Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Rozładowany akumulator

Elektryka
roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 25 sty 2018, 13:56

podlacz szeregowo amperomierz cyfrowy z opcja logowania do pliku. Zostaw na godzine i bedize widac czy cos sie przebudza.

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 25 sty 2018, 13:57

Możliwe, że aku faktycznie jest już stary i trzeba wymienić... Kolega mat1324 pisał, że to wcale nie taki tani akumulator... Strach się bać ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 sty 2018, 13:59

Też mam auto z 2011 i mam nadal fabryczny akumulator, który ma się dobrze :).

Musisz sprawdzić napięcie spoczynkowe po dłuższym postoju (np. po nocy), napięcie ładowania oraz pobór prądu przy zamkniętym aucie. Jak pisał warto rejestrować go przez dłuższy czas, ponieważ co jakiś czas pewien moduł może się wybudzać.

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 25 sty 2018, 15:25

auto czesto uzywane w trasie ma zdrowszy akumulator i moze spokojnie wytrzymac 8 lat
akumulatory zelowo olowiowe zabija rozladowanie

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 sty 2018, 15:27

roman_tyk pisze:podlacz szeregowo amperomierz cyfrowy z opcja logowania do pliku
Tylko nie uruchamiaj wtedy auta! :) I upewnij się , że amperomierz wytrzyma ponad 20A tak na wszelki wypadek. Z drugiej strony - ktoś, kto posiada taki sprzęt - raczej wie, jak go używać :)

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 25 sty 2018, 15:29

w sobote jest umówiony z elektrykiem, będziemy sprawdzać co się dzieje gdy stoi i mierzyć pobór prądu przed dłuższy czas. Tylko teraz pytanie, jeśli faktycznie jest jakiś moduł, który wybudza się co jakiś czas to jak go namierzyć? Dzięki bardzo za pomoc.

Awatar użytkownika
watronik7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 145
Rejestracja: 13 lut 2012, 12:52
Lokalizacja: UK

Post autor: watronik7 » 19 lut 2018, 23:57

Warto wziac pod uwage jeszcze 2 metody:

1. Stopien zuzycia akumulatora mozna sprawdzic specjalnym dedykowanym testerem. Mierzy on równiez rezystancje wewnetrzna akumulatora na podstawie której ocenia stopień zużycia. Nie kazdy warsztat ma taki tester. Nie mylic tego ze zwyklym testerem ktory mierzy napiecie, wartość wyswietla na wyswietlaczu lub diodach LED.

2. Przybliżoną wartośc "prawidłowego" prądu spoczynkowego można oszcacować na podstawie wartości zmierzonej w odniesieniu do pojemności akumulatora i wyliczyć po jakim czasie akumulator sie rozładuje pobierajac daną wartośc prądu. Dla przykładu pobierany prąd 1A z akumulatora 120Ah rozladuje akumulator po 120h (biorac pod uwage nowy akumulator). Wiec prad 0.3A dla tego samego akumulatora rozladuje go po 400h co daje ponad 2 tygodnie. Należy wziac pod uwage fakt ze samochod ze sprawnym akumulatorem po tygodniu parkowanie pod domem nadal powinien dac sie odpalic.
A6 C6 --> A7 4G

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 20 lut 2018, 07:54

Dzięki za informacje.

Mój po tygodniu odpaliłby ale tylko latem. Kolosalne znaczenie ma tutaj temperatura otoczenia. Zimą gdy jest przymrozek na drugi dzień może być problem lub ledwo co kręci a dwa dni wcześniej był podpięty do prostownika!

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 20 lut 2018, 11:50

watronik7 pisze:Przybliżoną wartośc "prawidłowego" prądu spoczynkowego można oszcacować
Przybliżoną wartość prądu spoczynkowego należy odczytać z dokumentacji producenta pojazdu. Prąd spoczynkowy wynika z poboru energii przez układy, które pracują w wyłączonym aucie (np - alarm, odbiorniki pilota, moduł zarządzania energią itp.)) a nie z pojemności akumulatora. Co więcej - aktywność tych układów zmienia się w f-cji czasu: co jakiś czas są budzone, popracują i znów wracają w stan spoczynku. Dla przykładu w BMW maksymalny prąd spoczynkowy nie mógł przekroczyć 80mA (0,08A) a średnio powinien kształtować się poniżej 50mA. Pojemność i stan akumulatora mają wpływ na czas, po jakim akumulator się rozładuje. Niestety - proste, matematyczne podejście: "czas = pojemność/prąd" jest czysto teoretyczne, dla akumulatora idealnego. W praktyce będzie dużo słabiej a napięcie będzie spadać przed rozładowaniem. W dodatku akumulator to energia chemiczna a w niskich temperaturach reakcje zachodzą mniej intensywnie - więc i efektywność magazynowania i odtwarzania energii będzie maleć :(

Tak wygląda przebieg poboru prądu w BMW:
Obrazek
Po 5-ciu minutach spada z 15A do 0,5A, po 16 minutach skacze znów do 10A, później spada do 400mA, po godzinie spada poniżej 50mA. Następnie co jakiś czas jest "pobudka" i chwilowo zużycie wzrasta.
Dlatego przestrzegam przed podłączaniem "słabych" amperomierzy - mogą nie wytrzymać szczytowego poboru mocy - czasem to jest nawet ponad 40A.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2018, 12:08 przez damos, łącznie zmieniany 2 razy.

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 20 lut 2018, 11:51

Czyli mam wymienić akumulator? :)

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 20 lut 2018, 12:09

mobby1977 pisze:Czyli mam wymienić akumulator?
Ja bym najpierw spróbował sprawdzenia poziomu i gęstości elektrolitu oraz ew. odsiarczania. Chyba, że accu jest już bardzo stary i był kompletnie rozładowany.

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 20 lut 2018, 12:12

Akumulatro jest od nowości czyli od 2011 październik. Miałem już przypadek, że musiałem moją C7 odpalać od taxi gdzie podłączaliśmy z jego akumulatora aby odpalił. Potem trochę pojeździłem było ok a potem znów przymrozek i problem z odpaleniem. Nie mam nawet pojęcia gdzie to sprawdzić, mechanicy u mnie mają tylko zwykłe mierniki napięcia :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lut 2018, 12:18

Podjedź do elektryka albo do sklepu gdzie sprzedają akumulatory. Oni przeważnie mają odpowiedni sprzęt <okok>.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 20 lut 2018, 12:20

Dzięki! :)

fastkomp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2017, 10:51
Lokalizacja: Police

Post autor: fastkomp » 06 mar 2018, 19:49

mobby1977 pisze:Dzięki! :)
Kolego mobby1977 a jaki objaw masz, wciszkasz Start i nic się nie dzieje, auto nie odpala? na kompie masz jakieś błedy?

Pytam ... ponieważ moje C7 wczoraj odmówiło posłuszeństwa, tzn. nie odpaliło. Zastanawiam się czy to nie akumulator. U mnie auto nie odpaliło a na komputerze wyskoczył błąd TPMS, po kolejnej próbie ABS a zero komunikatu o niskim poziomie naładowania aku.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2018, 08:10 przez fastkomp, łącznie zmieniany 1 raz.
Romi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga