nie działa klapa pośredniej wentylacji) albo duzo pracy i wymienić całą strumienicę powietrza (rozebranie właściwie całego przodu kabiny)
Proszę mnie poprawić jeśli sie mylę, nie jestem ekspertem. Natomiast mam juz to zamontowane, vag nie wywala żadnych błedów (poza czujnikiem i blokadą komponentu), w piątek jade na zdjęcie blokady.
Odnośnie kosztów:
- panel 200
- prowadnica z silniczkami+wiązka 170
- czujnik jakości powietrza 100
- zdjęcie blokady 150
Trochę zdaję sie przynudziłem ale mam nadzieję ze pomoże to komus podjąc decyzje o zamianie:)
[A6 C6] Zmiana panelu na cyfrowy klimatronik
Mozna załozyc sam panel, pewnie bedzie chodziło wywala wtedy 4 błędy, mysle jednak ze rozdział powietrza prawo lewo w tej wersji jest jednak dobry i warto to zrobic. Klapa pośredniego nawiewu według mnie juz nie tak ważna (działa wraz z nawiewem na tułów) od biedy można sie obejść. Jeden dzien roboty jakby sie ktos zabierał:) Służe pomoca jakby co.
Tak oczywiście, trzeba dodać nawiewy w słupkach. Kanały do słupków odchodza od kanału prowadzącego na tył auta w tunelu srodkowym pod lewarkiem biegów. Nie wiem tylko czy cały ten kanał wymienic czy mozna wstawic do starego. Nawiew do słupka 3 elementy kanału, plus boczek z nawiewem i kabelki do podświetlenia. Odnośnie całej nagrzewnicy, można, ale można tez samą strumienice powietrza byc moze taniej. Poza tym wymiana całej nagrzewnicy wiąże sie chyba z rozłączeniem przewodów klimy a to juz kłopot większy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
ZelvaBOi pisze:Pomoze Ci tylko ASO - niestety blokade zdejmuja przez SVM on-line.golfic pisze:Witam
Podlaczam sie do tematu zmiany sterownika klimy , Tzn mam wszystko zalozone ale musze sciagnac blokade czy jest mi ktos w stanie pomoc, Mam wszystkie potrzebne urzadzenia ale nie mam wiedzy . Prosze o pomoc
[ Dodano: 2010-05-10, 11:59 ]
Przy okazji - popraw opis bo masz chyba niewlasciwe auto w profilu
Dokładnie tylko ASO zgubisz u nich stówkę i tylko oni to zrobią
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga