Cześć forumowicze.
Właśnie zmieniłem koła na zimowe i dostrzegłem że tylna prawa opona letnia jest całkowicie zużyta .
Auto kupiłem przy przebiegu 60 000km od pierwszego właściciela z pełną historią która pokazuje równomierne zużycie opon przód i tył przy każdej inspekcji serwisowej.Następnie zrobiłem 10 000km jeszcze na starych od nowości samochodu oponach letnich i założyłem nowe Continental sport contact 6 (255 35 20) , z tego co wiem to te opony są z miękkiej mieszanki i szybko się ścierają.
Na nowych oponach przejechałem ok. 7000km i było zmieniane łożysko prawy przód a w związku z tym także cała zwrotnica , nowa ale na nieoryginalną (stara pękła przy odkręcaniu górnych wachaczy).
Po tej naprawie miałem wrażenie że kierownica jest delikatnie skrzywiona podczas jazdy na wprost więc zleciłem sprawdzenie geometrii i ustawienie kierownicy w warsztacie ale nie ASO.
Po tych czynnościach zrobiłem w sumie ok 14 000km a
opony letnie zrobiły tylko dwa sezony w lato ok 10 000km (samochód mało używany).i tylna opona jest na śmietnik!
Wysokość bieżnika mierzona do ogranicznika zużycia na oponach:
LP=2.2mm
PP=2.0mm
LT=1.0mm
PT=0.4
Podsumowując opony z przodu w miarę równo się zużywają ale tył
dużo bardziej a szczególnie prawy tył pasażera .
Dodam że ciśnienie w oponach regulowane jest na bieżąco odpowiednio do obciązenia samochodu , opony przód z 2019 a tył 2020.
Wychodzi na to że warsztat dokonał niedokładnych ustawień geometrii i w związku z tym czy mógłbym dostać od was jakie wartości ustawień kątów i zbieżności powinny być dla tego samochodu.
A6 C7 2015 3.0 tdi Quattro zawieszenie sportowe S-line.
Chce teraz sprawdzić geometrię w ASO i lepiej to zrobić na 18 calowych zimowych kołach czy założyć 20 lato?
Nierównomierne zużycie opon
- MarcinPL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 cze 2016, 22:19
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Harøy
Nierównomierne zużycie opon
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2022, 23:37 przez MarcinPL, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 241
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Nierównomierne zużycie opon
Czy przy wcześniejszych ustawieniach geometrii wzięli pod uwagę że masz zawieszenie sportowe?W zawieszeniu sportowym są inne konty ustawiania geometrii niż w zawieszeniu standardowym. Miałem podobny przykład co opisujesz u siebie tylko że u mnie winowajacą był warsztat ponieważ nie wzia pod uwagę że mam również zawieszenie sportowe. Żeby powrócić do ustawień z zawieszenia sportowego potrzeba było przesuwać przod na sankach no i poprawiać również tyl.
- MarcinPL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 cze 2016, 22:19
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Harøy
Re: Nierównomierne zużycie opon
Właśnie przeglądam mój wydruk z geometrii I jest na nim wpisane
Model: Audi : A6 /S6/RS 6 QUATTRO: 2011 - (C7-4G)
Bez zawieszenia pneumatycznego : Sportowe zawieszenie (1BE).
Oś tylna:
Kąt pochylenia
Lewe koło -1°46' po regulacji -1°41'
Prawe koło -1°32' po regulacji -1°31'
Zbieżność:
Lewe koło 0°03' po regulacji 0°15'
Prawe koło 0°13' po regulacji 0°12'
Kąt osiowy -0°05' po regulacji 0°01'
Przód:
Kat pochylenia
Lewe koło -1°38' po regulacji -1°40'
Prawe koło -1°30' po regulacji -1°30'
Zbieżność:
Lewe 0°30' po regulacji 0°09'
Prawe 0°19' po regulacji 0°10'
Czy te wartości waszym zdaniem są dobre ?
Czy to one powodują tak różne zużycie a szczególnie tylnej prawej opony do zera?
Model: Audi : A6 /S6/RS 6 QUATTRO: 2011 - (C7-4G)
Bez zawieszenia pneumatycznego : Sportowe zawieszenie (1BE).
Oś tylna:
Kąt pochylenia
Lewe koło -1°46' po regulacji -1°41'
Prawe koło -1°32' po regulacji -1°31'
Zbieżność:
Lewe koło 0°03' po regulacji 0°15'
Prawe koło 0°13' po regulacji 0°12'
Kąt osiowy -0°05' po regulacji 0°01'
Przód:
Kat pochylenia
Lewe koło -1°38' po regulacji -1°40'
Prawe koło -1°30' po regulacji -1°30'
Zbieżność:
Lewe 0°30' po regulacji 0°09'
Prawe 0°19' po regulacji 0°10'
Czy te wartości waszym zdaniem są dobre ?
Czy to one powodują tak różne zużycie a szczególnie tylnej prawej opony do zera?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Nierównomierne zużycie opon
Z tyłu można było dokładniej ustawić pochylenie kół (tj. aby z obu stron było praktycznie to samo), ale wszystko i tak jest w granicach dla 1BE. Najbardziej zużyta przeważnie jest przednia prawa opona, ale nie tylne
. Na długo Ci te Conti nie wystarczyły... Czy mi się wydaję, czy opony mają wgłębienie na środku?
Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Na jakim ciśnieniu jeździłeś?
Nie ma znaczenia na jakim rozmiarze zrobisz geometrię, bo ona ma być stała bez względu na rozmiar koła
.

Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Na jakim ciśnieniu jeździłeś?
Nie ma znaczenia na jakim rozmiarze zrobisz geometrię, bo ona ma być stała bez względu na rozmiar koła

- MarcinPL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 cze 2016, 22:19
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Harøy
Re: Nierównomierne zużycie opon
No niestarczyly na długo
i byłem świadomy że są z miękkiej mieszanki do tego bieżnik nowych opon nie był za wysoki ale juz nie pamiętam ile to było.
Dla porównania dodam zdjęcia opon PP i PT
Przód równomierne się zużywa ale wolniej w SPAM do tylnych może różnica dat produkcji coś tutaj robi?
Wgłębienia też nie wdzię .
Ciśnienie zawsze według wlepki na drzwiach :
Dla 255 35 20
Przód: 2.8 bar
Tył: 2.6 bar
Regulowane pod względem obciązenia samochodu.
Wiem że geometria ma być taka sama dla każdego rozmiaru kół ale pomyślałem że przy większych kołach może bardziej dokładnie ustawi....
W czwartek jadę ne reklamację geometrii do tego samego wartszatu bo chcą to sami sprawdzić i opona PT do wglądu bo już mam zimowe założone.
Jeśli się okaże że jest wszystko w normie że geometria jest ok i nie ma luzów na zawieszeniu to co zalecacie z tym dalej robić?
Musze też kupić nowe opony na lato ,mogę wymieć tylko tył czy lepiej komplet ?
Dla porównania dodam zdjęcia opon PP i PT
Przód równomierne się zużywa ale wolniej w SPAM do tylnych może różnica dat produkcji coś tutaj robi?
Wgłębienia też nie wdzię .
Ciśnienie zawsze według wlepki na drzwiach :
Dla 255 35 20
Przód: 2.8 bar
Tył: 2.6 bar
Regulowane pod względem obciązenia samochodu.
Wiem że geometria ma być taka sama dla każdego rozmiaru kół ale pomyślałem że przy większych kołach może bardziej dokładnie ustawi....
W czwartek jadę ne reklamację geometrii do tego samego wartszatu bo chcą to sami sprawdzić i opona PT do wglądu bo już mam zimowe założone.
Jeśli się okaże że jest wszystko w normie że geometria jest ok i nie ma luzów na zawieszeniu to co zalecacie z tym dalej robić?
Musze też kupić nowe opony na lato ,mogę wymieć tylko tył czy lepiej komplet ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Nierównomierne zużycie opon
Teraz aż strach zakładać nowe opony
.
