Wszystkie błędy na raz - ABS ESP TPMS i inne
Wszystkie błędy na raz - ABS ESP TPMS i inne
Witam,
wczoraj jadąc w deszczu po dziurawej drodze raptownie zapaliły mi się niemal wszystkie komunikaty/awarie informujące o niedziałających systemach wspomagania kierowcy. ESP ABS TPMS, asystent ruszania, system parkowania, start-stop, czujniki parkowania. Samochód normalnie odpala i jeździ lecz te systemy nie działają. Sprawdzałem akumulator i ładowanie, wszystko w porządku. W najbliższym czasie jadę gdzieś na diagnostykę. Sprawdziłem czy nie oderwał się jakiś kabel przy kołach od czujników, wszystko jest ok.
Może ktoś z Was miał podobny problem i wie czym to może grozić?
wczoraj jadąc w deszczu po dziurawej drodze raptownie zapaliły mi się niemal wszystkie komunikaty/awarie informujące o niedziałających systemach wspomagania kierowcy. ESP ABS TPMS, asystent ruszania, system parkowania, start-stop, czujniki parkowania. Samochód normalnie odpala i jeździ lecz te systemy nie działają. Sprawdzałem akumulator i ładowanie, wszystko w porządku. W najbliższym czasie jadę gdzieś na diagnostykę. Sprawdziłem czy nie oderwał się jakiś kabel przy kołach od czujników, wszystko jest ok.
Może ktoś z Was miał podobny problem i wie czym to może grozić?
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 450
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
U mnie jest to samo tyle że wiem, że vcds pokazuje usterkę elektryczną czujnika obrotowego koła a reszta błędów tpms, abs itp. pokazuje niezrozumiały sygnał pewnie od tego czujnika. Teraz w te mokre dni się pogorszyło co raz częściej wyskakuje. No i zgaszę auto, odpalę ponownie w 90% przypadków znikają błędy.
Czy vcds pokazuje którego koła? Jak i mi pokaże to samo to chyba kupię jeden czujnik i go sobie pokolei popodmieniam.qujot pisze:vcds pokazuje usterkę elektryczną czujnika obrotowego koła
Poprzednim audi a3 sb jeździłem tyle lat i nie było takich cyrków. A tu już wymieniona antena w aso oraz blokada wlewu paliwa i przepalona mata grzejna lusterka - te na szczęście udało mi się wymienić samemu. I kolejna elektronika.
Dziś byłem na komputerze w Bosch serwis. Wykazało prawie 20 ogólnych błędów. Wykasowali wszystkie, nie wiedzą co może być. Trzeba pozostawić auto i będą jakoś diagnozować każdy sterownik/błąd jakimś programem po kolei dokładnie nie wiem jak będą to robić - czy tak to się robi?
Następnie odpaliłem auto wyjechałem i ... wszystko działa jak należy nawet czujniki parkowania i auto hold . Tylko zauważyłem że ABS jest jakiś bardzo czuły, lekko zahamowałem a on zareagował jakbym był w poślizgu. Po ok 300 m wróciłem do warsztatu na komputer - żadnych błędów, więc do domu. Następnie po kolejnych 300 m ponownie wyskoczyły wszystkie te same błędy W tej krótkiej jeździe również wyczułem jakby przewrażliwiony ABS.
Mówię że może kostka od czujnika przy kole mokra i ma przebicie, twierdzą że to nie pokazało by tylu błędów.
Następnie odpaliłem auto wyjechałem i ... wszystko działa jak należy nawet czujniki parkowania i auto hold . Tylko zauważyłem że ABS jest jakiś bardzo czuły, lekko zahamowałem a on zareagował jakbym był w poślizgu. Po ok 300 m wróciłem do warsztatu na komputer - żadnych błędów, więc do domu. Następnie po kolejnych 300 m ponownie wyskoczyły wszystkie te same błędy W tej krótkiej jeździe również wyczułem jakby przewrażliwiony ABS.
Mówię że może kostka od czujnika przy kole mokra i ma przebicie, twierdzą że to nie pokazało by tylu błędów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Według mnie do wymiany jest przedni prawy czujnik ABS, który daje nieprawidłowe dane i przez to wariuje reszta. Jak wiadomo z ABSu korzysta sporo modułów. Jeśli masz możliwość, to sprawdź w sterowniku ABS czy wszystkie czujniki pokazują taką samą prędkość i czy czasami któryś nie wariuje, np. prawy przedni. Wiele z tych błędów może być starych i nieaktualnych.
Co do diagnozy w Boschu - porażka . Wolę VCDSa, który pokazuje o wiele więcej danych dotyczących danego błędu, np. wiadomo kiedy i w jakich warunkach wystąpił błąd.
Zwarcie na szynie powodowałoby dziesiątki błędów, których nie dałoby się usunąć.
Nowy czujnik (Bosch) kosztuje ok. 150 zł, a oryginalny ponad dwa razy tyle .
Co do diagnozy w Boschu - porażka . Wolę VCDSa, który pokazuje o wiele więcej danych dotyczących danego błędu, np. wiadomo kiedy i w jakich warunkach wystąpił błąd.
Zwarcie na szynie powodowałoby dziesiątki błędów, których nie dałoby się usunąć.
Nowy czujnik (Bosch) kosztuje ok. 150 zł, a oryginalny ponad dwa razy tyle .
Nie wiem jak to z tego wyczytałeś ale powiem Ci, że po wykasowaniu błędów jak wszystko powróciło do normy i zaczęło działać na tym odcinku 300 m jazdy, przy prędkości może ok 40 km/h przy lekkim hamowaniu wyczułem załączenie ABS właśnie na przednim prawym kole - aż się zdziwiłem bo było to zupełnie bez powodu.mat1324 pisze:Według mnie do wymiany jest przedni prawy czujnik ABS
Teraz nie wiem czy wracać do tego Bosch aby sprawdzili ten sterownik, czy szukać kogoś z VCDSem. Myślałem że w Bosch mają właśnie VCDSa i mogą to wszystko odczytać.
Jutro chyba zdejmę koła i posprawdzam te wtyczki przy czujnikach czy nie są wilgotne w środku i nie mają przebicia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Może nie jestem mechanikiem, ale trochę A6 zdiagnozowałem . Przeanalizowałem wszystkie błędy i wspólnym mianownikiem większości jest właśnie czujnik ABS, akurat prawy przedni (jest też jego błąd). Na Twoim miejscu kupiłbym nowy i kazałbym go wymienić, np. w tym Boschu. Jutro możesz ściągnąć koło i sprawdzić wtyczkę. Czujnik jest przykręcony na imbusa i ma oznaczenie 4E0 927 804 F » BOSCH 0265007928.
Nie sztuką jest odczytać błędy, tylko dowiedzieć się co je wywołało . Do tego służą bloki pomiarowe i logi.
Nie sztuką jest odczytać błędy, tylko dowiedzieć się co je wywołało . Do tego służą bloki pomiarowe i logi.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Masz na fotce:filipo pisze:Nie wiem jak to z tego wyczytałeś
Zwarcie permanentne - tak. Jednak zwarcie pojawiające się od czasu do czasu - już pozwoli wykasować błędy. Trudno mi uwierzyć, że czujnik ABS powoduje błędy w takich modułach:mat1324 pisze:Zwarcie na szynie powodowałoby dziesiątki błędów, których nie dałoby się usunąć.
Sterownik zamykania drzwi pasażera: brak komunikacji
Sterownik drzwi tylnych, prawych: brak komunikacji
Sygnał CAN: brak sygnału
Czujnik deszczu/swiatła: brak sygnału
Wspomaganie kierownicy: nieprawidłowa wartość
magistrala danych FlexRay: brak synchronizacji
Immobilizer, panel sterowania klimatyzacją...
To wygląda jak wysyp błędów z powodu braku komunikacji lub braku zasilania (co powoduje brak komunikacji)
Ostatnio zmieniony 03 lis 2017, 22:58 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga