Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Rozladowany akus po nocy (<0C) i goracy terminal do kabli

Elektryka
ODPOWIEDZ
Gregor99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 gru 2012, 13:18
Lokalizacja: Bristol, UK

Rozladowany akus po nocy (<0C) i goracy terminal do kabli

Post autor: Gregor99 » 17 gru 2012, 14:06

Witam,

Jezdze A6 juz dwa lata. Niestety mam ciagle problemy z autem w okresie zimowym. Jak tylko temperatura spadnie ponizej 0C akumulator jest calkowicie rozladowany i musze go otwierac manualnie.

Auto bylo u 3 niezaleznych "specjalistow" i u glownego dealera (ostatni raz tydzien temu). Zart polega na tym, ze nikt nie mogl znalezc zadnego poboru prady, co w zasadzie ma sens, bo jak jest cieplo, to akumulator dziala jak nalezy.

Okolo dwoch miesiecy temu (po 1wszej zimnej nocy) auto nie wystartowalo, wiec zabralem je do mechanika. Po tygodniu znalezli spadek napiecia (0.5V) na kablu pomiedzy alternatorem i terminalem do zasilania zewnetrznego oraz mocno przegrzewajacy sie kabel od uziemienia. kabel ze spadkiem napiecia wymienili, a drugi tylko wymontowali i przeczyscili. Wartosci na alternatorze 14-13.5V - wartosci przy akusie powyzej 13.4-13.6V, wiec w normie.

Po kilku tygodniach akumulator odmowil posluszenstwa po raz kolejny. Tym razem wzialem auto do autoelektryka. Ten auto sprawdzil i oddal jako calkowiecie sprawne...

Po dwoch dniach akumulator znowu "zdechl"...wiec wybralem sie do Audi. Po tygodniu poszukiwan i wszelakich sprawdzeniach nie znalezli zadnego poboru pradu. Jedyne co znalezli, to mocno nagrzany terminal dodatni (ujemny byl zimny) do podpiecia zewnetrzengo zasilania pod maska. Kable natomiast sa cieple przy terminale, ale kilka kilka centymetrow dalej robia sie chlodne.

Akumulator byl wymieniony niecale dwa lata temu przez Audi, wiec byl kodowany, itd. (przynajmniej tak by mi sie wydawalo, ze wiedza co robia).

Czy istnieje opcja, ze akumulator nie akceptuje pradu z alternatora i powoduje grzanie terminalu?

Tutaj jest link to innego furum (po angielsku), gdzie "naprawa" polegala na wymianie akumulatora:
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?89184-Flat-Battery-and-hot-cable

Z gory dziekuje za Wasze wskazowki.


Pozdrawiam,
Grzegorz
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, 22:32 przez Gregor99, łącznie zmieniany 3 razy.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 gru 2012, 15:23

Gregor99, czy mało jest tematów o rozładowującym się akumulatorze w C6? ;|

Gregor99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 gru 2012, 13:18
Lokalizacja: Bristol, UK

Post autor: Gregor99 » 17 gru 2012, 15:34

Problem u mnie jest inny jak u pozostalych. Akus byl sprawdzony wielokrotnie i jest "dobry" (2-letnia Vatra 850A, 110Ah, itd., wstawiona i zakodowana przez Audi). Wszystko dziala bez zarzutow, Audi nie moze znalezc zadnego bledu, itd. Jedyne co jest zastawaniajace, to to, ze terminal do kabli jest goracy przy odpalonym silniku.

Z informacji od Audi wiem, ze akumulator nie jest rozladowywany i jest sprawny. Mimo to w kazda chlodna noc pada niemal do zera.

Ostatnich kilka dni temp byla ok, wiec i auto dziala bez zarzutow.

Od piatku zapisuje napiecie z akumulatora na wylaczonym silniku:

Piatek 21:00 - 12.7 V (auto odebrane z Audi)

Sobota 7:00 - 12.35 V
Sobota 21:00 - 12.50 V (lacznie zrobione bylo 20km)

Niedziela 7:00 - 12.35 V
Niedziela 21:00 - 12.30 V (lacznie zrobione bylo max 10km)

Poniedzialek 7:00 - 12.21 V (temp +5.5C)

Terminal do kabli pod maska robi sie momentalnie chlodny przy wylaczonym silniku, wiec musi cos go tam grzac...

Gregor99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 gru 2012, 13:18
Lokalizacja: Bristol, UK

Post autor: Gregor99 » 17 gru 2012, 22:19

OK. Auto bylo dzisiaj u mechanika...

Mam wstawionego nowego akusa, stary bedzie ladowany przez 24h i wtedy zrobi sie testy...

Odczyty pod obciazeniem na nowym akusie:
- alternator 14.18 V
- przy akusie 13.9V
po czym 5 min pozniej...
- przy akusie 13.25V
- na alternatorze 14.08 V
i juz tak zostalo.

W czwartek znowu jade sprawdzic co sie dzieje, plus bede robic codziennie odczyty...

Aku byl zakodowana, itd. i jest to Varta - co mniej jednak zdziwilo, to to, ze mam ciutke mniejszego akusa jak wczesniej (jutro dam dokladny opis).

Wartosc na akusie o 21:00 - 12.72 V

W miedzyczasie szybkie zapytanie - czy ma ktos schematy, itd., okablowania pomiedzy alternatorem i rozrusznikiem oraz rozrusznikiem i akusem, lacznie z punktami uziemien? Kusi mnie zeby zaczec kazdy kabel sprawdzic i oczyscic polaczenia...

Pozdr

Gregor99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 gru 2012, 13:18
Lokalizacja: Bristol, UK

Post autor: Gregor99 » 18 gru 2012, 10:39

Dzisiaj rano o 8:00 bylo 12.54V na akusie (spadek z 12.72V od wczoraj wieczora). Zapomnialem wczoraj dodac, ze terminal do zasilania zewnetrzengo w ogole sie nie nagrzal w trakcie kursu od mechanika (okolo 10km).

Dopiero co rozmawialem z mechanikiem i maja dokladnie taki sam model u siebie w warsztacie (tylko na serwis, bez zadnych problemow z akusem, itd.), wiec postanowili zrobic "testy":
- na alternatorze 14.5V
- przy akusie 13.9V

Mechanik stwierdzil, ze spadek 0.6V jest "ok", tak dlugo jak alternator wyciaga 14.5V. Sprawdzil spadki napiecia i 0.3V ma na polaczeniu pomiedzy alternatorem i rozrusznikiem i kolejne 0.3V pomiedzy rozrusznikiem, a akusiem.

Na teraz zalecil mi sprawdzenie miernikiem: "Ujemny do silnika i dodatni do negatywnego polaczenia na terminalu. Jak bedzie w granicach 0.03V to jest spoko i trzebaby alternator wymienic". Pod wieczor oblukam i dam znac...

Jak to jest z tym napieciem?! 12V akus ma w granicach 12.7, a 14V alternator 14.5V...

Ma ktos jakies wartosci ze swojego auta na potwierdzenie tezy mojego mechanika, ze powinienem alternator wymienic?

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 18 gru 2012, 11:21

Gregor99 pisze:Jak to jest z tym napieciem?! 12V akus ma w granicach 12.7
Ma w miarę dobre napięcie / spoczynkowe /, jak by miał około 13 to by było super - poniżej 12,5 V > aku do ładowania
Gregor99 pisze:powinienem alternator wymienic?
Nie widzę powodu do wymiany alternatora / ładowanie powinno być 14,2 +/- 0,3 V przy max obciążeniu tj włączonych odbiornikach prądu - klima, światła itd /

Gregor99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 gru 2012, 13:18
Lokalizacja: Bristol, UK

Post autor: Gregor99 » 18 gru 2012, 13:06

camelllcamelll, dzieki za info. Tez uwazam, ze alternator jest spoko.

Znalazlem cos takiego:

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... nd-Running

Post 1:

Hi all,
Chasing down a battery drain issue on my Treg.
Can anyone that has a known good battery tell me what reading they get on their in-dash voltage guage with key in ignition at the start position, with all accessories off? Mine is reading ~11.5v.

Also, what about when running, all accessories off? Mine is 13.5v.

What's yours?

Post 14:

Well, got my egg back from the dealer tonite. They installed a new battery. No indication of anything causing a power drain. They indicated that the battery failed a load test and that the low voltage was the cause of the faults (gee, I already knew that!). Now it reads:
12.5 volts at rest, no accessories.
13.5 volts at idle, no accessories.
Turning on accessories (radio, heater, heated seats) causes about a 0.5 v drop on both.

Thanks for your help all, now I will keep on eye on that gauge a little more closely. Something tells me, this isn't the last of this issue.

oh yeah, supposed to be 8 degrees tonite, brrr!


Na wieczor zrobie wiecej odczytow i dam znac...

[ Dodano: 2012-12-18, 22:28 ]
Wyniki na akusie:
- auto zamkniete, wszystko wylaczone 12.49V
- auto otwarte, kluczyk w stacyjce, wszystko wlaczone (poza silnikiem) 12.02V
- silnik odpalony, wszystko wlaczone 13.33V
- silnik odpalony, odbiorniki pradu wylaczone 13.82V

Po krotkiej (5-10min) jezdzie wyniki sie zdecydowanie poprawily:
- silnik odpalony, wszystko wlaczone 13.92V
- silnik wlaczony, wszystko wylaczone 14.07V

Po zamknieciu auta i kilku minutach, zeby sie wszystko "uspilo", bylo 12.79V

Z ciekawostek to mam aktualnie akusa 12V 85Ah 750A EN/SEA 400A DIN (wczesniej bylo 110Ah 850A).

Dodatkowo terminal do zasilania zewnetrznego nic sie nie grzeje oraz odczyt przy silniku (dodatny na ujemnym trzpieniu zasilania zewnetrznego i minus na silniku) bylo 0.06V przy odpalonym, ale jeszcze chlodnym silniku i 0.02/0.03V po jezdzie (ciagle z odpalonym silnikiem).

Czy ktos moglby porownac te wartosci u siebie w aucie?

Pozdrawiam,
Grzegorz

Awatar użytkownika
mariuszbogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 mar 2012, 23:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: mariuszbogdan » 20 mar 2013, 22:59

witam wszystkich ! w moim a6c6 napiecie przy alternatorze to 14.1 a przy akumulatorze 13.7 czy tak ma być?..boje się ze nie będzie doładowywać aku..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl