[ A6 C6] Rozładowujący się aku / usterka MMI / C6 3.0 TDI 20
[ A6 C6] Rozładowujący się aku / usterka MMI / C6 3.0 TDI 20
Witajcie,
od zimy borykam się z problemem rozładowującego się aku. Wymieniłem na nowy właśnie zimą. Okazało się jednak (mimo, że wymiana już mu się i tak należała), że nowy aku też nie wytrzymuje dłużej niż 2-3 tyg. (jazda głównie po mieście, 20% trasy).
W warsztacie badali, badali i nic nie znaleźli. Polecili mi odpiąć całość gratów w bagażniku (MMI, tuner, wzmacniacz) twierdząc, że tu często leży przyczyna.
Faktycznie po odbięciu wszystkich wtyczek w schowku bagażnika, problem ustał.
Raz jeszcze powtórzyłem eksperyment - podłączyłem wszystko i aku padł po 2 miesiącach (wiosną). teraz jeżdżę bez MMI i bez problemów z akumulatorem.
Jak można zidentyfikować dokładnie źródło usterki (który element pobiera prąd)? Zauważyłem, że nie można podpiąć tylko części sprzętu. Gdy choćby jedna wtyczka nie jest podpięta MMI po prostu się nie uruchamia.
Będę wdzięczny za wszelkie pomysły. Jeśli znajdzie się chętny do pomocy forumowicz z okolic Wawy, prośba o info na prv.
PS. Próbowałem już sztuczek z ustawieniem timerów MMI zgodnie z filmikiem z forum - niestety to nie pomogło.
od zimy borykam się z problemem rozładowującego się aku. Wymieniłem na nowy właśnie zimą. Okazało się jednak (mimo, że wymiana już mu się i tak należała), że nowy aku też nie wytrzymuje dłużej niż 2-3 tyg. (jazda głównie po mieście, 20% trasy).
W warsztacie badali, badali i nic nie znaleźli. Polecili mi odpiąć całość gratów w bagażniku (MMI, tuner, wzmacniacz) twierdząc, że tu często leży przyczyna.
Faktycznie po odbięciu wszystkich wtyczek w schowku bagażnika, problem ustał.
Raz jeszcze powtórzyłem eksperyment - podłączyłem wszystko i aku padł po 2 miesiącach (wiosną). teraz jeżdżę bez MMI i bez problemów z akumulatorem.
Jak można zidentyfikować dokładnie źródło usterki (który element pobiera prąd)? Zauważyłem, że nie można podpiąć tylko części sprzętu. Gdy choćby jedna wtyczka nie jest podpięta MMI po prostu się nie uruchamia.
Będę wdzięczny za wszelkie pomysły. Jeśli znajdzie się chętny do pomocy forumowicz z okolic Wawy, prośba o info na prv.
PS. Próbowałem już sztuczek z ustawieniem timerów MMI zgodnie z filmikiem z forum - niestety to nie pomogło.
p,
tomju
tomju
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
A wymiana aku została odnotowana przez menedżera zasilania? niestety nawet wymianę akumulatora musisz w komputerze zakodować, inaczej akumulator nie będzie ładowany jak należy (komputer myśli, że aku ma mniejszą pojemność i nie ładuje do końca):
[Select]
[61 - Battery Regulation]
[Coding - 07]
[Battery Coding Assistant]
* Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits).
* Enter the new Battery Serial Number (10 digits).
* Select the new Battery Vendor.
[OK]
[Do it!]
[Close Controller, Go Back - 06]
niestety ja byłem skazany na zakup nowego aku w ASO bo nigdzie tych numerów znaleźć nie mogłem.
[Select]
[61 - Battery Regulation]
[Coding - 07]
[Battery Coding Assistant]
* Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits).
* Enter the new Battery Serial Number (10 digits).
* Select the new Battery Vendor.
[OK]
[Do it!]
[Close Controller, Go Back - 06]
niestety ja byłem skazany na zakup nowego aku w ASO bo nigdzie tych numerów znaleźć nie mogłem.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
- Masta
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 352
- Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
- Kontakt:
Witam
ÂŻeby już nie zakładać kolejnego tematu, podepnę się pod ten.
Mam ten sam problem. Akumulator wymieniłem przed zimą bo myślałem że już kończył mu się żywot, ale chyba się pomyliłem.
Nowy aku jest, ale problem powrócił
W grudniu jak mi aku padł, to zajechałem do ASO, mieli tam popatrzeć co i jak, niby wszystko było ok, akumulator tylko mi za damkę podładowali i tyle tego było.
I ostatnio cyrki z padniętym aku, zaczynają się od nowa. Już 3 raz z kolei gdy zachodzę do auta to mam tylko jedną kreskę akumulatora. Auto niby odpala, bo wcześniej odcięło całą elektronikę. No ale szlak już człowieka trafia.
Co robić?
ÂŻeby już nie zakładać kolejnego tematu, podepnę się pod ten.
Mam ten sam problem. Akumulator wymieniłem przed zimą bo myślałem że już kończył mu się żywot, ale chyba się pomyliłem.
Nowy aku jest, ale problem powrócił
W grudniu jak mi aku padł, to zajechałem do ASO, mieli tam popatrzeć co i jak, niby wszystko było ok, akumulator tylko mi za damkę podładowali i tyle tego było.
I ostatnio cyrki z padniętym aku, zaczynają się od nowa. Już 3 raz z kolei gdy zachodzę do auta to mam tylko jedną kreskę akumulatora. Auto niby odpala, bo wcześniej odcięło całą elektronikę. No ale szlak już człowieka trafia.
Co robić?
Jest - Volvo C70 II 2.5T
- fabricjo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
- Imię: Mario
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość
Również miałem problem z akumulatorem, ni stąd ni zowąd padał po nocy.
Odkryłem, że jeśli po zgaszeniu silnika MMI zostaje z CD, to może być że zmieniarka nie wyłącza się, płyta cały czas chodzi i np po nocy rozładowuje akumulator.
Proponowałbym również sprawdzenie skrzynki z przekaźnikami, pod maską, na podszybiu, strona pasażera.
U mnie pewnej nocy ot tak sobie włączył się wentylator, okazało się, że przekaźniki pływały w wodzie. 3 sztuki poszły do wymiany.
Od tego momentu jak na razie spokój.
Ps. Masta, Tomju macie jakieś błędy w sterownikach?
Odkryłem, że jeśli po zgaszeniu silnika MMI zostaje z CD, to może być że zmieniarka nie wyłącza się, płyta cały czas chodzi i np po nocy rozładowuje akumulator.
Proponowałbym również sprawdzenie skrzynki z przekaźnikami, pod maską, na podszybiu, strona pasażera.
U mnie pewnej nocy ot tak sobie włączył się wentylator, okazało się, że przekaźniki pływały w wodzie. 3 sztuki poszły do wymiany.
Od tego momentu jak na razie spokój.
Ps. Masta, Tomju macie jakieś błędy w sterownikach?
Wracam do tematu, ponieważ powróciłem do auta i starych problemów.
Diagnostyka i wielomiesięczne juz doświadczenie jednoznacznie wskazują przyczynę rozładowywania się aku.
Na pewno jest to jeden z elementów całego pakietu urzadzeĂą MMI schowanych w bagażniku w schowku nad lewym tylnym kołem. Przy odpiętych urzadzeniach auto odpaliło po 2-tygodniowym postoju bez najmniejszego problemu. Przy podpiętych urządzeniach, już po weekendzie musiałem ponownie ładowac akumulator.
Ponieważ moja wiedza nie pozwala na dokładniejsza diagnozę i wymianę/naprawę właściwego komponentu , będę wdzięczny za propozycję pomocy na prv (chętnie podjadę na wykonanie diagnostyki/naprawy w okolicy w-wy).
Diagnostyka i wielomiesięczne juz doświadczenie jednoznacznie wskazują przyczynę rozładowywania się aku.
Na pewno jest to jeden z elementów całego pakietu urzadzeĂą MMI schowanych w bagażniku w schowku nad lewym tylnym kołem. Przy odpiętych urzadzeniach auto odpaliło po 2-tygodniowym postoju bez najmniejszego problemu. Przy podpiętych urządzeniach, już po weekendzie musiałem ponownie ładowac akumulator.
Ponieważ moja wiedza nie pozwala na dokładniejsza diagnozę i wymianę/naprawę właściwego komponentu , będę wdzięczny za propozycję pomocy na prv (chętnie podjadę na wykonanie diagnostyki/naprawy w okolicy w-wy).
p,
tomju
tomju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1158
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1158
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Fotki nie zrobię bo żona pojechała autem i będzie za tydzień, lewy zawias od klapy > zdejmij z niego taki plastik i już będziesz widział ten wężyk, ale żeby było wygodniej zdejmij ten ostatni kawałek tapicerki z sufitu / góra / - wyjmij klosz lampki > na środku jest śrubka, ją wykręć, w ten otwór po tej lampce włóż palce szarpnij do tyłu i Ci ten kawałek tapicerki zejdzie - i można robić operacje.Kevin_007 pisze: jak by nie było problemu mógłbyś fotkę strzelić
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga