[A6 C4 2,5 TDI] opony letnie
- userPL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 gru 2008, 11:02
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
[A6 C4 2,5 TDI] opony letnie
Witam
Więc mam pewien problem . Gdy sprowadzilem moją A6 z włoch jeździła na Dunlopie . Przejechalem jeszcze na nich 3 sezony i musiałem je wymienić . Kupiłem komplet BFGoodrich . Nie powiem , bardzo fajnie trzymalo i na mokrym i na suchym a opory toczenia były praktycznie zerowe . Jednak po jednym sezonie jazdy byly kompletnie sciorane . Nie jeździłem agrasywnie , raczej spokojnie . Chciałem kupic te same Dunlopa , lecz nigdzie nie moglem znaleść . Jakie polecacie oponki na troche dłuższy okres czasu ?
Więc mam pewien problem . Gdy sprowadzilem moją A6 z włoch jeździła na Dunlopie . Przejechalem jeszcze na nich 3 sezony i musiałem je wymienić . Kupiłem komplet BFGoodrich . Nie powiem , bardzo fajnie trzymalo i na mokrym i na suchym a opory toczenia były praktycznie zerowe . Jednak po jednym sezonie jazdy byly kompletnie sciorane . Nie jeździłem agrasywnie , raczej spokojnie . Chciałem kupic te same Dunlopa , lecz nigdzie nie moglem znaleść . Jakie polecacie oponki na troche dłuższy okres czasu ?
i Jak po szynach ...........
mogę ci polecić Yokohame A.Drive lub michelin pilot bardzo dobre oponki i na pewno na długo ci starczą co do BF Goodrich zeszli z ceną ale niestety z jakością też i oponki są porostu wadliwe teraz widzę że masz diesla dlatego polecam ci kupić opony asymetryczne bo opony kierunkowe niestety w dieslach bardzo ząbkują !
pozdrawiam
pozdrawiam
FURA JEST NIEZŁA I TURLA FELE
---> WULKANIZATOR <---
---> WULKANIZATOR <---
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
nie tylko amorki są powodem przejedz się do PORZÂĄDNEGO zakładu wulkanizacji i spytaj czy w dieslach częściej ząbkują opony przy quattro nie wypowiem sie na 100 % jak jest ale w większości diesli z przednim napędem tylne opony po sezonie są wyząbkowane wiem to z doświadczeniasyper pisze:a co ma ząbkowanie do silnika :shock:
opony ząbkują się gdy są słabe amorki
FURA JEST NIEZŁA I TURLA FELE
---> WULKANIZATOR <---
---> WULKANIZATOR <---
powiem ci tak ze cena yokohamy jak na jakość tej opony jest naprawdę przystępna np w mniejszym rozmiarze bodajże 14" miedzy yokohamą a kormoranem było 20 zł wiec to nie duże pieniądze jak za oponki tej klasy do tego dochodzi jeszcze 5 lat gwarancji
FURA JEST NIEZŁA I TURLA FELE
---> WULKANIZATOR <---
---> WULKANIZATOR <---
- userPL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 gru 2008, 11:02
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Jutro jade do łodzi po oponki . Wiec ostatnie rady , co kupić a co omijac ?
Szukam oponki o małej scieralności i o ,,Dobrych właściwościach jezdnych'' ładnie to ujmując Czytałem komenty o Michelin Pilot i prawdopodobnie tragicznie trzyma na mokrym . Mój znajomy ma yokohame A.Drive i bardzo poleca . Chyba na to się zdecyduje
Szukam oponki o małej scieralności i o ,,Dobrych właściwościach jezdnych'' ładnie to ujmując Czytałem komenty o Michelin Pilot i prawdopodobnie tragicznie trzyma na mokrym . Mój znajomy ma yokohame A.Drive i bardzo poleca . Chyba na to się zdecyduje
i Jak po szynach ...........
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Ja mam Michelin Pilot Primacy, jeszcze na nich nie jeździłem (kupiłem alu 17 już z tymi oponami) no i powiem szczerze, że się przestraszyłem jak zacząłem szukać info na ich temat odnośnie prowadzenia na mokrym :-?userPL pisze:Czytałem komenty o Michelin Pilot i prawdopodobnie tragicznie trzyma na mokrym .
W poprzednich alu miałem Uniroyal RainSport 1 i tam nie ma mowy, że na mokrym opona płynie przy 80 km/h także nei ma żadnego problemu z ruszaniem na mokrym, oponki Uniroyal są stworzone na deszcz i w teście w Auto ÂŚwiat zajęły chyba 3 miejsce spośród 9 opon i najwięcej pkt zdobyły własnie za zachowanie na mokrym chwalone były za zachowanie suchym, oraz niskie opory toczenia i skuteczność hamowania.
A te Micheliny to trochę mnie już nie pokoją z tym "mokrym" chociaż jeszcze na nich nie jeździłem więc do końca nie wiem czy to prawda.
Może ktoś z Was miał doczynienia z tymi Michelinami i napisze jak to w końcu jest z tymi oponami na mokrym ? :-?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Pracuje w serwisie Miśka i powiem ci ze nie masz sie czego bać opona w testach jest jedną z najlepszych na suche jak i mokre nawierzchnie kolega pisał o uniroyalu są to opony robione pod mokre warunki drogowe dlatego dobrze sie trzymają na deszczu ale na suchym niestety nie wypadają tak genialnie jak np miśki Yokohama jest takim odpowiednikiem tych 2 opon zachowuje sie dobrze zarówno na deszczu jak i na suchymeneron pisze:Ja mam Michelin Pilot Primacy, jeszcze na nich nie jeździłem (kupiłem alu 17 już z tymi oponami) no i powiem szczerze, że się przestraszyłem jak zacząłem szukać info na ich temat odnośnie prowadzenia na mokrym :-?userPL pisze:Czytałem komenty o Michelin Pilot i prawdopodobnie tragicznie trzyma na mokrym .
W poprzednich alu miałem Uniroyal RainSport 1 i tam nie ma mowy, że na mokrym opona płynie przy 80 km/h także nei ma żadnego problemu z ruszaniem na mokrym, oponki Uniroyal są stworzone na deszcz i w teście w Auto ÂŚwiat zajęły chyba 3 miejsce spośród 9 opon i najwięcej pkt zdobyły własnie za zachowanie na mokrym chwalone były za zachowanie suchym, oraz niskie opory toczenia i skuteczność hamowania.
A te Micheliny to trochę mnie już nie pokoją z tym "mokrym" chociaż jeszcze na nich nie jeździłem więc do końca nie wiem czy to prawda.
Może ktoś z Was miał doczynienia z tymi Michelinami i napisze jak to w końcu jest z tymi oponami na mokrym ? :-?
FURA JEST NIEZŁA I TURLA FELE
---> WULKANIZATOR <---
---> WULKANIZATOR <---
- userPL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 gru 2008, 11:02
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
To moze ja przytocze te cytaty ze strony www.opony.com
Opinie użytkowników opon Michelin PILOT PRIMACY
brysko
Jak tylko odebrałem samochód poczytałem troche o tych oponach. Opinie różne, ale przeważająco dobre więc na wstępie byłem zadowolony. Po przejechaniu 20 000km mogę powiedzieć zdecydowanie - totalna tandeta. Na suchej nawierzchni przy jeździe na wprost lub delikatnych łukach opona trzyma całkiem dobrze. Zdecydowanie gorzej jest przy szybszej jeździe i w ostrzejszych zakrętach - ta opona w ogóle nie trzyma się drogi ! Auto niedość, że jest mało stabilne, bo opona miękka, to jeszcze do tego opony ślizgają się przez co traci się całkowicie tor jazdy. Na mokrym jeszcze gorzej. A nawet pełen dramat. Opona w ogóle nie ma przyczepności w zakretach i podczas hamowania. Naprawdę trzeba mocno uważać aby nie spowodować kolizji czy wypadku. ÂŚcieralność też in minus. Po przejechaniu 20000km zostało mi 1,5-2 mm do ograniczników czyli opony są praktycznie łyse. Do tego wyząbkowały się więc nie da się ich dobrze wyważyć. Nigdy wcześniej nie miałem takiego przypadku by po jednym sezonie wyrzucić opony do kosza na śmieci a jeździłem na różnych np. Uniroyal Rallye 550, Continental ContiPremium, Barum Bravura. Jedyny plus, to poziom hałasu i opory toczenia. Opona stosunkowo cicha zarówno na suchym jak i na morkym. Następny zakup, to zdecydowanie nie będzie to Michelin.
Kinek
Witam. Opona na suchej nawierzchni jest ok. Dobrze się prowadzi nawet po koleinach, bardzo dobra przyczepność nawet przy szybkiej i ostrej jeździe, dobrze trzyma w zakrętach, ciężko wyprowadzić ją z równowagi - nie udało mi się (nawet celowo sprawdzając na parkingu) doprowadzić do sytuacji, w której systemy stabilizacji toru jazdy musiały by ingerować. Przy odpowiednim ciśnieniu nawet w mieście na dziurach jest bardzo dobrze. Niestety sytuacja tragicznie się zmienia na mokrej nawierzchni ! OPONA JEST TRAGICZNA NA WODZIE !. Przejechanie po kałuży przy prędkości 80 km/h podnosi poziom adrenaliny ! Na koleinach wypełnionych wodą jest tak jak bym jechał na slikach ! Ten bieżnik wogóle nie odprowadza wody z kolein ! Masakra ! i to nie przy jakichś kosmicznych prędkościach tylko już przy 80 km/h Szok ! Nigdy więcej tej opony. Niestety nie ma ujemnych punktów, bo tak bym ją ocenił na -5. Kumpel który jeździ C5 potwierdził mi to zjawisko. Wymieniam te opony mimo tego, że przejechałem na nich dopiero 7000 km. Wracam do Nokiana "Z" - zajebista opona na mokrej nawierzchni.
Nie wiem oczywiscie na ile to prawda , bo zawsze moze byc coś z zawieszeniem
Opinie użytkowników opon Michelin PILOT PRIMACY
brysko
Jak tylko odebrałem samochód poczytałem troche o tych oponach. Opinie różne, ale przeważająco dobre więc na wstępie byłem zadowolony. Po przejechaniu 20 000km mogę powiedzieć zdecydowanie - totalna tandeta. Na suchej nawierzchni przy jeździe na wprost lub delikatnych łukach opona trzyma całkiem dobrze. Zdecydowanie gorzej jest przy szybszej jeździe i w ostrzejszych zakrętach - ta opona w ogóle nie trzyma się drogi ! Auto niedość, że jest mało stabilne, bo opona miękka, to jeszcze do tego opony ślizgają się przez co traci się całkowicie tor jazdy. Na mokrym jeszcze gorzej. A nawet pełen dramat. Opona w ogóle nie ma przyczepności w zakretach i podczas hamowania. Naprawdę trzeba mocno uważać aby nie spowodować kolizji czy wypadku. ÂŚcieralność też in minus. Po przejechaniu 20000km zostało mi 1,5-2 mm do ograniczników czyli opony są praktycznie łyse. Do tego wyząbkowały się więc nie da się ich dobrze wyważyć. Nigdy wcześniej nie miałem takiego przypadku by po jednym sezonie wyrzucić opony do kosza na śmieci a jeździłem na różnych np. Uniroyal Rallye 550, Continental ContiPremium, Barum Bravura. Jedyny plus, to poziom hałasu i opory toczenia. Opona stosunkowo cicha zarówno na suchym jak i na morkym. Następny zakup, to zdecydowanie nie będzie to Michelin.
Kinek
Witam. Opona na suchej nawierzchni jest ok. Dobrze się prowadzi nawet po koleinach, bardzo dobra przyczepność nawet przy szybkiej i ostrej jeździe, dobrze trzyma w zakrętach, ciężko wyprowadzić ją z równowagi - nie udało mi się (nawet celowo sprawdzając na parkingu) doprowadzić do sytuacji, w której systemy stabilizacji toru jazdy musiały by ingerować. Przy odpowiednim ciśnieniu nawet w mieście na dziurach jest bardzo dobrze. Niestety sytuacja tragicznie się zmienia na mokrej nawierzchni ! OPONA JEST TRAGICZNA NA WODZIE !. Przejechanie po kałuży przy prędkości 80 km/h podnosi poziom adrenaliny ! Na koleinach wypełnionych wodą jest tak jak bym jechał na slikach ! Ten bieżnik wogóle nie odprowadza wody z kolein ! Masakra ! i to nie przy jakichś kosmicznych prędkościach tylko już przy 80 km/h Szok ! Nigdy więcej tej opony. Niestety nie ma ujemnych punktów, bo tak bym ją ocenił na -5. Kumpel który jeździ C5 potwierdził mi to zjawisko. Wymieniam te opony mimo tego, że przejechałem na nich dopiero 7000 km. Wracam do Nokiana "Z" - zajebista opona na mokrej nawierzchni.
Nie wiem oczywiscie na ile to prawda , bo zawsze moze byc coś z zawieszeniem
i Jak po szynach ...........
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga