Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A6 C4] przestała działać klima

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 25 sie 2009, 20:22

wczesniej nie bylo gazu w ukladzie, generalnie ten koles, przyszedl podlaczyl maszynke, nabil gaz, strzykawka wpuscil barwnik. kazal wlaczyc silnik, klime, zaczelo dmuchac zimne, a on 180zl i dowidzenia. ja bylem zadowolony ze chlodzi, szkoda tylko ze dwa tygodnie to trwalo. dzis jezdzilem caly dzien autem, upal jak hej i idze zdechnac normalnie... ;(
masakra
1.8T+ :)

FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 25 sie 2009, 20:40

goral81, jedź do tego warsztatu, z..eb kolesi jak bure suki i powiedz w czym rzecz i niech ci autko dokładnie sprawdzą a potem po kosztach gaz nabiją za to że wcześniej spieprzyli robotę,
tak się składa, że w piątek byłem nabić klimę i w sumie dużo się dowiedziałem na ten temat: po pierwsze klimę nabija się dopiero wtedy jak jest kompletnie pusta bo inaczej płacisz kupę kasy za usługę, po drugie odgrzybianie pomaga ale na 2 tygodnie i można uszkodzić elektronikę jak źle się to zrobi no i po trzecie okazało się, że mam spieprzoną obudowę nawiewnicy

[ Dodano: 2009-08-26, 09:02 ]
a tak przy okazji, jak podjechałem na warsztat dobić gaz do klimy to okazało się, że nie mogę znaleźć drugiej końcówki do podłączenia maszyny ciśnieniowej, może ktoś wie gdzie jest ta druga końcóweczka bo na ETCE nie znalazłem szkicu układu klimy
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

Awatar użytkownika
neo2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:56
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: neo2k » 26 sie 2009, 11:35

w jaki sposob strzykawka wpuscil barwnik??

kto ci powiedzial, ze nabija sie jak bedzie pusty uklad?? nabijasz jak spadnie wydajnosc klimy, a przy okazji automat czysci i osusza ci uklad.
a tym modelu nie ma przylacza do niskiego cisnienia, choc niektorzy powiadaja, ze wykreca sie czujnik na podszybiu i w to miejsce podlacza sie niskie, ale widzialem zeby ktos tak robil.

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 26 sie 2009, 20:28

u mnie ten koles, nabil klime, i pozniej podpial jakas gadzeciarska zlaczke swoja i wstrzyknal barwnik w ten zawor chlodnicy klimy. prawda taka ze ja teraz mieszkam w zywcu, a gaz nabijalem w gdansku. i nie bardzo mi sie opyla tam jechac teraz znimi klocic.
dzisiaj chcialem zrobic takie przeswietlenie uv zeby sprawdzili, umowili mnie na 12.00 bylem za15 zawsze jestem punktualny az do bulu. wchodze do nich, a koles mi mowi zebym se siadl i zrobil kawe bo nie maja wolnego stanowiska, i pyta kiedy nabijali mi ta klime z barwnikiem, to mowi ze miesiac temu, a on na to ze to moze juz nie byc sladu po tym barwniki i ze prawdopodobnnie trzeba bedzie nabic znowu i dopiero szukac.
jakos mi sie nie usmiecha co miesiac nabijac klime za 180zl zeby szukali nieszczelnosci.
znalazlem takie cos, mega uszczelniacz sie to zwie i mysle czyby tego jakos nie zaaplikowac do mojej klimy:
http://mcspshop.pl/page/11-MEGA_USZCZEL ... C0013.html
widzial ktos to zna ktos
pozdro
1.8T+ :)

Rico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2008, 10:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rico » 26 sie 2009, 22:54

Co prawda nie widziałem, ani nie używałem takiego ani żadnego innego uszczelniacza, ale zastanów się a raczej dopytaj w warsztatach jak to jest z nimi, dlaczego.... bo samo czyszczenie całego układu kosztuje od 1200 w górę i trwa minimum 3 dni. Właśnie mnie to czeka także jestem rozeznany :-( Co prawda przyczyna nie leży z winy uszczelniacza, ale z winy rozsypania się kompresora.

Awatar użytkownika
neo2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:56
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: neo2k » 27 sie 2009, 11:20

czyszczenie ukladu polega na rozebraniu czesci wysokiego cisnienia i porzadnym wyplukaniu, wiec za co az 1200 zl?

jesli chodzi o ten specyfik to z opisu wyglada ciekawie, tyle ze do napelnienia potrzebny jest przewod z koncówką i piszą aby nabijać przez zawór niskiego ciśnienia, ktorego u ciebie nie ma.

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 27 sie 2009, 12:07

no, wlasnie nie ma go chyba w zadnej c4, pytanie czy nie da sie tego zrobic inaczej, moznaby do nich napisac. ale skoro w instr. tak jest to pewnie marne-szanse.
maja wykrywacze nieszczelnosci, uszczelniacze, i sam gaz. ciekawe czy jedna puszka czynnika chlodzacego to tylko na jeden raz sie nadaje? bo tam ceny byly w euro i wychodzilo za puszke z wezykiem i zlaczka 50Euro bodajze.
1.8T+ :)

Awatar użytkownika
neo2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:56
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: neo2k » 27 sie 2009, 15:38

pisza zeby nabijac przez zawor niskiego cisnienia, ale skoro nalezy napelniac przy chodzacej sprezarce to i na wysokim powinno rozprowadzic po calym ukladzie.
ten specyfik jest tylko do uszczelnienia ukladu i w puszcze jest go tylko 113gr, wiec i tak najpierw musialbys najpierw nabic klime i puzniej na chodzacej dopbic tym specyfikiem.

jak masz jako takie pojecie o mechanice lub chocby umiesz rozkrecic i skrecic pare nakretek rozbierz co sie da (węże, osuszacz) i obejrzyj w jakim sa stanie oringi i ogolnie jak to wyglada wszystko). moze uda ci sie cos znalezc.

co do cen to widze, ze specyfik kosztuje 158 zl i do tego potrzebujesz rurke do nabicia za 75 zl.

Rico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2008, 10:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rico » 27 sie 2009, 15:55

neo2k pisze:czyszczenie ukladu polega na rozebraniu czesci wysokiego cisnienia i porzadnym wyplukaniu, wiec za co az 1200 zl?
Może OT, ale dla mnie b.ważny, rozbierają cały układ klimatyzacji (układ umieszczony pod szybą, kompresor i inne cuda wianki które nawet nie wiem jak się nazywają) i pewnie dlatego cena jest taka wysoka i trwa to min 3 dni. Widziałem jak to robią w innym samochodzie. W innym przypadku jak źle wyczyszczą i uruchomi się nową (regenerowaną) sprężarkę, cały układ szlak trafi i znowu czyszczenie :mrgreen: Może dlatego, że cały układ zaje... jest opiłkami z zajechanej sprężarki czy tam kompresora.

Awatar użytkownika
neo2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:56
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: neo2k » 27 sie 2009, 16:50

moze i tak, ale zobacz, ze jak sprezarka sie nawet wysypie, zmieli cos to zabrudzona bedzie tylko czesc wysokiego cisnienia a zatem od sprezarki, przez osuszacz do podszybia gdzie jest filterek - dysza rozprezna. W tej sytuacji poza sprezarka do wyczysczenia pozostaja tylko weze cisnieniowe bo dysze rozprezna i osuszacz wymieniasz na nową. pozatym nawet czyszczenie calej reszty a w zasadzie czyszczenie pozostalych elementow nie wiem w jakis posob moze zajmowac tyle czasu i taki koszt generowac.

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 27 sie 2009, 18:40

rico nie wiem dla czego oni taka wysoka cene Ci krzycza, zgadzam sie z neo2k ze cos za drogo, podjedz jeszcze moze na inne stacji obslugi klimy.
co do rozkrecania ukladu w swojej c4 to czegos konkretnie mam szukac? i druga sprawa, tak nie jestem mechanikiem ale lubie grzebac w aucie i nietylko i przwaznie cos z tego wychodzi pozytywnego;P, zastanawiam sie czy daloby sie zamontowac taki zawor wlasnie niskiego cisnienia, tam w tym podszybiu pisza ze daloby rade sie wpiac,
1.8T+ :)

Awatar użytkownika
neo2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:56
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: neo2k » 27 sie 2009, 20:54

jakbys rozebral to bys zobaczyl w jakim stanie sa rurki czy nie ma pekniec, czy cale sa origi.
ten drugi zawor najprawdopodobniej jest pod czujnikiem (czujnik jest z boku grubszego przewodu (ten krótszy).
jak masz pusty układ to mozesz odkręcić ten czujnik i będziesz widział czy jest czy nie

Obrazek

Rico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2008, 10:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rico » 27 sie 2009, 22:00

Pewnie podjadę jeszcze do innych fachowców i niech raz jeszcze sprawdzą. Na zdjęciu po prawej stronie jest krótsza rurka w niej właśnie znajduje się filtr (rozprężacz) którego nie mogli wyjąć. Po kilku próbach udało się go wydłubać i okazało się, że był cały pokryty opiłkami metalu w tłustej brei. Po tym właśnie stwierdzili, że cały układ wymaga czyszczenia. Dodatkowo wymiana kompresora (napędzany paskiem rozrządu) i coś tam jeszcze, ale już mniejsze koszty.

Dzięki za info i zdjęcie <ok>

Awatar użytkownika
neo2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:56
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: neo2k » 28 sie 2009, 10:22

bedziesz zakladal regenerowany kompresor?

Rico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2008, 10:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rico » 28 sie 2009, 21:02

jeżeli będzie to opłacalne, to tak. A co masz sprzedać 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga