Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 3.0TDI] 18/245/40: 2 opocje do wyboru

Koła, felgi i opony
strzala
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 26 maja 2009, 13:09
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: strzala » 10 maja 2010, 23:30

Aron pisze:Jak kupujesz używane auto to skąd wiesz, że opony były nowe, nie naprawiane, bez ukrytych wad? Jeżeli opona jest sprawna, to się ją po prostu użytkuje...
Ja kupując używane auto również patrzę na opony (czy takie same i co na zapasie, ich stan, rok produkcji - to mówi też coś o przebiegu) do tego prowadzenie samochodu też zdradzi stan podwozia jak i opon. Kupując same używane opony o ich stanie przekonać się można podczas jazdy po zapłaceniu za montaż i wyważenie. Oczywiście są to moje poglądy i ma obowiązku się z nimi zgadzać.

Pzdr
...jestem wolnym człowiekiem, mogę mówić co myślę i nie myśleć co mówię ...

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 10 maja 2010, 23:46

strzala, Generalnie to prawda co piszesz, ale nie do końca...
Kupując używane opony również patrzysz na ich stan, wielkość bieżnika, DOT - co więcej, na pewno przyglądasz się im dużo bardziej niż przy zakupie całego auta! Dodatkowo muszę stwierdzić, że założona opona może mieć wadę ukrytą, która wyjdzie w trakcie najbliższej eksploatacji, tak więc nie wygląda to tak do końca jak piszesz. Co więcej, jak po założeniu opony okaże się, że Sprzedający skłamał to odda kasę (reklamacja), natomiast jeżeli przy zakupie auta okaże się, że opona była łatana, to na pewno z tego powodu auta mu nie zwrócisz...
Ja jutro lub w środę będę zmieniał te oponki, zobaczymy, czy nie miały jakiejś wady ukrytej (?)

ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArabaT » 10 maja 2010, 23:53

Troszke przesadziles z tym argumentem.
Przyznam, ze kiedys tez kierowalem sie argumentami ktore przedstawiasz, natomiast doswiadczenie pokazuje cos innego. Nie chodzi o to czy byly naprawiane czy nie a raczej o to, ze guma sie starzeje. (Nieuzywana w dodatku szybciej , cos na podobe silnika, automatycznej skrzyni etc. zostawionego -nej bez przygotowania do lezakowania.) Stara guma nie trzyma swoich wlasciwosci jest bardziej podatna na przegrzanie, jesli ktos szybko jezdzi, bardziej podatna na uszkodzenia mechaniczne np. dziury w nawierzchni czy wjazd na kraweznik no i szybciej sie sciera. Nie wspominajac o zlym magazynowaniu, ktore powoduje utrate pierwotnego ksztaltu opony. Nie chce byc przesadnym pesymista ale uwazam, ze moga nie dotrwac do konca sezonu, czego oczywiscie Ci nie życze. U mnie taki okazjonalny zakup nauczyl mnie, ze chytry kupuje dwa razy juz po 1,5 miesiaca uzytkowania a mialem o rozmiar mniejsze i rok mlodsze.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 11 maja 2010, 00:01

ArabaT pisze:cos na podobe silnika, automatycznej skrzyni etc. zostawionego -nej bez przygotowania do lezakowania.) Stara guma nie trzyma swoich wlasciwosci jest bardziej podatna na przegrzanie, jesli ktos szybko jezdzi, bardziej podatna na uszkodzenia mechaniczne np. dziury w nawierzchni czy wjazd na kraweznik no i szybciej sie sciera. Nie wspominajac o zlym magazynowaniu, ktore powoduje utrate pierwotnego ksztaltu opony.
Do czego prowadzi ten wywód? Chyba nie dotyczy za bardzo tematu? Nie wiemy jak były eksploatowane opony, więc nad czym się tu rozwodzić? nad szkodliwą dla opon jazdą po krawężnikach, złym przechowywaniem? to nie ten temat ;) Jeżeli opony wytrzymają mi 1,5 m-ca to będzie znaczyło, że już trochę umiejętniej jeżdżę po dziurach ;) A tak obiektywnie to wydaje mi się, że jest bardzo mała szansa, żeby te opony rozpadły się nawet w trakcie 5 m-cy użytkowania...

mcoupe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 11 lis 2009, 14:48
Lokalizacja: Piaseczno k. Wawy

Post autor: mcoupe » 11 maja 2010, 02:28


strzala
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 26 maja 2009, 13:09
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: strzala » 11 maja 2010, 12:29

Aron pisze:Ja jutro lub w środę będę zmieniał te oponki, zobaczymy, czy nie miały jakiejś wady ukrytej (?)
Niech Ci dobrze służą.

Pzdr
...jestem wolnym człowiekiem, mogę mówić co myślę i nie myśleć co mówię ...

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 11 maja 2010, 12:52

strzala pisze:
Aron pisze:Ja jutro lub w środę będę zmieniał te oponki, zobaczymy, czy nie miały jakiejś wady ukrytej (?)
Niech Ci dobrze służą.

Pzdr
Kupno używanych opon to zawsze jest niewiadoma - tak jak z kupnem używanego auta... Jedni kupują używane, bo ich nowe nie stać, inni po to, by się nauczyć użytkować. Pocieszającym jest fakt, że Good Year, Michelin, czy Pirelli, to nie chińszczyzna i raczej mała szansa, by te oponki w ciągu 5 lat od wyprodukowania się rozleciały... (zważywszy na 6mm bieżnika, inne info będę miał jutro)

mariush
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 24 gru 2009, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariush » 11 maja 2010, 20:15

mcoupe pisze:Może kogoś zainteresuje ;)
http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Ile-l ... 066,1.html
"Same opony: jeśli nie dysponujemy specjalnymi hakami lub stojakami (jak w sklepie oponiarskim czy warsztacie wulkanizacyjnym) - będzie kłopot. Opony położone jedna na drugiej prawie na pewno się odkształcą, może to też zdarzyć się, gdy leżą pojedynczo. Najlepiej opony postawić i co kilka tygodni zmieniać ich położenie (przekręcać). "

Nie wiem jak Wy, ale ja nie widzialem jeszcze prawidlowo przechowywanych samych opon a na pewno nie w zakladach wulkanizacyjnych czy przechowalniach. Zwykle sa one bardzo nieprawidlowo ulozone a czesto na lapu capu
a jak ktos transportuje wieksza ilosc uzywek to dopiero wolna amerykana :D

co do Arona - jesli chce potestowac i pouczyc sie to faktycznie uzywki to bardzo sluszny wybor <piwo>
Pozdrawiam,
Mariusz

snakev3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 gru 2009, 11:11
Lokalizacja: debica

Post autor: snakev3 » 03 cze 2010, 07:33

ja tez dodam 5groszy do tego tematu i powiem zapomnicie o uzywkach gdyz na pewno byly zle skladowane a wiadomo kazda opona traci swe wlasciwosci z biegiem czasu ,o chinskich to nawet nie pomyscie nawet gdy na suchej nawieszchni bedoa sprawowac sie znakomicie to jak spadnie deszcz a niedaj boze kaluza to zostaje wam tylko zanucic szybciutko anielski orszak i modlic sie by wrocic zywym do domu do takiego auta nie zaklada sie ciulstwa zwlaszcza gdyz napewno wiekszosc z was nie jezdzi ja emeryt i paczy na ograniczenia i nieprzekracza 110km/h wiec lepiej zainwestowac w srednia pulke a wiadomo wybor jest ogromny i pamientajcie zawsze sprawdzajcie rok produkcji opnek nie starsze 3lata bo sprzedawcom nie wolno zbytnio ufac gdyz moga wam wcisnac 2letnie oponki za ta sama cene co dopiero zciagniete z tasmy a wiadomo im starsza tym tansza nie zapominajcie ze o swoim rozumnie !

pozdraiwam
snakev3

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga