[A6 C6] światło stopu
[A6 C6] światło stopu
Witam. Od jakiegoś czasu komputer zaczął wyświetlać mi komunikat '' BREMS LICHT - Centre brake light '' gdy tylko nacisne pedał hamulca . ?wiatło stopu górne, jest sprawne - świeci było sprawdzane. Byłem w serwisie podłączyli pod VAG-a - usunęli błędy. Po włączeniu silnika stop działał, przejechałem 30 km zgasiłem silnik, po czym ponownie go odpaliłem - problem znowu powrócił. Jaka może być tego przyczyna i co ewentualnie mogę sprawdzić ?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez audicoman, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem w takim razie dlaczego, auto jest garażowane. Słyszałem też że może być to wina jakiegoś bezpiecznika pod pedałem, ostatnio sprawdzałem , że gdy lekko naciśnie się pedał hamulca słychać taki delikatny klik . Zauważyłem też, że światło stopu ( górne ) zapalało się szybciej od tych w lampach , była to nieznaczna różnica i na tej podstawie śmiem twierdzić, że ten '' klik '' może odpowiadać za włączenie stopu ( górnego ). Nie wiem czy to jest prawda , ale tak wynikło z moich obserwacji.
Słyszałem coś o tym stopie awaryjnym, powiem szczerze nie wiem czy to posiadam, raczej sam tego nie sprawdzę. Z tego co mi wiadomo ta opcja występuje tylko w egzemplarzach ze światłami LED z tyłu, ja mam niestety zwykłe i wątpie żebym to miał. Sprawdzałem jeszcze kostkę z tyłu w bagażniku po lewej stronie tam wygląda że wszystko ok. Może to być bezpiecznik pod pedałem, lub tak jak mówisz zwilgotniały układ? To dlaczego nie świeci tylko stop ? 

Może masz racje z tym zawilgotnieniem, bo problem wystąpił już jakoś na jesień zeszłego roku. Troche deszczu , może para i on faktycznie nie działał, natomiast gdy były cieplejsze dni reagował normalnie. To w takim razie elektryka jest słabo zabezpieczona przed parą itd. Bo raczej innej przyczyny nie widzę, chociaż jeszcze sprawdze ten bezpiecznik pod pedałem 

witam
U mnie tez wywalało ten błąd od czasu do czasu
Wszystkie lampy swieciły :shock:
Po wykasowaniu błąd powracał lecz nie od razu
01503 - Bulb for 3rd Brake Light (M25)
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
No wiec wymontowałem 3 swiatło stop w klapie -Avant
Znalazłem zaśniedziałe styki kostki lampy , przeczysciłem i do tej pory spokój :mrgreen:
Te trzecie swiatło stop jest zamontowane na takich blaszkach , które bardzo słabo dociskają lampke do blachy i tamtedy dostawała sie woda . Co było skutkiem awarii w moim przypadku
Sprawdz moze akurat :roll:
U mnie tez wywalało ten błąd od czasu do czasu

Wszystkie lampy swieciły :shock:
Po wykasowaniu błąd powracał lecz nie od razu
01503 - Bulb for 3rd Brake Light (M25)
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
No wiec wymontowałem 3 swiatło stop w klapie -Avant
Znalazłem zaśniedziałe styki kostki lampy , przeczysciłem i do tej pory spokój :mrgreen:
Te trzecie swiatło stop jest zamontowane na takich blaszkach , które bardzo słabo dociskają lampke do blachy i tamtedy dostawała sie woda . Co było skutkiem awarii w moim przypadku
Sprawdz moze akurat :roll:
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
audicoman,
3 światło stop w każdym szanującym się samochodzie zapala się o ułamki sekund szybciej.
Badania dowodzą że w sytułacji drogowej te setne sekundy mają znaczący wpływ na reakcje kierowcy.
Dzieki temu środkowemu światłu stopu nasze mózgi reagują szybciej , wszystko dzieje się automatycznie i nikt z nas nie jest w stanie tego wyczuć.
Mówisz że dostrzegasz opóżnienia miedzy stopem dodatkowym a zasadziczymi , nie jest to normalne , no chyba ze posiadasz nadprzyrodzone zdolności.
Proponuje sprawdż w jakim położeniu hamulca reagują światła..
W C6 nieważne czy z diodami czy bez , światła stopu zapalają się bardzo szybko wzgledem nacisku na pedał "hebli"
Ledwo wyczuwalnym muśnięciu pedału hamulca powoduje reakcje.
Poproś kogoś o pomoc i sprawdż to.. możliwe że wina leży po stronie czujnika.
Kolejną kwestią są okolice samego pedału ..
Niemasz przypadkiem mocno wilgotnej podłogi i dywaników ?
Staraj się aby było tam zawsze sucho!
Co do samej funkcji chamowania awaryjnego którą opisuje ZelvaBOi to owsze u mnie (światła led) awaryjne mrygają ale zwiekszenia mocy stopu nie widziałem :roll:
Opcja ta współgra z systemem wspomagania chamowania awaryjnego (jeszcze co innego)
Raczej nie powinno mieć to związku z twoją przypadłością.
_____________
Wciągneło mi smarta do kolektora ssącego ! Jak go wyjąć ? :mrgreen:
3 światło stop w każdym szanującym się samochodzie zapala się o ułamki sekund szybciej.
Badania dowodzą że w sytułacji drogowej te setne sekundy mają znaczący wpływ na reakcje kierowcy.
Dzieki temu środkowemu światłu stopu nasze mózgi reagują szybciej , wszystko dzieje się automatycznie i nikt z nas nie jest w stanie tego wyczuć.
Mówisz że dostrzegasz opóżnienia miedzy stopem dodatkowym a zasadziczymi , nie jest to normalne , no chyba ze posiadasz nadprzyrodzone zdolności.
Proponuje sprawdż w jakim położeniu hamulca reagują światła..
W C6 nieważne czy z diodami czy bez , światła stopu zapalają się bardzo szybko wzgledem nacisku na pedał "hebli"
Ledwo wyczuwalnym muśnięciu pedału hamulca powoduje reakcje.
Poproś kogoś o pomoc i sprawdż to.. możliwe że wina leży po stronie czujnika.
Kolejną kwestią są okolice samego pedału ..
Niemasz przypadkiem mocno wilgotnej podłogi i dywaników ?
Staraj się aby było tam zawsze sucho!
Co do samej funkcji chamowania awaryjnego którą opisuje ZelvaBOi to owsze u mnie (światła led) awaryjne mrygają ale zwiekszenia mocy stopu nie widziałem :roll:
Opcja ta współgra z systemem wspomagania chamowania awaryjnego (jeszcze co innego)
Raczej nie powinno mieć to związku z twoją przypadłością.
_____________
Wciągneło mi smarta do kolektora ssącego ! Jak go wyjąć ? :mrgreen:
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
przecież sam napisałeśFascynat pisze:Mówisz że dostrzegasz opóżnienia miedzy stopem dodatkowym a zasadziczymi , nie jest to normalne , no chyba ze posiadasz nadprzyrodzone zdolności.
:-PFascynat pisze:3 światło stop w każdym szanującym się samochodzie zapala się o ułamki sekund szybciej.
Zgadzam się że tak jest w samochodach bez tylnych świateł LED. Jednak to nie jest działanie celowe, powodem jest fakt że środkowe światło składa się z wielu małych żaróweczek (chyba 3W), które zapalają się szybciej od żarówek 21W w lampach bocznych -to widać gołym okiem.Fascynat pisze:3 światło stop w każdym szanującym się samochodzie zapala się o ułamki sekund szybciej.
Badania dowodzą że w sytułacji drogowej te setne sekundy mają znaczący wpływ na reakcje kierowcy.
Dzieki temu środkowemu światłu stopu nasze mózgi reagują szybciej , wszystko dzieje się automatycznie i nikt z nas nie jest w stanie tego wyczuć.
Zmieniłem u siebie tylne lampy na LEDy i śmiem twierdzić, że światła stopu LED w lampach bocznych zapalają się szybciej od środkowego bo LEDy mają "lepszą reakcję" od zwykłych żarówek.
audicoman, ten "klik" przy wciskaniu pedału hamulca to raczej normalna praca czujnika.
Upewnij się, czy wszystkie żarówki świecą w środkowym stopie -jak kilka się przepali to może ten komunikat wyświetlać.
Podpowiedzi związane z wilgocią są na miejscu, więc może spróbuj (ostrożnie) podmuchać suszarką na ten środkowy stop i jego złącze.
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
M0NEER, Myślałem że dostatecznie łopatologicznie wywaliłem kawe na ławe :shock:
Normalne jest to że trzeci stop zapala się szybciej , ale są to takie ułamki sekund że jest to tródno dostrzec , kolega audicoman, napisał że widzi opużnienia dlatego napisałem że albo ma nadprzyrodzone zdolniości albo coś jest nie tak.
Mam nadzieje że zrozumiałeś bo jaśniej nie umiem.. :-P
Co do "Ledowości" to oczywiście masz racje.
Założeniem 3-go światła stopu składającego się z owego komponentu już od dawna jest czas reakcji i prędkość rozbłysku.
___________
Pozdrawiam
Normalne jest to że trzeci stop zapala się szybciej , ale są to takie ułamki sekund że jest to tródno dostrzec , kolega audicoman, napisał że widzi opużnienia dlatego napisałem że albo ma nadprzyrodzone zdolniości albo coś jest nie tak.
Mam nadzieje że zrozumiałeś bo jaśniej nie umiem.. :-P

Co do "Ledowości" to oczywiście masz racje.
Założeniem 3-go światła stopu składającego się z owego komponentu już od dawna jest czas reakcji i prędkość rozbłysku.
___________
Pozdrawiam
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Fascynat, zdziwiło mnie że najpierw napisałeś że to nie jest normalne, aby dostrzec różnicę w "reakcji" świateł zasadniczych i środkowego... Następnie napisałeś że środkowe zapala się o ułamki sekund szybciej -ok, ale "gołe oko" te ułamki sekund raczej dostrzeże 
Jeżeli nie masz LEDów to poproś kogoś żeby Ci parę razy powciskał hamulec i zauwazysz różnicę. W innym wypadku poobserwuj inne auta w mieście.

Jeżeli nie masz LEDów to poproś kogoś żeby Ci parę razy powciskał hamulec i zauwazysz różnicę. W innym wypadku poobserwuj inne auta w mieście.
Fascynat Naturalne że światła led mają szybszą reakcję zapalania się niż w modelach gdzie są zwykłe lampy. Proponuję sprawdź u kogoś kto ma C6 z '' normalnymi '' lampami z tyłu to dostrzeżesz lekkie opóźnienie świateł bocznych w SPAM do stopu górnego.
M0NEER To nawet gdy siadła jedna mała żaróweczka w listwie to nie działa już cała listwa i wywala komunikat ? Ja zauważyłem, że gdy w obojętnie jakim samochodzie przepali się połowa listwy , to druga połowa świeci normalnie.. [/b]
M0NEER To nawet gdy siadła jedna mała żaróweczka w listwie to nie działa już cała listwa i wywala komunikat ? Ja zauważyłem, że gdy w obojętnie jakim samochodzie przepali się połowa listwy , to druga połowa świeci normalnie.. [/b]
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
W C5 jest tak, że żarówki środkowego stopu są podpięte równolegle i którakolwiek może się przepalić, a reszta będzie świecić. Nie wiem tylko ile szt.musi się przepalić, aby na FISie pojawił sie komunikat...audicoman pisze:M0NEER To nawet gdy siadła jedna mała żaróweczka w listwie to nie działa już cała listwa i wywala komunikat ? Ja zauważyłem, że gdy w obojętnie jakim samochodzie przepali się połowa listwy , to druga połowa świeci normalnie..
Czy masz jakieś przepalone?
i jeszcze jedno: czy komunikat na Twoim FISie pojawia się sporadycznie, czy po każdym uruchomieniu silnika?
Listwa kiedyś się zapalała ( w całości ) na jakąś sekunde, czyli jest sprawna. Co do komunikatu to wyświetla się do pierwszego naciśnięcia hamulca. Wcześniej było tak, że pierwszy raz mi się wyświetlił na wakacje , zgasiłem silnik , odpaliłem ponownie problemu nie było, wtedy rozkręciłem pokrywe sprawdziłem styki wszystko było ok. I tak zaczęło sie robić mniej więcej co tydzień, a od jesieni komunikat wyświetla się ciagle.M0NEER pisze:W C5 jest tak, że żarówki środkowego stopu są podpięte równolegle i którakolwiek może się przepalić, a reszta będzie świecić. Nie wiem tylko ile szt.musi się przepalić, aby na FISie pojawił sie komunikat...audicoman pisze:M0NEER To nawet gdy siadła jedna mała żaróweczka w listwie to nie działa już cała listwa i wywala komunikat ? Ja zauważyłem, że gdy w obojętnie jakim samochodzie przepali się połowa listwy , to druga połowa świeci normalnie..
Czy masz jakieś przepalone?
i jeszcze jedno: czy komunikat na Twoim FISie pojawia się sporadycznie, czy po każdym uruchomieniu silnika?