Pytanie o Dunlop SPORT MAXX RT 245/45 R18
Pytanie o Dunlop SPORT MAXX RT 245/45 R18
Witam wszystkich ,jak w temacie interesujo mnie oponki Dunlop SPORT MAXX RT 245/45R18 100Y podobno spokojnie wchodzo ale przed zakupem wole sie upewnic dodam ze mam orginale 245 40 18.Czy po zaladowaniu auta na wakacje nic nie bedzie ocieralo , dzieki za info i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez doroszko6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
załóż takie na jakich był homologowany ten model. pamiętaj żę podwyższenie auta idzie w parze z pogorszeniem trakcji -środek ciężkości wędruje do góry .jedne auta są na to bardzo czułe inne wcale w przypadku a6 c5 nie ma duzych róznic a już golf staje się bardzo wywrotny i niestabilny .
w dół można bezkarnie az do gleby a w górę już nie koniecznie
w dół można bezkarnie az do gleby a w górę już nie koniecznie
Hejka,
Pewnie trzeba homologowany rozmiar jak dała fabryka, sprawdź sobie na: http://www.rezulteo-opony.pl/opony-do-audi/a6
Pozdro
Pewnie trzeba homologowany rozmiar jak dała fabryka, sprawdź sobie na: http://www.rezulteo-opony.pl/opony-do-audi/a6
Pozdro

Urban Legendenduro7 pisze:nie będzie. ale zapomnij o ewentualnym odszkodowamiu z auto casco
Wiele razy miałem szkody i nie pamiętam kiedy ostatni raz jezdziłem na homologowanym do modelu ogumieniu...
Teraz jezdze na 245 45 18 w zwykłym a6 avant i wygląda świetnie. Nie ma prześwitów jak na 40. Zresztą to samo audi w wersji allroad ma wlasnie ten rozmiar.
A co do homologacji to 2.0TDI jest homologowane WYÂŁÂĄCZNIE na 205 60 16 więc ci, co jeżdżą choćby na 17 z homologowanym dla 3.0TDI rozmiarem opon też nie dostają odszkodowań?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
prócz indexów musi mięć podobną średnicę
po prostu nasze przepisy są niejasne i to wykorzystują firmy ubezpieczeniowe .w kazdej umowie (warunkach szczegółowych) jest zapis drobnym maczkiem lub gwiazdka że auto musi mięć przegląd techniczny oraz musi być sprawne technicznie .a mając opony niezgodne z homologacją nie jest sprawne technicznie i jest argument do odmowy wypłaty odszkodowania .
niestety orzecznictwo sądowe stoi murem za ubezpieczycielem
po prostu nasze przepisy są niejasne i to wykorzystują firmy ubezpieczeniowe .w kazdej umowie (warunkach szczegółowych) jest zapis drobnym maczkiem lub gwiazdka że auto musi mięć przegląd techniczny oraz musi być sprawne technicznie .a mając opony niezgodne z homologacją nie jest sprawne technicznie i jest argument do odmowy wypłaty odszkodowania .
niestety orzecznictwo sądowe stoi murem za ubezpieczycielem
Hejka,
Rozmiar opony musi być homologowany, aby nie mieć problemów. Do jednego autka zawsze producenci samochodów dają klika rozmiarów. Dobrą wiadomością natomiast jest, że możemy sobie sami zmieniać indeksy prędkości i nośności - ale tylko w górę. Czyli można mieć indeks prędkości wyższy niż homologowany lub rzecz jasna taki sam!
Pozdro
Rozmiar opony musi być homologowany, aby nie mieć problemów. Do jednego autka zawsze producenci samochodów dają klika rozmiarów. Dobrą wiadomością natomiast jest, że możemy sobie sami zmieniać indeksy prędkości i nośności - ale tylko w górę. Czyli można mieć indeks prędkości wyższy niż homologowany lub rzecz jasna taki sam!
Pozdro

Mając zamontowane halogeny niepodłączone pod instalacje, też nie uzyskasz przeglądu, bo wszystko musi działać, nawet akcesoria dołożone przez Ciebie, np halogeny których wcześniej nie było- w innym aucie nie dostałem raz przez to przeglądu w jednej stacji, dostałem w innej, jak to w Polsce bywa.enduro7 pisze:prócz indexów musi mięć podobną średnicę
po prostu nasze przepisy są niejasne i to wykorzystują firmy ubezpieczeniowe .w kazdej umowie (warunkach szczegółowych) jest zapis drobnym maczkiem lub gwiazdka że auto musi mięć przegląd techniczny oraz musi być sprawne technicznie .a mając opony niezgodne z homologacją nie jest sprawne technicznie i jest argument do odmowy wypłaty odszkodowania .
niestety orzecznictwo sądowe stoi murem za ubezpieczycielem
Nie uważam, aby przez montaż atrapy halogenow ktos nie dostał odszkodowania. Podobnie z niewlasciwym rozmiarem opony (co innego indexy).
Co do homologacji- auto homologowane jest na jednym rozmiarze opon. Reszte dopuszcza producent ale nie homologacja. I nie ma to wplywu na odszkodowania.
Z przepaloną żarówką też nie dostanie się pieczątki w dowodzie a do odszkodowania nie bedzie to miało wpływu.
No to jest raczej oczywiste ze rs nie homologuja na tych samych kołach. Ale nie homologują np allroada na letnich 18 i zimowych 17. tylko na jednym rozmiarze a inne dopuszcza instrukcja. W dodatku czesto inny profil 17stki jesli wlasciciel dopuszcza mysli o zakladaniu lancuchow a inny profil dla zimowek na ktore lancuchy nie beda zakladane. Ale nic do tego nie ma homologacja.enduro7 pisze:ciekawe czy na tych samych kołach homologują 2.0 tdi oraz RS .?
zastanów się trochę co piszesz lisik .
a wpływ będzie miało wtedy jak ci odmówią odszkodowania a sąd to przyklepie
To może Ty przytocz jakiś wyrok sądu ktory przyklepał przez inny rozmiar opon odmowe wypłaty odszkodowania. Bo nigdy o tym nie słyszałem a interesuje się tymi tematami od wielu lat.
Zresztą przy ubezpieczaniu auta i spisywaniu wyposażenia i robieniu zdjęć też nikt nigdy nie miał z tym problemu.
Raz w jakimś starym 15 letnim strupie rzeczoznawca po szkodzie spisujac protokół spytał czy nie strach jezdzic na bieznikowanych oponach.
EDIT:
Poczytalem na niemieckich stronach o tuv i z tego co pisza na forach to problem dla tuv stanowia jedynie wskazania predkosciomierza i dopuszcza stosowanie innego rozmiaru pod warunkiem dostosowania wskazan predkosciomierza- kontroler moze sprawdzic zgodnosc wg wskazan gps.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
było pare spraw nie wypłacenia które znam osobiście . sądy nie pomogły .kilka serwisów oponiarskich musiało pokryć szkodę -przegrały sprawy sądowe z włąscicielami a włąściciele z ubezpieczycielem .a wszystko dla tego żę ugięły się i załóżyły opony takie jakie żczył sobie klient a nie takie na jakich było auto homologowane .jedynie jeden serwis się wybronił .klauzula na fakturze "opony niezgodne z przeznaczenien -załóżono na żądanie klienta .
a sam likwidująć szkodę parkingową -uszk tylnia klapa na postoju z tyt ac zetknełęm się z likwidatorem który opisywał opony na pytanie o cel odpowiedział żę jeśli nie są zgodne z homologacją to będzie odmowa i odesłął do szczegółówych warunków ubezp . a tam jak wół pisze żę pojazd musi mięć badanie tech oraz musi być sprawny technicznie
prócz tego miałem sygnały od moich klientów o niewypłaceniu ac z powodu nizgodnych opon .wczoraj rozmawiałem z moim agentem i też to potwierdza.
a sam likwidująć szkodę parkingową -uszk tylnia klapa na postoju z tyt ac zetknełęm się z likwidatorem który opisywał opony na pytanie o cel odpowiedział żę jeśli nie są zgodne z homologacją to będzie odmowa i odesłął do szczegółówych warunków ubezp . a tam jak wół pisze żę pojazd musi mięć badanie tech oraz musi być sprawny technicznie
prócz tego miałem sygnały od moich klientów o niewypłaceniu ac z powodu nizgodnych opon .wczoraj rozmawiałem z moim agentem i też to potwierdza.
A ja również jestem po rozmowie z ubezpieczycielem WARTY i OWU nie mówi nic o innych, niż na tabliczce znamionowej rozmiarach opon. Akurat dla tegoż ubezpieczyciela liczy się ilość bieżnika i czy auto ma aktualne badania techniczne
Pytałem właśnie z myślą o zmianie 245/40 R18 na 245/45 R18, z zastrzeżeniem, że gdyby do tego doszło, indexy były by odpowiadające, lub nawet wyższe.

Pytałem właśnie z myślą o zmianie 245/40 R18 na 245/45 R18, z zastrzeżeniem, że gdyby do tego doszło, indexy były by odpowiadające, lub nawet wyższe.