Dla mnie takie felgi są już na granicy 'wieś tuningu' . Bez urazy, ale na takich felgach auto prezentuje się strasznie. Wygląda jak taczka/wóz drabiniasty i tak też jeździ, bo nie wierzę, że te szczątki opony na feldze są w stanie cokolwiek wytłumić. Taki widok pogarsza również węższa felga niż być powinna - naciągnięte opony nie wyglądają zbyt atrakcyjnie. Nasze auta, zwłaszcza avant, prezentują się lepiej na większych felgach (18" lub 19"), ale bez przesady. Trzeba zachować jakieś proporcje felga ↔ buda. Widząc takie auto podchodzę do niego dość sceptycznie... Takie jest moje zdanie, ale Twoje auto, Twój wybór.
mat1324, powiem tak 20 cali jest okej i wyglada bardzo dobrze natomiast kładzenie felgi 21 lub nawet 22 cali jest w PL ciężkie bo nasze drogi są jakie są, przy 20 calach opona leci zazwyczaj o profilu 30 gdzie mało już jej jest na feldze. Co do jazdy dużo osób mówiło mi że tym się nie da jeździć, a po wysiadaniu z auta zwracało honor. Niska opona ma problemy z tłumieniem np. łat na asfalcie natomiast całe zawieszenie na a6c6 sprawuje się mega dobrze i bardzo dobrze tłumi wszystko. Dla porównania miałem auto na 20 calach 18 calach i nawet na 16 calach i na każdej feldze siedziała wyższa opona i odczucia mam takie że na prostej drodze nie ma żadnej różnicy, schody zaczynają się dopiero przy połatanym asfalcie. Każdy lubi Co innego. Ja zawsze chciałem mieć na aucie duże felgi i inni pewnie też... bo miny innych oglądających czasami są bez cenne :D
Opona 255 30 na 20 przy 9 cali musiałbym dać opony 265 30 na 20
Niestety na feldze 20 na 9 ETS 42 ale nie będzie się zgadzał rozmiar opon A zależy mi żeby były te.same opony przód tył bo mam Quattro a nie chcę mieć za wąskich opon z tyłu w zbyt szerokich przodu.
No dobra a jak bym wziął 20 na 9 na tył oraz 20 na 8 naprzód ideał 265 30 na 20 to czy nie będzie za mało opony z tyłu chciałbym mieć ochronę felgi poprzez założenie prawidłowego rozmiaru.
[ Dodano: 2016-07-22, 08:54 ]
[ Dodano: 2016-07-22, 09:09 ]
[ Dodano: 2016-07-22, 09:32 ]
Policzyłem rozmiar opon vs felg i najbezpieczniej będzie mi zamówić 20 x 8.5 et45 opona 255 30 22.
[ Dodano: 2016-07-22, 09:33 ]
Gdyby 20 x 9 miało.et w okolicy 40 to.mozna by jeszcze powalczyć ale ja.nie mam zamiaru poszerzać nadkola więc chyba jednak będzie 20 x 8.5.
Kolego miałem u Siebie 20*8,5 ET 33 z opną 245/30/20 Tył obcierał obniżenie -40 mm
akutanie mam 20*8,5 z oponą 235/35/20 oniżenie - 40 mm i nadkola już były rolowane
tutaj masz info sprawdzone przelicz Sobie przez kalkulator i będziesz wiedzieć czy Ci podejdą
Fele będziesz miećcofnięte w/g moich ok. 12mm to już dużo
opona będzie bardziej wychodzić na zewnątrz musiał być przeliczyć sobie
dodam z przodu nie ma problemu. Tutaj tylko chodzi o tył bo był zachodzi do środka i to na diurach dobija mocno i trze.
No dobra a jak bym dał 19 x 9.5 et 45 opona 255 35 19 lub 265 35 19?
[ Dodano: 2016-07-24, 22:53 ]
Pytanie odnośnie obniżenia zawieszenia. Będę musiał obniżyć do 19" czy może zostać na standardowym S-line?
Tutaj mam kilka zdjęć z forum audizine.
Facet dał 255 35 19 na feldze 9.5 et 45 i niestety ale są naciągnięte a ja tak nie chce. Chcę mieć ochronę felgi.
Natomiast jeden gościu dał ten sam rozmiar opony ale vredestain sessanta i opona leży idealnie bez naciągania.
Vossen to już by było super ale niestety nue stać mnie wydać 2000 funa na same felgi.
Poszedłem do.sklepu który jest nie daleko ode mnie i widziałem na własne oczy felgi isr8 ispiri 19 x 9.5 oraz kilka modeli 20 x 8.5. Zdecydowanie 19 najlepszy wybór a w szczególności za to że uniroyal rainsport 3 występuje w konfiguracji 265 35 19 oraz 255 35 19. Powiedział mi facet że założymy na próbę i ten i ten rozmiar żeby wszystko było cacy. Nie chce mieć naciągniętej opony więc najbezpieczniej będzie dać jednak 265 35 19. Sprawdzi mi też co było gdyby założyć 285 30 19. Będziemy sprawdzać ale to dopiero po urlopie na Mazurach.
mcdziubek pisze:widziałem na własne oczy felgi isr8 ispiri 19 x 9.5
No, właśnie widziałeś jak wygląda felga 9.5J. Felga jaką początkowo szukałeś czyli 8.5J nie będzie tak wyglądać. W 8.5J ramiona będą bez mała na prosto. Mi się bardzo CV3 podobają i znalazłam ich replikę czyli OEMS IFG3 (za 20" ponad 10k, a 4k, to różnica zasadnicza) i wtedy jak chciałam kupić to gość mi odradził i pokazał jak wygląda taka felga przy 8.5J. Z miejsca zrezygnowałam.
A jaki problem zastosować węższe na przód a szerokie na tył wystarczy odpowiednio połamać to profilem
Z tym że kalkulator w qattro nie zda egzaminu tu trzeba dotrzeć do specyfikacji opon i porównać obwody toczenia poszczególnych rozmiarów