Rozpiska przekaźników A6C6- Nie działający spryskiwacz szyby
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Rozpiska przekaźników A6C6- Nie działający spryskiwacz szyby
Witam,
Czy posiada ktoś może rozpiskę przekaźników pod kierownicą w A6 C6 (w sensie jaki jest za co odpowiedzialny).
Padł mi spryskiwacz szyby przedniej + spryskiwacz szyby tylnej + wycieraczka szyby tylnej w jednym momencie. Działa tylko spryskiwacz reflektorów i wycieraczki przód. Rozebrałem nadkole podłączyłem na krótko pompki i obie działają i pompują. Podłączyłem woltomierz do wtyczek i w momencie załaczania sprysków zero napięcia, czyli "coś" nie podaje zasilania na pompkę.
Brak błedów w komputerze. Bezpieczniki przedzwoniłem po obu stronach z przodu i wszystko ok. Próbowałem znaleść wiązkę elektryczne na etce (internetowej) ale nie udało mi się nic zlokalizować.
Podejrzewam, że może jakiś przekaźnik padł bo innego pomysłu nie mam.
Czy posiada ktoś może rozpiskę przekaźników pod kierownicą w A6 C6 (w sensie jaki jest za co odpowiedzialny).
Padł mi spryskiwacz szyby przedniej + spryskiwacz szyby tylnej + wycieraczka szyby tylnej w jednym momencie. Działa tylko spryskiwacz reflektorów i wycieraczki przód. Rozebrałem nadkole podłączyłem na krótko pompki i obie działają i pompują. Podłączyłem woltomierz do wtyczek i w momencie załaczania sprysków zero napięcia, czyli "coś" nie podaje zasilania na pompkę.
Brak błedów w komputerze. Bezpieczniki przedzwoniłem po obu stronach z przodu i wszystko ok. Próbowałem znaleść wiązkę elektryczne na etce (internetowej) ale nie udało mi się nic zlokalizować.
Podejrzewam, że może jakiś przekaźnik padł bo innego pomysłu nie mam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Dostałem się do tej złączki, wygląda to tak:
Jak wyciągnołem ją ze sterownika odrazu spryski reflektorów w trybie ciągłym zaczeły pryskać. Musiałem wypiąć złączke ze sterownika tą sterująco wielopinową (32 piny chyba), wtedy przestały. Czy miałbyś może jeszcze rozpiske tej kostki? To bym sobie podał napięcie ręcznie na kostke i bym wiedział czy "do sterownika wszystko chodzi". Czyli spryski szyby przedniej to na PIN 5 podać +12V?
Jak sprawdzić czy manetka przy kierownicy podaje dobre sygnały?
Napewno sygnały z manetki od kierownicy gdzieś idą, pewnie do tego sterownika. Wiesz może jak sprawdzić czy sygnały z manetki są prawidłowe?
Jak wyciągnołem ją ze sterownika odrazu spryski reflektorów w trybie ciągłym zaczeły pryskać. Musiałem wypiąć złączke ze sterownika tą sterująco wielopinową (32 piny chyba), wtedy przestały. Czy miałbyś może jeszcze rozpiske tej kostki? To bym sobie podał napięcie ręcznie na kostke i bym wiedział czy "do sterownika wszystko chodzi". Czyli spryski szyby przedniej to na PIN 5 podać +12V?
Jak sprawdzić czy manetka przy kierownicy podaje dobre sygnały?
Napewno sygnały z manetki od kierownicy gdzieś idą, pewnie do tego sterownika. Wiesz może jak sprawdzić czy sygnały z manetki są prawidłowe?
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Nie mam elsy w tej chwili - mogę sprawdzić ale po południu dopiero.
Co do manetek to sprawdź w sterowniku kierownicy (vcds) w blokach pomiarowych - przy pstrykaniu powinny zmieniać się poszczególne bity na "1". Nie mam jak sprawdzić teraz, w którym bloku...
Ja bym podał na 5 pin 12V - albo sprawdź może jeszcze czy coś się dzieje na 5 po włączeniu pompki manetką.
Co do manetek to sprawdź w sterowniku kierownicy (vcds) w blokach pomiarowych - przy pstrykaniu powinny zmieniać się poszczególne bity na "1". Nie mam jak sprawdzić teraz, w którym bloku...
Ja bym podał na 5 pin 12V - albo sprawdź może jeszcze czy coś się dzieje na 5 po włączeniu pompki manetką.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2016, 09:12 przez stefank, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Na VCDS to muszę jeździć do kogoś bo sam nie mam - droga sprawa, ale kupie. Więc nie mogę sprawdzić, ale jak po południu będziesz miał czas to daj znać jakie bloki pomiarowe to pojadę do kogoś i sprawdzę. Dodatkowo jak będziesz miał rozpiski tych złączek to będzie super to sobie posprawdzam wszystko woltomierzem/manualnie podam napięcia itp. Dzięki za odzew!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Hej, to jednak nie PIN5. Rozebrałem jeszcze raz nadkole, przedzwoniłem kable. Okazuje się, że za pompkę odpowiedzialne są dwa inne piny na tej złączce. Jedna pompka obsługuje spryski przód i spryski tył. Za pomocą zasilania kontroluje się w którą strone się kręci pompka i wtedy pompuje do wężyka na przód albo do wężyka na tył.
Jak się poda zasilanie:
PIN lewy: 0V
PIN prawy: +12V
pompuje na tył
PIN lewy: +12V
PIN prawy: 0V
pompuje na przód
I oczywiście to przetestowałem i działa. Wychodzi na to, że jest uszkodzony sterownik, albo manetka nie podaje sygnału i sterownik nic nie wystawia. Macie może gdzies rozpiske gdzie idą sygnały z manetki?
![Obrazek]()
To jest sterownik do którego podłączone jest wszystko pod kierownicą. Czy jak kupie taki sam sterownik na allegro używany, to mogę go podmienić poprostu czy wymaga to jakiegoś programowania przed użyciem? Może ochrona komponentu jest na tym?
Jak się poda zasilanie:
PIN lewy: 0V
PIN prawy: +12V
pompuje na tył
PIN lewy: +12V
PIN prawy: 0V
pompuje na przód
I oczywiście to przetestowałem i działa. Wychodzi na to, że jest uszkodzony sterownik, albo manetka nie podaje sygnału i sterownik nic nie wystawia. Macie może gdzies rozpiske gdzie idą sygnały z manetki?
To jest sterownik do którego podłączone jest wszystko pod kierownicą. Czy jak kupie taki sam sterownik na allegro używany, to mogę go podmienić poprostu czy wymaga to jakiegoś programowania przed użyciem? Może ochrona komponentu jest na tym?
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
No to poszperałem i znalazłem...
Do pompy w avancie piny 5 i 7 - 7 w sedanie nie ma bo nie ma z tyłu wycieraczki (stąd rozbieżność).
5 się zgadza tylko ta 7.... - wtyczka ma dziwnie ponumerowane piny.
![Obrazek]()
Wtyczka 12 pinowa:
1 - przełącznik świateł / szaro żółty
4 - masa (31) / brązowy
5 - pompa układu mycia szyb / czarno liliowy
6 - regulowana kier...
7 - pompa układy mycia szyb / brązowo żółty (tylko avant)
8 - regulowana kier...
9 - prawy kierunkowskaz / czarno żółty
10 - lewy kierunkowskaz / szaro czarny
11 - zasilanie (30) / czerwono biały
12 - zasilanie (30) /biało żółty
Wtyczka 32 pinowa (google tłumacz
)
Pin 1: przedni prawy na nogi (oświetlenie?)
Pin 2: z przodu z lewej na nogi (oświetlenie?)
Pin 3: boczny kierunkowskaz w lewo
Pin 4: Boczne światło obrysowe (USA) / światło boczne lewa
Pin 5: Vacant
Pin 6: Główna wiązka migawki lewa
Pin 7: Obrotowy włącznik światła Wyłączony
Pin 8: 1 Oceń działania terminala cyfrowego 30
Pin 9: włącznik świateł cofania
Pin 10: Vacant
Pin 11: Ocena działania 3 analogowe
Pin 12: Przekaźnik spryskiwaczy reflektorów System
Pin 13: Przełącznik obrotowy światła mijania / automatyczne światła do jazdy
Pin 14: boczny kierunkowskaz w prawo
Pin 15: Side Marker lamp (USA) / światło boczne prawo
Pin 16: Główna wiązka migawki w prawo
Pin 17: przekaźnik Horn
Pin 18: CAN wysoki
Pin 19: CAN niski
Pin 20: Przycisk świateł awaryjnych LED
Pin 21: antywłamaniowy Styk alarmowy / maski
Pin 22: Zagrożenie Przycisk światła ostrzegawcze
Pin 23: Obrotowy włącznik światła, światła pozycyjne
Pin 24: Vacant
Pin 25: Dostawa Wysokość hali nadawcy
Pin 26: Vacant
Pin 27: LIN2
Pin 28: LIN1 (Wipe sterowania kątem / deszczu i czujnik światła)
Pin 29: Obrotowy przełącznik światła, światła przeciwmgielne / przeciwmgielne tylne światła
Pin 30: Hall głębokość nadawcy
Pin 31: Wysokość hali nadawcy
Pin 32: Dostawa Hall głębokość nadawcy
(chyba, że wolisz po angielsku albo rosyjsku
)
Co do manetki to chyba tylko kabelek i program. Manetka jest wpięta do sterownika kierownicy a ten z resztą połączony jest canami - raczej nic nie sprawdzisz (chyba, że jakieś impulsy na canie się pojawiają...)
Link do schematu:
Do pompy w avancie piny 5 i 7 - 7 w sedanie nie ma bo nie ma z tyłu wycieraczki (stąd rozbieżność).
5 się zgadza tylko ta 7.... - wtyczka ma dziwnie ponumerowane piny.
Wtyczka 12 pinowa:
1 - przełącznik świateł / szaro żółty
4 - masa (31) / brązowy
5 - pompa układu mycia szyb / czarno liliowy
6 - regulowana kier...
7 - pompa układy mycia szyb / brązowo żółty (tylko avant)
8 - regulowana kier...
9 - prawy kierunkowskaz / czarno żółty
10 - lewy kierunkowskaz / szaro czarny
11 - zasilanie (30) / czerwono biały
12 - zasilanie (30) /biało żółty
Wtyczka 32 pinowa (google tłumacz

Pin 1: przedni prawy na nogi (oświetlenie?)
Pin 2: z przodu z lewej na nogi (oświetlenie?)
Pin 3: boczny kierunkowskaz w lewo
Pin 4: Boczne światło obrysowe (USA) / światło boczne lewa
Pin 5: Vacant
Pin 6: Główna wiązka migawki lewa
Pin 7: Obrotowy włącznik światła Wyłączony
Pin 8: 1 Oceń działania terminala cyfrowego 30
Pin 9: włącznik świateł cofania
Pin 10: Vacant
Pin 11: Ocena działania 3 analogowe
Pin 12: Przekaźnik spryskiwaczy reflektorów System
Pin 13: Przełącznik obrotowy światła mijania / automatyczne światła do jazdy
Pin 14: boczny kierunkowskaz w prawo
Pin 15: Side Marker lamp (USA) / światło boczne prawo
Pin 16: Główna wiązka migawki w prawo
Pin 17: przekaźnik Horn
Pin 18: CAN wysoki
Pin 19: CAN niski
Pin 20: Przycisk świateł awaryjnych LED
Pin 21: antywłamaniowy Styk alarmowy / maski
Pin 22: Zagrożenie Przycisk światła ostrzegawcze
Pin 23: Obrotowy włącznik światła, światła pozycyjne
Pin 24: Vacant
Pin 25: Dostawa Wysokość hali nadawcy
Pin 26: Vacant
Pin 27: LIN2
Pin 28: LIN1 (Wipe sterowania kątem / deszczu i czujnik światła)
Pin 29: Obrotowy przełącznik światła, światła przeciwmgielne / przeciwmgielne tylne światła
Pin 30: Hall głębokość nadawcy
Pin 31: Wysokość hali nadawcy
Pin 32: Dostawa Hall głębokość nadawcy
(chyba, że wolisz po angielsku albo rosyjsku

Co do manetki to chyba tylko kabelek i program. Manetka jest wpięta do sterownika kierownicy a ten z resztą połączony jest canami - raczej nic nie sprawdzisz (chyba, że jakieś impulsy na canie się pojawiają...)
Link do schematu:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Dzięki wielkie za rozpiske!
Wychodzi na to, że bez kabelka to nic już więcej nie zrobię. Stefank napisałbyś mi jeszcze te bloki pomiarowe do manetki, bo coś o tym wspominałeś (lub bloki do sprawdzenia tego sterownika pod kierownicą). Myślisz, że jak kupie drugi sterownik na necie i podmienie to będzie działać? Czy one są programowane jakoś pod auto? Ceny za ten sterownik nie są złe, można kupić za 50 zł.
Został albo walnięty sterownik albo manetka. Daje większą szanse na manetke bo wycieraczka tył przestała także działać równo ze spryskami (a dodam, że silniczek wycieraczki tył jest nowy wymieniany latem na oryginał).
Dużo pomogłeś.
Wychodzi na to, że bez kabelka to nic już więcej nie zrobię. Stefank napisałbyś mi jeszcze te bloki pomiarowe do manetki, bo coś o tym wspominałeś (lub bloki do sprawdzenia tego sterownika pod kierownicą). Myślisz, że jak kupie drugi sterownik na necie i podmienie to będzie działać? Czy one są programowane jakoś pod auto? Ceny za ten sterownik nie są złe, można kupić za 50 zł.
Został albo walnięty sterownik albo manetka. Daje większą szanse na manetke bo wycieraczka tył przestała także działać równo ze spryskami (a dodam, że silniczek wycieraczki tył jest nowy wymieniany latem na oryginał).
Dużo pomogłeś.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Podsumowanie:
Uszkodzony był sterownik wskazany na zdjęciu powyżej: 4F0 907 279. Niestety wymaga on po zmianie przeprogramowania.
Objawy:
- brak spryskiwacza szyba przód
- brak spryskiwacza szyba tył
- brak działania wycieraczki tył
Po naprawie wymienione objawy uszkodzenia USTAŁY i wszystko działa ponownie.
Temat do zamknięcia.
Uszkodzony był sterownik wskazany na zdjęciu powyżej: 4F0 907 279. Niestety wymaga on po zmianie przeprogramowania.
Objawy:
- brak spryskiwacza szyba przód
- brak spryskiwacza szyba tył
- brak działania wycieraczki tył
Po naprawie wymienione objawy uszkodzenia USTAŁY i wszystko działa ponownie.
Temat do zamknięcia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 cze 2024, 17:21
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rozpiska przekaźników A6 C6 - Nie działający spryskiwacz szyby.
Hej hej. Walnęło konto samo. Czy mógłbyś napisać o co chodzi z przeprogramowanie?Dawid_Szczecin pisze: ↑25 lis 2016, 11:01Podsumowanie:
Uszkodzony był sterownik wskazany na zdjęciu powyżej: 4F0 907 279. Niestety wymaga on po zmianie przeprogramowania.
Objawy:
- brak spryskiwacza szyba przód
- brak spryskiwacza szyba tył
- brak działania wycieraczki tył
Po naprawie wymienione objawy uszkodzenia USTAŁY i wszystko działa ponownie.
Temat do zamknięcia.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 548
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Rozpiska przekaźników A6C6- Nie działający spryskiwacz szyby
Kolega Dawid miał na myśli zabezpieczenie uniemożliwiające montaż używanych sterowników w aucie, czyli tzw. ochronę komponentu, potrzebę "zdjęcia" blokady.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com