Mam takie nietypowe pytanie
Będę chciał kupić alu 17 cali do szósteczki
Obecnie mam standardowe 205/55/16, przechodząc na 17 cali czy dobrym wyborem bedą opony 205/50/17?? Nie będą zbyt wysokie w porównaniu z ori?
Kiedyś miałem dziwną sytuację w poprzednim aucie gdzie po przejściu z kół 185/65/14 na 205/50/16 auto wyglądało jak Hummer tzn było bardzo wysoko zawieszone i byłu duże luki między oponą a nadkolem. Dodam, że koła 185/65/14 oraz 205/50/16 mają niemal identyczny obwód a na tamtych 14stkach lepiej auto wyglądało niż na 16
Zanim kupię 17 chcialbym sie zapytać czy auto nie będzie wyglądało jak Allroad ?
Jeśli ktoś przerabiał podobną zmianę to proszę o napisanie co i jak no i mile widziane fotki z profilu z kołami 17
A tylko tak zapytam sie z czystej ciekawosci czy np przejście na 225/50/17 nie odbije sie negatywnie na komforcie jazdy i na prowadzeniu w koleinach? Obecne koła 205/55/16 prowadzą się neutralnie i jest fajny komforcik ale wyglądają na zbyt małe
[A6 C5] Przejscie z alu 16 na 17 i opony 205/50/17 ?
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
[A6 C5] Przejscie z alu 16 na 17 i opony 205/50/17 ?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 418
- Rejestracja: 22 mar 2008, 14:12
- Imię: Maciej
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
Więc tak,jeśli chodzi o jazde w koleinach to wiele zależy od marki opon.Tak było w moim przypadku.Miałem Continental rozmiar 235/45/17 i nosiło mnie jak cholera.Zmiana opon na Fulda o tym samym rozmiarze i nie ma problemów,różnica kolosalna,autko trzyma się prościutko drogi niezależnie od tego czy są koleiny czy nie.
Co do komfortu to...jest twardo,ale w moim przypadku (tak mi sie wydaje)bardziej wynika to z tego że auto jest w pakiecie sport.
Proponuje Ci jeszcze pooglądać furki kolegów w dziale Moje Audi A6,tam jest wiele kombinacji fele-opony i będziesz miał fotki jak to wygląda.
Pozdrawiam.
Co do komfortu to...jest twardo,ale w moim przypadku (tak mi sie wydaje)bardziej wynika to z tego że auto jest w pakiecie sport.
Proponuje Ci jeszcze pooglądać furki kolegów w dziale Moje Audi A6,tam jest wiele kombinacji fele-opony i będziesz miał fotki jak to wygląda.
Pozdrawiam.
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
moje 16stki zostawiam na zimę a na lato chce 17 chociaż jestem sceptycznie nastawiony do 17stek a to ze względu na komfort no i nasze piękne dziurawe jak ser drogi
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- Jaszczur-gl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 paź 2008, 23:52
- Lokalizacja: G-ce /Śląskie
Rozmiar
Witaj,
podobnie jak koledzy z info powyżej, uważam iż optymalnym wydaje się zastosować 16'ki (205/55/16) na zimę i 17'ki s (225/45/17) - Dunlopa sp sport maxx bo dają 24h assistance w Europie (Karta Clubowa). Nie polecam 18'k, gdyż należy uważać na dziury i koleiny, a to ma znaczenie przy komforcie jazdy z prędkościami powyżej 100km/h. A już w ogóle niema co wspominać 19'kach, każdy krawężnik i nie tylko to "masakra" dla kierowcy i felgi też.
Sam przemyśl sugestie, bo to TY będziesz płacił i jeździł, a sprzedać lub zamienić wbrew pozorom nie jest łatwo.
Szukaj też firmy oferującej jak najdłuższą gwarancję na lakier i konstrukcję, unikaj "chińszczyzny" a poszukaj czegoś z Włoch lub Niemiec.
Więcej info mogę Ci przesłać, jak będziesz chciał. Sam miałem problem w maju, a teraz jestem zadowolony.
I jeszcze jedno nie zawsze pogodzisz wygląd z komfortem jazdy, np. amerykanie zakładają mniejsze felgi a grubszą oponę - może warto przemyśleć. W końcu za zawieszenie TY zapłacisz.
Pozdrawiam
podobnie jak koledzy z info powyżej, uważam iż optymalnym wydaje się zastosować 16'ki (205/55/16) na zimę i 17'ki s (225/45/17) - Dunlopa sp sport maxx bo dają 24h assistance w Europie (Karta Clubowa). Nie polecam 18'k, gdyż należy uważać na dziury i koleiny, a to ma znaczenie przy komforcie jazdy z prędkościami powyżej 100km/h. A już w ogóle niema co wspominać 19'kach, każdy krawężnik i nie tylko to "masakra" dla kierowcy i felgi też.
Sam przemyśl sugestie, bo to TY będziesz płacił i jeździł, a sprzedać lub zamienić wbrew pozorom nie jest łatwo.
Szukaj też firmy oferującej jak najdłuższą gwarancję na lakier i konstrukcję, unikaj "chińszczyzny" a poszukaj czegoś z Włoch lub Niemiec.
Więcej info mogę Ci przesłać, jak będziesz chciał. Sam miałem problem w maju, a teraz jestem zadowolony.
I jeszcze jedno nie zawsze pogodzisz wygląd z komfortem jazdy, np. amerykanie zakładają mniejsze felgi a grubszą oponę - może warto przemyśleć. W końcu za zawieszenie TY zapłacisz.
Pozdrawiam
Koledzy nie przesadzajmy, mialem okazje jezdzic i na 16 i na 17 i na 18. Roznice czuc wszedzie, jest mała ale czuc ja. Mniejszy balon-mniejszy komfort. Obecnie mam 215/50/17 i nie narzekam choc roznica z 16 jest. Ale z drugiej strony JAK WYGLADA A6 na 16 ? hehe.. a na lato i tak zakładam 18 chyba ze Audi pojdzie w swiat...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga