Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Rozładowuje sie aku po nocy.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 22 gru 2014, 21:00

ja też ?? <lol>
Looz, jak wspomniałem wyżej, u mnie jest 13.9V-14.4V czyli książkowo, ale jak padł "regler" alternatora w poprzednim Volvo to niebawem otrzymałem komunikat, że bateria słaba - napięcie wynosiło wtedy 12.7V-12.9V czyli praktycznie niemal brak ładowania... I podejrzewam, że zanim się obniżyło do tych wartości to spadało z czasem :)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 22 gru 2014, 21:05

tomekkk1, za 30 min lecę sprawdzić u sąsiada <okok> dam znać jak to wygląda ;)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 22 gru 2014, 22:34

Jasne, czekam :)

[ Dodano: 2014-12-22, 21:34 ]
Wciągnął Cię ten sąsiad konkretnie <rotfl> - no cóż, wrócisz, lub jutro i poczytasz sobie, bo jadę z tym koksem dalej :)

Jest jeszcze jeden test, który należy wykonać - test obciążeniowy. Należy uruchomić silnik i jak najwięcej odbiorników prądu - światła krótkie i długie, przeciwmgielne, klima i nawiew na maksa, radio, navi, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek, światło w kabinie - co się da. Następnie mierzymy napięcie jeszcze raz i patrzymy jak spory jest spadek :)
Referuj tutaj i będziemy dalej szukać na podstawie zebranych informacji <okok>

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 22 gru 2014, 23:01

tomekkk1, właśnie wróciłem musiałem z sąsiadem <piwo>

Więc na tą chwilę jestem w 99% pewien, że ładowanie jest dobre <okok>
kolejne auto testowane i wynik identyczny <dokuczacz>

foto kolegi -

Obrazek

moje -

Obrazek

jak widać takie samo <okok>

ps. moja pokrywa ma brzydki emblemat audi ale to tylko dla pokazania że auta inne

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 22 gru 2014, 23:12

Daniel, zrób jutro test, o którym wspomniałem wyżej - jeżeli napięcie nie zejdzie sporo poniżej tej wartości, którą pokazałeś to problemu nie ma :)

I należy pamiętać, że pełne obciążenie - takie jak do testu praktycznie podczas użytkowania nie istnieje. Zatem na co dzień nie zejdzie do tylu wolt jakie ujrzysz w trakcie procedury <okok>

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 22 gru 2014, 23:14

Tomek robiłem obciążenie <okok> klima,grzane dupy,lusterka,radio,światła <okok>
i wskazania w granicach 13.95 <okok>

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 22 gru 2014, 23:17

13.95V pod obciążeniem to książkowe napięcie - nic więcej dodać <okok>

czarcil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 29 gru 2013, 09:51
Lokalizacja: choszczno

Post autor: czarcil » 23 gru 2014, 10:33

koledzy u mnie pod maska 13,6v przy aku 13,3 zrobie test przy pelnym obciazeniu i dam znac

[ Dodano: 2014-12-23, 10:32 ]
przy pelnym obciazeniu pod maska 13,82 przy aku 13,6 troche malo ale daje rade

[ Dodano: 2014-12-23, 10:33 ]
ten pomiar po 15 min od odpalenia wczesniejszy pomiar na zimno po odpaleniu :shock:
cezus

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 gru 2014, 10:39

czarcil, widocznie model c6 ma takie ładowanie <okok>
moje 13,3 - 13,4 jak zimny złapie ładnie temperaturę i wskakuje na 13.9

czarcil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 29 gru 2013, 09:51
Lokalizacja: choszczno

Post autor: czarcil » 23 gru 2014, 10:43

dzwonilem do dobrego elektryka powiedzial ze ladownie 13,6 jest w normie i nie potrzeba nic robic ponizej mozna sie zastanawiac nad alternatorem
cezus

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 23 gru 2014, 14:46

U mnie tez wlasnie prawie nic sie nie zmiena ladowanie na pusto czy pod obciazeniem....
Wiec czemu aku pokazuje nieraz ze rozladowany.... teram mam spokoj od dluzszego czasu .... Hmmm..

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 23 gru 2014, 16:19

Trzeba pamiętać, że wskaźnik baterii na wyświetlaczu MMI nie pokazuje
naładowania akumulatora lecz stan akumulatora.

"Stan akumulatora
Stan akumulatora pokazuje jaką wydajność posiada
akumulator. Wydajność określana jest na podstawie
stanu naładowania akumulatora i jego zdolności
rozruchowej.
Zalety wynikające ze stanu akumulatora:
- można bezpośrednio przyporządkować poziomy
odłączania do stanu akumulatora.
- zgłoszenia na środkowym wyświetlaczu zestawu
wskaźników tablicy przyrządów -J285- pojawiają
się zawsze przy takiej samej wartości stanu akumulatora.
- wskazanie 100 % sygnalizuje, że przy
następnym wyłączeniu silnika nie
będą wprowadzane poziomy odłączania."
Ostatnio zmieniony 23 gru 2014, 21:03 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 23 gru 2014, 17:37

I tak nie kumam.. ;)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 23 gru 2014, 18:14

Koledzy - za niższe ładowanie na zimno podejrzewam działanie sprzęgła rolki alternatora. Gdy zimne to ma delikatnie większy uślizg w odniesieniu do rozgrzanego. Dlatego napięcie po krótkim czasie wzrasta. Podejrzewam również, że latem różnica będzie mniejsza i woltaż szybciej się zwiększy <okok>

Podobne zachowanie, tylko że w tym przypadku technicznie pożądane znamy wszyscy - chodzi o sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy. Zimna chłodnica - wentylator kręci się dość swobodnie, gdy gorąca - jego prędkość jest zauważalnie większa <okok>

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 gru 2014, 20:56

tomekkk1 pisze:Koledzy - za niższe ładowanie na zimno podejrzewam działanie sprzęgła rolki alternatora.
alternator w c6 rolkę napędzającą ma na sztywno <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga