twoje wyliczenia są statyczne a ustalająć indexy nośności oblicza się wartości dynamiczne wg dość skomplikowanego wzoru uwzględniającego nie tylko masę ale też wszystkie możliwe przeciążenia i inne czynniki fizycznecamelllcamelll pisze:indeks nośności
95 - max 690 kg
biorąc pod uwagę / to mamy jeszcze zapas /
Audi A6 C6 Avant 2.7 V6 TDI 180KM
Dopuszczalna masa auta
skrzynia manualna 2325 kg
skrzynia automatyczna 2355 kg
skrzynia 4x4 automatyczna 2445 kg
więcej tu
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 2004-2008/
http://www.oponeo.pl/narzedzia/indeks-n ... aQodcHsAWg
[A6 C6] jakie opony na lato?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
... 95 w zupełności wystarczy, weźcie już przestaniecie wymyślać!kobus pisze:Dokładnie, no cóż w takim układzie wybiorę chyba PIRELLI z indeksem 99, szkoda bo w tej cenie DUNLOPy z indeksem 95 chodzą
Mam 94Y i od 5 lat jeżdżę... no chyba że ktoś ładuje cegły na pokład to się zgodzę.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2015, 18:07 przez miden2, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wiesz ja na dostawczaka wrzucałem 2tony przedłużaczy czy aparatury i też dojechał co prawda ledwo... ale dojechał i nic się nie zepsuło. Po prostu ja wolę kupić coś co producent zaleca... ok. nie kupuje np. oleju castrola, ale kupuje innej marki spełniający daną specyfikację i tego trzymam się również w oponach. Podane indeksy przez Audi to opony XL wzmocnione i nie wydaje się mi że robi to ktoś bez powodu... Do czasu jest dobrze może opona i wytrzymuje itp. Może pęknie na większej dziurze, a opona XL wytrzyma tego nikt nie wie, trzeba by taką oponę rozciąć i porównać. Raczej nie jest to pic na wode tylko coś to musi znaczyć. Oczywiście każdy może wybrać i to jego wybór nie ma co tego negować. Mówię tylko jak jest i co ja wybrałem i bym wybrał



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 125
- Rejestracja: 07 lut 2008, 19:19
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Belgia
100% racji, ja również nie rozumiem tego kombinowania z mniejszym indeksem.kamil666 pisze:Wiesz ja na dostawczaka wrzucałem 2tony przedłużaczy czy aparatury i też dojechał co prawda ledwo... ale dojechał i nic się nie zepsuło. Po prostu ja wolę kupić coś co producent zaleca... ok. nie kupuje np. oleju castrola, ale kupuje innej marki spełniający daną specyfikację i tego trzymam się również w oponach. Podane indeksy przez Audi to opony XL wzmocnione i nie wydaje się mi że robi to ktoś bez powodu... Do czasu jest dobrze może opona i wytrzymuje itp. Może pęknie na większej dziurze, a opona XL wytrzyma tego nikt nie wie, trzeba by taką oponę rozciąć i porównać. Raczej nie jest to pic na wode tylko coś to musi znaczyć. Oczywiście każdy może wybrać i to jego wybór nie ma co tego negować. Mówię tylko jak jest i co ja wybrałem i bym wybrał![]()
Co roku na obowiązkowym przeglądzie technicznym opony są sprawdzane pod względem jakości jak i właściwych parametrów zgodnych z normami producenta auta, które są wpisane w dowód auta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
w razie tragedi prokurator będzie innego zdania niż twoje
idealnym przykładem xl jest vw sharan o wymaganym indexie 95
ze wzgędu na wiek auta i cenę 50% zakłada standart 195/65r15 91
o ile w zimie to jeżdzi bezproblemowo to latem trafia do mni min 1 auto / tyg z wystrzałem
co ciekawe wszystko z indexem 91 xl nie wybucha
idealnym przykładem xl jest vw sharan o wymaganym indexie 95
ze wzgędu na wiek auta i cenę 50% zakłada standart 195/65r15 91
o ile w zimie to jeżdzi bezproblemowo to latem trafia do mni min 1 auto / tyg z wystrzałem
co ciekawe wszystko z indexem 91 xl nie wybucha
- Lukash101
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 mar 2015, 20:50
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Witam Podpinam się do tematu. Powiem szczerze, że nie mam pojęcia jakiej firmy opony wybrać na lato. Które z nich są dobre? Tzn znam kilka popularnych nazw - ale to że znam nie oznacza że są dobre.
Rozmiar felg to r18 8j
poszukiwane opony: 245/40 97y xl
Dodam że od opony oczekuje:
-by były dość miękkie (śmigam na gwincie i chciałbym aby cześć dragać wyłapała opona)
-ciche
-w miare dobre odprowadzenie wody
-co do zwiekszonego spalania nie przeszkadza mi to
Jakie są wasze sugestie i propozycje?
Pzdr
Rozmiar felg to r18 8j
poszukiwane opony: 245/40 97y xl
Dodam że od opony oczekuje:
-by były dość miękkie (śmigam na gwincie i chciałbym aby cześć dragać wyłapała opona)
-ciche
-w miare dobre odprowadzenie wody
-co do zwiekszonego spalania nie przeszkadza mi to
Jakie są wasze sugestie i propozycje?
Pzdr
A ma ktoś doświadczenie w kwestii trwałości opon? Tzn. ile realnie przejeżdżacie na oponach. Bo ja rok temu! wymieniłem opony na nowe Dunlop Sport Maxx RT 98Y i mamy drugą połowę kwietnia a ja myślę o zmianie bo już drastycznie mało bieżnika zostało do TWI. Sam nie wiem dokładnie ile przejechałem ale myślę, że MAX 15 tkm (wg mnie bardzo mało - ale coś za coś - opona rewelacja pod każdym względem poza zużyciem).
Może ktoś jeździ na Goodyear Eagle F1 Asimetric 3 albo na ContiSportContact 5 i ma doświadczenie co do trwałości - chętnie bym usłyszał opinię
Może ktoś jeździ na Goodyear Eagle F1 Asimetric 3 albo na ContiSportContact 5 i ma doświadczenie co do trwałości - chętnie bym usłyszał opinię

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
era trwałych opon skończyła się z chwilą wprowadzenia etykiet -celowe działanie europejskich llobystów
obecnie średnia głębokość bieżnika to 6.5-7.0 mm
( wyższe będą głóśniejsze o 1 dB)
wcześniej min to 8 mm
do tego kombinacje z mieszanką tak by była przyczepna ale byś się długo nie cieszył
bieżniki konstruje się w taki sposób by ich skuteczność na mokrym zanikła już przy 4 mm
średnio opona UHP wytrzymuje ok 20 tyś -do 4 mm bieżnika a dalsze eksploatowanie to samobójstwo
społeczeństwo biednieje -rynek domaga się coraz to tańszych opon
azjatycka konkuręcja ciśnie ostro
.koncerny oponiarskie oszczędzają na wszystkim i jakość drastycznie spada
obecnie średnia głębokość bieżnika to 6.5-7.0 mm
( wyższe będą głóśniejsze o 1 dB)
wcześniej min to 8 mm
do tego kombinacje z mieszanką tak by była przyczepna ale byś się długo nie cieszył
bieżniki konstruje się w taki sposób by ich skuteczność na mokrym zanikła już przy 4 mm
średnio opona UHP wytrzymuje ok 20 tyś -do 4 mm bieżnika a dalsze eksploatowanie to samobójstwo
społeczeństwo biednieje -rynek domaga się coraz to tańszych opon
azjatycka konkuręcja ciśnie ostro
.koncerny oponiarskie oszczędzają na wszystkim i jakość drastycznie spada
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz rację z tym bieżnikiem. Miałem poprzednio Pirelli Cinturato P7 i niby miały jeszcze 4-5 mm bieżnika, ale już nie trzymały tak dobrze, a na mokrym to był strach jeździć szybciej w zakręcie. Teraz mam Dunlop SP Sport Maxx RT2 w rozmiarze 245/40/18 (następca RT i nowość na 2016) i są bardzo dobre. Trzymają bardzo ładnie zwłaszcza na mokrym, bo na suchym to najtańsza opona trzyma. Sprawdziłem w trasie 2x 400km w ciągłym deszczu. Jechało się jak po suchym, no może prawie
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
zrobisz 5000-10000 km i ta przyczepność na mokrym drastycznie spadniemat1324 pisze:Masz rację z tym bieżnikiem. Miałem poprzednio Pirelli Cinturato P7 i niby miały jeszcze 4-5 mm bieżnika, ale już nie trzymały tak dobrze, a na mokrym to był strach jeździć szybciej w zakręcie. Teraz mam Dunlop SP Sport Maxx RT2 w rozmiarze 245/40/18 (następca RT i nowość na 2016) i są bardzo dobre. Trzymają bardzo ładnie zwłaszcza na mokrym, bo na suchym to najtańsza opona trzyma. Sprawdziłem w trasie 2x 400km w ciągłym deszczu. Jechało się jak po suchym, no może prawie.
wystarczy żę zużyjesz 1-1.5 mm bieżnika i będzie lipa
dokładnie to się nazywa optymalizacja produktu