Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Wyprostowane felgi alu? Czy nabity w butelkę?

Wszystko co dotyczy ogólnie felg, opon, kół nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
majuDJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 kwie 2008, 22:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

[ All ] Wyprostowane felgi alu? Czy nabity w butelkę?

Post autor: majuDJ » 25 cze 2012, 15:16

Moja historia :)
Zacznę od konkretów. Czy do prostowanie felg alu, trzeba pozdejmować wszystkie odważniki zanim się felgę założy na maszynę do prostowania? Bo moje miały ich dosyć dużo - bo mam dosyć stare opony, ale ok nie maja wybuleĂą wybrzuszeĂą itp itd. Pan u którego prostowałem zdjął oponę i odważników w ogóle nie ruszył. Później po prostowaniu coś tam ujął coś tam dodał i miało być ok według niego i jego maszyny do wyważania. ja zadowolony że już wszytko ok, odjeżdżam z 2km i pierwsze rozpędzenie poza zabudowaniami i drga niemiłosiernie tak sam zero poprawy. Zaczyna się już przy 90km/h ... tak wiec telefon że zero poprawy i wracam do zakładu. Pan stwierdził ze sam się przejdzie bo uważa że wyprostował ok. Stwierdził to samo co ja. wiec wróciliśmy i się okazało że felgi marki CMS maja inny otwór na piastę większy o 3mm od ori piasty w E46... Wiec powiedział że tego nie zważył i że jak kupie sobie pierścienie zwężające to będzie wszystko ok.Koła zdjęliśmy i przełożyliśmy na zimówki. Kupiłem pierścienie w pewnym zakładzie i kazałem od razu koła przełożyć. Panowie jak zobaczyli felgi to powiedzieli, że nie są wyważone, że tak się odważników nie zakłada ( że to tak jak by umyć samochód a szyby zostawić brudne). Stwierdziłem że chcą jeszcze zarobić na mnie i nie kazałem ich powtórnie wyważać.

Przejeździłem z 2 tygodnie w mieście i wydawało mi się wszystko ok ( jeździłem do prędkości max 70km/h). Dziś zrobiłem długą trasę i natrafił się prosty długi szeroki odcinek drogi, gładki jak blat stołu. Wiec myślę spróbuje i tu patrzę 110km i lekkie wibracje kiery na prawo i lewo i jak by tyłem auta telepało, to ja gaz dalej chwilka ciszy i od 140km/h telepanie niepowiększone ,a przy 160km/h to już prawie nawigacja z szyby odpada... Co prawda po założeniu tych pierścienie wydaje mi się z siłą telepania jest zmniejszona o co najmniej 2/3 ..... ale jak by mi było teraz jechać autostrada to pewnie nie wiem czyu to by było komfortowe i bezpieczne?

Przypomnę prostowane były 3 z 4 felg, jedna byłą podobno leciutko i nie trzeba według tego Pana prostować i założył tam 30g i miało być ok. - koło to powędrowało na tylną oś.

Zawieszanie wszystko ok - na zimówkach nic nie telepie.

Co teraz zrobić, przejechać się kazać mu na mój koszt naprostować ta czwarta i jak okaże się że zero poprawy to wołać poprawkę na wszystkie koła lub jak nie umie to kazać zwrócić wszystkie koszta? Czy może, jechać do innego zakładu, i przyjechać na jelenia i udać że nie wiadomo czemu telepie i zobaczyć co oni powiedzą? Jak myślicie czy to jakaś fuszerka a nie prostowanie?

majuDJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 kwie 2008, 22:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: majuDJ » 25 cze 2012, 16:07

Specjalista był polecany na passat forum i przez niektórych z a4klub :) Napisałem do niego e-maila ze albo poprawia albo zwrot kosztów.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wyprostowane felgi alu? Czy nabity w butelkę?

Post autor: axe » 25 cze 2012, 16:29

Krzywa felga.
Mialem identyczny objaw w VW Golfie. Niby wywazarka wywazala kolo jednak prostowanie u innej osoby rozwiazalo problem.

jezeli masz zimowki to proboj podmieniac po kolei kola. Bedziesz wiedzial ktora najbardziej jest skrzywiona.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

majuDJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 kwie 2008, 22:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Wyprostowane felgi alu? Czy nabity w butelkę?

Post autor: majuDJ » 25 cze 2012, 16:42

axe pisze:Krzywa felga.
Mialem identyczny objaw w VW Golfie. Niby wywazarka wywazala kolo jednak prostowanie u innej osoby rozwiazalo problem.

jezeli masz zimowki to proboj podmieniac po kolei kola. Bedziesz wiedzial ktora najbardziej jest skrzywiona.
Spoko moko ale ten koleś polecany mi już prostował 3 z 4 felg i wyważał :P Tylko pytanie jak prostował jak nawet nie zdjął odważników i włożył na maszynę do prostowania z odważnikami.....

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 25 cze 2012, 18:30

To jakiś druciarz a nie profesjonalista <boks>

Ja kilka ładnych lat temu uszkodziłem felgę o kawałek krawężnika który leżał na jezdni... felga miała połamany rant i obłamane jedno ramię... ponieważ miałem ładne szerokie felgi w nietypowym rozmiarze które w tamtym okresie producent robił już tylko węższe więc po intensywnych poszukiwaniach znalazłem fachowca... felga po naprawie była bardziej okrągła od wszystkich pozostałych i wyważało się ją za pomocą dwóch malutkich przyklejanych ciężarków :)

majuDJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 kwie 2008, 22:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: majuDJ » 25 cze 2012, 20:37

Też mi się wydaje że to fuszerka. No to jak był fachowiec to mógł felgę ze wszystkich odważników przed prostowaniem ogołocić , później taka wyprostowaną goła felgę wsadzić na wyważarkę i stwierdzić lub wyeliminować bicie z opony.... Jutro będę dzwonił do niego w tej sprawie, bo napisał że na moje obiekcje w e-mailu nie chce opisywać.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 cze 2012, 23:00

mylicie pojęcia prostowania i wyważenia .
ciężarki nie mają nic wspólnego z prostowaniem.
celem prostowania jest przywrócenie feldze idealnego okręgu i osiowości i tu cięzarki nie mają nic wspólnego czy są zdjęte czy nie to nie ma znaczenia dla procesu prostowania .
natomiast celem wyważenia jest doprowadzenie do równomiernego rozłożenia mas na obwodzie koła . co do fachowca myślę żę miał zły dzieĂą skoro nie zauważył braku pierścieni centrujących mógł nie zauważyć wielu innych rzęczy mających wpływ na spokojny bieg koła.jeśli chodzi o spawanie a szczególnie spawanie ramion felgi lub otworów pod szpilki to jest totalna extrema.to tylko kwestia czasu kiedy to się rozsypie.osoby które decydują się na jazde na takiej minie nie powinny sie do tego przyznawać publicznie.wiem żę ryzyko fajna rzecz ale dlaczego w wyniku pęknięcia na drodze publicznej mam ginąć ja lub moja rodzina .w imię czego? głupoty czy chęci zaoszczędzenia 2-4tyś na nowy komplet felg

[ Dodano: 2012-06-25, 23:04 ]
FOSS pisze:To jakiś druciarz a nie profesjonalista <boks>

Ja kilka ładnych lat temu uszkodziłem felgę o kawałek krawężnika który leżał na jezdni... felga miała połamany rant i obłamane jedno ramię... ponieważ miałem ładne szerokie felgi w nietypowym rozmiarze które w tamtym okresie producent robił już tylko węższe więc po intensywnych poszukiwaniach znalazłem fachowca... felga po naprawie była bardziej okrągła od wszystkich pozostałych i wyważało się ją za pomocą dwóch malutkich przyklejanych ciężarków :)
myślę żę ty jesteś druciarzem przyżnająć się publicznie do spawania ramion felgi

majuDJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 kwie 2008, 22:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: majuDJ » 25 cze 2012, 23:11

To co wina to opon? To jak sprawdzić to czy felgi są ok a opoby beee, nie mając innego kompletu opon?

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 26 cze 2012, 01:03

enduro7 pisze:co do fachowca myślę żę miał zły dzieĂą skoro nie zauważył braku pierścieni centrujących mógł nie zauważyć wielu innych rzęczy mających wpływ na spokojny bieg koła.
Nie no, pewnie, każdemu się może zdarzyć zły dzieĂą <wysmiewacz>
enduro7 pisze:myślę żę ty jesteś druciarzem przyżnająć się publicznie do spawania ramion felgi
A ja myślę że powinieneś zostać wróżką... bo o ile dobrze pamiętam to nie widziałeś tej felgi więc raczej nie wiesz co było pęknięte i w jaki sposób... a tak się akurat składa, że pracuję w tej branży od lat więc co nieco wiem na ten temat - jakby nie była do zrobienia to bym nie dał jej robić... Ci co mnie znają wiedzą lepiej jakie jest moje podejście do druciarstwa a Tobie nie muszę się tłumaczyć.
enduro7 pisze:wiem żę ryzyko fajna rzecz ale dlaczego w wyniku pęknięcia na drodze publicznej mam ginąć ja lub moja rodzina .w imię czego? głupoty czy chęci zaoszczędzenia 2-4tyś na nowy komplet felg
Ale do kogo ta mowa? :>

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 26 cze 2012, 07:55

enduro7, POdstawą prostowania jest zdjęcie opony ciężarków i umycia felgi! kto tego nie zrobi jest właśnie druciarzem.
Wyjaśnij mi cel zostawienia ciężarków na kole po zdjęciu opony ??
Zaoszczędzenie kilku ołowianych cieżarków i próba trafienia na to samo miejsce oponą?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 26 cze 2012, 09:31

co by nie było pęknięte ramiona, rant ,to spawanie felg to najczystsze druciarstwo -zmiana struktury metalu i punktowe osłabienie krótko mówiąć jej miejsce jest na składnicy złomu i to nie podlega dyskusji .natomiast co do ciężarków to czy je zdejmiesz przed prostowaniem felgi czy bezpośrednio przed wyważeniem nie ma znaczenia ważne by były zdjęte .o myciu nie piszę bo to oczywiste żę kazde koło po przyjęciu jest wrzucane do myjki.
EN AW-2017 -AlCu4MgSi
Materiał konstrukcyjny o średniej wytrzymałości, dobrze obrabialny skrawaniem, mało odporny chemicznie, wrażliwy na korozję międzykrystaliczną, ze skłonnością do tworzenia pęknięć podczas spawania. Plastyczność jest dobra na gorąco, wystarczająca do wyżarzania i hartowania, obniżona w stanie utwardzonym. Po utwardzeniu na zimno znacznie wzrasta wytrzymałość stopu. Materiał odpowiedni na części i elementy konstrukcyjne samolotów, pojazdów torowych, samochodów i innych środków transportu, zwłaszcza konstrukcji nitowanych i skręcanych. Typowe wyroby: łopatki śmigieł,felgi, łopatki wentylatorów chłodzących, osłony piasty śmigła itp.przydatność do spawania bardzo niska

myślę żę to tłumaczy wszystko odnośnie fachowości przy wykonywaniu spawów na tym materiale z którego są felgi
Ostatnio zmieniony 26 cze 2012, 11:17 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 26 cze 2012, 10:46

majuDJ, prostował bez malowania? czy malował? Może efekt bicia jest od opony która przyzwyczaiła się do poprzedniej krzywki na feldze.. Najlepiej podnieść samochód obkręcić kołem przystawiając kawałek klucza z każdej strony i będziesz wiedział co bije..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 26 cze 2012, 15:57

enduro7 pisze:co by nie było pęknięte ramiona, rant ,to spawanie felg to najczystsze druciarstwo -zmiana struktury metalu i punktowe osłabienie krótko mówiąć jej miejsce jest na składnicy złomu i to nie podlega dyskusji .natomiast co do ciężarków to czy je zdejmiesz przed prostowaniem felgi czy bezpośrednio przed wyważeniem nie ma znaczenia ważne by były zdjęte .o myciu nie piszę bo to oczywiste żę kazde koło po przyjęciu jest wrzucane do myjki.

EN AW-2017 -AlCu4MgSi
Materiał konstrukcyjny o średniej wytrzymałości...
Internet dobra rzecz, zawsze można znaleźć opis pasujący do Twoich potrzeb:
http://www.metale-kolorowe.eu/aluminium ... 2017A.html
Nie chce mi się tu wrzucać całego stada linków bo google mają wszyscy tu zaglądający... ale jakoś nie wszędzie w necie piszą jakoby aluminium nie dało się spawać albo jego spawanie bylo tragiczne w skutkach <glupek>

Poza tym, o ile dobrze się orientuję, to wszystkie Audi A8/S8 w głównej mierze robione są właśnie z Aluminium... jako znawca rozumiem, że nie obce Ci jest pojęcie ASF czyli Audi Space Frame... podobnie jest zresztą z A2 i innymi nowszymi modelami Audi w których Alu wykorzystuje się coraz częściej... ciekawe, że to tak wielkie druciarstwo jakim jest spawanie aluminium robione jest również w ASO przy naprawach blacharsko-lakierniczych... mogę się mylić ale nie słyszałem jakoby każde uderzone A8/S8 to była szkoda całkowita <luzik>

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 26 cze 2012, 19:26

FOSS, Mowa jest o felgach i każdy szanujący się warsztat powie że nie wolno spawać felg ze względu bezpieczeĂąstwa, ogólnie przepisy unijne np w niemczech mówią że nawet nie wolno kołkować opon jak będzie przebita.
A to że spawać aluminium jako metal się da to normalna rzecz.
Ja miałęm pękniętą felge pojechałem koleś zdjął mi opone ale powiedział że jak wróce z tą samą felgą spawaną to nei założy mi na to opony bo nie chce mieć kłopotó w wrazie wypadku.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 26 cze 2012, 21:35

biernik pisze:FOSS, Mowa jest o felgach i każdy szanujący się warsztat powie że nie wolno spawać felg ze względu bezpieczeĂąstwa, ogólnie przepisy unijne np w niemczech mówią że nawet nie wolno kołkować opon jak będzie przebita.
A to że spawać aluminium jako metal się da to normalna rzecz.
Ja miałęm pękniętą felge pojechałem koleś zdjął mi opone ale powiedział że jak wróce z tą samą felgą spawaną to nei założy mi na to opony bo nie chce mieć kłopotó w wrazie wypadku.
co do napraw opon to opracowana została w niemczech tabela dopuszczająca lub nie w zależności od średnicy uszkodzenia oraz indexu prędkości max uszkodzenie o ile dobrze pamiętam to 4mm dla indexu H opony z indexem v już są u nich nie naprawialne.ale nie wszystkie zakłady się do tego stosują.
co do napraw nadwożi alu to jest to zupełnie inny stop bardzo przyjazny dla spawacza ale podobnie jak w nadwoziach stalowych nie spawa się elementów nośnych nadwozia jak podłużnice wzmocnienia płyty podłogowej. wszystko to co wpływa na sztywność nadwozia po uszkodzeniu pęknięciu zgięciu traktowane jest jako szkoda całkowita.to samo z pękniętymi wachaczmi .felgami.kolumnami zawieszenia nie spawa się tylko złomuje.nie jest ważne czy tylko troszkę pęknięte czy mocno .nie po to producenci felg wachaczy i innych odpowiedzialnych odlewów korzystają z prześwietleĂą promieniami x w celu wyeliminowania niejednorodnej struktury materiału aby póżniej spawać niszcząc tę strukturę
Ostatnio zmieniony 26 cze 2012, 21:59 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga