Rozładowany akumulator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Też mam auto z 2011 i mam nadal fabryczny akumulator, który ma się dobrze
.
Musisz sprawdzić napięcie spoczynkowe po dłuższym postoju (np. po nocy), napięcie ładowania oraz pobór prądu przy zamkniętym aucie. Jak pisał warto rejestrować go przez dłuższy czas, ponieważ co jakiś czas pewien moduł może się wybudzać.

Musisz sprawdzić napięcie spoczynkowe po dłuższym postoju (np. po nocy), napięcie ładowania oraz pobór prądu przy zamkniętym aucie. Jak pisał warto rejestrować go przez dłuższy czas, ponieważ co jakiś czas pewien moduł może się wybudzać.
Warto wziac pod uwage jeszcze 2 metody:
1. Stopien zuzycia akumulatora mozna sprawdzic specjalnym dedykowanym testerem. Mierzy on równiez rezystancje wewnetrzna akumulatora na podstawie której ocenia stopień zużycia. Nie kazdy warsztat ma taki tester. Nie mylic tego ze zwyklym testerem ktory mierzy napiecie, wartość wyswietla na wyswietlaczu lub diodach LED.
2. Przybliżoną wartośc "prawidłowego" prądu spoczynkowego można oszcacować na podstawie wartości zmierzonej w odniesieniu do pojemności akumulatora i wyliczyć po jakim czasie akumulator sie rozładuje pobierajac daną wartośc prądu. Dla przykładu pobierany prąd 1A z akumulatora 120Ah rozladuje akumulator po 120h (biorac pod uwage nowy akumulator). Wiec prad 0.3A dla tego samego akumulatora rozladuje go po 400h co daje ponad 2 tygodnie. Należy wziac pod uwage fakt ze samochod ze sprawnym akumulatorem po tygodniu parkowanie pod domem nadal powinien dac sie odpalic.
1. Stopien zuzycia akumulatora mozna sprawdzic specjalnym dedykowanym testerem. Mierzy on równiez rezystancje wewnetrzna akumulatora na podstawie której ocenia stopień zużycia. Nie kazdy warsztat ma taki tester. Nie mylic tego ze zwyklym testerem ktory mierzy napiecie, wartość wyswietla na wyswietlaczu lub diodach LED.
2. Przybliżoną wartośc "prawidłowego" prądu spoczynkowego można oszcacować na podstawie wartości zmierzonej w odniesieniu do pojemności akumulatora i wyliczyć po jakim czasie akumulator sie rozładuje pobierajac daną wartośc prądu. Dla przykładu pobierany prąd 1A z akumulatora 120Ah rozladuje akumulator po 120h (biorac pod uwage nowy akumulator). Wiec prad 0.3A dla tego samego akumulatora rozladuje go po 400h co daje ponad 2 tygodnie. Należy wziac pod uwage fakt ze samochod ze sprawnym akumulatorem po tygodniu parkowanie pod domem nadal powinien dac sie odpalic.
A6 C6 --> A7 4G
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Przybliżoną wartość prądu spoczynkowego należy odczytać z dokumentacji producenta pojazdu. Prąd spoczynkowy wynika z poboru energii przez układy, które pracują w wyłączonym aucie (np - alarm, odbiorniki pilota, moduł zarządzania energią itp.)) a nie z pojemności akumulatora. Co więcej - aktywność tych układów zmienia się w f-cji czasu: co jakiś czas są budzone, popracują i znów wracają w stan spoczynku. Dla przykładu w BMW maksymalny prąd spoczynkowy nie mógł przekroczyć 80mA (0,08A) a średnio powinien kształtować się poniżej 50mA. Pojemność i stan akumulatora mają wpływ na czas, po jakim akumulator się rozładuje. Niestety - proste, matematyczne podejście: "czas = pojemność/prąd" jest czysto teoretyczne, dla akumulatora idealnego. W praktyce będzie dużo słabiej a napięcie będzie spadać przed rozładowaniem. W dodatku akumulator to energia chemiczna a w niskich temperaturach reakcje zachodzą mniej intensywnie - więc i efektywność magazynowania i odtwarzania energii będzie malećwatronik7 pisze:Przybliżoną wartośc "prawidłowego" prądu spoczynkowego można oszcacować

Tak wygląda przebieg poboru prądu w BMW:
Po 5-ciu minutach spada z 15A do 0,5A, po 16 minutach skacze znów do 10A, później spada do 400mA, po godzinie spada poniżej 50mA. Następnie co jakiś czas jest "pobudka" i chwilowo zużycie wzrasta.
Dlatego przestrzegam przed podłączaniem "słabych" amperomierzy - mogą nie wytrzymać szczytowego poboru mocy - czasem to jest nawet ponad 40A.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2018, 12:08 przez damos, łącznie zmieniany 2 razy.
Akumulatro jest od nowości czyli od 2011 październik. Miałem już przypadek, że musiałem moją C7 odpalać od taxi gdzie podłączaliśmy z jego akumulatora aby odpalił. Potem trochę pojeździłem było ok a potem znów przymrozek i problem z odpaleniem. Nie mam nawet pojęcia gdzie to sprawdzić, mechanicy u mnie mają tylko zwykłe mierniki napięcia 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podjedź do elektryka albo do sklepu gdzie sprzedają akumulatory. Oni przeważnie mają odpowiedni sprzęt
.

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego mobby1977 a jaki objaw masz, wciszkasz Start i nic się nie dzieje, auto nie odpala? na kompie masz jakieś błedy?mobby1977 pisze:Dzięki!
Pytam ... ponieważ moje C7 wczoraj odmówiło posłuszeństwa, tzn. nie odpaliło. Zastanawiam się czy to nie akumulator. U mnie auto nie odpaliło a na komputerze wyskoczył błąd TPMS, po kolejnej próbie ABS a zero komunikatu o niskim poziomie naładowania aku.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2018, 08:10 przez fastkomp, łącznie zmieniany 1 raz.
Romi