[A6 C4 quattro] jakie opony do napędu quattro?
[A6 C4 quattro] jakie opony do napędu quattro?
To że wszystkie w takim samym rozmiarze (profil i szerokość) to już wiem, ale mam pytanie - czy na przedniej osi może być inny model, a na tylnej inny?
Czy będzie wielka kicha jak się załozy na jedną oś inną parę a na drugą inną?
konkretnie:
para DUNLOP SP SPORT 2000*E
para DUNLOP SP SPORT 01A
obydwie 225/45r17
Czy będzie wielka kicha jak się załozy na jedną oś inną parę a na drugą inną?
konkretnie:
para DUNLOP SP SPORT 2000*E
para DUNLOP SP SPORT 01A
obydwie 225/45r17
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
dopuszczalna różnica 7%
oponki nie zużywają się tak samo na osiach no chyba że delikatnie jeździsz to masz szanse że tak samo się zużyją
aktualnie
18 -lato
pirelli i Bridgestone
16 -zima
pirelli do niedawna takie same ale złapałem dwa kapcie i założyłem 2 klebergi
co roku kupuje letnie używki z podobnym zużyciem (mierze je po obwodzie)
oponki nie zużywają się tak samo na osiach no chyba że delikatnie jeździsz to masz szanse że tak samo się zużyją
aktualnie
18 -lato
pirelli i Bridgestone
16 -zima
pirelli do niedawna takie same ale złapałem dwa kapcie i założyłem 2 klebergi
co roku kupuje letnie używki z podobnym zużyciem (mierze je po obwodzie)
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
Być może i jestem w błędzie, ale jak mi się wydaje każda opona asymetryczna ma stronę zewnętrzną i wewnętrzną, i na przykład moje audi jest obniżone o 40mm w SPAM do serii i na osi przedniej delikatnie szybciej ściera mi się wewnętrzna strona opony z oby stron, więc przy asymetrycznej ta szybciej ścierana cześć zawsze będzie stroną wewnętrzną, a jak by miał zwykłe lub kierunkowe to przekłada wewnętrzną stronę na zewnętrzną na drugą stronę auta i po kłopocie. 

BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Każdy asymetryk powinien mieć podpisana stronę jako np. outsite i insite wiec pomylić się nie da.
I mała poprawka, bo w quattro to chodzi głównie o to żeby obwód opon się zgadzał a nie tylko wysokość bieżnika... Dlatego nie zaleca się aby opony były innych firm... Dlaczego? Nawet opony tej samej marki, modelu i serii mogą się różnic obwodem do 3 procent (to granica błędu bodajże michelina), a co dopiero miedzy samymi producentami...
...i ulżycie autku jak będzie miało te same parametry związane z przyczepnością na wszystkich 4 kolach :mrgreen: Wystarczy , ze nasze drogi zapewniają sporo niespodzianek :-P
I mała poprawka, bo w quattro to chodzi głównie o to żeby obwód opon się zgadzał a nie tylko wysokość bieżnika... Dlatego nie zaleca się aby opony były innych firm... Dlaczego? Nawet opony tej samej marki, modelu i serii mogą się różnic obwodem do 3 procent (to granica błędu bodajże michelina), a co dopiero miedzy samymi producentami...
...i ulżycie autku jak będzie miało te same parametry związane z przyczepnością na wszystkich 4 kolach :mrgreen: Wystarczy , ze nasze drogi zapewniają sporo niespodzianek :-P
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL


