Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Obiążniki do wyważenia kół - pytanie

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
r0o0b3rT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 cze 2012, 12:13
Lokalizacja: Kletnia

Obiążniki do wyważenia kół - pytanie

Post autor: r0o0b3rT » 21 kwie 2013, 19:22

Witam

Chciałbym odnowić wewnętrzną część felg, ale do pełni szczęścia przeszkadzają mi obciążniki przyklejone przy wyważaniu.
W związku z tym, że chcę to zrobić przed zmianą opon mam pytanie: czy można te obciążniki zerwać ??

Chodzi mi o to czy podczas wyważania kół po zmianie opon każdorazowo przykleja się nowe obciążniki ??
Według mnie tak, bo kołem może rzucać w całkiem innym miejscu, ale chcę się upewnić.

Oczywiście, bo usunięciu obciążników koła do zmiany opon zawiozę innym autem ;)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gotti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 03 lis 2010, 23:51
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gotti » 21 kwie 2013, 19:50

Chodzi mi o to czy podczas wyważania kół po zmianie opon każdorazowo przykleja się nowe obciążniki
oczywiście że tak - wszystkie nowe :) muszą być :>

Pozdrawiam ;)
Obrazek
----------------------------------------------------------
Najbardziej są zawsze bici : mali, trzeźwi, pracowici.

r0o0b3rT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 cze 2012, 12:13
Lokalizacja: Kletnia

Post autor: r0o0b3rT » 21 kwie 2013, 20:13

Gotti, dzięki za odpowiedÂź :) W takim razie od wtorku biore się do roboty.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 22 kwie 2013, 13:54

czy można te obciążniki zerwać
Jak najbardziej można zerwać stare obciążniki i wyczyścić koła jeszcze w domu, bo wulkanizatorzy zazwyczaj odrywają tylko obciążniki, a resztki kleju zostawiają na feldze. Zostanie czarna plama na którą przylepia się jeszcze proch i wygląda obrzydliwie <zalamka>
A przed każdym zakładaniem sezonowym kół powinno się koła tak czy tak wyważyć.


Kiedyś zaobserwowałem jak gumolep wyważył koła z przyschniętym błotem na felgach <wnerw>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 22 kwie 2013, 17:32

szalony pisze:czy można te obciążniki zerwać
Zerwij / oderwij je np. nożem, delikatnie podważ i odrywaj. Pozostałą na feldze czarną taśmę klejącą (klej) wyczyść szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem bądÂź benzyną ekstrakcyjną.
szalony pisze:bo wulkanizatorzy zazwyczaj odrywają tylko obciążniki, a resztki kleju zostawiają na feldze. Zostanie czarna plama na którą przylepia się jeszcze proch i wygląda obrzydliwie
Całe szczęście, że nie wszyscy tak robią, delikatnie mówiąc to objaw lenistwa i braku profesjonalizmu. Nowy odważnik przyklejony na stary klej nigdy nie pozostanie na swoim miejscu długo, reklamacja murowana.
szalony pisze:A przed każdym zakładaniem sezonowym kół powinno się koła tak czy tak wyważyć.
To najlepsza metoda choć normalnie wyważenie kół robimy co 10 tyś.km
szalony pisze:gumolep
hehe dobre :>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 09 maja 2013, 20:28

szalony pisze:czy można te obciążniki zerwać
Jak najbardziej można zerwać stare obciążniki i wyczyścić koła jeszcze w domu, bo wulkanizatorzy zazwyczaj odrywają tylko obciążniki, a resztki kleju zostawiają na feldze. Zostanie czarna plama na którą przylepia się jeszcze proch i wygląda obrzydliwie <zalamka>
A przed każdym zakładaniem sezonowym kół powinno się koła tak czy tak wyważyć.


Kiedyś zaobserwowałem jak gumolep wyważył koła z przyschniętym błotem na felgach <wnerw>
widocznie żal ci było paru złotych na porządny serwis opon to wybrałeś gumolepa . jak płacisz tak masz zrobione .
a namnożyło się ich po garażąch co niemiara.za te pięniądze co zarobią dziennie nie starczyło by mi na mydło i papier toaletowy do łazienki w serwisie .w akcie desperacji co niektórzy kasują 30 zł za komplet stalówek waga+ montaż +oś

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 10 maja 2013, 12:25

enduro7 pisze:widocznie żal ci było paru złotych na porządny serwis opon to wybrałeś gumolepa . jak płacisz tak masz zrobione
Pokaż mi gdzie ja napisałem że to moje felgi były ubłocone??? Nie wiem dlaczego do mnie bijesz? Sorki jeśli poczułeś się urażony słowem gumolep, ale u nas tak się mówi na wulkanizatorów i jakoś się nie obrażają...
Warsztat, naprawy Audi A6.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 10 maja 2013, 20:10

greg25 pisze:To ja Ci powiem drugi skrajny przypadek, kiedy właśnie taki "gumolep" jak wyżej napisano, krzyczy sobie 100zł za wymianę opon i wyważenie alu 17-stek w terenówce, a poziom obsługi pozostawia wiele do życzenia.

Nie ma nic gorszego niz wyważanie zabłoconej felgi, wtedy ta robota na marne, bo całe błoto często waży kilkukrotnie więcej niż nałożone ciężarki
4x4 lub suv w 17 alu to koszt 140 zł
za 100 robi się alu 16 z zaworami takie ceny były już w zeszłym roku a na brak klientów nie narzekam i nie są to najwyższe w kraju stawki

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 maja 2013, 16:26

długofalowo a klienta rywalizuje się jakością .na krótką metę wystarczy cena

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 15 maja 2013, 00:00

artykuł spoko niezgodziłbym się tylko z tym żę można przybić 60-80- gram i koło będzie wyważone ok będzie tylko powstanie skupisko masy wirującej a ona mimo wyważena koła też potrafi rozrabiać .
co do optymalizacji tą funkcje posiadały maszyny sprzed 15 lat nie jest to żadna nowość i z tego się często korzysta jeśli zachodzi potrzeba a klient wyrażą zgodę na wyżśżą cenę .
natomiast co do większości komentarzy internautów po spodem artykułu dla kogoś kto siedzi głęboko w temacie to jest straszne. przypuszczam żę większość z nich po przyjechaniu do serwisu zaczyna: za ile zrobicie przekładkę bo zenek w garażu robi za 30

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 maja 2013, 09:50

Ja koła wożę do jednego zakładu, mają wyważarkę z dociskiem - test drogowy, enduro7 na pewno wie o co chodzi i polecam taką usługę, koła wyważam w sezonie 2x, przy zmianie na sezonowe, oraz po przejechaniu 2-3k km od zmiany.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 15 maja 2013, 11:21

hunter dobra rzecz wykrywa wszystko nierównomierną sztywnośc promieniową ,separację ,stożkowatośc.
ma też wadę bo możę się okazać żę 50% opon z magazynu powinno się zwrócić producentowi a nie zakładać klientom .dlatego producenci bronią się przed wpisaniem w normy sztywności promieniowej opony .audi merc bmw porsche wymusza na nich to w postaci opon homologowanych na 1 montaż.szczególnie opony z netu często pochodzą ze zwrotów z serwisów posiadających huntera .producentom hunter służy jakojedno z narzędzi kontroli jakości oraz rozpatrywania reklamacji .
cena takiej przyjemności to 70.000zł netto a pózniej nic tylko wyważać alu za 5 zł gdzie cena ciężarków to ok 3 zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja