[audi a6 c6 ]jakie cisnienie w oponach??? 245/40/18
[audi a6 c6 ]jakie cisnienie w oponach??? 245/40/18
witam jakie cisnienie jest najlepsze do oponek pirelli p z rosso 245/40/18 do a6 c6 quattro
dzieki
dzieki
Dzieki
- benny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
- Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria
Ja mam opony 245/45/18 i nabite mam po 2,2 i jest dobrze. Kiedyś dmuchałem też ok 2,5 ale przy prędkościach 120-160km/h pojawiało się nieprzyjemne uczucie w kabinie (jak by coś wibrowało) ale żadnych drgań na kierownicy nie było. Koła były świeżo wyważone. Pojechałem na wulkanizacje z tym problemem - koleś spuścił wtedy na 2,2 powiedział że teraz będzie ok i jest do tej pory a nawet trochę lepiej bo ciszej w środku i mniej bije na dołach. A to że będzie palił więcej to mit - powiedział bo auto z takimi kołami i tak pali dużo
A to czy masz 2,2 czy 2,5 na szybsze zużycie opony nie wpływa, trzeba jedynie pilnować żeby na jednej osi było po tyle samo. pozdr.

Ciśnienie w oponach nie zależy od marki i bieżnika opony, a tylko od rozmiaru i samochodu, w którym są zamontowane.zabolek pisze:witam jakie cisnienie jest najlepsze do oponek pirelli p z rosso 245/40/18 do a6 c6 quattro
Nieprawda. Każda zmiana ciśnienia wpływa na szybkość i równomierność zużycia opon.benny pisze:A to czy masz 2,2 czy 2,5 na szybsze zużycie opony nie wpływa
- benny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
- Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria
YatzeK pisze:W przedziale o jakim pisałem czyli od 2,2 do 2,5 zużycie opon jest takie samo a jeśli występuje szybsze zużycie to jest ono nie odczuwalne dala użytkownika i często może być spowodowane np złym ET felgi. Wychodząc dopiero poza ten przedział opony będą się zużywać szybciej lub wolniej.zabolek pisze:Nieprawda. Każda zmiana ciśnienia wpływa na szybkość i równomierność zużycia opon.
- benny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
- Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria
Generalnie im większe ciśnienie tym lepiej -> więcej powietrza-> twardsza opona-> mniejsze tarcie o asfalt -> niższe zużycie bieżnika -> mniejsze spalanie , jednak nic za darmo w zamian dostajemy: większy szum -> wibracje w kabinie -> tłuczenie na dołach -> szybsze złużycie zawieszenia. Zmniejszając ciśnienie mamy: mniej powietrza-> miększą oponę -> większe tarcie o asfalt -> więcej złużyjemy bieżnika -> większe spalanie. Zatem kolego sprawdz auto jak sie prowadzi i zachowuje przy 2.2 za tydzień nadmuchaj np. 2.6 dla porównania. Wnioski wyciągnij sam...rafal100 pisze:czyli jezeli mam koła 225/50/17 to cisnienie 2.2 ?MISIEK_A6 pisze:2.6 powinno być2.2 to do 16 i 17