Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 all]hid-poziomowanie lamp

Wszystko co dotyczy ogólnie układów elektrycznych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 15 lut 2010, 12:16

tomkom1 pisze: nie bylo takich aut z fabryki od poczatku byly te trzy zeczy tylko i wylacznie w komplecie czyli poziomowanie spryski lub wycieraczki i ksenony.a co do wymogu to poprostu zapewne na podstawie badan okrslili ze graniczna dawka swiatla 2000 lumenow i powyzej mozesz spowodowac dlugie oslepienie ludziego oka i tyle
Nie do końca, BMW E34 pod koniec produkcji można było zamówić dodatkowo z xenonami i taka wersja nie posiadała samopoziomowania. Mojego kolegi ze studiów ojciec takim jeżdził. Z tego co wiem to było jeszcze kilka innych modeli samochodów które nie posiadały samopoziomowania przy fabrycznych xenonach.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 15 lut 2010, 12:40

Buczek pisze:RomanS, o co się tak pieklisz, że staram się zorientować w temacie?
Zauważ proszę, ze uzywam również emotikonów, po to aby m.in. pokazywać emocje ;-)

Zacząłeś robic offtopa w temacie kolegi tomkom1, moze dlatego zareagowałem tak spontanicznie :roll:
IMO Twoje pytanie nadaje się na oddzielny wątek i myslę, ze powinieneś taki załozyć.

Nie będę niczego Ci udowadniał, robiłem to kilkakrotnie na różnych forach, (OCP,Passat, byc może na AKPi u nas też- już dokładnie nie pamietam). Mija to się z celem, bo to Ty powinieneś zadbać o to by robic przeróbki zgodne z przepisami, a nie ja mam Ci po kolei wytykać niezgodności.
Co tu duzo gadać, wiekszość ludzi jak chce załozyć HIDy to je zakłada i ma głęboko w d.... cała resztę. Wiekszość z tych co załozyli nie wie nawet, że istnieje coś takiego jak homologacja.

Jeśli chcesz mieć jednoznaczne stanowisko to wystap z zapytaniem do instytucji zajmujących się badaniami homologacyjnymi (PIMot, ITS...) lub do Policji o zajęcie stanowiska. I z tym ewentualnie dyskutuj.

Zauważcie Panowie, że trzeba rozróżnić 2 sprawy:

1. Mozna dołożyc ksenony, przerobić lampy i osiągnąć efekt poprawnego działania (w sensie nieoslepiania innych). To jest do zrobienia i często można osiągnąc efekt lepszy niz fabryczny (nawet Hella doskonała nie jest ;-) )

2. Dalej pozostaje to jednak konstrukcja bez homologacji, a lampy jako część oswietlenia takowej podlegaja. Czyli kwestia legalności "prawnej" pozostaje niezaspokojona.


Tak sobie kiedyś myślałem, że gdyby to było legalne to zestawy HID produkowałaby Hella, chociazby miliony sztuk kupiliby posiadacze np. Passatów B5 po lifcie (z soczewkami) i montowaliby je, bo normalne swiatła są kiepskie.
Czyżby marketing Helli nie istniał ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 15 lut 2010, 14:44

RomanS pisze:
Buczek pisze:RomanS, o co się tak pieklisz, że staram się zorientować w temacie?
Zauważ proszę, ze uzywam również emotikonów, po to aby m.in. pokazywać emocje ;-)

Zacząłeś robic offtopa w temacie kolegi tomkom1, moze dlatego zareagowałem tak spontanicznie :roll:
IMO Twoje pytanie nadaje się na oddzielny wątek i myslę, ze powinieneś taki załozyć.

Nie będę niczego Ci udowadniał, robiłem to kilkakrotnie na różnych forach, (OCP,Passat, byc może na AKPi u nas też- już dokładnie nie pamietam). Mija to się z celem, bo to Ty powinieneś zadbać o to by robic przeróbki zgodne z przepisami, a nie ja mam Ci po kolei wytykać niezgodności.
Co tu duzo gadać, wiekszość ludzi jak chce załozyć HIDy to je zakłada i ma głęboko w d.... cała resztę. Wiekszość z tych co załozyli nie wie nawet, że istnieje coś takiego jak homologacja.

Jeśli chcesz mieć jednoznaczne stanowisko to wystap z zapytaniem do instytucji zajmujących się badaniami homologacyjnymi (PIMot, ITS...) lub do Policji o zajęcie stanowiska. I z tym ewentualnie dyskutuj.

Zauważcie Panowie, że trzeba rozróżnić 2 sprawy:

1. Mozna dołożyc ksenony, przerobić lampy i osiągnąć efekt poprawnego działania (w sensie nieoslepiania innych). To jest do zrobienia i często można osiągnąc efekt lepszy niz fabryczny (nawet Hella doskonała nie jest ;-) )

2. Dalej pozostaje to jednak konstrukcja bez homologacji, a lampy jako część oswietlenia takowej podlegaja. Czyli kwestia legalności "prawnej" pozostaje niezaspokojona.


Tak sobie kiedyś myślałem, że gdyby to było legalne to zestawy HID produkowałaby Hella, chociazby miliony sztuk kupiliby posiadacze np. Passatów B5 po lifcie (z soczewkami) i montowaliby je, bo normalne swiatła są kiepskie.
Czyżby marketing Helli nie istniał ?
SPOKOJ MI TU!zalozylem ten temat aby dowiedziec sie co o tym myslicie,czy ktos moze to ma zamontowane,a jak nie to o co proponujecie podpytac sprzedacaego odnosnei tego towaru.a zachowujecie sie jak w sejmie panowie to nie wiejska.dokonam zakupu i montazu wtedy chyba sam sobie odpowiem jak to sie zachowuje <smuty>

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 15 lut 2010, 15:24

slavi16, to do mnie? :oops:

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 15 lut 2010, 22:23

Przepraszam wszystkich za niepotrzebne zamieszanie :oops:
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 16 lut 2010, 22:31

Koledzy, a jest jeszcze jedna sprawa czysto techniczna :-/
Jeżeli jadąc pod górkę światła nam się obniżą to analogicznie z górki powinny się podnieść , tak? Oczywiście mówię o zamontowanym zestawie j.w.

Bo wygląda na to, że działa to na zasadzie mierzenia pozycji auta względem poziomu, a nie pozycji samochodu względem gruntu.

Trochę zamotałem , ale chyba wiadomo o co chodzi :-P

Może mnie ktoś poprawić, jeżeli się mylę :?:
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 16 lut 2010, 22:42

trzeba chyba zadzwonić i się dopytać może wiedzą co sprzedają :-P

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 17 lut 2010, 03:22

robsonb73 pisze:Koledzy, a jest jeszcze jedna sprawa czysto techniczna :-/
Jeżeli jadąc pod górkę światła nam się obniżą to analogicznie z górki powinny się podnieść , tak? Oczywiście mówię o zamontowanym zestawie j.w.

Bo wygląda na to, że działa to na zasadzie mierzenia pozycji auta względem poziomu, a nie pozycji samochodu względem gruntu.

Trochę zamotałem , ale chyba wiadomo o co chodzi :-P

Może mnie ktoś poprawić, jeżeli się mylę :?:
Koledzy wyżej ustalili, że nie ma w Polsce tyle i tak długich zjazdów i podjazdów, by się tym przejmować. Ale jeśli działa to w sposób opisany wyżej to górale powinni się obrazić, bo to raczej nie dla nich :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 17 lut 2010, 14:16

W mojej skromnej opinii nie jazda pod/z górki nie ma nic wspólnego. Bo jakby nie patrzyć nadal jesteśmy równolegle do nawierzchni. Więc skoro, byśmy zjeżdżali z górki, a światła by się podniosły, to wtedy byśmy walili wszystkim z naprzeciwka prosto w oczy. Tyle ode mnie : )

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 17 lut 2010, 21:35

to jest jakaś poziomica elektroniczna i się pytałem czy to przypadkiem nie będzie tak jak pisze -=Rafal=-, to zapewniał że napewno niee ale jaka jest zasada działania to nie potrafił powiedzieć

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 17 lut 2010, 22:27

Z tego co mi wiadomo, to czujniki są na przednim i tylnym zawieszeniu, więc to czy jedzie się z góry czy pod górę nie powinno powodować zmiany położenia świateł, natomiast najechanie na nierówność przednimi lub tylnymi kołami (nie wiem czy czujniki wysokości są na wszystkich kołach czy tylko po jednym na przód i tył) czy też dociążenie przodu lub tyłu samochodu powinno spowodować korektę wysokości świateł. Samopoziomowanie ustawiane jest względem różnicy w wysokości zawieszenia z przodu i z tyłu.

OK, teraz załapałem że chodzi nie o oryginał, tylko o to urządzenie z allegro. Moim zdaniem jeśli nie działa na tej samej zasadzie co oryginał, czyli różnicy w zawieszeniu, to może się okazać że jadąc z góry bądź pod górę będzie niepotrzebnie zmieniał wysokość świateł.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 18 lut 2010, 11:43

No dokładnie. A nawet jak działa na wybojach, to nim ten system zareaguje, to już dawno przejedziemy przez ten wybój i zdążymy błysnąć komuś po oczach. :)

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 18 lut 2010, 20:58

Moim zdaniem jeśli nie działa na tej samej zasadzie co oryginał, czyli różnicy w zawieszeniu, to może się okazać że jadąc z góry bądź pod górę będzie niepotrzebnie zmieniał wysokość świateł.
Właśnie w tym cały szkopuł. <ok>
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 19 lut 2010, 07:30

-=Rafal=- pisze:No dokładnie. A nawet jak działa na wybojach, to nim ten system zareaguje, to już dawno przejedziemy przez ten wybój i zdążymy błysnąć komuś po oczach. :)
A myślisz, że seryjne samo poziomowanie jest tak szybkie, że niweluje wstrząsy i podskoki na krótkich nierównościach? Mylisz się i to bardzo, do roku ok 2001 w reflektorach były zwykłe silniki, które szybkością działania nie powalały. Zresztą teraz mimo siników krokowych wcale nie jest lepiej. Priorytet pracy tego systemu to obniżanie świateł, gdy mamy załadowany bagażnik, bez udziału kierowcy, a nie zapobieganie oślepianiu na krótkich nierównościach.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 19 lut 2010, 17:30

Wiem wiem. Ale patrz na to, że każdy mądry kierowca co ma trochę oleju w głowie jak ma załadowany tył na maksa, to przekręci światła o jedną pozycję niżej. Oczywiście nikogo nie obrażając. Taki wymóg zwalnia z myślenia, po raz kolejny, naraża na koszty i to wszystko : )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga