Klima wieje gorącyn powierzem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 17 lis 2017, 22:43
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Podlasie
Ja tez mialem chwilowy problem z cieplym nawiewem latem. Okazalo sie,ze mechanik nie kalibruje swojego sprzetu i nabil mi g...o a nie czynnik Na szczescie drugi zrobil to poprawnie i wsźystko dziala! W mmi jest tez mozliwosc ustawienia źeby przez srodkowe nawiewy lecialo cieplejsze lub chlodniejsze powietrze Polecam od tego zaczac
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 26 lis 2017, 10:20
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
No dobra, dmuchanie ciepłym/zimnym z nawiewów to pewnie cylinderki, a czy ma ktoś taki problem, że podczas postoju, głównie na światłach lub w korku, zaczyna się silnik gotować? Normalnie masakra podczas jazdy jest ok nawiewy jak się nie przytną to wieje zimnym, minuta lub dwie na światłach i zaczyna wiać ciepłym, a dłużej to temperatura zaczyna skakać powyżej 90stopni?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 26 lis 2017, 10:20
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
termostat wymieniony, dzięki temu zniknął check :Dmat1324 pisze:Jeśli silnik się gotuje, to trzeba sprawdzić termostat .
Myślisz, ze to jest powód przegrzewania sie silnika ?0x4B25A pisze:Jeśli z pozostałych nawiewów (jak przestawisz klimę) leci zimno, to znaczy, że któraś z klapek się zawiesiła. Najlepiej poustawiaj od czasu do czasu wszystkie opcje np. nogi, kratki przód itd.
Ogólnie to jak pojazd jest w ruchu jest ok z temp silnika oczwiscie, temperatura idzie ponad 90 stopni kiedy stoi, ale mówie wtey szybko wlaczam nawiewy na full temp i dmuchawa i spada do 90
Czyli nikt nie miał podobnie, a szkoda. Trzeba będzie udać się do "specjalistow" :D
Witam Panowie. Mam podobny problem z klimą, otóż z bocznych kratek nawiewu jak i z tylnich dmucha ciagle goracym powietrzem. Kratka od strony kierowcy byla wczoraj tak goraca ze nie mozna bylo jej dotknac. Czytalem na forum o czyszczeniu tych zaworkow lecz jestem za granica i nie bardzo mam narzedzia aby sie za to zabrac. W piatek mam do przejechania 1200km i chcialem zapytac czy moze dojsc w czasie trasy do jakiegos powaznego uszkodzenia? Powiem szczerze troche niepokoi mnie to gorace powietrze z nawiewow. Z gory dzieki za odppwiedz
@bellstar11
Na logike to wiatrak ci nie chodzi.
Skoro podczas jazdy jest ok (pęd wiatru chłodzi), a na postoju zaczyna temperatura rosnąć, to pewnie dlatego, że nie ma wymuszonego przepływu powietrza. Logiczne jest też, że jak ustawisz wewnątrz auta maksymalną temperature, to zawór nagrzewnicy ci się otwiera, płyn chłodniczy przepływa przez nagrzewnicę chłodzoną za pomocą wentylatora nawiewu.
Może myślę zbyt schematowo, ale sprawdziłbym to dla pewności na twoim miejscu. Pewnie w zimę nie było takiego problemu, bo chłodnica się pasywnie chłodziła dzięki różnicy temperatur powietrza na dworze - chłodnicy.
Na logike to wiatrak ci nie chodzi.
Skoro podczas jazdy jest ok (pęd wiatru chłodzi), a na postoju zaczyna temperatura rosnąć, to pewnie dlatego, że nie ma wymuszonego przepływu powietrza. Logiczne jest też, że jak ustawisz wewnątrz auta maksymalną temperature, to zawór nagrzewnicy ci się otwiera, płyn chłodniczy przepływa przez nagrzewnicę chłodzoną za pomocą wentylatora nawiewu.
Może myślę zbyt schematowo, ale sprawdziłbym to dla pewności na twoim miejscu. Pewnie w zimę nie było takiego problemu, bo chłodnica się pasywnie chłodziła dzięki różnicy temperatur powietrza na dworze - chłodnicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zaworki znajdują się w podszybiu pod stronie pasażera. Są to takie dwie szare walce .
Podczas demontażu uważaj na drobne części i zapamiętaj co i jak szło po kolei. Warto wokół zaworków wsadzić jakieś szmatki, aby nie zgubić sprężynek itp. Oczywiście czyszczenie trzeba robić na zimnym aucie, ponieważ tam jest płyn chłodzący i nie jest zbyt fajnie jak parzy w ręce. Samego płynu wyleci tyle co nic. Śrubki dokręcaj do pierwszego oporu, ponieważ je ukręcisz. Jeśli nie będzie ciekło, to będzie w porządku. Ogarnij sobie ten temat:
a6-c6-czyszczenie-cylinderkow-klimy-vt27521.htm
Możesz tak jechać w trasę, ale nie wiem czy wytrzymasz . Przy uszkodzonych zaworkach lepiej włączyć nawiew ręcznie niż w trybie auto, ponieważ im niższa temperatura będzie ustawiona tym będzie cieplej. Klimatronik próbuje schłodzić kabinę, ale wieje gorącym powietrzem, więc zaczyna podgrzewać jeszcze bardziej, bo przez te zaworki zamiast schładzać, podgrzewa.
[ Dodano: 2018-05-13, 21:50 ]
Byłem przed chwilą sprawdzić i do odkręcenia 6 śrubek potrzebny jest torx T10 .
Podczas demontażu uważaj na drobne części i zapamiętaj co i jak szło po kolei. Warto wokół zaworków wsadzić jakieś szmatki, aby nie zgubić sprężynek itp. Oczywiście czyszczenie trzeba robić na zimnym aucie, ponieważ tam jest płyn chłodzący i nie jest zbyt fajnie jak parzy w ręce. Samego płynu wyleci tyle co nic. Śrubki dokręcaj do pierwszego oporu, ponieważ je ukręcisz. Jeśli nie będzie ciekło, to będzie w porządku. Ogarnij sobie ten temat:
a6-c6-czyszczenie-cylinderkow-klimy-vt27521.htm
Możesz tak jechać w trasę, ale nie wiem czy wytrzymasz . Przy uszkodzonych zaworkach lepiej włączyć nawiew ręcznie niż w trybie auto, ponieważ im niższa temperatura będzie ustawiona tym będzie cieplej. Klimatronik próbuje schłodzić kabinę, ale wieje gorącym powietrzem, więc zaczyna podgrzewać jeszcze bardziej, bo przez te zaworki zamiast schładzać, podgrzewa.
[ Dodano: 2018-05-13, 21:50 ]
Byłem przed chwilą sprawdzić i do odkręcenia 6 śrubek potrzebny jest torx T10 .
Jestem po zabiegu. Zdjąłem wszystko i przetarłem czystą szmatką tak jak się tylko dało. Nie miałem żadnego środka typu WD-40 więc mogłem jedynie przetrzeć wszystkie elementy. Złożyłem to do kupy, przejechałem jakieś 25km i jest wszystko okej. Klima działa z powrotem na bocznych kratkach nawieu. Zobaczymy jak się sprawdzi w piątek na trasie. Jeszcze raz dzięki za pomoc!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga