Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.9 2003]Jakie opony letnie przy 1 montażu?

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
zryt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: zryt » 26 lut 2012, 20:01

no powiem że pierwszy raz spotkałem się z tymi oponkami NOKIAN muszę troszkę poczytać o nich ale wyglądają naprawdę solidnie:) i cena też przyzwoita dzięki napisze jak coś poczytam o nich

KrzysiekZip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 lut 2012, 22:17
Lokalizacja: podlaskie/białystok

Post autor: KrzysiekZip » 26 lut 2012, 22:24

Witam podłaczam się do tego wątku zbliża się wiosna chciałbym zakupic nowe oponki i nie wiem jakie może coś doradzicie? Jeżdżę spokojnie ale nie jak emeryt:) Zastanawiam się nad tymi oponkami:

DUNLOP SP Sport MAXX 205/55 R16 91 Y MFS
Dunlop SP Sport 01 205/55 R16 91 H MO, MFS
Kleber DYNAXER HP3 205/55 R16 91 V

Co myślicie o tych oponkach? a może macie jakieś inne propozycje kwota do wydania to 1300zł. Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 26 lut 2012, 22:48

Moja propozycja to jak wyżej… już proponowałem koledze zryt , No 1 Nokian ZG2. Kleber-a bym nie kupił (przynajmniej z tym bieżnikiem) D SP Sport Maxx jak dla nie odpada, polecam jeszcze D SP Sport 01 świetne opony tylko szybko „idą” po 30-35 tyś będziesz miał 1/3 bieżnika.
Osobiście mam jeszcze dwie z poprzedniego kompletu i złego słowa nie powiem świetna guma, ale małe przebiegi. MFS to nic innego jak rant chroniący felgę, jeżeli masz felgi ALU to się przyda, jeżeli stalowe to tylko bajer.

iro83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 15 mar 2010, 13:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: iro83 » 27 lut 2012, 11:14

Już drugi sezon jeżdżę na ER 300 i jestem zadowolony, mają dobrą relację cena/jakość :)
Z racji tego, że Bridgestone'y podrożały zastanawiam się czy nie kupić (w ramach testu) w tym sezonie opon Falken ZE912...
Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tymi gumami? :>

Awatar użytkownika
zryt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: zryt » 27 lut 2012, 14:53

mam pytanko co do tych opon Nokian tak szukam w necie i widzę dużą rozpiętość cen od 300zł do 600zł rozmiar ten sam czym to może być spowodowane? mają jeszcze takie oznaczenia XL,RF, ZR co one oznaczają i mogą mieć wpływ na cenę?i jaki indeks prędkości byście polecili?

Awatar użytkownika
zryt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: zryt » 27 lut 2012, 15:36

a co myślicie jeszcze o tych
Vredestein Ultrac Cento 205/55 R16 91 Y ZR

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 27 lut 2012, 17:58

zryt pisze:mam pytanko co do tych opon Nokian tak szukam w necie i widzę dużą rozpiętość cen od 300zł do 600zł rozmiar ten sam czym to może być spowodowane? mają jeszcze takie oznaczenia XL,RF, ZR co one oznaczają i mogą mieć wpływ na cenę?i jaki indeks prędkości byście polecili?
zryt, :)
Klasa prędkości taka jak podaej instrukcja twojego auta lub patrz wlew paliwa.

Co do oznaczeĂą to nic innego jak oznaczenie opon wzmocnionych i tak… .

Opony takie są wewnątrz inaczej skonstruowane a na boku będą widoczne oznaczenia (XL, EXL, RFD, RF, REF, REINF) lub napisy Reinforced lub Extra Load świadczy to o tym, że konstrukcja opony została wzmocniona w SPAM do „ normalnej” podstawowej o tym samym rozmiarze i z tą samą rzeźbą bieżnika.

Indeks nośności opony np. (XL) jest wyższy w SPAM do opony „zwykłej”.
Przekładowo opona „normalna” - indeks nośności 95 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 690 kg) oraz w wersji (XL) - indeks nośności 99 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony 775 kg).
Czyli opony wzmacniane posiadają wyższy indeks nośności, co pozwala na montaż ich w autach takich jak dostawcze. Oznaczenia to (RFD, RF, REF, REINF) lub do aut bardziej sportowych o wyższej mocy silnika i większym momencie obrotowym (XL, EXL, EL). Opony o takich oznaczeniach są skonstruowane tak, aby przenosić większe obciążenia i można było w nich stosować wyższe ciśnienia. I to raczej tyle.

Co do Oznaczenie ZR lub VR to nic innego jak zaznaczone przy rozmiarze opony indeksy prędkości. Oznaczenia ZR i VR mówią, że oponę można bezpiecznie użytkować z pełnym dopuszczalnym obciążeniem do określonych prędkości i tak -VR do 210 km/h ZR - do 240 km/h
I przykład-
235/55 ZR17 91W oznacza, że oponę można użytkować z pełnym obciążeniem do prędkości 240 km/h, a prędkość maksymalna to dla niej 270 km/h. <luzik>

Awatar użytkownika
zryt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: zryt » 27 lut 2012, 18:50

a umiesz mi jeszcze powiedzieć co może mieć za znaczenie że taka różnica w cenach?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl