[A6 C6] Rozładowany akumulator
fenomenalny, jest trop z tym wzmacniaczem :D Po odłączeniu od MMI szerokiej wiązki i światłowodu na rano miałem 100% Sprawdzę jeszcze przez jedną noc i zobaczymy czy sytuacja się powtórzy. Jeśli tak, trzeba będzie znaleźć ustrojstwo, które nie idzie spać na noc z resztą gawiedzi
A może ktoś miał już taką sytuację? Które komponenty mogą się wzbudzać i zawieszać? Zmieniarę raczej wykluczam bo zostawiałem wyłączone autko "na radiu". Rozumiem, że jak odłączyłem szeroką wtyczkę, to rozłączyłem całe multimedia i nie koniecznie samo MMI może podbierać prąd?
Edit:
Kurna nie mam sił na to ustrojstwo :evil:
Po podłączeniu MMI i pozostawieniu autka zamkniętego po dwóch godzinach mam teraz 10% aku. Dwa razy to samo. Odłączone MMI wytrzymało na 100% aku prawie dwie doby. Po tym. Jak podłączyłem MMI po 2 godzinach mam 10%. Co ciekawe, wg. błędów rozładowanie następuje w ciagu kilkudziesięciu sekund. W odstępach 10 sek. zapisują się kolejne błędy: sotpnie rozładowania (wyciszenia). Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?
A może ktoś miał już taką sytuację? Które komponenty mogą się wzbudzać i zawieszać? Zmieniarę raczej wykluczam bo zostawiałem wyłączone autko "na radiu". Rozumiem, że jak odłączyłem szeroką wtyczkę, to rozłączyłem całe multimedia i nie koniecznie samo MMI może podbierać prąd?
Edit:
Kurna nie mam sił na to ustrojstwo :evil:
Po podłączeniu MMI i pozostawieniu autka zamkniętego po dwóch godzinach mam teraz 10% aku. Dwa razy to samo. Odłączone MMI wytrzymało na 100% aku prawie dwie doby. Po tym. Jak podłączyłem MMI po 2 godzinach mam 10%. Co ciekawe, wg. błędów rozładowanie następuje w ciagu kilkudziesięciu sekund. W odstępach 10 sek. zapisują się kolejne błędy: sotpnie rozładowania (wyciszenia). Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Pablo200, o taką informację mi właśnie chodziło. Pytanie czy to na tej szynie MMI jest jakieś ustrojstwo co się wzbudza i rozładowywuje czy może to regulator akumulatora świruje. Ciekawostką jest właśnie to, że mniej więcej po 2 godzinach od zamknięcia samochodu zapisują się takie błędy:
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Mileage: 139204 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.09
Time: 10:34:33
02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Mileage: 139204 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.09
Time: 10:34:43
02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Mileage: 139204 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.09
Time: 10:34:53
02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Mileage: 139204 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.09
Time: 10:35:03
Panowie jak sprawdzić i wykluczyć poszczególne elementy?
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Mileage: 139204 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.09
Time: 10:34:33
02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Mileage: 139204 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.09
Time: 10:34:43
02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Mileage: 139204 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.09
Time: 10:34:53
02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Mileage: 139204 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.09
Time: 10:35:03
Panowie jak sprawdzić i wykluczyć poszczególne elementy?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Przy takich rejestrowanych "ubytkach prądowych" aku - są chyba 3 możliwości... (zakładając że auto nie staje w płomieniach, bo spadek stały napięcia o 0.5V przez 10 sekund przy dobrym stanie akumulatora o pojemności 110Ah musiał by być generowany prądem jak w spawarce ):
- coś tam nie halo ze sterownikiem ładowania aku (albo z jego wtyczką )
- coś tam nie halo z alternatorem
- albo coś tam nie halo z jednym i z drugim
oczywiście jest jeszcze kilka innych możliwości, takich jak na przykład kradzież prądu z aku przez obcych nieznaną jeszcze ludzkości drogą, ale to chyba njamniej prawdopodobne... 8-)
przy okazji:
Spróbuj przekodować moduł regulatora aku na taką wartość (jeśli jej nie posiadasz): 344630393135313035442056413032363035313731313031
przed zamianą - zapisz sobie gdzieś wartość obecną oczywiście...
- coś tam nie halo ze sterownikiem ładowania aku (albo z jego wtyczką )
- coś tam nie halo z alternatorem
- albo coś tam nie halo z jednym i z drugim
oczywiście jest jeszcze kilka innych możliwości, takich jak na przykład kradzież prądu z aku przez obcych nieznaną jeszcze ludzkości drogą, ale to chyba njamniej prawdopodobne... 8-)
przy okazji:
Spróbuj przekodować moduł regulatora aku na taką wartość (jeśli jej nie posiadasz): 344630393135313035442056413032363035313731313031
przed zamianą - zapisz sobie gdzieś wartość obecną oczywiście...
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Pablo200, tak myślałem o tego typu akcji. Tylko gdzie ja wgram soft poza ASO w wlkp?
tmr, myślisz, że to może być alternator? W blokach widziałem, że ładuje ok. Po przejechaniu większej ilości kilometrów mam autko naładowane. Spróbuje przekodować tak jak podałeś.
Słuchajcie a jakbym podmienił z innego autka i przetestował? Na to chyba nie ma CP? Ten cały regulator to ta skrzyneczka koło aku na minusowym kablu?
tmr, myślisz, że to może być alternator? W blokach widziałem, że ładuje ok. Po przejechaniu większej ilości kilometrów mam autko naładowane. Spróbuje przekodować tak jak podałeś.
Słuchajcie a jakbym podmienił z innego autka i przetestował? Na to chyba nie ma CP? Ten cały regulator to ta skrzyneczka koło aku na minusowym kablu?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
w pierwszej kolejności sprawdź sterownik zarządzania energiącrn pisze:myślisz, że to może być alternator? W blokach widziałem, że ładuje ok.
niocrn pisze:a jakbym podmienił z innego autka i przetestował?
nie macrn pisze:Na to chyba nie ma CP?
tak, na tylnej ścianiecrn pisze:Ten cały regulator to ta skrzyneczka koło aku na minusowym kablu?
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Chyba udało się znaleźć rozwiązanie. Wszystko dzięki fenomenalnemu Przeanalizowaliśmy wszystkie ustawienia w zielonym menu MMI. Ponieważ jemu nie rozładowywało a mi tak, to przyjęliśmy wszystkie jego ustawienia jako wzorcowe. Po ustawieniu wszystkich Timingów oraz innych bzdetów na takie same jak u kolegi, zapisałem zmiany i voila. Czwarta noc z rzędu i mam aku na 100% :-D Przy okazji wprowadzana zmian, rozłączane było MMI ale nie sądzę aby to pozytywnie wpłynęło na rozwiązanie problemu. Tym bardziej, że wcześniej też było rozłączane.
Liczę, że problem już nie powróci. Poczekam jeszcze kilka dni i wtedy potwierdzę.
Wszystkim już teraz pragnę podziękować za zaangażowanie Fenomenalny
Liczę, że problem już nie powróci. Poczekam jeszcze kilka dni i wtedy potwierdzę.
Wszystkim już teraz pragnę podziękować za zaangażowanie Fenomenalny
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Jakoś to koledzy porównali. A udokumentować można na kilka sposobów.crn pisze:...przyjęliśmy wszystkie jego ustawienia jako wzorcowe. Po ustawieniu wszystkich Timingów oraz innych bzdetów na takie same jak u kolegi, zapisałem zmiany i voila. ...
Nie zgubiłem się jakoś w zieleniaku do tej pory. Ale dzięki za troskę.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
Poniżej filmik z ustawieniami jakie mam teraz u siebie. Myślę, że każdy kto będzie chciał będzie mógł odczytać dane ustawienia. Sorry za jakość, nagrywane kalkulatorem
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga