opony a napęd quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1356
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
możesz zamontować różne, ale przy napedach Quattro zalecane jest montowanie jednakowych opon. chodzi tu o trakcje opony, zachowanie podczas jazdy szczególnie w uślizgach, wejście, wyjście z zakrętu - chodzi o bezpieczeństwo, o to żebyś czuł że faktycznie lecisz Quattro i ten napęd wykorzystujesz w 100% /dlatego montujemy do Quattro wszystkie cztery takie same/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Według instrukcji serwisowych wszystkie cztery opony powinny być tych samych rozmiarów, pochodzić od jednego producenta i mieć taką samą rzeźbę bieżnika. Opony różnych producentów mimo tych samych rozmiarów będą inaczej się zachowywać podczas jazdy i obciążenia. Każda opona będzie inaczej łapać przyczepność i auto mimo quattro będzie dziwnie zachowywać się na śliskim. Z tego co kojarzę, to różnica zużycia pomiędzy osiami nie może przekraczać 2 mm (do sprawdzenia
). Gdy wyszedł mi bąbel na jednej oponie, to kupiłem dwie nowe, ale nie miałem prawie różnicy w bieżnikach. Na Twoim miejscu kupiłbym cztery nowe opony, a stare oddał w rozliczeniu. Co dwa lata kupuję nowy komplet i zawsze stare zostawiam. Dzięki temu kupuję 4, a płacę za 3
. Przykładowo mam dwuletnie zimówki (4-5 mm bieżnika), ale nie wytrzymają mi tej zimy. Skończą mi się w styczniu i co
.
[ Dodano: 2017-09-29, 22:52 ]
. Oczywiście wszystkie takie same opony mają zapewniać odpowiednią trakcję, ale to nie główną przyczyną takich wytycznych. Podczas poślizgu, czyli różnicy prędkości obu osi, torsen musi to zniwelować. Poślizgi zdarzają się rzadko, więc torsen (czynnie) nie pracuje często. Biernie pracuje non stop, gdyby tak nie było, to napęd na tylną oś nie byłby przenoszony. Natomiast, gdy założymy różne opony, to wtedy obwody danych kół są różne, więc ich prędkości również. Powoduje to ciągłą pracę torsenu, więc jego szybsze zużycie.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)


[ Dodano: 2017-09-29, 22:52 ]
Nie masz do końca racjiyarowsc pisze:możesz zamontować różne, ale przy napedach Quattro zalecane jest montowanie jednakowych opon. chodzi tu o trakcje opony, zachowanie podczas jazdy szczególnie w uślizgach, wejście, wyjście z zakrętu - chodzi o bezpieczeństwo, o to żebyś czuł że faktycznie lecisz Quattro i ten napęd wykorzystujesz w 100% /dlatego montujemy do Quattro wszystkie cztery takie same/

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
OK - nie zawsze się kupuje, ale zawsze powino sie zakładać takie same.maciekpkow pisze:Nie zawsze
jaki dylemat? mat1324 wyjaśnił całość zagadnienia:maciekpkow pisze:autor tematu ma dylemat.
Według instrukcji serwisowych wszystkie cztery opony powinny być tych samych rozmiarów, pochodzić od jednego producenta i mieć taką samą rzeźbę bieżnika. Opony różnych producentów mimo tych samych rozmiarów będą inaczej się zachowywać podczas jazdy i obciążenia. Każda opona będzie inaczej łapać przyczepność i auto mimo quattro będzie dziwnie zachowywać się na śliskim.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wszyscy wybierając ośkę lub quattro myślą tylko o spalaniu, a o oponach już zapominają
. Dodatkowa zaleta quattro, to mniej więcej równe ścieranie opon, co w przypadku ośki jest niewykonalne. Zalecenie zakładania czterech takich samych opon ma na celu przedłużenie żywotności torsenu, a nie zapewnienie lepszej trakcji. Patrząc na bezpieczeństwo, to nawet w ośce należałoby zakładać takie same opony, aby obie osie tak samo trzymały się drogi.
Oczywiście mogę się mylić, ale staram się tego nie robić
. Jeśli czegoś nie wiem, to się nie wypowiadam.

Oczywiście mogę się mylić, ale staram się tego nie robić

- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie ważne czy jest, czy nie jest nieomylny - mówi prawdę.maciekpkow pisze:A mat1324 nie jest tutaj żadnym wyznacznikiem.
Ile dylematów by nie miał autor lub ktoś inny - w żaden sposób nie wpłynie to na to, że na quattro powinno się zakładać 4 takie samo opony, od tego samego producenta.
Więc nie ma żadnego "nie zawsze".