Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Wyprostowane felgi alu? Czy nabity w butelkę?

Wszystko co dotyczy ogólnie felg, opon, kół nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
majuDJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 kwie 2008, 22:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: majuDJ » 26 cze 2012, 21:58

Dziś dzwoniłem i 2 lipca będą oglądać i radzić co tu zrobić :) Nie miałem jak od razu walczyć o swoje, bo wróciłem z naprostowanymi felgami w bagażniku, bo jak wyczytałeś brakowało pierścienie centrujące, a później toczyłem się po mieście i nie czułem tego dopiero pewna obwodnica pokazał ze coś jest nie tak. Zobaczymy co będzie po 2 lipca :)

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 28 cze 2012, 19:05

enduro7 pisze:co do napraw nadwożi alu to jest to zupełnie inny stop bardzo przyjazny dla spawacza ale podobnie jak w nadwoziach stalowych nie spawa się elementów nośnych nadwozia jak podłużnice wzmocnienia płyty podłogowej. wszystko to co wpływa na sztywność nadwozia po uszkodzeniu pęknięciu zgięciu traktowane jest jako szkoda całkowita....
To bardzo ciekawe... a czy dolne spojenie słupka B z progiem to też ważny element przy ASF?... bo kolega z blacharni twierdzi że to naprawiają :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 cze 2012, 19:27

enduro7 pisze: . co do fachowca myślę żę miał zły dzieĂą skoro nie zauważył braku pierścieni centrujących
Koledzy a co mają pierścienie centrujące za znaczenie w trakcie prostowania czy wyważania ? Na wyważarce koło jest zaciskane stożkiem i raczej jeszcze nie widziałem aby ktoś zaciskał ten pierścien. Mocuje się felge bez pierścienia. Z pierścieniem raczej byłoby błędem bo zacisneloby sie pierścieĂą a nie felgę.
Podobnie myślę mocuje się felgę przy prostowaniu. Więc ta sama argumentacja.

Natomiast błędem jest założenie felg na auto bez pierścieni (oczywiście wtedy gdy średnica w feldze jest większa od średnicy piasty). Tego się nie da niczym wytłumaczyc i jeśli to ten gość zakładał Ci koła to....ręce opadają na takich "fachowców" <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 28 cze 2012, 21:30

RomanS pisze:Natomiast błędem jest założenie felg na auto bez pierścieni (oczywiście wtedy gdy średnica w feldze jest większa od średnicy piasty)
to ja zapytam dlaczego jest to błędem?
teoretycznie w otworach felg są stożki tak samo na śrubach i bez pierścienia też nei ma opcji żeby felga ułożyła się źle. tak mi się wydaje jak się myle to prosze o wytłumaczenie bo tego do dzis nie pojmuje, a sam kilkukrotnie kupowałem felgi używane i wywalałem pierscienie bo nigdy mi nie pasowały i nic się nie działo :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 cze 2012, 21:52

biernik, no nie wiem jak tłumaczyć coś co jest oczywiste ? <mysli>

Moze tak. Wszystkie rzeczy które są okrągłe i wymagają centrowania centruje się na średnicy (o ile tylko konstrukcja elementu na to pozwala). W przypadku felgi jest to powierzchnia która się nie zużywa, więc pozostaje wiarygodną bazą. Oczywiście jest to wykonane z jakąś dokładnościa czyli charakteryzuje się konkretna odchyłką. Ale tocząc pierścieĂą trzeba utrzymać tylko jedną tolerancję średnicy. W odróżnieniu od otworów na śruby, z których każdy oddzielnie jest centrowany stożkiem lub kulą (każdy tez jest wykonany z jakąś dokłądnością) ale wynikowe centrowanie jest wypadkową odchyłek centrowan poszczególnych śrub. Do tego dochodzi efekt zużywania się otworów na śruby (powierzchnie kuliste lub stożkowe), co powoduje zmianę tych wszystkich odchyłek.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 29 cze 2012, 00:29

biernik pisze:
RomanS pisze:Natomiast błędem jest założenie felg na auto bez pierścieni (oczywiście wtedy gdy średnica w feldze jest większa od średnicy piasty)
to ja zapytam dlaczego jest to błędem?
teoretycznie w otworach felg są stożki tak samo na śrubach i bez pierścienia też nei ma opcji żeby felga ułożyła się źle. tak mi się wydaje jak się myle to prosze o wytłumaczenie bo tego do dzis nie pojmuje, a sam kilkukrotnie kupowałem felgi używane i wywalałem pierscienie bo nigdy mi nie pasowały i nic się nie działo :)
Dlatego że ciężar auta powinien opierać się na pierścieniu centrującym piasty koła a nie na śrubach... i dlatego felgi kupuje się z otworem centrującym właściwym dla danego modelu auta albo ewentualnie trochę większym ale wtedy właśnie stosuje się dodatkowo pierścienie centrujące.
Jeżeli otwór centrujący będzie większy i nie zastosujesz pierścieni centrujących to ewentualne bicie kół pojawi się na pewno... jak nie od razu to trochę później ale jest to nieuniknione... jeżdżąc w ten sposób ryzykujesz uszkodzeniem felgi (konkretnie otworów na śruby) oraz samych śrub.

Z tego samego samego też powodu wszystkie szersze tuleje dystansowe robione są z własnym pierścieniem centrującym aby koło spoczywało na nim a nie na śrubach.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 29 cze 2012, 08:06

dokładnie tak przy braku pierścieni o ile są wymagane na szpilki działają siły ścinające powodujące zniszczenie szpilek i gniazd śrub

majuDJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 kwie 2008, 22:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: majuDJ » 02 lip 2012, 19:36

Felgi na maszynie proste, i wyważone.... chyba znalazłem problem. Opony też nie skaczą, bardzo ładnie się kręcą.
Kupiłem plastikowe 76mm na 72.6mm i są troszkę za małe i felga ma lekki luz na piaście i występuje u mnie bicie. Co prawda dużo mniejsza niż przy braku pierścienie. Teraz się zastanawiam nad kupnem droższych tylko czy aluminiowe czy stalowe? http://allegro.pl/pierscienie-centrujac ... 38169.html czy http://allegro.pl/aluminiowe-pierscieni ... 38177.html ??? Nie wiem jaki kupić. Wiecie może jaki jest szerokość otworu na piastę w feldze marki CMS do BMW 5x120?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 lip 2012, 20:43

Ja to zrozumiałem tak jak majuDJ, napisał, czyli załozył pierścienie o średnicy zewn. 76 a wewn 72,6 mm i napisał, że ma "lekki luz". No bo faktycznie miedzy średnicami 72,6 a 57 mm jest "lekki luz" <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 lip 2012, 21:12

Sztuka sie liczy <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

majuDJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 kwie 2008, 22:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: majuDJ » 02 lip 2012, 23:37

Temat tyczy się felg BMW E46

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 03 lip 2012, 08:31

gembas pisze:Kolego post dotyczy zarowno samochodu A6 C5 i felg z ktorymi jest klopot,ktore sa na niego zamontowane,oraz zastosowanych w nich pierscieni dystansowych,wzmianka o CMS-ach jest tylko dodana to kluczowego tematu postu i to inna bajka,pozdrawiam...........
O ile dobrze kojarzę to temat założył właśnie kolega majuDJ i w pierwszym poście opisywał felgi CMS do E46 <glupek>

majuDJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 kwie 2008, 22:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: majuDJ » 16 lip 2012, 14:28

Miało być super , a okazało się że ponad 300zł poszło w błoto. Będzie to długa historia , więc Ci co nie lubią czytać zapraszam do podsumowania :)
Pan miał pozytywne opinię na różnych forach, ale ja będę należał do grona niezadowolonych klientów.
Nie polecam firmy Ryk

A moja historia jest taka:
Kupiłem felgi na allegro, okazało się że są krzywe. Skuszony bardzo konkurencyjnymi cenami prostowania wybrałem się z Lublina do Ryk. Jak się później okaże była to kasa wyrzucona w błoto. Przyjechałem z felgami z bagażniku. Warsztat ulokowany na tyłach ładnego domku jednorodzinnego. Sprzęt do wyważania i prostowania jest, ale brak specjalistów do obsługi jego. Firma składa się chyba z 3 osób, Szef - syn wyważał, a jego tata prostował. Firma istnieje dopiero 3 lata. Nie wiem czy fachowcy mieli wcześniej jakieś doświadczenie z kołami czy dopiero się uczą. Umówiłem się na dzieĂą 28.05
Pan "wyprostował" i "wyważył" 3 z 4 felg bo stwierdził że 4 jest minimalnie krzywa i można to doważyć i będzie ok. Ok to ja zadowolony wyciągam 240zł ( tyle policzył ze wyprostowanie alu 17 nastek, wyważanie i założenie felg na samochód). Jadę przejechałem może z 2 km i wjechałem na główną drogę i zero zmian, powiedziałbym że było jeszcze gorzej niż wcześniej. Dzwonię do faceta i mówię, że wracam bo to dalej bije mi przy 90km/h i więcej. Wróciłem Pan lekko zdziwiony, kazałem mu przejechać się i sprawdzić. On się przejechał stwierdził, że faktycznie bije. Więc zdjął koła i co się okazało otwór na piastę jest kilka mm większy niż szerokość piasty - nie zauważył tego powiedział ( to niezły z niego fachowiec od kół). Powiedział że jak sobie kupię pierścienie centrujące to będzie ok, kazał mi sprawdzić sobie ile ma piasta w E46 i zmierzył mi suwmiarka że felga ma otwór 76mm ( jak się później okaże ma 76,9mm chyba ten pan nie był na lekcji techniki w podstawówce jak uczono mierzyć suwmiarką)

Tak więc koła zdjęliśmy i założyły mi ponownie moje zimowe koła. Wróciłem do Lublina i pierwsze co siadłem to poszukałem pierścienie centrujących w Lublinie na allegro http://allegro.pl/pierscienie-centrujac ... 57346.html. Kupiłem drożej bo zależało mi na czasie, więc umówiłem się na założenie pierścienie i przełożenie kół w firmie http://www.bafo.pl/. Panowie jak zobaczyli felgi wyprostowane i wyważone przed specjalistę z Ryk to się uśmiali po pachy, mówili że tak się nie rozkłada odważników, że to fachura odwalona jest i żebym sobie lepiej to kola wyważył. Ja nie uwierzyłem bo myślałem koła wyważone to po co mam drugi raz płacić ( jak się później okazało Panowie z BAFO mieli RACJę!!!) Pierścienie założone ja zadowolony i 44zł za pierścienie i przełożenie kół ( to było tylko chwilowe zadowolenie) to jeżdżę po mieście , przetestowałem i jak gdyby drgania ustały, ale tylko pojechałem w trasę i drgania wróciły co prawda słabsze i w innym zakresie prędkości. Więc napisałem do faceta z Ryk e-maila z reklamacją to dostałem taką miłą odp. "Nie chce mi się odpowiadać na twojego maila pisząc. Jak masz jakieś obiekcję zadzwoĂą do nas chyba tak łatwiej niż klepiąc po klawiaturze."
Więc zadzwoniłem opieprzyłem i powiedziałem że 2 lipca będę wracał z dziewczyną z Konstancina Jeziornej to wstąpię na poprawki.
Wracam z dziewczyną tego 2 lipca i wstępujemy, szef- syn " fachowiec&#8221; pozdejmował wszystkie koła i mówi, o jednak pierścienie są złe bo jeszcze jest minimalny luz. To ja sobie myślę to jak ich ty je wymierzyłeś, jak kupiłem takie jakie kazałeś. Zdjął każde koło z osobna i znowu wyważa, jak się okazało niektóre koła na maszynie wskazywały L. 0 P 30 , L 15 P 5, czyli jak by koła były kompletnie nie wyważone a przejechałem na nich max z 800km od prostowania czyli od 28.05. Mówił że to tak ma być bo koło się dopiero układa przez pierwszy 1000km. Nie miałem czasu za bardzo obserwować go przy robocie bo zajmowałem się dziewczyną - bo się jej nudziło. Wiec "fachowiec" wyważył ponownie dojadając następne kilogramy odważników. Powiedziałem mu żeby naprostował te 4 koło którego ostatnio nie prostowaliśmy, to wykonał o w mig może zeszło mu max 35 minut z prostowaniem tego koła. Wiec założyliśmy koła i kazałem mu się przejechać jeszcze raz, zero zmian powiedziałbym ze drgania się nasiliły od tych kilogramów odważników co nałożył. Na koniec w ramach &#8222;promocji&#8221; za prostowanie 4 koła wziął tylko 50zł ( co się później za 3 dni okazało było wywaleniem kasy w błoto). Sfrustrowany wróciłem wkurzony ja i moja dziewczyna do Lublina.
Za jakieś 2 dni wybrałem się do specjalistów z mojego bardziej rodzinnego miasta z Niska na podkarpaciu http://mtgum.pl/. Fachowcy w tej firmie jak zdjęli pierwsze koła to tak samo jak w firmie BAFO w Lublinie powiedzieli ze to koła są źle wyważone. Wymierzyli dokładnie otwór na piastę i okazało się ze jest 76,9mm ( o 0,9mm różnicy niż Pan który wymierzył w Rykach). Założyli mi oryginalne niemieckie pierścienie centrujące zwężające z 76,9mm na 72,6mm. Jak się później na maszynie okazało każda z prostowanych 1000km temu felg w Rykach jest krzywa i zaliczają się do prostowania!!! Nawet ta prostowana 2 lipca 200km temu!!! Poza tym Panowie pozdejmowali mi te kilogramy odważników i wyważali koło za pomocą &#189; ilości odważników tych co użył pierwszym razem &#8222;fachowiec z Ryk&#8221;

Tak wiec napisałem drugiego e-maila z żądaniem zwrotu kosztów niepoprawnej naprawy. Znowu dostałem miłą odpowiedź, że Panu się nie chce pisać. Dziś czyli 16.07 mija termin zwrotu kosztów prostowania na mojego e-maila lecz żadnej rekompensaty nie dostałem.

Tak wiec nie polecam usług w tej mało &#8222;fachowej&#8221; firmie. Panowie nie umieją kompletnie prostować ani wywiązać felg, a nawet posługiwać się suwmiarką!!!

Zanim zdecydujecie się wysłać temu &#8222;fachowcowi&#8221; swoje felgi skuszeni taniością zastanówcie się czy to wam się opłaca.

A bym zapomniał dodać mojego felgi to nie chinole tylko niemieckie felgi renomowanej firmy ze wszystkie mogły się pokrzywić w przeciągu niecałych 1000km.

Całe szczęście ze mój tata dał mi ori felgi styling 43 z nowiutkimi oponkami 205/55/r16 Pirelli P7 &#61514; bo bym mu zaraz inaczej to jeszcze zrobił.

Podsumowując
- Ponad 300zł wydane w błoto
- Felgi nadal krzywe
- Pan nie umie się posługiwać suwmiarką oraz nie potrafi wyważać kół ( potwierdzone przez BAFO z Lublina i mtgum z Niska)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga