Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Rozładowywanie akumulatora A6C6 2004 rok

Elektryka
AdrianLKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:47
Lokalizacja: Kraśnik

Rozładowywanie akumulatora A6C6 2004 rok

Post autor: AdrianLKR » 28 cze 2017, 20:35

Auto mam już dłuższy czas i od początku był problem z rozładowującym się akumulatorem. Na MMI wskazywało 10% więc zakupiłem nowy akumulator, niestety nic się nie zmieniło. Znalazłem informacje że trzeba go zakodować i tak też zrobiłem. Zaraz po kodowaniu wskoczyło 100%. Następnego dnia po nocy wsiadam do auta i wyskakuje info że słaby akumulator ( 10% ). Po jeździe ładował się do około 70% a rano znów 10%. Od jakiegoś czasu nawet po trasie 200km wskazuje dalej 10%. Po podpięciu pod kompa ładowanie jest około 13,9V ale wyskakują błędy:
-Prąd spoczynkowy, stopień 5- stały
-Prąd spoczynkowy, stopień 3- nieciągły
-Prąd spoczynkowy, stopień 6- nieciągły
-Prąd spoczynkowy, stopień 2- nieciągły
Dodam że z samochodu wyjąłem telefon razem z ładowarką i cały moduł telefonu po czym na wiązkę założyłem zapętlenie światłowodu. Myślałem że to pomoże ale bez zmian.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną ? Ewentualnie gdzie szukać i co warto sprawdzić ?

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 28 cze 2017, 21:45

mierni amperomierz w obwód i sprawdzić prad spoczynkowy
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

AdrianLKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:47
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: AdrianLKR » 28 cze 2017, 22:27

W sobotę wracam do domu to pewnie będę się tak bawił. Myślałem tylko że ktoś już się spotkał z czymś takim i byłoby łatwiej zdiagnozować

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 28 cze 2017, 23:35

Wiele osób się z tym spotkało. Do sprawdzenia przewód plusowy przy rozruszniku, alternatorze i plusie pod maską (jak występuje) oraz masa w punkcie przyłączeniowym przy silniku. Wszędzie gdzie będzie czuć ciepło to jest źle.
Jeżeli tutaj wszystko będzie dobrze to trzeba szukać co się nie usypia.

AdrianLKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:47
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: AdrianLKR » 12 lip 2017, 23:39

Dzięki za podpowiedź. Po niedzieli zerknę na to

[ Dodano: 2017-07-12, 14:46 ]
Przewody wszystkie zimne, ładowanie aku na mierniku 14,1V. Jedyne co zauważyłem to że bez bezpiecznika nr 16 (chyba mmi i telefon) po około 2 minutach pobór spada do 0,03A. Z bezpiecznikiem po około 2 minutach pobór spada do 0,16A ale jakieś 5-10 min później jest już 0,03A czyli wydaje mi się że jest w porządku.
Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Może mieć coś wspólnego z tym moduł zarządzania energią?

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 13 lip 2017, 07:50

U mojego kumpla tyle ze w a8 po wymianie modułu zarządzania energią problem ten ustapil.Objaw byl ten sam.

AdrianLKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:47
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: AdrianLKR » 14 lip 2017, 00:53

Gdzie szukać tego modułu? Macie może jakieś numery? Pasuje tylko od tego silnika? I czy trzeba go kodować?

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 15 lip 2017, 13:18

AdrianLKR pisze:Gdzie szukać tego modułu? Macie może jakieś numery? Pasuje tylko od tego silnika? I czy trzeba go kodować?
Jest w bagażniku, tam gdzie koło zapasowe, trafisz do niego idąc po kablu minusowym od aku bo minusowy idzie do niego. Koduje się w nim tyko akumulator.
Oryginalna pełna opcja S-Line

AdrianLKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:47
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: AdrianLKR » 20 lip 2017, 18:15

Mój moduł ma numery: 4F0915181
Moduł z numerami 4F0915181A lub inny będzie pasował?

[ Dodano: 2017-07-20, 18:15 ]
Pomoże ktoś? Chciałem zamówić a ciężko znaleźć ten o takich samych numerach. Z końcówką "A" jest ich dużo ale nie chcę kupować w ciemno

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lip 2017, 22:54

Sprawdzę :).

[ Dodano: 2017-07-20, 22:54 ]
Możesz zamontować:
» 4F0 915 181,
» 4F0 910 181 B,
» 4F0 910 181 D,
» 4F0 910 181 E,
» 4F0 915 181 B.

Teoretycznie moduł 4F0 915 181 A został zastąpiony przez 4F0 910 181 E » 4F0 915 181 B. Najlepiej kupić ten ostatni, ponieważ powinien być najmniej zużyty.

AdrianLKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:47
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: AdrianLKR » 15 wrz 2017, 12:07

Zakupiłem moduł 4F0 910 181 B i wszystko działa bez zarzutu.
Dzięki wszystkim za pomoc :>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 wrz 2017, 15:22

Zakodowałeś ponownie akumulator?

AdrianLKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:47
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: AdrianLKR » 15 wrz 2017, 17:07

Na starym module kodowanie pomagało na 1-2 tygodnie.
Zaraz po wymianie wskoczyło 100% bez kodowania

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 wrz 2017, 17:22

Musisz i tak zakodować swój akumulator, ponieważ nie wiadomo z jakim aku przedtem współpracował ten sterownik.

AdrianLKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:47
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: AdrianLKR » 15 wrz 2017, 17:43

Tylko mój akumulator nie jest oryginalny. Kodowanie z numerem aku wchodzi tylko obawiam się czy będzie to później działać poprawnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl