Potrzebuje dobrać pierścienie centrujące. Wg katalogu do felg które mam powinny być 66,6mmx57,1. Zamówiłem takie w sklepie, przymierzam i w feldze owszem 66,6mm pasuje natomiast na tarczy hamulcowej pierścień jest minimalnie za luźny. Pomiary niedokładne suwmiarką to powinien być 56,6mm. Felgi mam teraz załozone ori 4F0 601 025N i one siedzą idealnie w środku. Sprawdziłem na Audi A2 bo myślę może pierścień kijowo wykonany. A tu ciasno wchodzi, czyli tak jak powinno byc. To ile mam ten otwór centrujący bo zgłupiałem.
57,1 wyraźny luz.
A6C6 otwór centrujący
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
temat opisany
nie 66.6 a dokładnie wg audi 66.45 to teoria
w praktyce ostatnie wypusty piast i felg nie trzymają wcale rozmiarówki pomiary wykonywałem mikrometrem na kilku autach i felgach różnice do ok 1.0 mm taka tolerancja ( siekierą rzeżbione
)nowe salonowe auta mają luzy 0.5 mm
do tego nadtoczenie na piaście i próg w feldze utrudnia dobranie pierścienia centrującego
jeśli już się uda to okazuje się żę siedzi on za głęboko i nie podpiera się na piaście
z starą piastą 57 mm nie było nigdy problemów jeśli masz luz to wygląda na trefne piasty lub ktoś coś rzeżbił
możę mierzyłęś nie sam pierścień a z felgą i pierścień siedzi za głęboko i nie podpiera stąd luz
PS 56.6 TO PIASTA TYPOWA DLA OPLA (więć jeśli dobrze zmierzyłęć to pierśćień 56,6x 66,45 ale nie ma w ofercie )
zastosuj 56,5x 66,5
możesz zastosować chamski ale skuteczny sposób owijająć piastę tąśmą malarską papierową by skasować te 0,5 mm
nie 66.6 a dokładnie wg audi 66.45 to teoria
w praktyce ostatnie wypusty piast i felg nie trzymają wcale rozmiarówki pomiary wykonywałem mikrometrem na kilku autach i felgach różnice do ok 1.0 mm taka tolerancja ( siekierą rzeżbione

do tego nadtoczenie na piaście i próg w feldze utrudnia dobranie pierścienia centrującego
jeśli już się uda to okazuje się żę siedzi on za głęboko i nie podpiera się na piaście
z starą piastą 57 mm nie było nigdy problemów jeśli masz luz to wygląda na trefne piasty lub ktoś coś rzeżbił
możę mierzyłęś nie sam pierścień a z felgą i pierścień siedzi za głęboko i nie podpiera stąd luz

PS 56.6 TO PIASTA TYPOWA DLA OPLA (więć jeśli dobrze zmierzyłęć to pierśćień 56,6x 66,45 ale nie ma w ofercie )
zastosuj 56,5x 66,5
możesz zastosować chamski ale skuteczny sposób owijająć piastę tąśmą malarską papierową by skasować te 0,5 mm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Do felg posiadam ABE i tam podają, że pierścień ma być z 66,6mm na 57,1mm.
Pasowałem sam pierścień. Ma lekki luz, a wymiar pierścienia 100% trzyma wymiar.
Z przodu lekki luz pierścienia to zmierzylem z tylu. Tam mam tarcze Bosch 0 986 479 257 i luz identyczny (ok. 0,5mm)
No ale fabryczna felga siedzi idealnie w otworze i to jest najdziwniejsze.
Będę jeszcze mierzył i pasował.
Pasowałem sam pierścień. Ma lekki luz, a wymiar pierścienia 100% trzyma wymiar.
Z przodu lekki luz pierścienia to zmierzylem z tylu. Tam mam tarcze Bosch 0 986 479 257 i luz identyczny (ok. 0,5mm)
No ale fabryczna felga siedzi idealnie w otworze i to jest najdziwniejsze.
Będę jeszcze mierzył i pasował.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Ale producent chyba wie lepiej jaki zrobił otwór w feldze. Skoro napisali, że 66,6mm to tyle jest. To nie są chińskie felgi, tylko uznany producent Alutec.enduro7 pisze:jak będziesz miał PAPIER ABE z firmy OZ lub BBS to wtedy pogadamy
Z rozmiarem w feldze nie mam problemu, a z rozmiarem w tarczy hamulcowej.
A tu link do ABE:
http://www.comzu-shop.de/pdf/Alutec_PS1 ... oda,VW.pdf
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2016, 18:52 przez Pacific tdi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
zrozumiałem żę to są felgi dedykowane do c7 2011 w górę (montaż bez pierścienia)Pacific tdi pisze:Ale producent chyba wie lepiej jaki zrobił otwór w feldze. Skoro napisali, że 66,6mm to tyle jest. To nie są chińskie felgi, tylko uznany producent Aluec.enduro7 pisze:jak będziesz miał PAPIER ABE z firmy OZ lub BBS to wtedy pogadamy
Z rozmiarem w feldze nie mam problemu, a z rozmiarem w tarczy hamulcowej.
A tu link do ABE:
http://www.comzu-shop.de/pdf/Alutec_PS1 ... oda,VW.pdf
a otwór w feldze aftermarketowej jak najbardziej możę być 66.6
z tym uznanym producentem to troszkę naciągane ,keskin ,rota, oz ,bbs ,braid , team dynamic to są uznani producenci a ta felga jest produkowana dla sieci serwisów oponiarskich point s pod marką Alutec a przez kogo pewno chiny jak 70% masówki obrabianej i pakowanej w DE .pozostałe 30% odlewów biorą ze stalowej woli i bodajrze z czech
generalnie nie są złęj jakości a co ważne bezpieczne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Co do felgi nie ma się co czepiać. Felga dobrej jakości i bardzo ładna. Dzisiaj jeszcze raz ściągnąłem koło i wg oględzin fabryczna ma bardzo mały luz. Wziąłem drugą felgę oryginał AUDI i też leciutki luz. Czyli piasta nie ma 57,1mm. Czy ten pierścien musi idealnie wycentrować kolo czy śruby poprawią środkowość?