Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wszystkie błędy na raz - ABS ESP TPMS i inne

Elektryka
filipo

Wszystkie błędy na raz - ABS ESP TPMS i inne

Post autor: filipo » 27 paź 2017, 17:05

Witam,
wczoraj jadąc w deszczu po dziurawej drodze raptownie zapaliły mi się niemal wszystkie komunikaty/awarie informujące o niedziałających systemach wspomagania kierowcy. ESP ABS TPMS, asystent ruszania, system parkowania, start-stop, czujniki parkowania. Samochód normalnie odpala i jeździ lecz te systemy nie działają. Sprawdzałem akumulator i ładowanie, wszystko w porządku. W najbliższym czasie jadę gdzieś na diagnostykę. Sprawdziłem czy nie oderwał się jakiś kabel przy kołach od czujników, wszystko jest ok.

Może ktoś z Was miał podobny problem i wie czym to może grozić?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 27 paź 2017, 17:17

filipo pisze:Może ktoś wie
Ja wiem - "auto się zepsuło!" ;)

Gdzieś dostała się woda, spowodowała "zwarcie" i moduły nie mają komunikacji. (z powodu zwarcia w magistrali komunikacyjnej, lub w module, który nie odpowiada) Podłączyć do kompa i odczytać błędy.

Bolhoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 11 wrz 2012, 17:48
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Bolhoy » 28 paź 2017, 19:09

Sprawdź czy nie odłączyla Ci się kostka od modułu który znajduje się pod tylnym fotelem na środku. Wypij ją i wepnij ponownie. Fotel szarpnij od przodu do góry. Wcześniej zdemontuj isofixy

rad80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:37
Lokalizacja: Rawa

Post autor: rad80 » 30 paź 2017, 12:44

Witaj,

Najprawdopodobniej przyczyną jest antena GPS(płetwa).
Sprawdź czy nie przecieka na uszczelce lub po prostu jet do wymiany.
Miałem podobne objawy ale trochę to uszczelniłem i narzazie jest ok.

filipo

Post autor: filipo » 31 paź 2017, 22:27

Antena kilka miesięcy temu już wymieniona w Aso. Objawem jej było brak lokalizacji gps. Ostatnie noce parkuje w garażu, auto prawie suche, myślałem że może ustąpi a tu nic. Dobrze że przynajmniej jeździ. Za kilka dni może uda mi się gdzieś podłączyć do komp i sczytać co się dzieje.

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 450
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: qujot » 01 lis 2017, 13:00

U mnie jest to samo tyle że wiem, że vcds pokazuje usterkę elektryczną czujnika obrotowego koła a reszta błędów tpms, abs itp. pokazuje niezrozumiały sygnał pewnie od tego czujnika. Teraz w te mokre dni się pogorszyło co raz częściej wyskakuje. No i zgaszę auto, odpalę ponownie w 90% przypadków znikają błędy.

filipo

Post autor: filipo » 01 lis 2017, 15:21

qujot pisze:vcds pokazuje usterkę elektryczną czujnika obrotowego koła
Czy vcds pokazuje którego koła? Jak i mi pokaże to samo to chyba kupię jeden czujnik i go sobie pokolei popodmieniam.
Poprzednim audi a3 sb jeździłem tyle lat i nie było takich cyrków. A tu już wymieniona antena w aso oraz blokada wlewu paliwa i przepalona mata grzejna lusterka - te na szczęście udało mi się wymienić samemu. I kolejna elektronika. :[

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 450
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: qujot » 01 lis 2017, 19:05

Tak pokazuje, w moim przypadku prawy przód

filipo

Post autor: filipo » 03 lis 2017, 19:27

Dziś byłem na komputerze w Bosch serwis. Wykazało prawie 20 ogólnych błędów. Wykasowali wszystkie, nie wiedzą co może być. Trzeba pozostawić auto i będą jakoś diagnozować każdy sterownik/błąd jakimś programem po kolei dokładnie nie wiem jak będą to robić - czy tak to się robi? <mysli>
Następnie odpaliłem auto wyjechałem i ... wszystko działa jak należy nawet czujniki parkowania i auto hold :) . Tylko zauważyłem że ABS jest jakiś bardzo czuły, lekko zahamowałem a on zareagował jakbym był w poślizgu. Po ok 300 m wróciłem do warsztatu na komputer - żadnych błędów, więc do domu. Następnie po kolejnych 300 m ponownie wyskoczyły wszystkie te same błędy :( W tej krótkiej jeździe również wyczułem jakby przewrażliwiony ABS.
Mówię że może kostka od czujnika przy kole mokra i ma przebicie, twierdzą że to nie pokazało by tylu błędów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 03 lis 2017, 21:07

Nie ma informacji - przy jakim przebiegu lub dacie wystąpił błąd?
To błąd gdzieś indziej, niż w czujniku ABS. Zwarcie lub przerwa na szynie komunikacyjnej...
Współczuję :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lis 2017, 21:35

Według mnie do wymiany jest przedni prawy czujnik ABS, który daje nieprawidłowe dane i przez to wariuje reszta. Jak wiadomo z ABSu korzysta sporo modułów. Jeśli masz możliwość, to sprawdź w sterowniku ABS czy wszystkie czujniki pokazują taką samą prędkość i czy czasami któryś nie wariuje, np. prawy przedni. Wiele z tych błędów może być starych i nieaktualnych.
Co do diagnozy w Boschu - porażka <zalamka> . Wolę VCDSa, który pokazuje o wiele więcej danych dotyczących danego błędu, np. wiadomo kiedy i w jakich warunkach wystąpił błąd.

Zwarcie na szynie powodowałoby dziesiątki błędów, których nie dałoby się usunąć.

Nowy czujnik (Bosch) kosztuje ok. 150 zł, a oryginalny ponad dwa razy tyle :).

filipo

Post autor: filipo » 03 lis 2017, 22:36

mat1324 pisze:Według mnie do wymiany jest przedni prawy czujnik ABS
Nie wiem jak to z tego wyczytałeś ale powiem Ci, że po wykasowaniu błędów jak wszystko powróciło do normy i zaczęło działać na tym odcinku 300 m jazdy, przy prędkości może ok 40 km/h przy lekkim hamowaniu wyczułem załączenie ABS właśnie na przednim prawym kole - aż się zdziwiłem bo było to zupełnie bez powodu.

Teraz nie wiem czy wracać do tego Bosch aby sprawdzili ten sterownik, czy szukać kogoś z VCDSem. Myślałem że w Bosch mają właśnie VCDSa i mogą to wszystko odczytać. <mysli>
Jutro chyba zdejmę koła i posprawdzam te wtyczki przy czujnikach czy nie są wilgotne w środku i nie mają przebicia.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lis 2017, 22:42

Może nie jestem mechanikiem, ale trochę A6 zdiagnozowałem :). Przeanalizowałem wszystkie błędy i wspólnym mianownikiem większości jest właśnie czujnik ABS, akurat prawy przedni (jest też jego błąd). Na Twoim miejscu kupiłbym nowy i kazałbym go wymienić, np. w tym Boschu. Jutro możesz ściągnąć koło i sprawdzić wtyczkę. Czujnik jest przykręcony na imbusa i ma oznaczenie 4E0 927 804 F &#187; BOSCH 0265007928.

Nie sztuką jest odczytać błędy, tylko dowiedzieć się co je wywołało <okok> . Do tego służą bloki pomiarowe i logi.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 03 lis 2017, 22:54

filipo pisze:Nie wiem jak to z tego wyczytałeś
Masz na fotce:
Obrazek
mat1324 pisze:Zwarcie na szynie powodowałoby dziesiątki błędów, których nie dałoby się usunąć.
Zwarcie permanentne - tak. Jednak zwarcie pojawiające się od czasu do czasu - już pozwoli wykasować błędy. Trudno mi uwierzyć, że czujnik ABS powoduje błędy w takich modułach:
Sterownik zamykania drzwi pasażera: brak komunikacji
Sterownik drzwi tylnych, prawych: brak komunikacji
Sygnał CAN: brak sygnału
Czujnik deszczu/swiatła: brak sygnału
Wspomaganie kierownicy: nieprawidłowa wartość
magistrala danych FlexRay: brak synchronizacji
Immobilizer, panel sterowania klimatyzacją...

To wygląda jak wysyp błędów z powodu braku komunikacji lub braku zasilania (co powoduje brak komunikacji)
Ostatnio zmieniony 03 lis 2017, 22:58 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.

filipo

Post autor: filipo » 03 lis 2017, 22:58

Czy taki czujnik ewentualnie mógłbym wymienić sam, czy niestety będzie potrzeba go później zaadaptować komputerem? Pytam bo może bym załatwił jakiś używany do sprawdzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga