Wentylator klimatyzacji a chłodzenie silnika
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
ale w ciepłe dni tak czy inaczej działa klima, to wentylator sie tez włącza, nawet u mnie w upalne dni nie słychać żeby wentylator chodził na maks obrotach, wiskoza sama w sobie schładza obieg jak i samą klimę mowie ci kiedyś stała moja odpalona może pół godziny i temp poszła w górę jadąc nawet ciężko było schłodzić. Po zgaszeniu chodził wentylator ten od klimy ale spokojnie, później gdzieś jechałem i tez temperatura powyżej 90 a wiskozy nie było słychać, kupiłem nowa założyłem przy gazowałem to od razu szum od tamtej pory spokój z temperatura.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
wentylator trochę na wyrost nazywany wentylatorem klimy działa tak załączamy klimę - zaczyna chodzić na pierwszym biegu , rośnie nam ciśnienie w klimie - zaczyna chodzić na drugim biegu . Zbije ciśnienie - załącza 1 pieg i tak w kółko . Jeśli silnik się grzeje ponad chyba 98 stopni to niezależnie od włączonej klimy ten wentylator powinien się załączyć na drugim biegu i schłodzićNapoleon1111 pisze:Czyli rozumiem że wentylator od klimy obraca się tylko wtedy gdy mam włączoną klime. Nie jest tak że np wentylator klimy włącza się wtedy gdy temperatura jest za wysoka nie zależnie od włączonej klimy. U mnie wentylator klimy został wymieniony jednak narazie z nieznanych mi powodów nadal nie działa.
Jeśli u ciebie nie działa + wiskoza może niedomagać masz gotowy wynik w postaci temperatury na zegarach . Jeśli taki taki stan potrwa za długo to tak jak mówiłem coś się rozwali . Albo tylko chłodnica płynu albo wywali ci uszczelki i silnik dostanie wycieków albo 1 + 2 . w wariancie pesymistycznym może polecieć chłodnica lub węże klimy . w najgorszym z możliwych silnik się zatrze . To twój wybór co z tym zrobisz
Witam wszystkich, jak w temacie. Mamy pytanie gdzie może leżeć usterka u mnie. Wczoraj Mycha trochę zaczęła wariować. Było około 30 stopni na zewnątrz i miałem włączona klimatyzacje. Otóż bardzo zaczęła rosnąć temperatura oleju, a tyle nienormalnie że autem jechałem spokojnie w miejskim ruchu takie max 60 na godzine. Sprawdziłem temperaturę silnika i było 112 stopni, udało się zbić jazda do lekko ponad 100 i silnik zgasiłem. Odczytałem błędy i nic. W domu zauważyłem że wiatrak na chłodnicy obok wiska nie kreci sie, przy włączonej i wyłączonej klimie. Test wiatraków niby na kompie ok, a wiatrak stoi. Podłączyłem na krótko z Aku kręci całkiem żwawo. I jeszcze na koniec, we wtyczce przez którą sprawdzałem wiatrak od strony sterownika jest prąd około 11 voltów. Przy sprawdzałem na masie branej z tej kostki jak i na budzie. I tak się zastanawiam nad modulem, jest możliwość go jakoś sprawdzić, zanim kupię nowy? Aha bezpiecznik jest ok, przekaźnikow nie sprawdzałem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga