Opony zdarte na wewnetrznej krawędzi. Quattro
Opony zdarte na wewnetrznej krawędzi. Quattro
Ostatnio zauważyłem ze dość ostro zcina mi przednie opony od wewnątrz. Nie było by w tym nic nadzwyczajnego ponieważ auto mam od ok 2-3 miesięcy i pewnie przydało by sie zbierznoć ustawić. Jednak sytuacja jest o tyle dziwna że opona jest zdarta dosłownie na krawędzi bieżnik -bok. Do tego na krawędzi jest widoczny zdarty pasek szerokości ok 10 mm.
Moje pytanie jest czy faktycznie zła zbierzność może powodować tak extremalne zużycie krawędzi? Miał ktoś może taki problem i rozwiązał go?
Dodam że obie opony wyglądają tak samo. Napęd quattro opony 225/50/17
Moje pytanie jest czy faktycznie zła zbierzność może powodować tak extremalne zużycie krawędzi? Miał ktoś może taki problem i rozwiązał go?
Dodam że obie opony wyglądają tak samo. Napęd quattro opony 225/50/17
zawieszenie jest pneumatyczne tak że nic nie jest modzone z wysokością. wiem że to takie abecadło ale trochę te zużycie mi sie dziwne wydaje dlatego pytam czy może to być wina tylko złej geometrii czy warto przejrzec całe zawieszeie zanim zdecyduje sie ustawić. A może problem jeszcze gdzie indziej leży.
A więc zbieżność ustawiona, faktycznie byla rozjechana i to oba koła także mam nadzieję ze będzie teraz dobrze. Nowe opony juz siedzą zobaczymy co się będzie działo.
Troszke zniesmaczyl mnie (nie) profesjonalizm warsztatu gdzie pomiar był robiony. Ustawili przednią oś a właściwie skupili sie tylko na zbierznosci na tylną nawet nie zerkli. Moze faktycznie nie ma tam nic do ustawiania ale cos obilo mi się o uszy ze w quattro jest tam coś wiecej do ustawienia . Do tego o sprawdzeniu ewentualnych luzow przypomniało im sie dopiero po całej operacji
No nic narazie jezdze i obserwuje mam nadzieje ze bedzie ok
Troszke zniesmaczyl mnie (nie) profesjonalizm warsztatu gdzie pomiar był robiony. Ustawili przednią oś a właściwie skupili sie tylko na zbierznosci na tylną nawet nie zerkli. Moze faktycznie nie ma tam nic do ustawiania ale cos obilo mi się o uszy ze w quattro jest tam coś wiecej do ustawienia . Do tego o sprawdzeniu ewentualnych luzow przypomniało im sie dopiero po całej operacji

No nic narazie jezdze i obserwuje mam nadzieje ze bedzie ok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W takim przypadku geometria jest źle ustawiona, ponieważ najpierw ustawia się tył i pod niego ustawia się przód. Jeśli nie masz daleko podjedź do ASO. Na pewno ustawią Ci porządnie całą geometrię i nie będzie problemów z oponami. W ASO nie kasują za całą geometrię, tylko za każdy kąt osobno. Także można za ustawienie zapłacić np. 50 zł, ale można i więcej. Ale jeśli masz jeździć w kilka miejsc, to i tak nie wyjdzie drogo.
Geometria byla robiona w 3D Ale jak widać warsztat nie miał pojęcia co robi .
Teraz to najlepiej pojechal bym tam jeszcze raz i niech poprawiają.
Mieszkam w D i za tą fuszerke 100€ zapłaciłem.
A tak dokladniej moze mi ktoś przedstawić na czym polega ustawienie zbierznosci z tyłu bo przygladalem sie tam troszke tylnemu zawieszemiu i nie mam pojecie czym nalezalo by to tam ustawiać.
Teraz to najlepiej pojechal bym tam jeszcze raz i niech poprawiają.
Mieszkam w D i za tą fuszerke 100€ zapłaciłem.
A tak dokladniej moze mi ktoś przedstawić na czym polega ustawienie zbierznosci z tyłu bo przygladalem sie tam troszke tylnemu zawieszemiu i nie mam pojecie czym nalezalo by to tam ustawiać.
A tak dokladniej moze mi ktoś przedstawić na czym polega ustawienie zbierznosci z tyłu bo przygladalem sie tam troszke tylnemu zawieszemiu i nie mam pojecie czym nalezalo by to tam ustawiać.[/quote]
na tym samym co z przodu, każde tylne zawieszenie wielowahaczowe się ustawia, jak masz belkę skrętna to się nie da
na tym samym co z przodu, każde tylne zawieszenie wielowahaczowe się ustawia, jak masz belkę skrętna to się nie da
Jesli ktos przypadkiem trafi na ten temat szukając rozwiazania problemu z geometria w quattro to tylko chciałem głośno powiedzieć, żeby przed wybraniem warsztatu dobrze sie z orientować czy potrafia to wogole zrobic, w innym wypadku pieniądze wyrzucone w błoto.
Ja zaufalem "fachurom" i zrobili mi przód nie mając pojęcia o czymś takim jak zbierznosc na tylnej osi. Jak wrocilem do nich z reklamacją to stwierdzili ze przeciez jest ok i że za tyl płaci sie extra. Także dalem sobie z nimi siana.
Jeszcze raz podkreslam, geometria w quattro tylko w sprawdzonych warsztatach.
Ja zaufalem "fachurom" i zrobili mi przód nie mając pojęcia o czymś takim jak zbierznosc na tylnej osi. Jak wrocilem do nich z reklamacją to stwierdzili ze przeciez jest ok i że za tyl płaci sie extra. Także dalem sobie z nimi siana.
Jeszcze raz podkreslam, geometria w quattro tylko w sprawdzonych warsztatach.