Panowie,
Pomóżcie, podpowiedzcie rozwiązanie. Problem dotyczy A8 D4 4.2 tdi, ale mam wrażenie, ze to forum bardziej "żyje "
Jakiś czas temu pojawiły mi się trzy błędy: lewa poduszka skrzyni, lewa poduszka silnika i zawor chlodzenia oleju przekladniowego (zwarcie z masą). Oczywiście pierwsza mysl, pechowo padły te elementy. Kupiłem poduszki, zawór i jakież było moje zdziwienie kiedy po wymianie bledy pozostały. Kolega z forum naprowadził mnie na trop -problem elektryczny. Znalazłem we Wrocławiu elektryka, ktory ma jakies pojecie (co nie było łatwe), posprawdzał i znalazł przepalony bezpiecznik. Wymienił i błędy daly sie skasować. Przy odbiorze samochodu wyprowadził mnie z dobrego nastroju stwierdzeniem, ze nie znalazł przyczyny a usunął czasowo skutek. Mialem jeździć i obserwować , no i miesiąc było ok. Kilka dni temy cała historia powróciła, zgodnie z ustaleniami podstawiłem mu samochód na dalsze sprawdzenia. Wpadł na pomysł żeby poprowadzić odzielnie zasilanie na zawór chlodzenia oleju z odzielnym bezpiecznikiem. Wedlug tego pomyslu jesli problemem sa poduszki to spali sie jeden bezpiecznik, jesli zawór to drugi. Teoretycznie ok, w praktyce niestety, dzis znow zolta kontrolka na desce, podlaczam ODISa i wszystkie trzy błędy <prosze> .
Może ktoś ma pomysł, spotkał sie z tym problemem i podpowie gdzie szukać? Nie wiem, wiązka walnieta i jakis przewod robi zwarcie?
Ewentualnie dajcie namiar na kogos w okolicach Wroclawia, kto mi ten problem ogarnie
Pozdrawiam, Mariusz
[A8 D4 4.2 tdi] Prośba o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A8 D4 4.2 tdi] Prośba o pomoc
Trzeba byłoby sprawdzić w schematach elektrycznych (ELSA), czy są one zasilane z tego samego miejsca. Często jest tak, że jeśli podmiana na nowe części nie pomaga, a wiązka jest cała, to winna jest część wspólna, czyli sterownik silnika.
Re: [A8 D4 4.2 tdi] Prośba o pomoc
Czy problemem mógłby być sterownik skrzyni biegów?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A8 D4 4.2 tdi] Prośba o pomoc
Musiałbym sprawdzić w elsie, gdzie zbiegają się wiązki od poduszek i zaworu. Podaj VIN albo podeślij na PW. Wystarczy mi już kod silnika oraz skrzyni, to już sobie poradzę.
Re: [A8 D4 4.2 tdi] Prośba o pomoc
Wysłałem dane samochodu na PW. Z góry dziękuję za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A8 D4 4.2 tdi] Prośba o pomoc
Lewa poduszka silnika (N144), lewa poduszka skrzyni (N263) zbiegają się w drugim sterowniku silnika, a zawór chłodzenia oleju przekładniowego (N509) leci do sterownika skrzyni. Jest jeszcze zawór płynu chłodzącego skrzynię biegów (N488), który leci też do drugiego sterownika silnika i może o ten Ci chodziło (sprawdź w opisie błędu). Sprawdziłbym dokładnie masę na wtyczkach, ale nie czy jest, a oporność pomiędzy masą we wtyczce a masą nadwozia. Dodatkowo podejrzewam, że coś mogło nieco pogryźć wiązkę, np. kuna i to też warto sprawdzić. Dodatkowo należałoby sprawdzić przejście między wtyczkami a sterownikiem. Poniżej masz schemat, który pomoże. Elektryk powinien być w stanie go ogarnąć.
https://www.dropbox.com/s/oa8sbte1llfli ... %20TDI.pdf
https://www.dropbox.com/s/oa8sbte1llfli ... %20TDI.pdf
Re: [A8 D4 4.2 tdi] Prośba o pomoc
Dziękuję
Re: [A8 D4 4.2 tdi] Prośba o pomoc
Dziś odebralem samochód od wspomnianego wcześniej elektryka, wydaje się ze problem został rozwiazany
Zwarcie zostało znalezione w kostce, w okolicach lewego sterownika silnika. Co ciekawe z zewnątrz kostka nie wskazywała na jakąkolwiek usterkę. Kostka i jakieś inne "pierdółki " kupione w ASO, wymienione...błędów brak
Teoretycznie rzecz banalna, ale ile to mnie kosztowało, głównie za roboczogodziny, niech to szlag trafi
Jeszcze raz dziękuję Koledze mat1324
Zwarcie zostało znalezione w kostce, w okolicach lewego sterownika silnika. Co ciekawe z zewnątrz kostka nie wskazywała na jakąkolwiek usterkę. Kostka i jakieś inne "pierdółki " kupione w ASO, wymienione...błędów brak
Teoretycznie rzecz banalna, ale ile to mnie kosztowało, głównie za roboczogodziny, niech to szlag trafi
Jeszcze raz dziękuję Koledze mat1324
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A8 D4 4.2 tdi] Prośba o pomoc
Super, że udało się znaleźć przyczynę. Mówiłem, że wszystko prowadzi do drugiego sterownika silnika.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga