Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

ACC i breaking guard niedostępny awaria parktronic

Elektryka
ODPOWIEDZ
mario591
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2021, 15:46
Imię: Mariusz
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

ACC i breaking guard niedostępny awaria parktronic

Post autor: mario591 » 24 kwie 2025, 18:52

Witam wszystkich.
Na wstępie uprzedzę, że przeszukałem forum i było sporo o tej usterce ale brakowało mi istotnych kwestii w tym temacie, które tu poruszę a w żadnym z tych znalezionych tematów nie było o tym wspomniane.

Zaczynając na początku troszkę wariował mi ten system i raz pojawiał się ten błąd aby po chwili zniknąć. Ostatnio padł mi na dobre. Tak, że mam ten komunikat i nie działają mi czujniki zbliżeniowe z przodu i z tyłu. Kamera działa a przycisk od parktronica na panelu mruga na pomarańczowo. Ostatnio podczas jazdy po S-ce zauważyłem, że nie działa też tempomat a posiadam aktywny z radarami. Ostatnio zabrałem się za usunięcie usterki i zeskanowałem auto. Mam MAXIECU i pokazały się następujące błędy:


Dane informacyjne
Parametr Wartość
Numer wersji oprogramowania 4H0919475AG
Wersja oprogramowania 0072
Numer wyposażenia komputerowego 4H0919475AG
Opis systemu PARKHILFE ACC
Rozpoznanie modułu sterującego EV_EPHVA18AU57X0000
Moduł sterujący rozpoznawania (wersji). 003008
Wersja sprzetu H01
Najnowsza (ostatnia) konfiguracja, identyfikacja testera 200
Najnowsza (ostatnia) konfiguracja, importer 785
Najnowsza (ostatnia) konfiguracja, numer warsztatu 2391
Kodowanie wariantowe (system szesnastkowy) A9EB07

Obsługa usterek - Czynności
Czas Kod Typ Opis
13:33:48.649 Odczyt kodów usterek
13:33:48.712 Zarejestrowane usterki
B107A14 --- Napięcie zasilania czujników wspomagania parkowania, obwód otwarty/zwarcie do masy
Stale
B107A16 --- Napięcie zasilania czujników wspomagania parkowania, napięcie za niskie
Nieciagle

Myślałem, że usterka to po prostu przerwany przewód ale mam kilka pytań:
W bagażniku po prawej stronie jest moduł od parktronica. Są tam 3 kostki - rozumiem że 1 to zasilanie i cała komunikacja z autem i 2 kolejne to obwód tylnych czujników i przednich. I tu kolejne pytanie. Czy te obwody są niezależne? Tzn jeżeli uszkodzeniu uległa by wiązka na przedzie to tył nie powinien działać jak jest ok i odwrotnie ?
Wypiąłem z tego sterownika obwód przedni i nic +, potem tylny i nic. Więc jak tu zidentyfikować, czy to uszkodzenie wiązki czy czujnika, a jak tak to którego. Skan kompem nie wskazuje konkretnego, chyba, że VCDS ma więcej możliwości?
I kolejne pytanie, czy uszkodzenie jednego czujnika upośledza cały system parktornic? I nie działa np tył lub wszystkie prócz tego uszkodzonego ?
W niektórych postach pisał ktoś, że miał taką usterkę i wymienił tylko buzzer od parktronica, który znajduje się pod kierownicą i wszystko wróciło do normy.
Zastanawiam się czy zdemontować przedni zderzak, zdjąć całą przednią wiązkę elektryczną od czujników i sprawdzić miernikiem ciągłość przewodów w pierwszej kolejności. Jeżeli to nie pomoże, to chyba trzeba by sprawdzać po kolei czujniki, a na końcu zostaje moduł, ale ten podobno trzeba zaprogramować jak się kupi używkę. Pytanie jak go sprawdzić. Najlepiej by było jakby tylna wiązka działała ale jak pisałem wyżej po odłączeniu przodu system był dalej wyłączony. No chyba, że po każdym takim zabiegu należało by skasować błędy kompem.
A dziś na dodatek widziałem filmik, że gość miał tylko zaśniedziały pin od jednego z radarów od tempomatu. Po jego przeczyszczeniu układ wrócił do żywych, niestety na filmiku nie pokazał jakie błędy miał w systemie.

Proszę o pomoc , bo widzę, że to dość powszechna usterka i wielu z was zapewne się z nią borykało.

Awatar użytkownika
was001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 19 sty 2023, 11:14
Imię: Marko
Rocznik: 2017
Moje auto: RS6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 TFSI 605KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: ZEA

Re: ACC i breaking guard niedostępny awaria parktronic

Post autor: was001 » 25 kwie 2025, 12:50

https://www.youtube.com/watch?v=NK8uRVH5d04
jeśli szukasz konkretnego walniętego czujnika, to zobacz jak można szybko zidentyfikować czy działa czy nie. Goście na audizine piszą też o brudnej kostce po stronie kierowcy w zderzaku - tam gdzie syf zza intercoolera się zbiera. Jakiekolwiek błędy radarów mają zupełnie inny opis, więc nie szukałbym problemu tam.

mario591
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2021, 15:46
Imię: Mariusz
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: ACC i breaking guard niedostępny awaria parktronic

Post autor: mario591 » 28 kwie 2025, 21:35

Próbowałem tej metody przy pomocy palca bo widziałem to już na jakimś filmiku na YT. Niestety przykładając palec do dowolnego czujnika nie czuję, żadnych wibracji. Błąd moim zdaniem to przetarty/ przegniły przewód pewnie w wiązce. Rozbierałem zderzak ale nie mogłem dostać się do śruby pomiędzy zderzakiem a nadkolem od lewej strony. Z prawej mi się udało, i tak kostka co idzie od komory silnika do pierwszego czujnika i potem najwyraźniej szeregowo dalej w prawą stronę znajduje się po prawej stronie (od strony pasażera) zaraz za pierwszym czujnikiem. Ty piszesz, że ta kostka jest po lewej hmmm czy możliwe, że tam jest jakaś inna kostka czy pomyliłeś strony ? Chyba , że może w wersji 3.0 jest z lewej bo ja mam 2.0 avant 177km. I pytanie, czy jak uszkodzona jest wiązka lub czujnik z przodu, to czujniki z tyłu jak są na osobnym obwodzie nie powinny działać i odwrotnie? Bo wychodzi na to, że usterka dowolnego czujnika lub wiązki upośledza cały system parktronic i w dodatku tempomat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja