[A6 C6] opony do a6 c6 oraz indeks nośności
[A6 C6] opony do a6 c6 oraz indeks nośności
witam posiadam audi a6 c6, przymierzam sie do kupna opon letnich, prosze o wskazówki czy lepiej wybrac opony z indeksem nośności: 97 = max 730 kg czy wystarczy 93 = max 650 kg. czy jest to jakas kolosalna różnica ? Czy ktos moze polecic dobre opony w przystepnej cenie do quatrro ? z gory dziekuje za odpowiedzi .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Prosilbym o pomoc w dobrze opon, zastnawiam sie nad :
Vredestein Ultrac Cento 245/40R18 97 Y XL
Toyo Proxes T1-R 245/40R18 97 Y
Kleber HYDRAXER 245/40R18 97 Y XL
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 245/40R18 97 W
Uniroyal Rainsport 2 245/40R18 93 Y
ceny mniej wiecej takie same, a jest to pierwszy moj zakup letnich opon, wiec nie mam zadnego punktu odniesienia. udanego dnia zycze
Vredestein Ultrac Cento 245/40R18 97 Y XL
Toyo Proxes T1-R 245/40R18 97 Y
Kleber HYDRAXER 245/40R18 97 Y XL
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 245/40R18 97 W
Uniroyal Rainsport 2 245/40R18 93 Y
ceny mniej wiecej takie same, a jest to pierwszy moj zakup letnich opon, wiec nie mam zadnego punktu odniesienia. udanego dnia zycze
"Masz napęd Quattro i powinieneś zakładać opony asymetryczne ze względu na zamiane dokładnie jak ten X" - czy mogłbys to rozwinąć ? jedyne asymetryczne hankooki jakie znalazlem to Hankook K107 245/40R18 93 W RUN ON FLAT. podane wczesniej oponki to wydadek ok 500-600 zl za opone, a te w/w kosztuja 750.
[ Dodano: 2013-05-13, 23:06 ]
czyli jedynym słowem najlepszym rozwiazaniem dla quattro sa opony z asymetrycznym bieżnikiem ?
[ Dodano: 2013-05-13, 23:06 ]
czyli jedynym słowem najlepszym rozwiazaniem dla quattro sa opony z asymetrycznym bieżnikiem ?
Przemcio pisze:tak dokładnieeloelo350 pisze:czyli jedynym słowem najlepszym rozwiazaniem dla quattro sa opony z asymetrycznym bieżnikiem ?
Poleciłem Ci hankooki bo sam je zdzierałem w zeszłym sezonie naprawdę dobra opona teraz poszukałem nazywają sie : Ventus S1 evo2 około 600zł szt występują w rozmiarze 245 40 18 97Y XL
http://hankook001.mx-live.com/default.aspx tu możesz sobie podejrzeć
http://www.24opony.pl/opony,0,54154/han ... -y-xl.html na pewno idzie dostać taniej, alle 2400zł za komplet to nie wiele pieniędzy
kupilem niedawno takie Ventus S1 evo2 ale 255x35x19
opona b.dobra, wczesniej mialem w Subaru ale 17'' i wg mnie dużo lepsze niż np Firestony SZ90
powered by Maptek
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Opony w q nalezy przekładać przód<>tył co 10k km, i jest taka informacja w instrukcji, więc nie wprowadzaj kolegi w błąd.Przemcio pisze:nie, nie zrozumiałeśeloelo350 pisze:zdecydowałem sie na VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA, ktore znalazlem po super cenie. Jesli wczesniej dobrze zrozumialem, powinno przekladac sie opony w quattro ( X ) co ile km ?kupuje sie asymetryczne opony po to do Q, aby można było je zamienić a nie, że to trzeba robić co ileś km
Kolejna sprawa to przekładanie asymetryków - nie można przekładać asymetrycznych z lewej na prawą stronę auta, bo zmienia się kierunek pracy osnowy opony, który jak wszystko się odkształca w trakcie jej pracy, a zmiana kierunku pracy osnowy może prowadzić do desttrukcji opony - tak mi przynajmniej pan sprzedający moje Conti powiedziłał, a co nieco się na oponach zna

Ale może enduro7 coś dopowie - jak tak słyszałem i tak robię przekładam LP<>LT i PP<>PT (nie co 10k ale co 15k km, bo tyle robię na sezonowych (lato/zima), wyjątkiem jest oczywiście opona kierunkowa, która zawsze kręci się w jedną stronę, i takiej można zmienić stronę auta, oczywiście po przełożeniu jej na feldze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
nie odpowiem teraz bo nie szłyszałem tej teori o destrukcji opasania i osnowy wynikającego ze zmiany kierunku exploatacji na zdrowy rozum w trakcie jazdy wypadają dwie siły jedna w trakcie przyspieszania druga o przeciwnym kierunku w trakcie hamowania .pomijamy siły boczne .z praktyki nie stwierdziłem aby coś się działo przez taką rotację .ale temat daje do myślenia i zadzwonię do biura konstrukcyjnego michelin w celu zasięgnięcia info.Zagór pisze:Opony w q nalezy przekładać przód<>tył co 10k km, i jest taka informacja w instrukcji, więc nie wprowadzaj kolegi w błąd.Przemcio pisze:nie, nie zrozumiałeśeloelo350 pisze:zdecydowałem sie na VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA, ktore znalazlem po super cenie. Jesli wczesniej dobrze zrozumialem, powinno przekladac sie opony w quattro ( X ) co ile km ?kupuje sie asymetryczne opony po to do Q, aby można było je zamienić a nie, że to trzeba robić co ileś km
Kolejna sprawa to przekładanie asymetryków - nie można przekładać asymetrycznych z lewej na prawą stronę auta, bo zmienia się kierunek pracy osnowy opony, który jak wszystko się odkształca w trakcie jej pracy, a zmiana kierunku pracy osnowy może prowadzić do desttrukcji opony - tak mi przynajmniej pan sprzedający moje Conti powiedziłał, a co nieco się na oponach zna
Ale może enduro7 coś dopowie - jak tak słyszałem i tak robię przekładam LP<>LT i PP<>PT (nie co 10k ale co 15k km, bo tyle robię na sezonowych (lato/zima), wyjątkiem jest oczywiście opona kierunkowa, która zawsze kręci się w jedną stronę, i takiej można zmienić stronę auta, oczywiście po przełożeniu jej na feldze.
odnośnie kierunków- w związku z ząbkowaniem czasami zamieniam kierunek obrotu opony na niezgodny z oznaczeniami . robię tak tylko w swoim aucie i tylko w oponach letnich .nie stwierdziłem zmiany przyczepności na mokrym i suchym ani większego chałasu trakcja również się nie zmienia. zmiana jest czasowa do czasu zniknięcia efektu ząbkowania .eksperyment przeprowadziłem na 3 kompletach opon .zawsze było ok .co nie znaczy żę przy innym typie opony nie wystąbią skutki uboczne .podkreślam robię to tylko dla siebie i na własne ryzyko .klientowi tak koła nie przykręcę nawet na jego życzenie .
Re: opony do a6 c6 oraz indeks nośności
Hejeczka,eloelo350 pisze:witam posiadam audi a6 c6, przymierzam sie do kupna opon letnich, prosze o wskazówki czy lepiej wybrac opony z indeksem nośności: 97 = max 730 kg czy wystarczy 93 = max 650 kg. czy jest to jakas kolosalna różnica ? Czy ktos moze polecic dobre opony w przystepnej cenie do quatrro ? z gory dziekuje za odpowiedzi .
Wklejam Ci wszystkie rozmiary z homologacją do Twojego autka
215 55 R17 98 H na zimę
245 45 R18 100 Y
225 55 R17 97 W
245 40 R19 98 Y
Pozdro
