Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 all]hid-poziomowanie lamp

Wszystko co dotyczy ogólnie układów elektrycznych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Forum Audi A6 .

[a6 all]hid-poziomowanie lamp

Post autor: Forum Audi A6 . » 13 lut 2010, 21:44

witam zeby byc w zgodzie przynajmniej teoretycznie z prawem stosujac hid powinny byc spryski lamp i system poziomowania znalazlem cos takiego

http://www.allegro.pl/item917416982_pro ... _sz_n.html

co o tym sadzicie?

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 13 lut 2010, 22:35

Nie chcę się czepiać, ale czy ktoś może mi podać treść artykułu, ustawy, czy też innego prawnego wpisu, w którym jest jednoznacznie napisane, że posiadając oświetlenie xenonowe, musimy posiadać samopoziomowanie?
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
Oxygen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 307
Rejestracja: 03 cze 2009, 15:32
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Oxygen » 13 lut 2010, 22:57

Ustawy ci nie podam ale może to http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15742

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 14 lut 2010, 00:17

Dzięki Oxygen. Nie dotarłem jeszcze do Regulaminu 99 EKG ONZ, ale zgodnie z regulaminem 48, jeśli mamy Lampy z homologacją do xenonów, to:
cytat pisze:6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
cytat pisze:6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...)
cytat pisze:6.2.9. (...) ÂŚwiatła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45. (...)
Regulamin 45 EKG ONZ dotyczy homologacji nowych aut w celu dopuszczenia do sprzedaży.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 lut 2010, 11:20

Kurde, znowu się zaczyna jazda :mrgreen:

Buczek, zobacz ilu juz ludzi próbowało dorobić ideologie do HIDów !

Zaczyna byc wkurzajace, że najpierw ktś kupuje auto jakie mu pod rękę wpadnie, tzn. bez ksenonów, potem dokłada HIDa a potem ma jakieś wyrzuty sumienia czy co i próbuje udowodnić, że te całe homologacje to dotyczą tylko aut nowo sprzedawanych a jak się takim wyjedzie z salonu to mozna wszystko przerobić :shock:

Czyli, np. (przez analogię) mogę sobie przerobić hamulce na takie od wozu konnego, albo zdemontować układ wydechowy itp. itd. :?:

Czyli takie homologacje to po co są ? Aby utrudnić życie producentom ? aby niepotrzebnie ładowali jakąś technikę do aut ?

Jeżdżą potem po drogach tacy kamikaze i patrza komu by tu przywalić :evil:

Pomijając wszystkie techniczno-prawne aspekty dot HIDów, to powiem Wam, że gdybym miał jakąś przygodę z kimś jadącym z naprzeciwka (tfu,tfu,oczywiście) to pierwsze co zawsze zrobie to zobaczę, czy "przeciwnik" nie ma HIDa. Jesli ma (a widać to przecież gołym okiem) to od razu 997 i zgłaszam, że byłem oślepiony <ok>

Może być dużo gorzej. Gdybys potrącił pieszego a on by powiedział, że go oslepiłeś, to co, chcesz mu rentę do końca życia płacic ?

Takie trywialne odebranie dowodu rejestracujnego podczas kontroli drogowej pomijam, bo tylko kasę stracisz i nikomu krzywdy nie zrobisz.

Wiem doskonale, żejakaś część tej chińszczyzny może świecić poprawnie przy rozumnym zastosowaniu :!:

Ale co to ma być do cholery ? Jakaś rosyjska ruletka na drodze, czy co ?

Skąd mam wiedzieć czy "przerabiacz" reflektorów zrobil to z głową, czy tylko wpakował HIDy do np. ryflowanych szyb :?: :?: :?:

Co mam mówić rodzinie wyjeżdżając wieczorem ? ÂŻe nie wiem czy wróce bo na zakręcie może mi jakiś idiota przywalić "spawarą" po oczach :?:

A może inny argument : nie wstyd Wam, posiadaczom Audi (chyba kupowaliście je tak jak ja wiedząc że to dobry sprzęt i to daje jakiś prestiż) stosować takie druciarstwo ?

Jak chcecie przerobić auto na ksenon, to zróbcie to "po Bożemu", bez tzw. klamizery :!: :!:

[ Dodano: 2010-02-14, 11:31 ]
Oczywiście godna wielkiej pochwały wydaje mi się postawa Kol. tomkom1, który zainteresował się tym poziomowaniem. Wydaje się to dosyć nowa rzecz i jeżeli jest porządnie wykonana (a robi takie wrażenie) to może być bardzo ciekawe.
Części samochodowe online - Motostacja pl

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Re: [a6 all]hid-poziomowanie lamp

Post autor: John » 14 lut 2010, 12:09

tomkom1 pisze:witam zeby byc w zgodzie przynajmniej teoretycznie z prawem stosujac hid powinny byc spryski lamp i system poziomowania znalazlem cos takiego

http://www.allegro.pl/item917416982_pro ... _sz_n.html

co o tym sadzicie?
Ciekawe rozwiązanie. Mam nadzieję, że działa naprawdę, a nie wykonuje po uruchomieniu testu poziomowania (czyli dół - góra) i na tym koniec. Jeśli działa naprawdę to najprawdopodobniej wykorzystuje akcelerometr (taki jak w nowych telefonach).

Ponieważ w instrukcji napisane jest by podczas ustawiania świateł samochód stał na maksymalnie poziomym terenie, ciekaw jestem co się dzieje, gdy jedziemy samochodem pod górkę, abo z górki. Układy montowane seryjnie działają wyłącznie na podstawie sygnałów z zawieszenia. Które nie pracuje, gdy jedziemy pod górkę - w tym przypadku jadąc do góry czujnik wykryje przechył nadwozia i obniży nam reflektory.

Ciekawe, nie powiem, cena też normalna, bo za taką kwotę nie skompletujemy wszystkich elementów oryginalnego poziomowania. Musimy poczekać, aż ktoś kupi i się wypowie jak się sprawuje.
zbliżone do światła słonecznego i księżycowego
Ach ta pomysłowość sprzedających :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 lut 2010, 12:41

John pisze:Układy montowane seryjnie działają wyłącznie na podstawie sygnałów z zawieszenia. Które nie pracuje, gdy jedziemy pod górkę
Co do pracy zawieszenia to nie jest tak jak napisałeś (tak sądzę).

Przy jeździe pod górę nastepuje odciążenie przedniego zawieszenia a dociążenie tyłu, przy zjeździe z górki - odwrotnie.

Inna sprawa, ze nie wiem, czy czujniki wykrywają zmiany ugięcia zawieszenia dokonywujące się w trakcie jazdy, czy tylko biora pod uwagę stan jak ijest przy starcie ?

Czytałem gdzieś, ze istnieją 2 wersje, tzn. starsza (statyczna) i nowsza (dynamiczna), różniące się sterownikiem, ale dokładnej wiedzy na ten temat nie mam ;-)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 14 lut 2010, 14:36

RomanS pisze:Pomijając wszystkie techniczno-prawne aspekty dot HIDów, to powiem Wam, że gdybym miał jakąś przygodę z kimś jadącym z naprzeciwka (tfu,tfu,oczywiście) to pierwsze co zawsze zrobie to zobaczę, czy "przeciwnik" nie ma HIDa. Jesli ma (a widać to przecież gołym okiem) to od razu 997 i zgłaszam, że byłem oślepiony
bo kapus jestes....kolego mam glowe i olej w niej niegorszy niz ty w aucie.mam zalozone soczewki,zalozone hidy 4300k na tablicy pomiarowej mam piekne odciecie i zalamanie lini lamp czyli tak jak powinno byc.do tego zalozylem ori zestaw do spryskiwaczy.skoro chce aby taki uklad poziomowania nie powodowal twojego oslepienia to zle?zastanow sie co piszesz.nie do kazdego auta byly montowane fabryczne ksenony a moja wersja zalozenia hid jest chyba bezpieczniejsza niz rezanie lamp szlifowanie lamp i rezanie soczewk na klej w srodku...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 lut 2010, 14:45

tomkom1, przecież napisałem, że należy Ci sie wielka pochwała :!:

Moje obiekcje budzi dorabianie ideologii, do dupowato rozwiazanych technicznie pomysłów. Moja wypowiedź skierowana byla do kol. Buczek, co zresztą zaznaczyłem, więc może niezbyt dobitnie to zaznaczyłem ?

A Ty z tego co widzę robisz dobrą robotę <ok>

Inna rzecz, ze jeśli wpakowałeś HIDy do lamp które nie mają homologacji na ksenon to w razie jakieś kolizji możesz odpowiadać, mimo, że Twoje lampy nie oslepiają.
No ale z tego to już chyba zdajesz sobie sprawę, bo widzę że jesteś w temacie oblatany <ok>

A swoją droga to sądziłem, że do C4 istnieja lampy ksenonowe. Myliłem się :?:

A czy jestem kapuś ? Hmm... a dlaczego mam nadstawiać dupy za to, że ktoś chciał robic sobie partyzantkę i szeryfować po drogach ?

Nie miałeś nigdy przygód polegających na tym, że jakiś nawiedzony ulepszacz walił Ci po oczach światłami ksenon zza np. ryflowanej szyby ???
Może w Twoich okolicach takich nie ma, albo malo nocą jeździsz :-/

Chciałem zaznaczyć, ze nie podważam Twoich umiejętności technicznych, możesz zrobić tak dobrze jak fabryka, możesz zrobić nawet lepiej ale od strony prawnej przeróbka lamp pozostanie NIELEGALEM !

Kazdy kto przerabia lampy twierdzi, ze zrobił to lepiej niż fabryka. A po to jest homologacja abym ja, policant na drodze czy ktokolwiek inny nie musiał z każdym takim przypadkiem dyskutować na forum czy prowadzić spraw sądowych latami !
Nie jesteś w stanie sprawdzić rozkładu strumienia swiatła, natężenia w poszczególnych punktach pomiarowych, itp. itd. Przecież nie dasz lamp na badania homologacyjne do PIMOT-u ?

Stwierdzenia w stylu"kolega jechał z naprzeciwka i mówił mi że nic a nic nie oslepiam" to wybaczcie ale trochę dziecinne jest :-|
Części samochodowe online - Motostacja pl

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 14 lut 2010, 16:56

RomanS pisze:Przy jeździe pod górę nastepuje odciążenie przedniego zawieszenia a dociążenie tyłu, przy zjeździe z górki - odwrotnie.
Ja nie pisałem o wjeździe na wzniesienie, tylko o jazdę cały czas pod górę. W instrukcji urządzenia napisane jest by ustawić położenie wyjściowe na poziomym terenie. Co w takim razie, gdy będziemy musieli pokonać np kilometrowe wzniesienie? ÂŚwiatła będą maksymalnie obniżone?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 lut 2010, 17:44

John, no ja też myslałem, że ta góra jest baaaardzo dłłłłługaaaaaa. :mrgreen:

A powaznie: to chyba nie ma wielkiego znaczenia, czy wjazd jest kilometrowy, czy 200 metrowy ? Działać powinno chyba tak samo :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 14 lut 2010, 19:11

RomanS, masz racje nie ma o co kruszyc kufli...nielegal ok,jak jeszcze kilka innych parodii i przypadkow.zeby zakonczyc ja mysle zeby bylo bezpiecznie i co do niektorych mniej dopierdliwych policjantow to mysle ze to wystarczy,w sumei to oni jak zechca to zabiora ci dowod za nawet najlepiej ustawione lampy,jesli zechca to i za brudne auto ci zdejma papiery do depozytu.co do c4 to wydaje mi sie ze w 100c4 do 94 roku nie bylo ksenonow fabrycznych,z tego co pamietam to pierwsze zenony to mial mercedes ślepy,to tym zrobilo to autko furore.czyli od 95 rokumniej wiecej.pamietasz jakie to bylo przezycie widziec takie lampy? ;-) a co do kapusia to myslalem ze donosisz na wszystkie spawarki na swojej drodze :-) na zgode <piwo>
John, to co piszesz to nie jest chyba takie najglopsze jesli pod gore zjada ci lampy na dol to ty przedweszystkim nie oslepisz jadacych z naprzeciwka prawda?a to ty masz dostosowac predkosc do warunkow czyli jedziesz tyle ile widzisz

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 lut 2010, 21:36

tomkom1 pisze:na zgode
no masz, pewnie :!: :!: <ok> <ok> <ok>
tomkom1 pisze:John, to co piszesz to nie jest chyba takie najglopsze jesli pod gore zjada ci lampy na dol to ty przedweszystkim nie oslepisz jadacych z naprzeciwka prawda?a to ty masz dostosowac predkosc do warunkow czyli jedziesz tyle ile widzisz
Tez sie nad tym aspektem zastanawiałem, napisałem cos ale wykasowałem, bo wydawało mi się, że w tym temacie juz duzo nawydziwiałem :mrgreen:

Ale tak myślę, ze pod górę i tak się zbytnio nie rozpedzamy, bo nie wiemy co jest za wierzchołkiem, po drugie gdyby waliły swiatla wysoko to świecimy w niebo. A takich długich ciągłych podjazdów typu górska serpentyna to u nas za bardzo nie ma.

Podejrzewam, że ten wymóg poziomowania przy regulacji ma jakiś związek z zasadą działania tego urządzenia :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 15 lut 2010, 10:18

RomanS, o co się tak pieklisz, że staram się zorientować w temacie? Zacząłem przeglądać regulaminy, bo to one regulują prawnie co można a co nie. Mam takie wnioski jakie napisałem. Masz inne to pokaż mi konkretnie gdzie wyczytałeś to, bo mam wrażenie że twój długi wywód poparłeś tym co gdzieś kiedyś usłyszałeś, a nie sprawdziłeś. Nie twierdzę, że nigdzie nie jest napisane że xenony nie musza mieć samo poziomowania ani sprysków, ale do tej pory nie znalazłem nigdzie zapisu potwierdzającego to co wszyscy powtarzają. Nie chcę żeby skończyło się to tak jak z homologacją do Unidena. Ktoś kiedyś powiedział że Ubota 520 nie można używać bo policja zabiera. Do tej pory nikomu jednak nie zabrała, po drugie ubota nie można SPRZEDAWAć, a nie UÂŻYWAć. Ale wystarczy że ktoś puścił plotę i ta przyjęła się w społeczeństwie.

Druga sprawa to nie zarzucaj mi, że przekonuję do zakładania HID-ów do lamp ryflowanych, czy nie przeznaczonych do tego rodzaju oświetlenia, chyba wyraźnie napisałem &#8222;jeśli mamy Lampy z homologacją do xenonów&#8221;

Co do moich przemyśleń, to lampy z homologacją są obowiązkowe i to nie podlega dyskusji, spryski nawet jeśli nie są obowiązkowe, to moim zdaniem powinno się je założyć. Samopoziomowanie - fajny bajer ale nie na &#8222;polskie drogi&#8221; bez urazy ale nowe auta (powyżej 2005 roku) na xenonach i zakładam że z samopoziomowaniem oślepiają mnie non stop (Warszawskie i ÂŁódzkie drogi), a jakoś samochody ze zwykłymi halogenowymi lampami (nie mówię o HID-ach) tylko gdy są źle ustawione (czyt.: jak świecą w niebo - ). W związku z powyższym, bez urazy RomanS, nie próbuję przekonać innych do zakładania HID-ów w lampach ryflowanych, ale próbuję się zorientować w temacie.

Co do potrącenia pieszego, to muszę powiedzieć, że chyba jednak prędzej potrąciłbym go jadąc na zwykłych halogenach, niż na xenonach - jednak wolałbym żeby nigdy mi się to nie przytrafiło bez względu na oświetlenie, czego i Wam życzę.

Pozdrawiam

P.S. A co z samochodami które jeżdżą z fabrycznymi xenonami, ale nie mają samopoziomowania bo w momencie gdy były montowane w fabryce to jeszcze nie było takiego bajeru? Czy uważasz że stwarzają zagrożenie na drodze?
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 15 lut 2010, 10:32

Buczek pisze:P.S. A co z samochodami które jeżdżą z fabrycznymi xenonami, ale nie mają samopoziomowania bo w momencie gdy były montowane w fabryce to jeszcze nie było takiego bajeru? Czy uważasz że stwarzają zagrożenie na drodze?
nie bylo takich aut z fabryki od poczatku byly te trzy zeczy tylko i wylacznie w komplecie czyli poziomowanie spryski lub wycieraczki i ksenony.a co do wymogu to poprostu zapewne na podstawie badan okrslili ze graniczna dawka swiatla 2000 lumenow i powyzej mozesz spowodowac dlugie oslepienie ludziego oka i tyle

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga