Zamiana ECU z EDC16 na EDC17
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 lip 2014, 15:39
- Lokalizacja: Polska
Zamiana ECU z EDC16 na EDC17
Z Audi A6 wyjąłem silnik BRE na EDC16 i włożyłem silnik CAHA na EDC17. Mam problem z komunikacją z modułem silnika, zmieniam Gatewaye, zrobiłem przelotkę z 26 na 20 pinów (J533). Nie mam żadnej komunikacji cały czas z sterownikiem silnika, ABSem i zestawem wskaźników.
EDC17 jest na UDSie (i to wiem), ale jak to obejść?
Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna, jakieś wskazówki?
Sprawdzałem na oscyloskopie CANa i przebiegi wydają się być OK, zakresy napięć są w normie, obserwuję przesył danych.
EDC17 jest na UDSie (i to wiem), ale jak to obejść?
Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna, jakieś wskazówki?
Sprawdzałem na oscyloskopie CANa i przebiegi wydają się być OK, zakresy napięć są w normie, obserwuję przesył danych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
coś mi się zdaje że z Canem napędu jest problem (może przelotka z 26 na 20 pin), a czy po odpięciu sterownika silnika komunikacja jest z absem i zegarami?
Cany ze sterownika silnika idą:
CAN L ze sterownika silnika T94/67 (pomarańczowo-brązowy) poprzez 17 pinową czerwoną kostkę na podszybiu z lewej strony na pinie 13 do złącza CAN na lewym boku deski rozdzielczej na pin 4L i to powinno mieć połączenie z pinem 6 gatka 20 pin, a także z 14 pin ABS poprzez 17 pinową czarną wtyczkę na lewym słupku na pinie 5 i złącze CAN na pinie 5L
i CAN H ze sterownika silnika T94/68 (pomarańczowo-czarny) poprzez 17 pinową czerwoną kostkę na podszybiu z lewej strony na pinie 14 do złącza CAN na lewym boku deski rozdzielczej na pin 4H i to powinno mieć połączenie z pinem 16 gatka 20 pin, a także 26 pinem ABS poprzez 17 pinową czarną wtyczkę na lewym słupku na pinie 6 i złącze CAN na pinie 5H
Cany ze sterownika silnika idą:
CAN L ze sterownika silnika T94/67 (pomarańczowo-brązowy) poprzez 17 pinową czerwoną kostkę na podszybiu z lewej strony na pinie 13 do złącza CAN na lewym boku deski rozdzielczej na pin 4L i to powinno mieć połączenie z pinem 6 gatka 20 pin, a także z 14 pin ABS poprzez 17 pinową czarną wtyczkę na lewym słupku na pinie 5 i złącze CAN na pinie 5L
i CAN H ze sterownika silnika T94/68 (pomarańczowo-czarny) poprzez 17 pinową czerwoną kostkę na podszybiu z lewej strony na pinie 14 do złącza CAN na lewym boku deski rozdzielczej na pin 4H i to powinno mieć połączenie z pinem 16 gatka 20 pin, a także 26 pinem ABS poprzez 17 pinową czarną wtyczkę na lewym słupku na pinie 6 i złącze CAN na pinie 5H
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 lip 2014, 15:39
- Lokalizacja: Polska
Robiąc przelotkę 26<->20 pin wzorowałem się na tym niemieckim opisie:
26 PIN -> 20 PIN
1 - 1
2 - odłączony
3 - 13
4 - 10
5 - odłączony
6 - 15
7 - odłączony
8 - 16
9 - 18
10 - odłączony
11 - 19
12 - odłączony
13 - 17
14 - 11
15 - odłączony
16 - 14
17 - odłączony
18 - odłączony
19 - 5
20 - odłączony
21 - 6
22 - 8
23 - odłączony
24 - 9
25 - odłączony
26 - 7
Nie wiem jak zinterpretować piny na złączu 20pinowym, nie są podłączone:
2 - magistraa LIN 1
3 - przekaxnik ACC,
4 -ELV
12 - magistrala LIN 2
20 - ekranowanie
Widziałem też, że koledze Manixowi udało się zrobić przelotkę, tylko musiał coś zmienić z 1 pinem - nie moę tego rozgryźć.
viewtopic.php?t=47691&postdays=0&postorder=asc&start=15
Jak podpinam nowsze Gatki to mam kod "000303", jest to objaw, który był również w zalinkowanym wyżej temacie - błąd przejściówki. Zatem masz rację jasper.
Ogólnie problem jest taki, że jak podpinam stary silnik z EC16 to wszystko działa OK, komunikacja jest itp. Natomiast jak już wpinam silnik CAHA z EDC17 i UDSem to właśnie Gatek nie widzi ze sterownika silnika ABSu, zestawu wskaźników. Czy trzeba wszystko wymieniać, sterownik, pompę (też mam dwie, stara i nowa z UDSem)?
Najważniejszy problem teraz to zrobić dobrą przejściówkę 26-20 pin, aby cokolwiek móc zrobić w VCDSie z Gatewayem. Jednak wszelkie informacje na temat UDSa i EDC17 są mile widziane.
U mnie wygląda to tak:2G CAN Gateway -> 3G CAN Gateway
T26a/1 (rot/blau) -> T20p/1 (Klemme 30)
T26a/2 (rot/blau) -> entfällt x T2bc/1 BEM (neu) und D+ Lichtmaschine
T26a/3 (grau/schwarz) -> T20p/13 (KI Weckleitung T32/28)
T26a/4 (grĂźn/lila) -> T20p/10 (Ringbruchleitung)
T26a/6 (orange/grĂźn) -> T20p/15 (CAN T46b/10H)
T26a/8 (orange/schwarz) -> T20p/16 (CAN T46b/2H)
T26a/9 (orange/blau) -> T20p/18 (Kombiinstrument T32/4)
T26a/11 (orange/rot) -> T20p/19 (OBD Pin 6)
T26a/13 (orange/schwarz) -> T20p/17 (ACC Pin 2)
T26a/14 (braun) -> T20p/11 (Masse)
T26a/15 (braun) -> entfällt x
T26a/16 (schwarz/weiĂ -> T20p/14 (Klemme 15 Sicherung SC8 5A)
T26a/19 (orange/braun) -> T20p/5 (CAN T46b/10L)
T26a/21 (orange/braun) -> T20p/6 (CAN T46b/2L)
T26a/22 (orange/braun) -> T20p/8 (Kombiinstrument T32/3)
T26a/24 (orange/braun) -> T20p/9 (OBD Pin 14)
T26a/26 (orange/braun) -> T20p/7 (ACC Pin 3)
26 PIN -> 20 PIN
1 - 1
2 - odłączony
3 - 13
4 - 10
5 - odłączony
6 - 15
7 - odłączony
8 - 16
9 - 18
10 - odłączony
11 - 19
12 - odłączony
13 - 17
14 - 11
15 - odłączony
16 - 14
17 - odłączony
18 - odłączony
19 - 5
20 - odłączony
21 - 6
22 - 8
23 - odłączony
24 - 9
25 - odłączony
26 - 7
Nie wiem jak zinterpretować piny na złączu 20pinowym, nie są podłączone:
2 - magistraa LIN 1
3 - przekaxnik ACC,
4 -ELV
12 - magistrala LIN 2
20 - ekranowanie
Widziałem też, że koledze Manixowi udało się zrobić przelotkę, tylko musiał coś zmienić z 1 pinem - nie moę tego rozgryźć.
viewtopic.php?t=47691&postdays=0&postorder=asc&start=15
Jak podpinam nowsze Gatki to mam kod "000303", jest to objaw, który był również w zalinkowanym wyżej temacie - błąd przejściówki. Zatem masz rację jasper.
Ogólnie problem jest taki, że jak podpinam stary silnik z EC16 to wszystko działa OK, komunikacja jest itp. Natomiast jak już wpinam silnik CAHA z EDC17 i UDSem to właśnie Gatek nie widzi ze sterownika silnika ABSu, zestawu wskaźników. Czy trzeba wszystko wymieniać, sterownik, pompę (też mam dwie, stara i nowa z UDSem)?
Najważniejszy problem teraz to zrobić dobrą przejściówkę 26-20 pin, aby cokolwiek móc zrobić w VCDSie z Gatewayem. Jednak wszelkie informacje na temat UDSa i EDC17 są mile widziane.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
zrób tak:
Gatek 26 PIN
1 - Terminal 30
2 - Terminal 30
3 - Instrument cluster wake-up
4 - Open circuit diagnostic lead
6 - CAN Bus High (convenience)
8 - CAN Bus High (drive train)
9 - CAN Bus High (instrument cluster)
11 - CAN Bus High (diagnosis)
13 - E-CAN High
14 - Terminal 31
15 - Terminal 31
16 - Terminal 15
19 - CAN Bus Low (convenience)
21 - CAN Bus Low (drive train)
22 - CAN Bus Low (instrument cluster display)
24 - CAN Bus Low (diagnosis)
26 - E-CAN Low
Gatek 20 PIN
1 - Terminal 30
2 - LIN 1 from alternator -C- / battery monitor control unit -J367-
5 - CAN Bus Low (convenience)
6 - CAN Bus Low (drive train)
7 - CAN Bus Low (extended)
8 - CAN Bus Low (instrument cluster display)
9 - CAN Bus Low (diagnosis) to diagnostic connector (T16)
10 - Open circuit diagnostic lead
11 - Terminal 31
14 - Terminal 15
15 - CAN Bus High (convenience)
16 - CAN Bus High (drive train)
17 - CAN Bus High (extended)
18 - CAN Bus High (instrument cluster)
19 - CAN Bus High (diagnosis) to diagnostic connector (T16)
20 - Screen earth
będzie działało na 100 %. kwestia pin 1 kl30 czyli stały plus pin 11 masa, pin 14 kl15 czyli plus po stacyjce. pin 2 jest do alternatora w polifcie (niestety wiąże się to z wymianą altka) oraz klema minusowa.
Gatek 26 PIN
1 - Terminal 30
2 - Terminal 30
3 - Instrument cluster wake-up
4 - Open circuit diagnostic lead
6 - CAN Bus High (convenience)
8 - CAN Bus High (drive train)
9 - CAN Bus High (instrument cluster)
11 - CAN Bus High (diagnosis)
13 - E-CAN High
14 - Terminal 31
15 - Terminal 31
16 - Terminal 15
19 - CAN Bus Low (convenience)
21 - CAN Bus Low (drive train)
22 - CAN Bus Low (instrument cluster display)
24 - CAN Bus Low (diagnosis)
26 - E-CAN Low
Gatek 20 PIN
1 - Terminal 30
2 - LIN 1 from alternator -C- / battery monitor control unit -J367-
5 - CAN Bus Low (convenience)
6 - CAN Bus Low (drive train)
7 - CAN Bus Low (extended)
8 - CAN Bus Low (instrument cluster display)
9 - CAN Bus Low (diagnosis) to diagnostic connector (T16)
10 - Open circuit diagnostic lead
11 - Terminal 31
14 - Terminal 15
15 - CAN Bus High (convenience)
16 - CAN Bus High (drive train)
17 - CAN Bus High (extended)
18 - CAN Bus High (instrument cluster)
19 - CAN Bus High (diagnosis) to diagnostic connector (T16)
20 - Screen earth
będzie działało na 100 %. kwestia pin 1 kl30 czyli stały plus pin 11 masa, pin 14 kl15 czyli plus po stacyjce. pin 2 jest do alternatora w polifcie (niestety wiąże się to z wymianą altka) oraz klema minusowa.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 lip 2014, 15:39
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
PRZELOTKA
Pin 1 (z 26) w pin 1 (20)
Pin 2 (z 26) wolny zostaje pin 2 (20)
Pin 3 wolny
Pin 4 wolny
Pin 19 (z 26) w pin 5 (20)
Pin 21 (z 26) w pin 6 (20)
Pin 26 (z 26) w pin 7 (20)
Pin 22 (z 26) w pin 8 (20)
Pin 24 (z 26) w pin 9 (20)
Pin 4 (z 26) w pin 10 (20)
Pin 14 (z 26) w pin 11 (20)
Pin 12 wolny
Pin 13 wolny
Pin 16 (z 26) w pin 14 (20)
Pin 6 (z 26) w pin 15 (20)
Pin 8 (z 26) w pin 16 (20)
Pin 13 (z 26) w pin 17 (20)
Pin 9 (z 26) w pin 18 (20)
Pin 11 (z 26) w pin 19 (20)
Pin 15 (z 26) w pin 20 (20)
Prościej się nie da
możesz jeszcze
Pin 3 (z 26) w pin 13 (20)
Pin 1 (z 26) w pin 1 (20)
Pin 2 (z 26) wolny zostaje pin 2 (20)
Pin 3 wolny
Pin 4 wolny
Pin 19 (z 26) w pin 5 (20)
Pin 21 (z 26) w pin 6 (20)
Pin 26 (z 26) w pin 7 (20)
Pin 22 (z 26) w pin 8 (20)
Pin 24 (z 26) w pin 9 (20)
Pin 4 (z 26) w pin 10 (20)
Pin 14 (z 26) w pin 11 (20)
Pin 12 wolny
Pin 13 wolny
Pin 16 (z 26) w pin 14 (20)
Pin 6 (z 26) w pin 15 (20)
Pin 8 (z 26) w pin 16 (20)
Pin 13 (z 26) w pin 17 (20)
Pin 9 (z 26) w pin 18 (20)
Pin 11 (z 26) w pin 19 (20)
Pin 15 (z 26) w pin 20 (20)
Prościej się nie da

możesz jeszcze
Pin 3 (z 26) w pin 13 (20)
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 lip 2014, 15:39
- Lokalizacja: Polska
Podpiąłem wszystko według Twojej instrukcji, w sumie nic się za bardzo nie zmieniło, miałem praktycznie identycznie (po prostu ekranowanie z 20 pinu (20pin gatek) dawałem pod pin 14 (26pin), a nie osobno 15 (26pin).
W złączu 20 pinowym niepodpięte są następujące piny: 2, 3, 4, 12.
Niestety dalej mam problem z Gateway'ami...
Próbują ze mną współpracować następujące modele: 4F0 907 468 M oraz F.
Po otworzeniu okna CAN Gateway w VCDSie dalej uzyskuję kodowanie 000303 lub w drugim 004020 (jakoś tak).
Nie mogę wprowadzić poprawnego kodowania.
Co tu może być jeszcze źle?
Dla pełnego obrazu danych jeszcze napiszę modyfikację:
Miałem: BRE - EDC16 2007 (pompowtrysk), Audi A6 po 2006 roku
Zamontowałem: CAHA - EDC17 2009 Rail z UDSem
Aaa, warto jeszcze dodać, że rozebrałem złącze 26 pinowe (te pod schowkiem, obok światłowodu) pod które podpinam przelotkę/Gateway'a i wychodzi na to, że nie mam tam fabrycznie dociągniętych pinów: 13 oraz 26, są puste.
W złączu 20 pinowym niepodpięte są następujące piny: 2, 3, 4, 12.
Niestety dalej mam problem z Gateway'ami...
Próbują ze mną współpracować następujące modele: 4F0 907 468 M oraz F.
Po otworzeniu okna CAN Gateway w VCDSie dalej uzyskuję kodowanie 000303 lub w drugim 004020 (jakoś tak).
Nie mogę wprowadzić poprawnego kodowania.

Co tu może być jeszcze źle?
Dla pełnego obrazu danych jeszcze napiszę modyfikację:
Miałem: BRE - EDC16 2007 (pompowtrysk), Audi A6 po 2006 roku
Zamontowałem: CAHA - EDC17 2009 Rail z UDSem
Aaa, warto jeszcze dodać, że rozebrałem złącze 26 pinowe (te pod schowkiem, obok światłowodu) pod które podpinam przelotkę/Gateway'a i wychodzi na to, że nie mam tam fabrycznie dociągniętych pinów: 13 oraz 26, są puste.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
w starym gatku 26 pin na 13 i 26 jest rozszerzony can 5 kanał dla asystentów np distronica w 20 pinowym to piny 7 i 17.
dlaczego nie podpiołeś 2 pinu to niebieski przewód który idzie w wiązce obok gatka który trzeba znaleźć a możesz go określić podpinając miernik do przewodu niebieskiego w bagażniku obok akumulatora we wtyczce sterownika aku. dlatego że te funkcje przejmuje w polifcie gatek.
dlaczego nie podpiołeś 2 pinu to niebieski przewód który idzie w wiązce obok gatka który trzeba znaleźć a możesz go określić podpinając miernik do przewodu niebieskiego w bagażniku obok akumulatora we wtyczce sterownika aku. dlatego że te funkcje przejmuje w polifcie gatek.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

Panowie.
Napisze tutaj bo cos wydaje mi sie ze macie pojecie o czym piszecie.
Samochod troche inny A8 D4 2011 3.0TDI CDTA .
Mianowicie nie dziala mi automatyczne start/stop samochodu - na swiatlach itp.
Gdy zresetuje blad na Can gateway wszystko dziala jak powinno.
Jednak gdy wylaczymy zaplon i zamkniemy samochod, po powrocie do samochodu znowu nie dziala i bledy sa od nowa.
Tylko mam te 2 bledy.
Teraz pytanie od czego jest terminal 30 w ECU silnika. Z tego co sie zorientowalem to mam EDC17CP44.?
Szukam punktu zaczepienia od czego zaczac.
Czy gatek nie widzi wlasnie ecu silnika po sa polaczone przez ten terminal.
Czy cos nie tak z ECU silnika i to powoduje ze gatek go nie widzi.
Albo cos z gatkiem i dlatego mam blad w ecu silnika.
Nie wiem co jest pierwsze.
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone
Od czego mam zaczac? Gdzie szukac przyczyny?
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4H0 907 401 HW: 4G0 907 401
Component and/or Version: 3.0TDI EDC17 H37 0004
Software Coding: 0A2A4012052601020800
Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
ASAM Dataset: EV_ECM30TDI0114H0907401 001010 (AU64)
VCID: E1C33B5DF0520B1
1 Fault Found:
8169 - Terminal 30
U140A 00 [047] - Open Circuit
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 90936 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
Address 19: CAN Gateway Labels: None
Control Module Part Number: 4H0 907 468 F HW: 4H0 907 468 C
Component and/or Version: J533--Gateway H08 0213
Software Coding: 00CD077D00
Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
ASAM Dataset: EV_GatewUDS 001025 (AU64)
VCID: 346D02099F204E9
1 Fault Found:
4224 - No Communication with Engine Control Module (SAE
U0100 00 [008] - ECM/PCM)
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 172
Mileage: 90936 km
Date: 2015.04.25
Time: 12:02:22
Wszelkie podpowiedzi mile widziane
Napisze tutaj bo cos wydaje mi sie ze macie pojecie o czym piszecie.
Samochod troche inny A8 D4 2011 3.0TDI CDTA .
Mianowicie nie dziala mi automatyczne start/stop samochodu - na swiatlach itp.
Gdy zresetuje blad na Can gateway wszystko dziala jak powinno.
Jednak gdy wylaczymy zaplon i zamkniemy samochod, po powrocie do samochodu znowu nie dziala i bledy sa od nowa.
Tylko mam te 2 bledy.
Teraz pytanie od czego jest terminal 30 w ECU silnika. Z tego co sie zorientowalem to mam EDC17CP44.?
Szukam punktu zaczepienia od czego zaczac.
Czy gatek nie widzi wlasnie ecu silnika po sa polaczone przez ten terminal.
Czy cos nie tak z ECU silnika i to powoduje ze gatek go nie widzi.
Albo cos z gatkiem i dlatego mam blad w ecu silnika.
Nie wiem co jest pierwsze.
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone
Od czego mam zaczac? Gdzie szukac przyczyny?
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4H0 907 401 HW: 4G0 907 401
Component and/or Version: 3.0TDI EDC17 H37 0004
Software Coding: 0A2A4012052601020800
Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
ASAM Dataset: EV_ECM30TDI0114H0907401 001010 (AU64)
VCID: E1C33B5DF0520B1
1 Fault Found:
8169 - Terminal 30
U140A 00 [047] - Open Circuit
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 90936 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
Address 19: CAN Gateway Labels: None
Control Module Part Number: 4H0 907 468 F HW: 4H0 907 468 C
Component and/or Version: J533--Gateway H08 0213
Software Coding: 00CD077D00
Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
ASAM Dataset: EV_GatewUDS 001025 (AU64)
VCID: 346D02099F204E9
1 Fault Found:
4224 - No Communication with Engine Control Module (SAE
U0100 00 [008] - ECM/PCM)
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 172
Mileage: 90936 km
Date: 2015.04.25
Time: 12:02:22
Wszelkie podpowiedzi mile widziane
gotman25
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
jakimś sposobem nie masz stałego (terminal 30 to zacisk 30 czyli stały plus) plusa na zasilaniu sterownika silnika zobacz z prawej strony przy filtrze powietrza bezpieczniki pod maską samochodu. a to może być związane z regulatorem napięcia lewy boczek w bagażniku obok sterownika hamulca ręcznego.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

koledzy widzę że jesteście zorientowani w A6C6
więc okopię trochę temat swapu silnika. Wykonałem osobiście swap z 2,0TFSI BPJ sterownik ECU MED9.1, na 1,8T BEX ECU ME7.5 i mam problem z komunikacją z sterownikiem ECU a Gateway, jeżeli chodzi o dziagnozę OBD to łączę się z sterownikiem silnika, mogę odczytać błędy i je skasować (ciągle powraca błąd o prędkości, braku komunikacji z ABS)
VAS pokazał błąd
19 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych
1314 4 Sterownik silnika (brak sygnału / komunikacji. Statyczne)
Przewody Can L i H sprawdzałem 3 razy i wygląda że są podłączone OK, nie wiem czy problemem nie jest sam sterownik ME7.5 który nie może się zsynchronizować z gateway 4f0910468A

VAS pokazał błąd
19 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych
1314 4 Sterownik silnika (brak sygnału / komunikacji. Statyczne)
Przewody Can L i H sprawdzałem 3 razy i wygląda że są podłączone OK, nie wiem czy problemem nie jest sam sterownik ME7.5 który nie może się zsynchronizować z gateway 4f0910468A
Czy istnieje możliwość zmiany w sofcie lub jakakolwiek modyfikacja (nie zależy mi nawet na odzyskaniu komunikacji) aby sterownik silnika widział prędkość auta, ponieważ brak komunikacji nie wpłynął jakoś na inne rzeczy - jeżdżę tak już ok roku, ale problem jest przy dokodowaniu tempomatu (sterownik silnika widzi hamulec, sprzęgło, manetki, w blokach mierzonych wszystko się przełącza, brakuje ostatniego elementu - prędkości (czały czas 0km/h))