

Okres produkcji 1997 – 2004 (Niemcy) 2003 – 2006 (Chiny).

Modele bliźniacze Audi S6, Audi RS6, Audi allroad.
A6 C5 drugiej generacji oznaczone symbolem C5 zostało zaprezentowane w Genewie w 1997 roku. Jest to pierwsza generacja A6 skonstruowana jako ten model od podstaw. Jeszcze w tym samym roku z taśm produkcyjnych zjechały pierwsze egzemplarze tego modelu. W 1998 roku na rynku pojawiła się wersja Avant. W 1999, wprowadzono sportową wersję S6 (340 KM) oraz wersję Avant z silnikiem ośmiocylindrowym. W roku 2000 koncern zaprezentował wersję Allroad quattro bazującą na modelu Avant.
Włoski projekt przebudowy samochodu, przygotowany został przez znane biuro projektowe "Pininfarina" i obejmował nowoczesny design w stylu Fastback. Współczynnik oporu wyniósł 0,28. W drugiej połowie 2001 roku pojazd przeszedł delikatny facelifting.
A6 C5 Allroad.
Samochód zadebiutował w 1999 roku. Od zwykłej A6 Allroad wyróżniało pneumatycznie regulowane zawieszenie umożliwiające dopasowanie wysokości auta do terenu, większe koła, opony oraz nielakierowane zderzaki. Do wyboru dostępny były trzy jednostki napędowe: V6 2,5 l TDI, V6 2,7 l bi-turbo oraz V8 4,2 l. Moc przenoszona była na obie osie poprzez 5-biegową skrzynię Tiptronic z DSP (Dynamic Shift Program) lub 6-biegową skrzynię manualną za dopłatą można je wyposażyć w ręczną skrzynię biegów z praktyczną redukcją typu "Low Range". Głębokość brodzenia samochodu wynosi 40 cm, zaś Kąt natarcia (wejścia)/zejścia wynosi odpowiednio 27° i 25°.
Audi RS6 C5 zadebiutowało w czerwcu 2002 roku. Do napędu użyto silnika V8 o pojemności 4.2 litra. Wyposażony był on w rozrząd typu DOHC oraz układ 5 zaworów na cylinder. Wspomagany był przez układ bi-turbo. Dzięki temu generował on moc 450 koni mechanicznych (331 kW) przy 5700-6400 obr./min. Moc przenoszona była na obie osie poprzez 5-biegową automatyczną skrzynię biegów typu Tiptronic.
Galeria, tuning itd. A6Klub.PL
