[A6 C4] rozmiar opon
[A6 C4] rozmiar opon
Witam
Zbliża się wiosna a co za tym idzie zbliża się wymiana opon na letnie i mam takie pytanko.
Jeżdżę na alu 16-stkach i oponach o wymiarach 205 x 55 x R16 czy mogę do swojej lalki założyć opony 205 x 60 x R16? Czy nie będą za duże?
Proszę o fachową odpowiedź.
Dziękuję.
Zbliża się wiosna a co za tym idzie zbliża się wymiana opon na letnie i mam takie pytanko.
Jeżdżę na alu 16-stkach i oponach o wymiarach 205 x 55 x R16 czy mogę do swojej lalki założyć opony 205 x 60 x R16? Czy nie będą za duże?
Proszę o fachową odpowiedź.
Dziękuję.
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
kamil138, polecam ten kalkulator do obliczania rozmiarów opon: http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator, ... n,204.html
obecnie Twoje oponki mają profil 205 x 55% = 112,75mm -powiedzmy 11cm
opona 205/60 będzie miała profil 205 x 60% = 123mm -powiedzmy 12cm
W tych letnich masz profil wiekszy o 1cm, czyli średnica koła zwiększy się o 2cm.
Technicznie nie ma problemu ja zamontować, ale musisz sie liczyć z tym, że prędkościomierz będzie "oszukiwał", bo w rzeczywistości będziesz jechał ciut szybciej niż wskazania -te opony będą się wolniej toczyły od poprzednich. Kalkulator podał że będzie odchył -3%, czyli jak pokaże że jedziesz 100km/h to np. na suszarce będzie 103km/h
Jeśli zmieniasz profil to pamiętaj, że musisz zmiany wprowadzić na obu osiach
obecnie Twoje oponki mają profil 205 x 55% = 112,75mm -powiedzmy 11cm
opona 205/60 będzie miała profil 205 x 60% = 123mm -powiedzmy 12cm
W tych letnich masz profil wiekszy o 1cm, czyli średnica koła zwiększy się o 2cm.
Technicznie nie ma problemu ja zamontować, ale musisz sie liczyć z tym, że prędkościomierz będzie "oszukiwał", bo w rzeczywistości będziesz jechał ciut szybciej niż wskazania -te opony będą się wolniej toczyły od poprzednich. Kalkulator podał że będzie odchył -3%, czyli jak pokaże że jedziesz 100km/h to np. na suszarce będzie 103km/h
Jeśli zmieniasz profil to pamiętaj, że musisz zmiany wprowadzić na obu osiach
kumpel ma właśnie oponki o takim profilu do sprzedania a ja szukam czegoś na lato
M0NEER jeden ze znajomych powiedział mi że jeśli wstawię kapcie o większym profilu to prędkościomierz nie będzie jednak oszukiwał bo licznik bierze impuls ze skrzyni biegów, czy on ma rację?
M0NEER jeden ze znajomych powiedział mi że jeśli wstawię kapcie o większym profilu to prędkościomierz nie będzie jednak oszukiwał bo licznik bierze impuls ze skrzyni biegów, czy on ma rację?
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
kamil138, kolego bedzie oszukiwal..rozumowanie jest proste.te same obroty skrzyni a wiekszze kolo i wiekszy obwod.jesli jeden sygnal w skrzyni przypadnie ci na jeden obrot kola to niezaleznie od tego jakie bedziesz mial kolo zalozone to jeden obrot przekladni w skrzyni da ci jeden obrot kola.a ze kolo bedziesz mial wieksze to i predkosc wieksza.
[ Dodano: 2010-03-15, 21:03 ]
im wieksze kolo tym mniej zrywne autko ale tym wieksza predkosc realna na nim osiagniesz...poprostu moment poczatkowy przelozony na kolo jest mniejszy na wiekszym kole bo wieksze ramie przylozenia sily.cos pochrzanilem ale tak mniej wiecej nam tlumaczyli w samochodowce...nie pamietasz moze czegos takiego jak fiat 126p.na 12 byl produkowany a na 13 z bisa byl slabszy ale mial wieksza predkosc max czyli i tak ok 110km/h.pozdrawiam
[ Dodano: 2010-03-15, 21:06 ]
zaloz ten profil co mozesz ku[pic,przeklamanie minimalne czyli w granicy bledu licznika,a bedzie bardziej komfortowo i bardziej wypelni ci kolo w blotnikach
[ Dodano: 2010-03-15, 21:03 ]
im wieksze kolo tym mniej zrywne autko ale tym wieksza predkosc realna na nim osiagniesz...poprostu moment poczatkowy przelozony na kolo jest mniejszy na wiekszym kole bo wieksze ramie przylozenia sily.cos pochrzanilem ale tak mniej wiecej nam tlumaczyli w samochodowce...nie pamietasz moze czegos takiego jak fiat 126p.na 12 byl produkowany a na 13 z bisa byl slabszy ale mial wieksza predkosc max czyli i tak ok 110km/h.pozdrawiam
[ Dodano: 2010-03-15, 21:06 ]
zaloz ten profil co mozesz ku[pic,przeklamanie minimalne czyli w granicy bledu licznika,a bedzie bardziej komfortowo i bardziej wypelni ci kolo w blotnikach
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
kamil138, kolega FAÂŁDZIK moim zdaniem dobrze się wypowiedział. Na Twoim miejscu podjąłbym decyzję na podstawie ceny opon.
Ja mam lekki dylemat pomiędzy 225/50/17 (fabryczny rozmiar do Niuńki), a 225/55/17 (tu już większa różnica średnicy koła) co mi da lepszą ekonomię na trasie, ale ostatecznie będę się sugerował ceną laczków. Z tego co się orientuję 225/50/17 są tańsze.
Ja mam lekki dylemat pomiędzy 225/50/17 (fabryczny rozmiar do Niuńki), a 225/55/17 (tu już większa różnica średnicy koła) co mi da lepszą ekonomię na trasie, ale ostatecznie będę się sugerował ceną laczków. Z tego co się orientuję 225/50/17 są tańsze.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Czy ktoś może poradzić mi na temat rozmiaru.. ? Tzn kupiłem zeszłej wiosny komplet felg z butami 205/65/15. Teraz chciałbym przynajmniej dwie zamienić na nówki do przodu.. Ceny 195/65/15 są niższe, ale ja najchętniej założyłbym jak największe 'balony' Bo akurat jeżdząc co tydzień na uczelnie jak i do pracy mam do przejechania drogi pokroju igołomskiej w NH w Kraku. A tam każdy milimetr się liczy, nawet prześwitu Pozatym jak już mam 15 to i tak to pięknie na niskim profilu wyglądać nie będzie...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Hincó, moja rada jest taka, że skoro chcesz wymienic tylko 2 opony to nie powinno sie zmieniac srednicy kół. Możesz sobie założyc węższe opony na przód, ale rzeczywisty rozmiar profilu (w cm) powininen pozostac ten sam. W przypadku nowego rozmiaru bieżnika to szukaj 195/70/15.
Jeżeli Twoim celem jest większy "balon" to trzeba wszystkie 4 opony wymienic na takie z wiekszym profilem (licząc w cm).
Opony 205/70/15 teoretycznie dadzą Ci +1 cm prześwitu, pytanie czy to rozwiąże Twój problem?...
Jeżeli Twoim celem jest większy "balon" to trzeba wszystkie 4 opony wymienic na takie z wiekszym profilem (licząc w cm).
Opony 205/70/15 teoretycznie dadzą Ci +1 cm prześwitu, pytanie czy to rozwiąże Twój problem?...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga