Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Brak wskazania poziomu paliwa

Elektryka
erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Brak wskazania poziomu paliwa

Post autor: erweider » 10 lip 2018, 20:11

Od kilku dni mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Wywala błąd typu: Awaria układu zbiorników paliw czy jakoś tak.
Gdy samochód stoi przez noc lub kilka godzin to po odpaleniu jest wszystko ok, gdy podjadę np do sklepu i wrócę do samochodu to wywala już błąd i nie pokazuje ile jest paliwa.
Gdzieś czytałem że może to być problem z wiązkami kabli miedzy pompą a deklem do pompy (po zachowaniu wnioskuje że może to być to bo teoretycznie jak auto odstoi to wiązka zdąży odkapać a przy jeździe znowu jest mokra i robi spięcie?).
Pytanie co wy o tym sądzicie i jak ściągnąć tylną kanapę bo za chiny ludowe nie chce zejść ;/

[ Dodano: 2018-07-10, 20:11 ]
Błąd z kompa:

Kod: Zaznacz cały

Zestaw wskaźników    Opis sytemu: MDieRdw          
Numer oprogramowania: 4G8920900J     
Wersja oprogramowania: 0306   
 Numer sterownika: 4G8920900J     
Wersja sterownika: H34    
Numer seryjny: 6582502135920271   
 Nazwa ODX: EV_RBC7KMID   
 Wersja ODX: 004045   
 Długie kodowanie: 138408000B410008070000   
 Kody błędów:         B10581B - Czujnik 2 wskaźnika poziomu paliwa Rezystancja za duża            Statycznie
Dobra wyszarpałem tą kanapę powypinałem te wtyczki poczyściłem (te na deklu) i dalej to samo.
Zamówię używkę i podmienię całą pompę.
Powiedzcie mi tylko czy oprócz samej podmiany pompy trzeba coś jeszcze później zrobić aby pracowała poprawnie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lip 2018, 20:26

Problem nie leży w pompie, a w drugim czujniku poziomu paliwa :).

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 10 lip 2018, 20:39

Gdzie go szukać? Jak to wygląda?
I od razu mógł byś mi podać numer tej części aby zamówić nową? (Vin wyśle ci ponownie na PW)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lip 2018, 20:42

Rozbierz wszystko jeszcze raz i rozłącz 6-pinową wtyczkę. Dzięki temu sprawdzisz z wykorzystaniem multimetru oporność obu czujników poziomu paliwa.

Czujnik 1:
Obrazek

Czujnik 2:
Obrazek

Czujnik pierwszy znajduje się przy pompie paliwa pod kanapą, a drugi czujnik jest po drugiej stronie baku i dostęp do niego jest pod podłogą bagażnika. Na szczęście wtyczka do niego biegnie do pierwszego czujnika i można wszystko sprawdzić w jednej 6 pinowej wtyczce, która jest wpięta z góry pompy paliwa.

Oczywiście jeśli masz przykładowo połowę zbiornika, to rezystancja będzię mniej więcej pomiędzy :).

[ Dodano: 2018-07-10, 20:42 ]
Numery oraz instrukcję wymiany podeślę, gdy wszystko sprawdzisz i pomierzysz :p.

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 10 lip 2018, 20:47

Niestety nie mam sprzętu do pomiaru :(, ale kasowałem kilkukrotnie błąd i wyskakuje od razu.

Co do dostępu to dostanę się do niego przez bagażnik czy muszę wejść pod auto?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lip 2018, 20:49

Jutro podejdź do jakiegoś sklepu elektronicznego lub marketu budowlanego i kup multimetr :). Sprawdzić rezystancję można przy pompie paliwa, bo do niej dochodzi wiązka od tego czujnika, ale wymiana odbywa się od strony bagażnika.

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 10 lip 2018, 20:57

ok, jutro po pracy skoczę do Auchan tam widziałem ostatnio za 10zł :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lip 2018, 21:22

Później napisz co wyszło :).

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 11 lip 2018, 18:55

Więc tak pomiary zrobione ale może najpierw opiszę jak je zrobiłem aby potwierdzić czy dobrze je wykonałem.
1. Ustawiłem miernik na zakres 2000 w tym obszarze gdzie jest znaczek ohma.
2. Zdjęcie przedstawia jak rozumiałem który pin to który (oczywiście do pomiaru wyciągnąłem wtyczkę i pomiary robiłem na pinach znajdujących się na pompie):
Obrazek

Wyniki (podczas wyświetlanego błędu), gdy błąd nie występuje z rana to pokazuje połowę baku i chyba tak jest bo kilka dni temu tankowałem:
1 + 3: 236
1 + 5: nic
3 + 5: nic


2 + 4: nic
2 + 6: nic
4 + 6: 76

Nie wiem czy ma znaczenie czerwony/ czarny kabel do którego pinu ale robiłem w sumie tak i tak :P (nie jestem elektrykiem to nie wiem)
A jeszcze miernik w stanie nie podpięcia do niczego wyświetla ciągle 1 więc nie wiem czy tak powinno być?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 lip 2018, 19:40

Dobra mój błąd :). Zapomniałem napisać jak wygląda numeracja w kostce i dlatego pomiary nie wyszły. We wtyczce są dwa rzędy i każdy odpowiada za inny czujnik poziomu paliwa.

Obrazek

[ Dodano: 2018-07-11, 19:40 ]
Kolor kabla nie ma znaczenia i nawet podczas mierzenia napięcia czy prądu :p. Przy odwrotnym podłączeniu pojawi się ewentualnie minus przez wskazaniem. Gdy nie mierzysz oporu, to ma być 1 (niektóre pokazują "0.L"), a gdy zewrzesz kable, to powinno pojawić się zero, czyli zwarcie.

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 11 lip 2018, 20:02

<rotfl> W takim razie jutro rano ponownie pomiary :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 lip 2018, 20:33

Sprawdź czy na kostce koło pinów nie ma cyferek :).

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 13 lip 2018, 16:41

Pomiary zrobione:
Poziom w baku jedna kreska ponizej polowy dzisiaj dopiero zgasla

1 + 3: 298. Ale co jakis czas sygnal zanikal
1 + 5: 75. Tutaj tez sygnal znikal co jakis czas
3 + 5: 341


2 + 4: 126
2 + 6: 219
4 + 6: 340

[ Dodano: 2018-07-13, 16:20 ]
Dobra chwila jeszcze zle zmierzyoem inny rozstaw numeracji na kostce jest. Zaraz zrobie nowe

[ Dodano: 2018-07-13, 16:41 ]
Dobra numeracja jest od drugiej strony czyli gdzie 6 to na mojej 1 a 5 to u mnie 2 itd...


Czyli jesli sie nie pomylilem przy odwracaniu przedchwila pomiarow to


2 + 4. 341
2 + 6. 75 czasami zanika sygnal
4 + 6. 298. Czasami zanika


1+ 3. 340
1+ 5. 219
3 + 5. 126

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lip 2018, 19:32

Pomiary są dobre, ale wydaje mi się, że coś pomieszałeś z numeracją, ponieważ wygląda jakby pierwszy czujnik (przy pompie) wariował, a według błędu, to drugi jest wadliwy. Sprawdź dokładnie numerację :).

[ Dodano: 2018-07-13, 19:32 ]
Obrazek

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 13 lip 2018, 19:54

Właśnie sam sie zastanawiałem i sprawdzałem kilka razy tą numeracje :P Może na produkcji obróciła im się prasa do numeracji? nie wiem

[ Dodano: 2018-07-13, 19:54 ]
co z tym fantem zrobić co wymienić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga