Witam,
jak w temacie - mam problem z reflektorami w A6 C7 z 2013 roku (biksenony nieskrętne).
Kupiłem auto lekko uszkodzone (w zasadzie zbite reflektory, zderzak i maska). Zakupiłem reflektory bez elektroniki, ponieważ eletronika nie oberwała (bynajmniej nie mechanicznie). Po skompletowaniu lamp okazało się, że obie lampy są całkowicie ślepe - nic nie działa, ani kierunkowskazy, ani światła dzienne, ani ksenony - kompletnie nic. Na liczniku oczywiście szereg błędów dot. reflektorów. Sprawdziłem bezpieczniki, sprawdzałem błędy VCDS, ale nie widzę tam nic co by sugerowało problem. Co może być jeszcze nie tak? Nawet jeśli sterowniki tych reflektorów byłyby uszkodzone, to czy nie powinno cokolwiek działać? które sterowniki są odpowiedzialne za działanie reflektorów w VCDS'ie? Może coś przeoczyłem?
Z góry dzięki za pomoc
Nie działające reflektory biksenonowe po wymianie
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Dobrze byłoby podzielić się tutaj skanem z VCDS'a. Wbrew pozorom - może być to pomocne (choć nie musiqubiaque pisze:sprawdzałem błędy VCDS, ale nie widzę tam nic co by sugerowało problem

Dużo rzeczy:qubiaque pisze:Co może być jeszcze nie tak?
- miałeś już uszkodzoną elektronikę
- kupiłeś uszkodzone lampy
- miałeś dobrą elektronikę, ale nie pasującą do nowych lamp
- miałeś dobrą elektronikę, ale uszkodziłeś ją przy przekładaniu do lamp
- elektronika razem z lampą nie pasuje do modułów sterujących
- moduły sterujące są uszkodzone
- nie masz modułów sterujących (wyjęli i sprzedali, bo lampy i tak były niesprawne-więc nie zauważyłeś)
- wiązki są gdzieś uszkodzone i nie dochodzi zasilanie lub sygnały komunikacyjne
- trzeba skasować błędy w modułach, żeby zadziałało
Wiem, że dużo nie pomogłem, ale więcej pomysłów na razie nie mam...

- miałeś już uszkodzoną elektronikę
Możliwe, ale czy prawdopodobne, aby oba moduły w obu lampach poleciały?
- kupiłeś uszkodzone lampy
Lampy wyglądają idealnie i co oprócz elektroniki może być uszkodzone w takiej lampie skoro nic nie działa? Czy elektronika lampy decyduje o każdym "świecącym" elemencie?
- miałeś dobrą elektronikę, ale nie pasującą do nowych lamp
Biksenony w tym modelu występują jako skrętne i nieskrętne. Mój samochód miał nieskrętne i takie kupiłem (różnica jest w braku zatoki na moduł sterujący skrętem bocznym soczewki)
- miałeś dobrą elektronikę, ale uszkodziłeś ją przy przekładaniu do lamp
Raczej mało prawdopodobne - wystarczyło odkręcić 3 śrubki i przepiąć wtyczki.
- elektronika razem z lampą nie pasuje do modułów sterujących
Elektronika (moduł LED oraz przetwornica) pochodzą ze starych lamp.
- moduły sterujące są uszkodzone
A które to ?
- nie masz modułów sterujących (wyjęli i sprzedali, bo lampy i tak były niesprawne-więc nie zauważyłeś)
Ale jakie moduły są jeszcze w lampie oprócz tych na zewnątrz - w starych widzę tylko radiatory przy ledach.
- wiązki są gdzieś uszkodzone i nie dochodzi zasilanie lub sygnały komunikacyjne
Wiązki są nienaruszone.
- trzeba skasować błędy w modułach, żeby zadziałało.
Tylko które to moduły wg VCDS'a?
W załączeniu log z VCDS'a, ale jest tam sama masa błędów związana z niskim napięciem oraz faktem odłączenia pewnych elementów (np. moduł elektroniki wentylatorów z wentylatorami) więc proszę się nie przerazić. Jak ogarnę wszystko pozostałe, to log się wyczyści zapewne.
Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Możliwe, ale czy prawdopodobne, aby oba moduły w obu lampach poleciały?
- kupiłeś uszkodzone lampy
Lampy wyglądają idealnie i co oprócz elektroniki może być uszkodzone w takiej lampie skoro nic nie działa? Czy elektronika lampy decyduje o każdym "świecącym" elemencie?
- miałeś dobrą elektronikę, ale nie pasującą do nowych lamp
Biksenony w tym modelu występują jako skrętne i nieskrętne. Mój samochód miał nieskrętne i takie kupiłem (różnica jest w braku zatoki na moduł sterujący skrętem bocznym soczewki)
- miałeś dobrą elektronikę, ale uszkodziłeś ją przy przekładaniu do lamp
Raczej mało prawdopodobne - wystarczyło odkręcić 3 śrubki i przepiąć wtyczki.
- elektronika razem z lampą nie pasuje do modułów sterujących
Elektronika (moduł LED oraz przetwornica) pochodzą ze starych lamp.
- moduły sterujące są uszkodzone
A które to ?
- nie masz modułów sterujących (wyjęli i sprzedali, bo lampy i tak były niesprawne-więc nie zauważyłeś)
Ale jakie moduły są jeszcze w lampie oprócz tych na zewnątrz - w starych widzę tylko radiatory przy ledach.
- wiązki są gdzieś uszkodzone i nie dochodzi zasilanie lub sygnały komunikacyjne
Wiązki są nienaruszone.
- trzeba skasować błędy w modułach, żeby zadziałało.
Tylko które to moduły wg VCDS'a?
W załączeniu log z VCDS'a, ale jest tam sama masa błędów związana z niskim napięciem oraz faktem odłączenia pewnych elementów (np. moduł elektroniki wentylatorów z wentylatorami) więc proszę się nie przerazić. Jak ogarnę wszystko pozostałe, to log się wyczyści zapewne.
Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Błędów faktycznie jest bardzo dużo 
A co do nienaruszonych wiązek...
Sprawdź wtyczki i gniazda w lampach - czy nie są zaśniedziałe/zardzewiałe.
Ksenony to teoretycznie mniej elektroniki niż LED i same lampy powinna dać się odpalić po za autem.

A co do nienaruszonych wiązek...
W samej magistrali CAN również armageddon392714 - Lewy silnik nastawczy regulacji zasięgu reflektorów
C1085 15 [008] - Przerwa w obwodzie lub zwarcie z plusem
392970 - Prawy silnik nastawczy regulacji zasięgu reflektorów
C1086 15 [008] - Przerwa w obwodzie lub zwarcie z plusem

Naładuj baterie, podłącz moduły, pokasuj błędy i przeskanuj jeszcze raz.4875 - Brak komunikacji z zestawem wskaźników
5057 - Sterownik sieci pokładowej (centralny zesp. elektr.)
U0140 00 [008] - brak komunikacji
4352 - Sterownik systemu ABS na magistrali danych FlexRay
U10BD 00 [008] - brak komunikacji
Sprawdź wtyczki i gniazda w lampach - czy nie są zaśniedziałe/zardzewiałe.
Ksenony to teoretycznie mniej elektroniki niż LED i same lampy powinna dać się odpalić po za autem.
błędy to zapewne efekt skanu kiedy nie było reflektorów, poza tym sprawdzałem wszystkie bezpieczniki (wyjmowałem je), więc to pewnie też jest tego efekt. Jak wszystko zmontuje całkowicie, to skasuje błędy i jeszcze raz przeskanuje i zapodam wyniki. Oczywiście dzięki za zaangażowanie i pomoc
[ Dodano: 2018-03-30, 10:21 ]
temat się rozwiązał - niewiedza kosztuje
Okazało się, że oprócz bezpieczników umieszczonych po obu stronach konsoli jak również w bagażniku, są jeszcze pod kierownicą o czym nigdzie w instrukcjach nie wspomniano 
tak informacyjnie dla potomnych
[ Dodano: 2018-03-30, 10:21 ]
temat się rozwiązał - niewiedza kosztuje


tak informacyjnie dla potomnych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 maja 2023, 01:20
- Imię: Marek
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re:
Ma ktoś informacje o którym bezpieczniku mowa? Który numer tego bezpiecznika i jaką ma mieć wartość?qubiaque pisze: ↑30 mar 2018, 10:21błędy to zapewne efekt skanu kiedy nie było reflektorów, poza tym sprawdzałem wszystkie bezpieczniki (wyjmowałem je), więc to pewnie też jest tego efekt. Jak wszystko zmontuje całkowicie, to skasuje błędy i jeszcze raz przeskanuje i zapodam wyniki. Oczywiście dzięki za zaangażowanie i pomoc
[ Dodano: 2018-03-30, 10:21 ]
temat się rozwiązał - niewiedza kosztujeOkazało się, że oprócz bezpieczników umieszczonych po obu stronach konsoli jak również w bagażniku, są jeszcze pod kierownicą o czym nigdzie w instrukcjach nie wspomniano
tak informacyjnie dla potomnych