Ale zawsze może w nią (powiedzmy akurat dzisiajTomekC8 pisze:Przy używanych autach w firmie, również mam ochronę zniżek. Ubezpieczenie szyby i opon też dokupiłem, ale o kamerce nie pomyślałemKamerka nie jest pęknięta, tylko jest nieszczelna.
Audi A6 40TDI 204KM
-
TomekC8
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Dzisiaj byłem w serwisie. Kamera została wymieniona, systemy skalibrowane, wszystko działa tak jak powinno. Jako samochód zastępczy dostałem A6 2.0TDI 190KM, sedan, szyby dźwiękoszczelne, przebieg 45tys. Auto było z 2016 roku. Ponieważ nigdy nie jeździłem wcześniej poprzednią generacją A6, byłem bardzo ciekawy porównania do C8. I tutaj muszę Was zszokować: jest ogromna różnica na korzyść nowego modelu. Po pierwsze kabina C7 jest dużo słabiej wyciszona i nie chodzi tylko o szumy powietrza, ale również silnik, który jest zdecydowanie głośniej słyszalny w kabinie. Po drugie ewidentnie w modelu C8 widać po spalaniu i słychać po dźwięku, że jest to nowa konstrukcja silnika. Poniżej są zdjęcia z pomiaru spalania C7 i C8. Pomiaru dokonałem na tym samym dystansie, na tej samej drodze, w takich samych warunkach pogodowych, z taką samą średnią prędkością i czasem przejazdu. Różnica w spalaniu to 1,4 litra na korzyść C8. Po trzecie w C7 jadąc po nierównościach słychać w środku skrzypienia. U mnie skrzypiało tylko aluminium, a tutaj jest tego więcej. Chyba przestanę narzekać na C8, bo pomimo swoich wad, jest moim zdaniem najlepszym i najlepiej wyciszonym samochodem w swojej klasie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spalaniem na podstawie wskazań MMI nie sugerowałbym się zbytnio, bo może być to 10 % +/- w gorę lub w dół, więc rzeczywiste spalanie może być rożne. Jeżeli chodzi o wyciszenie, jakość wykonania czy tez zaawansowanie technologiczne to nie dziwi mnie przepaść na korzyść C8. Porównując C7 do F10/11 stwierdziłem zauważalne różnice na korzyść BMW, więc cieszy to, że Audi w następnej generacji się poprawiło.
-
TomekC8
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Odpuszczę sobie dodatkowe zabezpieczenie kamerki. Liczę, że sytuacja więcej się nie powtórzy.wallace pisze:Ale zawsze może w nią (powiedzmy akurat dzisiajTomekC8 pisze:Przy używanych autach w firmie, również mam ochronę zniżek. Ubezpieczenie szyby i opon też dokupiłem, ale o kamerce nie pomyślałemKamerka nie jest pęknięta, tylko jest nieszczelna.
) uderzyć większy kamień i wtedy już będzie uszkodzona mechanicznie. Jak wymienisz na nową to może znajdziesz jakąś folię ochronna na kamerkę?
Zbichu - jeśli chodzi o spalanie, to w moim aucie komputer nie oszukuje, bo różnica wynosi zaledwie 0,1-0,2 litra. Sprawdzałem, to wielokrotnie tankując pod korek i przeliczając osobiście. Niestety nie wiem jak było w przypadku C7, którym jechałem.
[ Dodano: 2019-03-02, 21:56 ]
Dobrze, że nie dostałem A6 z silnikiem V6, bo dzięki temu mogłem porównać lepiej obydwa modele. Dla mnie 204KM i 400Nm są w zupełności wystarczające do bezpiecznego i komfortowego przemieszczania się.shaqal pisze:Szkoda, że nie dostałeś A6 z normalnym silnikiem V6, wtedy byś wiedział czy 2.0tdi to był dobry wybór :D
-
pelonek1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 392
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Ja kupując pierwszą moją i obecną A6 słyszałem od znajomego "zobaczysz jak pojeździsz V6 to już nigdy nie kupisz R4", no i to jest prawdashaqal pisze:R4 pracuje jak popsuty silnikdrifter pisze:Masz rację, dobrze, że nie dostałeś V6. W końcu masz nowe auto, które powinno cieszyć przez chociaż 2 lata. Ja natomiast nie znam nikogo, kto by pojeździł V6 albo R6 i chciał wrócić do R4. A tak czego oczy nie widzą...
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
u kogo tak masz ? ja w pzu mam tylko jedną..vikus pisze:To co Wy za ubezpieczenia beznadziejnie macie? Ja mam pełny pakiet i dwie pierwsze szkody z AC mam bez utraty zniżek.
skrzypienie w c7.., nie słyszłąłem w 3 którymi jeździłem..
no ale wyciszenie lepsze ..no to fajnie..może kiedyś sie kupi c8.. , dla mnie to istotna rzecz..
-
TomekC8
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Przejechałem już 13tys/km. Nic niepokojącego się nie dzieje. Auto zachwyca poziomem wyciszenia. Ostatnio jechałem z kolegą, który siedząc w kabinie myślał, że to benzyna. Dzisiaj zmieniając opony na letnie, zauważyłem w środku opony piankę wygłuszającą. Ma ona grubość kilku centymetrów. Teraz po zmianie jest jeszcze ciszej, szok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wstyd przyznaćTomekC8 pisze:Przejechałem już 13tys/km. Nic niepokojącego się nie dzieje. Auto zachwyca poziomem wyciszenia. Ostatnio jechałem z kolegą, który siedząc w kabinie myślał, że to benzyna. Dzisiaj zmieniając opony na letnie, zauważyłem w środku opony piankę wygłuszającą. Ma ona grubość kilku centymetrów. Teraz po zmianie jest jeszcze ciszej, szok.









