Nie do końca, BMW E34 pod koniec produkcji można było zamówić dodatkowo z xenonami i taka wersja nie posiadała samopoziomowania. Mojego kolegi ze studiów ojciec takim jeżdził. Z tego co wiem to było jeszcze kilka innych modeli samochodów które nie posiadały samopoziomowania przy fabrycznych xenonach.tomkom1 pisze: nie bylo takich aut z fabryki od poczatku byly te trzy zeczy tylko i wylacznie w komplecie czyli poziomowanie spryski lub wycieraczki i ksenony.a co do wymogu to poprostu zapewne na podstawie badan okrslili ze graniczna dawka swiatla 2000 lumenow i powyzej mozesz spowodowac dlugie oslepienie ludziego oka i tyle
[a6 all]hid-poziomowanie lamp
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Zauważ proszę, ze uzywam również emotikonów, po to aby m.in. pokazywać emocjeBuczek pisze:RomanS, o co się tak pieklisz, że staram się zorientować w temacie?
Zacząłeś robic offtopa w temacie kolegi tomkom1, moze dlatego zareagowałem tak spontanicznie :roll:
IMO Twoje pytanie nadaje się na oddzielny wątek i myslę, ze powinieneś taki załozyć.
Nie będę niczego Ci udowadniał, robiłem to kilkakrotnie na różnych forach, (OCP,Passat, byc może na AKPi u nas też- już dokładnie nie pamietam). Mija to się z celem, bo to Ty powinieneś zadbać o to by robic przeróbki zgodne z przepisami, a nie ja mam Ci po kolei wytykać niezgodności.
Co tu duzo gadać, wiekszość ludzi jak chce załozyć HIDy to je zakłada i ma głęboko w d.... cała resztę. Wiekszość z tych co załozyli nie wie nawet, że istnieje coś takiego jak homologacja.
Jeśli chcesz mieć jednoznaczne stanowisko to wystap z zapytaniem do instytucji zajmujących się badaniami homologacyjnymi (PIMot, ITS...) lub do Policji o zajęcie stanowiska. I z tym ewentualnie dyskutuj.
Zauważcie Panowie, że trzeba rozróżnić 2 sprawy:
1. Mozna dołożyc ksenony, przerobić lampy i osiągnąć efekt poprawnego działania (w sensie nieoslepiania innych). To jest do zrobienia i często można osiągnąc efekt lepszy niz fabryczny (nawet Hella doskonała nie jest )
2. Dalej pozostaje to jednak konstrukcja bez homologacji, a lampy jako część oswietlenia takowej podlegaja. Czyli kwestia legalności "prawnej" pozostaje niezaspokojona.
Tak sobie kiedyś myślałem, że gdyby to było legalne to zestawy HID produkowałaby Hella, chociazby miliony sztuk kupiliby posiadacze np. Passatów B5 po lifcie (z soczewkami) i montowaliby je, bo normalne swiatła są kiepskie.
Czyżby marketing Helli nie istniał ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
SPOKOJ MI TU!zalozylem ten temat aby dowiedziec sie co o tym myslicie,czy ktos moze to ma zamontowane,a jak nie to o co proponujecie podpytac sprzedacaego odnosnei tego towaru.a zachowujecie sie jak w sejmie panowie to nie wiejska.dokonam zakupu i montazu wtedy chyba sam sobie odpowiem jak to sie zachowuje <smuty>RomanS pisze:Zauważ proszę, ze uzywam również emotikonów, po to aby m.in. pokazywać emocjeBuczek pisze:RomanS, o co się tak pieklisz, że staram się zorientować w temacie?
Zacząłeś robic offtopa w temacie kolegi tomkom1, moze dlatego zareagowałem tak spontanicznie :roll:
IMO Twoje pytanie nadaje się na oddzielny wątek i myslę, ze powinieneś taki załozyć.
Nie będę niczego Ci udowadniał, robiłem to kilkakrotnie na różnych forach, (OCP,Passat, byc może na AKPi u nas też- już dokładnie nie pamietam). Mija to się z celem, bo to Ty powinieneś zadbać o to by robic przeróbki zgodne z przepisami, a nie ja mam Ci po kolei wytykać niezgodności.
Co tu duzo gadać, wiekszość ludzi jak chce załozyć HIDy to je zakłada i ma głęboko w d.... cała resztę. Wiekszość z tych co załozyli nie wie nawet, że istnieje coś takiego jak homologacja.
Jeśli chcesz mieć jednoznaczne stanowisko to wystap z zapytaniem do instytucji zajmujących się badaniami homologacyjnymi (PIMot, ITS...) lub do Policji o zajęcie stanowiska. I z tym ewentualnie dyskutuj.
Zauważcie Panowie, że trzeba rozróżnić 2 sprawy:
1. Mozna dołożyc ksenony, przerobić lampy i osiągnąć efekt poprawnego działania (w sensie nieoslepiania innych). To jest do zrobienia i często można osiągnąc efekt lepszy niz fabryczny (nawet Hella doskonała nie jest )
2. Dalej pozostaje to jednak konstrukcja bez homologacji, a lampy jako część oswietlenia takowej podlegaja. Czyli kwestia legalności "prawnej" pozostaje niezaspokojona.
Tak sobie kiedyś myślałem, że gdyby to było legalne to zestawy HID produkowałaby Hella, chociazby miliony sztuk kupiliby posiadacze np. Passatów B5 po lifcie (z soczewkami) i montowaliby je, bo normalne swiatła są kiepskie.
Czyżby marketing Helli nie istniał ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Koledzy, a jest jeszcze jedna sprawa czysto techniczna
Jeżeli jadąc pod górkę światła nam się obniżą to analogicznie z górki powinny się podnieść , tak? Oczywiście mówię o zamontowanym zestawie j.w.
Bo wygląda na to, że działa to na zasadzie mierzenia pozycji auta względem poziomu, a nie pozycji samochodu względem gruntu.
Trochę zamotałem , ale chyba wiadomo o co chodzi :-P
Może mnie ktoś poprawić, jeżeli się mylę :?:
Jeżeli jadąc pod górkę światła nam się obniżą to analogicznie z górki powinny się podnieść , tak? Oczywiście mówię o zamontowanym zestawie j.w.
Bo wygląda na to, że działa to na zasadzie mierzenia pozycji auta względem poziomu, a nie pozycji samochodu względem gruntu.
Trochę zamotałem , ale chyba wiadomo o co chodzi :-P
Może mnie ktoś poprawić, jeżeli się mylę :?:
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
Koledzy wyżej ustalili, że nie ma w Polsce tyle i tak długich zjazdów i podjazdów, by się tym przejmować. Ale jeśli działa to w sposób opisany wyżej to górale powinni się obrazić, bo to raczej nie dla nichrobsonb73 pisze:Koledzy, a jest jeszcze jedna sprawa czysto techniczna
Jeżeli jadąc pod górkę światła nam się obniżą to analogicznie z górki powinny się podnieść , tak? Oczywiście mówię o zamontowanym zestawie j.w.
Bo wygląda na to, że działa to na zasadzie mierzenia pozycji auta względem poziomu, a nie pozycji samochodu względem gruntu.
Trochę zamotałem , ale chyba wiadomo o co chodzi :-P
Może mnie ktoś poprawić, jeżeli się mylę :?:
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
Z tego co mi wiadomo, to czujniki są na przednim i tylnym zawieszeniu, więc to czy jedzie się z góry czy pod górę nie powinno powodować zmiany położenia świateł, natomiast najechanie na nierówność przednimi lub tylnymi kołami (nie wiem czy czujniki wysokości są na wszystkich kołach czy tylko po jednym na przód i tył) czy też dociążenie przodu lub tyłu samochodu powinno spowodować korektę wysokości świateł. Samopoziomowanie ustawiane jest względem różnicy w wysokości zawieszenia z przodu i z tyłu.
OK, teraz załapałem że chodzi nie o oryginał, tylko o to urządzenie z allegro. Moim zdaniem jeśli nie działa na tej samej zasadzie co oryginał, czyli różnicy w zawieszeniu, to może się okazać że jadąc z góry bądź pod górę będzie niepotrzebnie zmieniał wysokość świateł.
OK, teraz załapałem że chodzi nie o oryginał, tylko o to urządzenie z allegro. Moim zdaniem jeśli nie działa na tej samej zasadzie co oryginał, czyli różnicy w zawieszeniu, to może się okazać że jadąc z góry bądź pod górę będzie niepotrzebnie zmieniał wysokość świateł.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Właśnie w tym cały szkopuł.Moim zdaniem jeśli nie działa na tej samej zasadzie co oryginał, czyli różnicy w zawieszeniu, to może się okazać że jadąc z góry bądź pod górę będzie niepotrzebnie zmieniał wysokość świateł.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
A myślisz, że seryjne samo poziomowanie jest tak szybkie, że niweluje wstrząsy i podskoki na krótkich nierównościach? Mylisz się i to bardzo, do roku ok 2001 w reflektorach były zwykłe silniki, które szybkością działania nie powalały. Zresztą teraz mimo siników krokowych wcale nie jest lepiej. Priorytet pracy tego systemu to obniżanie świateł, gdy mamy załadowany bagażnik, bez udziału kierowcy, a nie zapobieganie oślepianiu na krótkich nierównościach.-=Rafal=- pisze:No dokładnie. A nawet jak działa na wybojach, to nim ten system zareaguje, to już dawno przejedziemy przez ten wybój i zdążymy błysnąć komuś po oczach.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga