[A6 C5 1.9 2003]Jakie opony letnie przy 1 montażu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 lut 2012, 22:17
- Lokalizacja: podlaskie/białystok
Witam podłaczam się do tego wątku zbliża się wiosna chciałbym zakupic nowe oponki i nie wiem jakie może coś doradzicie? Jeżdżę spokojnie ale nie jak emeryt:) Zastanawiam się nad tymi oponkami:
DUNLOP SP Sport MAXX 205/55 R16 91 Y MFS
Dunlop SP Sport 01 205/55 R16 91 H MO, MFS
Kleber DYNAXER HP3 205/55 R16 91 V
Co myślicie o tych oponkach? a może macie jakieś inne propozycje kwota do wydania to 1300zł. Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.
DUNLOP SP Sport MAXX 205/55 R16 91 Y MFS
Dunlop SP Sport 01 205/55 R16 91 H MO, MFS
Kleber DYNAXER HP3 205/55 R16 91 V
Co myślicie o tych oponkach? a może macie jakieś inne propozycje kwota do wydania to 1300zł. Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Moja propozycja to jak wyżej… już proponowałem koledze zryt , No 1 Nokian ZG2. Kleber-a bym nie kupił (przynajmniej z tym bieżnikiem) D SP Sport Maxx jak dla nie odpada, polecam jeszcze D SP Sport 01 świetne opony tylko szybko „idą” po 30-35 tyś będziesz miał 1/3 bieżnika.
Osobiście mam jeszcze dwie z poprzedniego kompletu i złego słowa nie powiem świetna guma, ale małe przebiegi. MFS to nic innego jak rant chroniący felgę, jeżeli masz felgi ALU to się przyda, jeżeli stalowe to tylko bajer.
Osobiście mam jeszcze dwie z poprzedniego kompletu i złego słowa nie powiem świetna guma, ale małe przebiegi. MFS to nic innego jak rant chroniący felgę, jeżeli masz felgi ALU to się przyda, jeżeli stalowe to tylko bajer.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
zryt,zryt pisze:mam pytanko co do tych opon Nokian tak szukam w necie i widzę dużą rozpiętość cen od 300zł do 600zł rozmiar ten sam czym to może być spowodowane? mają jeszcze takie oznaczenia XL,RF, ZR co one oznaczają i mogą mieć wpływ na cenę?i jaki indeks prędkości byście polecili?
Klasa prędkości taka jak podaej instrukcja twojego auta lub patrz wlew paliwa.
Co do oznaczeĂą to nic innego jak oznaczenie opon wzmocnionych i tak… .
Opony takie są wewnątrz inaczej skonstruowane a na boku będą widoczne oznaczenia (XL, EXL, RFD, RF, REF, REINF) lub napisy Reinforced lub Extra Load świadczy to o tym, że konstrukcja opony została wzmocniona w SPAM do „ normalnej” podstawowej o tym samym rozmiarze i z tą samą rzeźbą bieżnika.
Indeks nośności opony np. (XL) jest wyższy w SPAM do opony „zwykłej”.
Przekładowo opona „normalna” - indeks nośności 95 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 690 kg) oraz w wersji (XL) - indeks nośności 99 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony 775 kg).
Czyli opony wzmacniane posiadają wyższy indeks nośności, co pozwala na montaż ich w autach takich jak dostawcze. Oznaczenia to (RFD, RF, REF, REINF) lub do aut bardziej sportowych o wyższej mocy silnika i większym momencie obrotowym (XL, EXL, EL). Opony o takich oznaczeniach są skonstruowane tak, aby przenosić większe obciążenia i można było w nich stosować wyższe ciśnienia. I to raczej tyle.
Co do Oznaczenie ZR lub VR to nic innego jak zaznaczone przy rozmiarze opony indeksy prędkości. Oznaczenia ZR i VR mówią, że oponę można bezpiecznie użytkować z pełnym dopuszczalnym obciążeniem do określonych prędkości i tak -VR do 210 km/h ZR - do 240 km/h
I przykład-
235/55 ZR17 91W oznacza, że oponę można użytkować z pełnym obciążeniem do prędkości 240 km/h, a prędkość maksymalna to dla niej 270 km/h.