Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Niestabilne zachowanie

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Niestabilne zachowanie

Post autor: palec85 » 02 maja 2016, 08:20

Witam. Panowie i Panie, nie wiedzialem w jakim temacie zalozyc tego posta wiec wybralem ten ktory wydaje mi sie najbardziej prawdopodobny. Jezdze jeszcze na zimowkach,dosc starych bo 10 letnich juz (takie mi wcisneli w tamtym roku a ja sie nie kapnalem). Problem polega na tym ze rano gdy temperatury sa jeszcze niskie i jade po drodze z delikatnymi koleinami,nawet slabo widocznymi to wozi mi autem na nich na boki, natomiast w ciagu dnia gdy juz pojezdze to mozna na tej samej drodze puscic kierownice praktycznie i nic sie nie dzieje. Czy bedzie to ewidentnie wida starych gum ktore miekna zebwzrostem temperatury i jedzie sie lepiej czy predzej zawiecha bedzie kulala?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 maja 2016, 08:36

Może zawiecha kuleć ale nie koniecznie z przodu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 maja 2016, 10:09

Dla mnie winne są opony, które twardnieją, gdy jest chłodno. Dlatego jest sztywno i auto dziwnie się zachowuje. Spróbuj na próbę założyć inny zestaw kół.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 02 maja 2016, 10:24

Wozi ewidentnie przod. Z tylu sa swieze tuleje belki i amory. Tak tez mysle ze guma twardnieje i jak na drewnianych wybiera nierownosci. Niedlugo bede zmienial na letnie to zobacze.

Gość.

Post autor: Gość. » 02 maja 2016, 10:40

Starzejące się zimówki sa bardzo paskudne poniewaz po 6latach robia się twarde i tak juz drugi komplet zwaliłem zimówek które miały sporo mięsa ale wiek juz też.

Ogólnie po deszczu sa bardzo sliskie.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 maja 2016, 10:43

Ja mam z 2011 roku zimówki dunlopa i niedawno w sumie zmieniłem na letnie ale nie zauważyłem noszenia..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 maja 2016, 11:50

Ale masz opony 5-letnie, a nie 10-letnie :).

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 maja 2016, 13:02

Co nie znaczy że są nowe, zalegają mi stare z 2007 i guma jest miększa niż na tych młodszych, napisałem o zawieszeniu z tyłu bo objaw noszenia miałem przy wybitym tylnym zawieszeniu. Skoro kolega wymienił to może rzeczywiście opony są winne.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 02 maja 2016, 15:48

jak dla mnie to typowy FLATSPOT odkształcanie się opon po nocnym postoju
zjawisko jak najbardziej normalne
co do tej twardości starych opon to większość wyolbrzymia to zjawisko
proponuje poczytać w google starzenie polimerów to zrozumiecie o co w tym chodzi
i nie wymagajcie od kapcia 4-5 mm pełnej przyczepności

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 maja 2016, 19:31

Z tego co wiem, to flatspot jest to spłaszczenie opony, ale po gwałtowym hamowaniu z zablokowanymi kołami. Nie wydaje mi się, żeby przez noc opony się spłaszczyły. Raczej to, że po rozgrzaniu robią się bardziej elastyczne i lepiej kleją do drogi, przez co lepiej trzymają.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 03 maja 2016, 20:45

objaw i przyczyna oraz skutek ten sam
tylko jeden zniknie a ten po wyhamowaniu nie
nie musi być noc w niektórych modelach UHP wystarczy żę opona ostygnie pod obciążeniem i po ruszeniu objawia się to zjawisko .ma to związek z zastosowanymi materiałami do produkcji opon
tzw pamięć kształtu
zjawisko krótkotrwałe nie jest niebezpieczne
reklamacji na to nie uwzględnią
objawia się delikatnym drganiem nadwozia lub bujaniem na boki

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 11 cze 2016, 02:50

Dzieki Panowie za wszystkie odpowiedzi, szczegolnie kolega enduro7 ktory zawsze duza wiedza sie dzieli. Dzieki wielkie.

[ Dodano: 2016-06-11, 02:50 ]
Okazalo sie ze to jednak zawieszenie. Po rozpieciu zawieszenia sworznie byly mega luzne jak rowniez jedna koncowka drazka tez latala jak chciala. Po wymianie wahaczy i koncowek problem zniknal calkowicie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga