Witam wszystkich
Mam następujący problem z wycieraczkami,najpierw tylna kończy prace gdzie jej się podoba,a teraz od paru dni przednie zaczynają wariować.
Jak je włączę to pomału idą do góry,nie raz zatrzymują się na środku,muszę kilka razy wcisnąć manetkę to wrócą w dol i nie chowają się do końca.Spryskiwacz działa normalnie.
Moze orientuje się ktoś gdzie znajdę przekaźnik do wycieraczek i jakie ma oznaczenie?
Problem z wycieraczkami
- Doc
- Administrator
- Posty: 2928
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Problem z wycieraczkami
To może być przekaźnik, woda w kostce albo niedziałające styki. 
Ps:
Przy okazji:
"Awaria pracy wycieraczek.
Wycieraczki są jednym z kluczowych elementów fabrycznego wyposażenia każdego samochodu. Skuteczność ich działania wpływa na komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy w deszczu oraz po mokrej nawierzchni drogi. Wycieraczki odpowiadają nie tylko za usuwanie wody z przedniej i tylnej szyby, ale również wszelkich zanieczyszczeń wydostających się spod kół pojazdów jadących przed nami oraz tych poruszających się z przeciwka. Wycieraczki samochodowe zapewniają kierowcy odpowiednią obserwację tego co dzieje się na drodze oraz w jej bezpośrednim otoczeniu. Dlatego tak ważne jest, aby były one w stu procentach sprawne. Jak każdy element wyposażenia samochodu również wycieraczki ulegają zużyciu i awarii. Jedną z najczęściej spotykanych awarii są te dotyczące pracy wycieraczek w trybie przerywanym. Jak poprawnie zdiagnozować i usunąć taką usterkę? Odpowiedzi znajdziecie poniżej. Zanim jednak przejdziemy do konkretnych przyczyn awarii trybu przerywanego wyjaśnimy czym dokładnie jest ten typ pracy wycieraczek.
Czym jest tryb przerywany?
W większości samochodów wycieraczki mogą pracować w trzech trybach: wolnym, szybkim i przerywanym. W wolnym i szybkim ich praca jest ciągła, a wymienione tryby pracy różnią się od siebie tylko prędkością z jaką wycieraczki poruszają się na szybie samochodowej. W trybie przerywanym natomiast, jak sama nazwa wskazuje, pomiędzy jednym a drugim ruchem po szybie następuje przerwa. W niektórych modelach samochodów jej długość jest narzucona przez producenta pojazdu, w innych odstępy czasowe można regulować. Tryb przerywany ułatwia dostosowanie tempa usuwania wody w zależności od prędkości jazdy i intensywności opadów, a przez to do zapewnienia optymalnej widoczności przez szybę pojazdu.
Najczęstsze przyczyny awarii pracy wycieraczek w trybie przerywanym i sposoby ich naprawy
Przekaźnik.
Jedną z najpopularniejszych przyczyn kłopotów z wycieraczkami w trybie przerywanym są problemy z przekaźnikiem, który odpowiada za częstotliwość ich pracy. Jego nieprawidłowe funkcjonowanie może objawiać się na kilka sposobów. Najczęściej wycieraczki działają prawidłowo w trybach ciągłych, ale niepoprawnie w przerywanym. Innym potencjalnym objawem takiej usterki jest sytuacja, w której poruszają się one z inną prędkością od ustawionej przez kierowcę. Usterkę tą w niektórych przypadkach można usunąć samodzielnie. Należy sprawdzić czy styki przekaźnika są poprawnie połączone i żaden z nich nie jest wygięty lub spalony. W przypadku, gdy są one zaśniedziałe lub brudne należy je dokładnie wyczyścić. Jeżeli to nie pomoże konieczna może okazać się wymiana przekaźnika na nowy, ale przed zakupem nowej części warto skonsultować się z elektrykiem samochodowym.
Włącznik wycieraczek i regulator trybu pracy.
W przypadku, gdy tryb przerywany nie działa, ale pozostałe sprawiają się bez zarzutu, wina może leżeć również po stronie włącznika wycieraczek lub regulatora trybu ich pracy. Problemem w takim przypadku mogą być niedziałające styki lub przewody w manetce służącej do ich włączania i regulacji szybkości poruszania. Po ustawieniu jej w odpowiednim położeniu sygnał w ogóle nie dochodzi do wycieraczek i to jest przyczyną braku ich reakcji. Trudno jest jednak właściwie zdiagnozować i usunąć ten rodzaj usterki we własnym zakresie, z uwagi na fakt, iż układy elektryczne znajdujące się wokół kierownicy są stosunkowo skomplikowane. Ewentualne, samodzielne próby napraw, mogą doprowadzić do uszkodzenia innych elementów odpowiedzialnych za zasilanie i sterowanie pozostałymi układami mającymi wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Po pomoc w takim przypadku najlepiej udać się do specjalisty.
Silniczek wycieraczek.
Kolejnym elementem, który może okazać się przyczyną nieprawidłowej pracy wycieraczek w trybie przerywanym, będzie silniczek poruszający wycieraczkami. Gdy jest zepsuty całkowicie, to nie powinny one działać w żadnym trybie. Zdarza się jednak, że niesprawne są styki odpowiadające wyłącznie za tryb przerywany. W większości przypadków, gdy mamy do czynienia z całkowitym lub częściowym uszkodzeniem silniczka wycieraczek konieczna będzie jego wymiana na nowy.
Czujnik deszczu.
Ostatnią, najbardziej popularną, przyczyną nieprawidłowej pracy wycieraczek w trybie przerywanym może być awaria czujnika deszczu. W nowszych modelach samochodów regulacja odstępów czasowych w trybie przerywanym następuje często automatycznie, na podstawie sygnału przekazywanego z zamontowanego fabrycznie, na przedniej szybie pojazdu, czujnika deszczu. Specjalna konstrukcja tego elementu pozwala wykryć ilość wody pojawiającą się na szybie samochodowej pojazdu doprowadzając do uruchomienia wycieraczek. We wnętrzu czujnika deszczu znajduje się specjalny żel, który w przypadku utraty swoich właściwości zakłóca dane przesyłane do systemu odpowiedzialnego za automatyczne uruchomienie wycieraczek samochodowych.
W przypadku awarii czujnika deszczu możemy wyłączyć opcję ich automatycznego uruchomiania przechodząc na tryb manualny. Jednak przyzwyczajeni do komfortu i wygody jaką zapewniał nam do chwili awarii automatyczny system włączania i regulacji pracy wycieraczek w trybie przerywanym z pewnością zechcemy usunąć powstałą usterkę. Jedną z metod może być samodzielna próba wymiany uszkodzonego żelu na nowy. Operacja ta nie należy jednak do najprostszych i nie zawsze będzie gwarancją rozwiązania problemu. Pewniejszym, ale zarazem bardziej kosztownym rozwiązaniem, będzie wymiana zepsutego czujnika deszczu. Mimo większych kosztów, właścicielom samochodów, którym przytrafiła się awaria czujnika deszczu rekomendujemy jednak tą drugą, bardziej skuteczniejszą, opcję.
To już wszystkie, naszym zdaniem, najczęściej spotykane przyczyny awarii pracy wycieraczek w trybie przerywanym. Mamy nadzieję, że ten wpis okazał się pomocny. W przypadku uwag lub chęci przekazania nam informacji wynikających z własnych doświadczeń związanych w opisanym problemem prosimy o kontakt z nami lub pozostawienie komentarza pod wpisem. "

Ps:
Przy okazji:
"Awaria pracy wycieraczek.
Wycieraczki są jednym z kluczowych elementów fabrycznego wyposażenia każdego samochodu. Skuteczność ich działania wpływa na komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy w deszczu oraz po mokrej nawierzchni drogi. Wycieraczki odpowiadają nie tylko za usuwanie wody z przedniej i tylnej szyby, ale również wszelkich zanieczyszczeń wydostających się spod kół pojazdów jadących przed nami oraz tych poruszających się z przeciwka. Wycieraczki samochodowe zapewniają kierowcy odpowiednią obserwację tego co dzieje się na drodze oraz w jej bezpośrednim otoczeniu. Dlatego tak ważne jest, aby były one w stu procentach sprawne. Jak każdy element wyposażenia samochodu również wycieraczki ulegają zużyciu i awarii. Jedną z najczęściej spotykanych awarii są te dotyczące pracy wycieraczek w trybie przerywanym. Jak poprawnie zdiagnozować i usunąć taką usterkę? Odpowiedzi znajdziecie poniżej. Zanim jednak przejdziemy do konkretnych przyczyn awarii trybu przerywanego wyjaśnimy czym dokładnie jest ten typ pracy wycieraczek.
Czym jest tryb przerywany?
W większości samochodów wycieraczki mogą pracować w trzech trybach: wolnym, szybkim i przerywanym. W wolnym i szybkim ich praca jest ciągła, a wymienione tryby pracy różnią się od siebie tylko prędkością z jaką wycieraczki poruszają się na szybie samochodowej. W trybie przerywanym natomiast, jak sama nazwa wskazuje, pomiędzy jednym a drugim ruchem po szybie następuje przerwa. W niektórych modelach samochodów jej długość jest narzucona przez producenta pojazdu, w innych odstępy czasowe można regulować. Tryb przerywany ułatwia dostosowanie tempa usuwania wody w zależności od prędkości jazdy i intensywności opadów, a przez to do zapewnienia optymalnej widoczności przez szybę pojazdu.
Najczęstsze przyczyny awarii pracy wycieraczek w trybie przerywanym i sposoby ich naprawy
Przekaźnik.
Jedną z najpopularniejszych przyczyn kłopotów z wycieraczkami w trybie przerywanym są problemy z przekaźnikiem, który odpowiada za częstotliwość ich pracy. Jego nieprawidłowe funkcjonowanie może objawiać się na kilka sposobów. Najczęściej wycieraczki działają prawidłowo w trybach ciągłych, ale niepoprawnie w przerywanym. Innym potencjalnym objawem takiej usterki jest sytuacja, w której poruszają się one z inną prędkością od ustawionej przez kierowcę. Usterkę tą w niektórych przypadkach można usunąć samodzielnie. Należy sprawdzić czy styki przekaźnika są poprawnie połączone i żaden z nich nie jest wygięty lub spalony. W przypadku, gdy są one zaśniedziałe lub brudne należy je dokładnie wyczyścić. Jeżeli to nie pomoże konieczna może okazać się wymiana przekaźnika na nowy, ale przed zakupem nowej części warto skonsultować się z elektrykiem samochodowym.
Włącznik wycieraczek i regulator trybu pracy.
W przypadku, gdy tryb przerywany nie działa, ale pozostałe sprawiają się bez zarzutu, wina może leżeć również po stronie włącznika wycieraczek lub regulatora trybu ich pracy. Problemem w takim przypadku mogą być niedziałające styki lub przewody w manetce służącej do ich włączania i regulacji szybkości poruszania. Po ustawieniu jej w odpowiednim położeniu sygnał w ogóle nie dochodzi do wycieraczek i to jest przyczyną braku ich reakcji. Trudno jest jednak właściwie zdiagnozować i usunąć ten rodzaj usterki we własnym zakresie, z uwagi na fakt, iż układy elektryczne znajdujące się wokół kierownicy są stosunkowo skomplikowane. Ewentualne, samodzielne próby napraw, mogą doprowadzić do uszkodzenia innych elementów odpowiedzialnych za zasilanie i sterowanie pozostałymi układami mającymi wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Po pomoc w takim przypadku najlepiej udać się do specjalisty.
Silniczek wycieraczek.
Kolejnym elementem, który może okazać się przyczyną nieprawidłowej pracy wycieraczek w trybie przerywanym, będzie silniczek poruszający wycieraczkami. Gdy jest zepsuty całkowicie, to nie powinny one działać w żadnym trybie. Zdarza się jednak, że niesprawne są styki odpowiadające wyłącznie za tryb przerywany. W większości przypadków, gdy mamy do czynienia z całkowitym lub częściowym uszkodzeniem silniczka wycieraczek konieczna będzie jego wymiana na nowy.
Czujnik deszczu.
Ostatnią, najbardziej popularną, przyczyną nieprawidłowej pracy wycieraczek w trybie przerywanym może być awaria czujnika deszczu. W nowszych modelach samochodów regulacja odstępów czasowych w trybie przerywanym następuje często automatycznie, na podstawie sygnału przekazywanego z zamontowanego fabrycznie, na przedniej szybie pojazdu, czujnika deszczu. Specjalna konstrukcja tego elementu pozwala wykryć ilość wody pojawiającą się na szybie samochodowej pojazdu doprowadzając do uruchomienia wycieraczek. We wnętrzu czujnika deszczu znajduje się specjalny żel, który w przypadku utraty swoich właściwości zakłóca dane przesyłane do systemu odpowiedzialnego za automatyczne uruchomienie wycieraczek samochodowych.
W przypadku awarii czujnika deszczu możemy wyłączyć opcję ich automatycznego uruchomiania przechodząc na tryb manualny. Jednak przyzwyczajeni do komfortu i wygody jaką zapewniał nam do chwili awarii automatyczny system włączania i regulacji pracy wycieraczek w trybie przerywanym z pewnością zechcemy usunąć powstałą usterkę. Jedną z metod może być samodzielna próba wymiany uszkodzonego żelu na nowy. Operacja ta nie należy jednak do najprostszych i nie zawsze będzie gwarancją rozwiązania problemu. Pewniejszym, ale zarazem bardziej kosztownym rozwiązaniem, będzie wymiana zepsutego czujnika deszczu. Mimo większych kosztów, właścicielom samochodów, którym przytrafiła się awaria czujnika deszczu rekomendujemy jednak tą drugą, bardziej skuteczniejszą, opcję.
To już wszystkie, naszym zdaniem, najczęściej spotykane przyczyny awarii pracy wycieraczek w trybie przerywanym. Mamy nadzieję, że ten wpis okazał się pomocny. W przypadku uwag lub chęci przekazania nam informacji wynikających z własnych doświadczeń związanych w opisanym problemem prosimy o kontakt z nami lub pozostawienie komentarza pod wpisem. "
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lis 2022, 11:42
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gronau Niemcy
Re: Problem z wycieraczkami
Tez stawiam na przekaźnik tylko gdzie on się znajduje żebym mógł go wyciągnąć i przeczyścić styki.
Dodam jeszcze,ze nie tylko w trybie przerywanym to się dzieje na wszystkich jest tak samo.
Problem rozwiązany,mechanizm od wycieraczek przyrdzewiał z jednej strony, wyczyściłem nasmarowałem i działa jak powinien.
Temat można zamknąć.
Dodam jeszcze,ze nie tylko w trybie przerywanym to się dzieje na wszystkich jest tak samo.
Problem rozwiązany,mechanizm od wycieraczek przyrdzewiał z jednej strony, wyczyściłem nasmarowałem i działa jak powinien.
Temat można zamknąć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
- Imię: Jarosław
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: Inny
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Biała
Re: Problem z wycieraczkami
Koledzy gdzie znajdę przekaźnik od tylnej wycieraczki, po wyłączeniu jakiś czas nadal działa, przerywa i zatrzymuje się gdzie chce. Mechanizm i kostka są suche i czyste, trzy przekaźniki znalazłem w bagażniku po prawej ale to nie te, pod kierownicą są dwa i to też nie to.