Wymiana żarówki LED klamki zewnętrznej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Wymiana żarówki LED klamki zewnętrznej
Witam
Tak jak w temacie.Nie podświetla mi klamki od strony pasażera. Czy wymiana wymaga demontazu tapicerki czy można to jakoś od zewnątrz wyciągnąć?
Tak jak w temacie.Nie podświetla mi klamki od strony pasażera. Czy wymiana wymaga demontazu tapicerki czy można to jakoś od zewnątrz wyciągnąć?
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2020, 20:43 przez Riker74, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Średnio roboczogodzina w ASO kosztuje ok. 300 zł i tyle im zejdzie. Zobaczyć, pomyśleć, zdjąć boczek, wyciągnąć diodę, poszukać nową na magzynie, założyć nową, zamontować boczek, to musi trochę potrwać
. Czasami jest tak, że potrafią zrobić to w 20 minut, ale przeważnie schodzi im dłużej. Akurat tutaj wiesz co jest dokładnie uszkodzone, a jak nie wiesz, to jeszcze kasują za diagnozę i poszukiwanie usterek (oczywiście 300 zł/h). Dałem auto do ASO Audi w Poznaniu na znalezienie przyczyny skrzypienia boczku pasażera, gdy ten opierał o niego nogę - koszt 350 zł. Oczywiście naprawili, ale nie chceli powiedzieć co zrobili
.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Znam to.Poprzedni model w ASO serwisowałem i zawsze było to samo...nawet z pozoru błahe usterki musieli "diagnozować" i trwało to długo i było ciężkie dla kieszeni...mat1324 pisze:Średnio roboczogodzina w ASO kosztuje ok. 300 zł i tyle im zejdzie. Zobaczyć, pomyśleć, zdjąć boczek, wyciągnąć diodę, poszukać nową na magzynie, założyć nową, zamontować boczek, to musi trochę potrwać. Czasami jest tak, że potrafią zrobić to w 20 minut, ale przeważnie schodzi im dłużej. Akurat tutaj wiesz co jest dokładnie uszkodzone, a jak nie wiesz, to jeszcze kasują za diagnozę i poszukiwanie usterek (oczywiście 300 zł/h). Dałem auto do ASO Audi w Poznaniu na znalezienie przyczyny skrzypienia boczku pasażera, gdy ten opierał o niego nogę - koszt 350 zł. Oczywiście naprawili, ale nie chceli powiedzieć co zrobili
.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Często było na fakturze: wymiana części X - 120 zł, część X - 100 zł, poszukiwanie usterki/diagnoza - 700 zł. Wymieniali część wartą 100 zł przez niecałe pół godziny, ale prawie 2,5 godziny zastanawiali się co jest popsute
. Zamiast zapłacić 220 zł, czyli nieznacznie drożej niż u zwykłego mechanika, płaciło się 920 zł
. Gdyby w ASO roboczogodzina kosztowałaby połowę, to mieliby o wiele większy ruch.


- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY
jestem właśnie po wymianie leda...zrobiłem to u siebie na podjeździe..w nocy przy pizgającym wietrze z czołówką...
...wymiana leda bez demontażu boczków...
potrzebny torx 20 i coś do podważenia... ja to zrobiłem probówką
świetny filmik pokazujący jak zdjąc klamki, bo to właśnie w klamce siedzi led
lampke zamawiałem www.czesciaso.pl koszt z pobraniem 89zł
dla nie znających angielskiego (ja nie znam i musiałem dumać)
po odkręceniu torxa (kręcimy do wyraźnego oporu i nie wyciągamy go), wciskamy śrubke, jeśli ten pie***olnik nie bedzie chciał wyjść ciągnąc go paluchami, no to lecitko trzeba czymś podważyć
teraz ściągamy klameczkę i pokażą się dwie wtyczki, należy je rozpiąć...uważać by nie wpadły w drzwi.
kostki w klamce siedzą na zatrzaskach...namierzyć ten mniejszy i od tej strony wyczepic..wyczepiać jedną stronę jakby przez obrót wtyczki
wydłubać leda i zapakować nowego..uwaga... nowy led musi sam wskoczyć w swe miejsce...nic na siłe...mi to zajęło z 5min zanim ułozyłem go
teraz klameczka...na filmiku pokazane jest jak gosciu wsadza palca w dziure i grzebie tam..jest to istotne...trzeba dociągnąć pie***olnik który tam siedzi
i tyle... może opisane chaotycznie ale sa to niezbędne wskazówki do nierozpindolenia czegoś
...wymiana leda bez demontażu boczków...
potrzebny torx 20 i coś do podważenia... ja to zrobiłem probówką
świetny filmik pokazujący jak zdjąc klamki, bo to właśnie w klamce siedzi led
lampke zamawiałem www.czesciaso.pl koszt z pobraniem 89zł
dla nie znających angielskiego (ja nie znam i musiałem dumać)
po odkręceniu torxa (kręcimy do wyraźnego oporu i nie wyciągamy go), wciskamy śrubke, jeśli ten pie***olnik nie bedzie chciał wyjść ciągnąc go paluchami, no to lecitko trzeba czymś podważyć
teraz ściągamy klameczkę i pokażą się dwie wtyczki, należy je rozpiąć...uważać by nie wpadły w drzwi.
kostki w klamce siedzą na zatrzaskach...namierzyć ten mniejszy i od tej strony wyczepic..wyczepiać jedną stronę jakby przez obrót wtyczki
wydłubać leda i zapakować nowego..uwaga... nowy led musi sam wskoczyć w swe miejsce...nic na siłe...mi to zajęło z 5min zanim ułozyłem go
teraz klameczka...na filmiku pokazane jest jak gosciu wsadza palca w dziure i grzebie tam..jest to istotne...trzeba dociągnąć pie***olnik który tam siedzi
i tyle... może opisane chaotycznie ale sa to niezbędne wskazówki do nierozpindolenia czegoś
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Panowie,
dzięki za ten temat, był dla mnie bardzo pomocny przy wymianie LED w klamce pasażera.
Po wymianie zrobiłem sekcję starej żarówki na zasilaczu laboratoryjnym i wyszło, że moja żarówka była OK.
Wada tkwiła na płytce - jeden z rezystorów z zimnym lutem, według mnie problem jest stricte w rozszerzalności cieplnej PCB i rezystora.
Płytka składa się z prostego dzielnika napięcia i kondensatora za kilka groszy zapewniającego efekt WOW przygaszenia żarówki. Led na płytce w standardzie SMD 3,2x2,8x1,9 [mm], 3,2V.
Sumarycznie, kupiłem nową żarówkę, starą naprawiłem "na zaś". Jeśli ktoś chce przyoszczędzić, może sprawdzić czy nie ma podobnego problemu.
dzięki za ten temat, był dla mnie bardzo pomocny przy wymianie LED w klamce pasażera.
Po wymianie zrobiłem sekcję starej żarówki na zasilaczu laboratoryjnym i wyszło, że moja żarówka była OK.
Wada tkwiła na płytce - jeden z rezystorów z zimnym lutem, według mnie problem jest stricte w rozszerzalności cieplnej PCB i rezystora.
Płytka składa się z prostego dzielnika napięcia i kondensatora za kilka groszy zapewniającego efekt WOW przygaszenia żarówki. Led na płytce w standardzie SMD 3,2x2,8x1,9 [mm], 3,2V.
Sumarycznie, kupiłem nową żarówkę, starą naprawiłem "na zaś". Jeśli ktoś chce przyoszczędzić, może sprawdzić czy nie ma podobnego problemu.