Opony całoroczne
Opony całoroczne
Co sądzicie o oponach całorocznych jakie macie doświadczenia?
Czeka mnie zakup opon na zimę i nie wiem czy nie wrzucić jakiś całorocznych aby nie latać na wymiany.
Czeka mnie zakup opon na zimę i nie wiem czy nie wrzucić jakiś całorocznych aby nie latać na wymiany.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
kompromis może i jest ale zauważalny np na letnich z czasu przejazdu na torze urwiesz 3 sekundy w porównaniu do całorocznych
długo jeździłem na całorocznych i nie zauważałem różnicy
teraz mam 2 komplety całych kół to se zmieniam
a w mieście
jak pada śnieg to i tak wszyscy jadą 30 i możesz mieć quattro zimowe opony i nawet oszukiwacz grawitacyjny a i tak szybciej niż 53454728 innych ćwoków nie pojedziesz

długo jeździłem na całorocznych i nie zauważałem różnicy
teraz mam 2 komplety całych kół to se zmieniam

a w mieście

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jak będziesz robił spoooooro kilometrów w ciągu roku trafiając na różne sytuacje na drodze i będziesz musiał zahamować na mokrym asfalcie np. przed przejściem dla pieszych i zamiast zatrzymać się metr przed, skończysz hamować metr za, to zmienisz zdanie
. Będzie trzeba wykonać szybki manewr lewo-prawo wraz z hamowaniem (tzw. test łosia) i opona jednak nie będzie tak dobrze trzymać się asfaltu, bo to jednak kompromis między letnią a zimową gumą, to zastanowisz się po raz drugi
. Pojedziesz z rodziną na ferie zimowe i na śliskiej nawierzchni (pomijam lód), ktoś zacznie gwałtownie hamować przed Tobą i mając całoroczne opony, które są tylko o kilka metrów gorsze od porządnych zimówek, zaparkujesz w jego zderzaku, gdyby tylko to...
Oszczędnosć między zestawem letnie + zimowe, a całorocznymi, to tylko koszt zmiany kół/opon na wiosnę i jesień. Po drugie, dobre całoroczne opony też swoje kosztują.
[ Dodano: 2018-08-16, 15:05 ]
Warto tak ryzykować dla 200 czy 300 zł oszczędności w ciągu roku?
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

Oszczędnosć między zestawem letnie + zimowe, a całorocznymi, to tylko koszt zmiany kół/opon na wiosnę i jesień. Po drugie, dobre całoroczne opony też swoje kosztują.
[ Dodano: 2018-08-16, 15:05 ]
Warto tak ryzykować dla 200 czy 300 zł oszczędności w ciągu roku?
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
tak samo możesz się zatrzymać nawet dwa metry za na oponach letnich , zimowych itp .mat1324 pisze:np. przed przejściem dla pieszych i zamiast zatrzymać się metr przed, skończysz hamować metr za, to zmienisz zdanie
kiedyś jeździłeś na całorocznych czy tylko czytałeś wyniki testów

oczywiście to wybór każdego indywidualny . kolega pytał , ja opowiadam o swoich doświadczeniach
oczywiście test łosia , hamowanie na lodzie czy kopnym śniegu itp testy wypadają ciut gorzej ale w eksploatacji po mieście kiedy (powiedzmy) nie za długo zalega 20 cm świeżo napadanego śniegu ja nie zauważyłem większych różnic ( może dlatego że w mieście rzadko kiedy wyskakuje mi łoś przy 70/h

ps nawet jeśli jest te sławetne 20 cm świeżego śniegu to i tak wtedy nie jeździsz 100/h tylko 30 do 40 a wtedy różnica w drodze hamowania to ok 30-40 cm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zrobiłem w ciągu 3 lat blisko 190 tysięcy km i miałem kilka awaryjnych sytuacji i mogę śmiało powiedzieć, że tańsze sezonowe lub całoroczne nie dałyby rady. Tak, jeździłem na całorocznych w innym aucie i w czasie jazdy nie czuć różnicy, ale podczas hamowania czy szybkich ruchów kierownicą było czuć, że nie ma tej pewności.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Ja 2 lata jeździłem na całorocznych Pirelli P6 4Seasons i mimo, że robię niecałe 10kkm rocznie z czego większość po mieście to raczej nie zdecyduję się więcej na taką opcję. Latem było w miarę ok choć na mokrym nie było problemu zerwać przyczepność na drugim biegu (136KM). Zimą wyjeżdżałem z każdej zaspy ale szybkie pokonanie skrzyżowania ze skrętem 90 stopni raczej odpadało. Ogólnie zimą trzeba jeździć dość ostrożnie.
Teraz mam letnie i zimowe oponki i nie mam takich problemów. Dla mnie tylko taka opcja. Nie jeżdżę szybko ale i nie uprawiam PSJtu.
Teraz mam letnie i zimowe oponki i nie mam takich problemów. Dla mnie tylko taka opcja. Nie jeżdżę szybko ale i nie uprawiam PSJtu.
Temat na forum Audi A6 C5 AFN. Paliwa w zbiorniku.